Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obniżanie obrotów w Opel Vectra V6

17 Sie 2011 22:11 5749 23
  • Poziom 27  
    Witam,
    Posiadam Vectrę B 96' x25xe
    Niestety utrzymują mi się obroty biegu jałowego na poziomie 1200-1500 rpm.

    Technicznie silnik jest w stanie idealnym bardzo dużo części zostało wymienionych, więc jest to jedynie zły zapis w komputerze, po odczytaniu w OP-comie nie pokazuje żadnych błędów, jedno co się rzuca w oczy to okienko "żądane obroty" i wartość która jest w okienku to właśnie 1200, dla mojego silnika powinno być ok 800 (nawet troszkę mniej), Podejrzewam że zapis ustawił się przez uszkodzenie któregoś z podzespołów, i silnik się "przestawił" w chwili obecnej większość części jest nowych i silnik powinien pracować poprawnie, myślę że teraz jedynie muszę obniżyć obroty w komputerze i powinno być wszystko dobrze.

    Czym można obniżyć obroty?
    Czytałem w sieci i zorientowałem się że jedynie TECH-2 może mi tutaj pomóc.
    Niestety jest on mało popularny i nie każdy serwis go posiada.
    Czy Koledzy z elektrody zgadzają się z twierdzeniem że jedynie TECH-2 jest w stanie obniżyć obroty?

    Z Góry dziękuję za Pomoc i Pozdrawiam.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 27  
    Nie będę ukrywał że właśnie na Kolegę liczyłem, większość ludzi z Forum o Oplach twierdzi że właśnie tylko TECH 2 da radę, i tym się zasugerowałem.

    Jak szukać usterki?
    Na wysokie obroty na biegu jałowym może wpływać:

    - Przepływomierz powietrza - najlepiej podmienić na inny i sprawdzić czy jest różnica

    - Czujnik temperatury -
    A) Sprawdzić w OP-comie
    B) Czy mogę podać zamiast czujnika temperatury opornik? Muszę sprawdzić jaką rezystancję powinien mieć czujnik przy 90*C i taką wartość zasymulować, czy jest to możliwe?

    - Potencjometr przepustnicy - ? Może tak jak wyżej? Muszę sprawdzić jaka powinna być rezystancja wtedy kiedy przepustnica jest zamknięta i zasymulować ją.

    Co jeszcze muszę sprawdzić?
    Dolot szczelny
    Wydech szczelny
    Wszystkie wężyki podciśnienia dobrze podłączone

    Tak to wygląda teraz zapis z OP-Com
    http://patrz.pl/filmy/id/1187362
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    ...tylko mieszanka w/g sond uboga i ECU próbuje wzbogacić wydłużając czas wtrysku.

    Temperaturę silnika i powietrza widzisz jaką widzi sterownik - jest ok.
  • Poziom 27  
    tzok Dziękuję za sugestię.

    W OP-Comie mi się ta pozycja troszkę waha, raz wskakuje na uboga raz na bogata.

    Jutro pozwolę sobie wykonać jeszcze raz pomiary i umieścić tutaj, próbując "złapać" Moment w którym będzie "bogata".

    Ale rozumiem że muszę się rozglądać za sondami.
  • Poziom 42  
    Venom007 napisał:
    tzok W OP-Comie mi się ta pozycja troszkę waha, raz wskakuje na uboga raz na bogata.

    Myślę, że jeszcze długa droga przed tobą, bez urazy.....brak znajomości podstawowych systemów i ich działania, wiedzie cię na manowce, podpowiedzi tu nic nie pomogą
    Nie czepiaj sie słówek tylko dobrze sprawdź auto pod każdym względem nawet nieszczelności lub pozamienianych rurek itp. itd.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Można też zerknąc na podciśnienie w kolektorze ssącym.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Oczywiście chodziło o vakuometr.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Wykluczając włączone odbiorniki, fałszywe powietrze.
  • Poziom 27  
    Przepływomierz powietrza,1.20 V
    Przepływomierz powietrza,34 kg/h

    Rzeczywiste powietrze jałowe,29 kg/h
    Kontrola powietrza jałowego,44 %


    Impuls wtrysku,3.0 ms

    TPS sygnał (potencjometr przepustnicy),0.62 V

    Temperatura cieczy chłodzącej,0.90 V
    Temperatura cieczy chłodzącej,95 °C
    Temperatura powietrza wlotowego,2.51 V
    Temperatura powietrza wlotowego,44 °C

    http://patrz.pl?1194622
    http://patrz.pl?1194625
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    ,,Pożądane jałowe,1 210 obr/min''.Moim skromnym zdaniem mapa ecu odpowiadająca za leerlauf jest niewłaściwa albo ktoś zabawił się fejsem opelscanner,który potrafi modyfikować tenże parametr.
    Rury szczelne bo przepływomierz mierzy to powietrze.Jest go dużo bo regulator wolnych obrotów podciąga do pożądanych.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 27  
    Pożądanie jałowe jest nawet w granicy 1500 rpm. Nikt się nie bawił Interfejsami które potrafią modyfikować mapę, jedynie Op-com do sczytywania błędów.

    Jest szczelny, zatykając rurę dolotu zaraz za przepływomierzem silnik w momencie gaśnie a ręka jest mocno zassana.
    Pompując powietrze do kolektora ssącego nie słychać żadnego syczenia, a spadek ciśnienia jest bardzo mały i powolny.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Oczywiście dziś jeszcze raz sprawdzę czy nie ma żadnych nieszczelności, ale pod tym względem już było bardzo dużo zrobione (wymiana sporej ilości uszczelek, rozbierane i składane wielokrotnie elementy dolotu, wszystko wyczyszczone)

    Dodano po 5 [minuty]:

    Staram się dojść co jest nie tak, ale już na prawdę sam nie daję rady, dolot był zdejmowany i składany według zaleceń speców z aso (wartości NM i kolejności dla śrub przy składaniu)

    Okoliczne serwisy na widok V6 rozkładają łapki, jeszcze się rzadko z tym spotykają (mogą wymienić jakieś elementy ale muszą wiedzieć co), jeden Pan zaproponował pomoc ale jego wynagrodzenie równało się mojej dwu miesięcznej wypłacie a podejrzewam że też by męczył ludzi na forach.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Mam w domu jedno stare ECU które posłużyło mi niegdyś jako dawca tranzystorów.
    Motronic Pewnie nie pamiętasz ale pomagałeś mi w naprawię mojego ECU, i się zastanawiam czy by nie podmienić te komputery? Obecnie w samochodzie mam Motronic GT
    A ten na podmiankę był by EL, z tym że mam sam komputer, czy OP-com potrafi zaprogramować imo? Jeśli tak to wrzucę tranzystory do tego zapasowego i go podmienię.

    Mam też jakiś przepływomierz w domu, wezmę go podmienię na próbę.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=1931830&highlight=
    Dostrzega ktoś analogie?
    Jeśli masz domkniętą przepustnice a obroty same zwariowały to szukaj innego sterownika.
    Jeśli zaślepisz zawór wolnych obrotów,odpalisz z uchyloną przepustnicą i zdejmiesz nogę z gazu to motor musi zgasnąć.Jeśli nie zgaśnie to przepustnica się nie domyka.
  • Poziom 27  
    Dzięki jutro z rana będzie sprawdzone tak jak mówisz.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Możesz jeszcze wyprzedzenie zapłonu obczaić.
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    bartek_j napisał:
    Możesz jeszcze wyprzedzenie zapłonu obczaić.

    A jak będzie złe to co można zrobić?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Dobra chłopaki nie kłócic się. Ma dużą nieszczelnośc ale za MAF i nie bardzo wygląda to na lewiznę ponieważ wszystko jest zmierzone. Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Venom007 nie musisz nikomu dziękować czy też klikać ,,pomógł,,.Doskonale rozumiem,że niektórym ciężko to przychodzi.Chcielibyśmy tylko poznać rozwiązanie zagadki bo tylko dlatego się filcowałem z zagadnieniem.Taka forma kalibracji magicznej kuli a nie broń Boże forma pomocy.
  • Poziom 27  
    Panowie!
    Sukces, właśnie wracam z garażu, jestem padnięty ale muszę się pochwalić i powiedzieć co i jak.

    Znalazłem Kolegę z x25xe posłużył jako dawca.

    - Podmiana silniczka krokowego / brak efektu
    - Podmiana sondy obie / brak efektu
    - Podmiana przepływomierza / brak efektu
    - Podmiana potencjometru przepustnicy / brak efektu
    - Podmiana całego kompa z immo z pastylką z pilota / brak efektu
    - Podmiana czujnika temperatury / brak efektu


    Sprawdzanie wszystkich podciśnień porównując z silnikiem Kolegi dalej nic.

    Po tym wszystkim załamałem ręce, Kolega zażartował żebym już przełożył cały silnik bo dużo nie zostało,
    Spytałem czy mogę podmienić jeszcze: cewkę, kable i świece, dostałem zgodę na działania,
    żeby wyjąć te części trzeba rozebrać większość dolotu więc postanowiłem już zdjąć cały dolot z wszystkimi gumami i założyć do siebie
    I po tym zabiegu obroty ustawiły się na 700 rpm :D spalanie 1,3/1,4/1,5

    To co w najmniej przypuszczałem, nie szczelny dolot jak się okazało przpustnica była sprawcą całego zamieszania, wstyd się przyznać
    ale nie po to się wszyscy głowili żeby teraz ściemniać, ale przepustnica przepuszczała nie domykała się do końca,
    po czyszczeniu przepustnicy musiało jej ubyć pare mikro mm + usunięcie nagaru olejowego zrobiło swoje,
    a kłóciłbym się i nie dałbym sobie wmówić ze względu na to że przepustnica i jej regulacja ma oryginalną "plombę"
    Ale teraz jak już wedziałem że to to, to musiałem lekko spiłować śrubkę stopującą przepustnicę (nie dało się jej wykręcić, ukruszyła mi się i tak już została)
    Ale po lekkim spiłowaniu przepustnica się domyka do końca i obroty wróciły do normy.


    Więc Bardzo wszystkim dziękuję, za sugestie, informację i chęć pomocy, dzięki waszej pomocy udało mi się usunąć usterkę.

    VENDETTI Myślę że nieco się pośpieszyłeś. Staram się zamykać tematy do końca tak jak wymaga tego kultura i z niepisanym obowiązkiem kliknąć każdemu "pomógł" który faktycznie napisał przydatny pomysł.

    Tak więc jeszcze raz dziękuję, cieszę się że mamy tak dobrych specjalistów, chętnych do bezinteresownej pomocy, i jeśli pojawi się ktoś w okolicy to zapraszam na Piwo / Sok w ramach malutkiej rekompensaty i możliwości podziękowania na żywo (proszę o PW)

    Temat zostawiam otwarty na 3 dni, jeśli ktoś ma ochotę coś dopisać to bardzo proszę, po tym czasie temat idzie do zamknięcia i może wspomoże kogoś w podobnym problemie.

    Pozdrawiam Serdecznie

    Dodano po 2 [godziny] 48 [minuty]:

    Będę potrzebował jeszcze porady w jednym temacie, samochód Kolegi który był już wspominany w temacie, problem z ...? Ładowanie podczas jazdy ucieka, na starcie jest ok bo w okolicy 14V (ten typ tak ma) i podczas jazdy powiedzmy z Katowic do Gliwic (ok 30km) w Gliwicach ma już ładowanie na poziomie 13V 12,6V
    (z odbiorników elektrycznych to włączone jedynie oświetlenie pojazdu, specjalnie nie jest włączony żaden inny odbiornik (dmuchawa, klima, radio, wszystko na off)

    Parę miesięcy temu alternator był regenerowany w pełni koszt ok 300zł teraz niedawno wymieniał pasek i rolkę napinacza i sprawdził jedynie alternator w punkcie gdzie regenerował i powiedzieli " jest dobrze, ładuje"

    Akumulator Bosch kupiony w zeszłą zimę.

    Ale wydaje mi się że regulator jest uszkodzony, nagrzewa się podczas jazdy i dlatego źle ładuje?

    Czy szukać przyczyny w instalacji?
    (Kabel Akumulator->Rozrusznik->Alternator Wymieniany na 25mm2 tak samo masa)

    Nie przyuważono czy jest różnica w cieplejsze zimniejsze dni.
    Ale czasami robił dłuższe trasy i nic się nie działo.
    A teraz strach wyjechać gdzieś dalej bo już raz pożyczał prądu bo zabrakło.

    (proszę nie rzucać od razu "regenerować alternator" bo wymiana alternatora w tym samochodzie to nie lada wyczyn (mi. Wyjmowanie półosi, odkręcanie tłumika)
  • Moderator Samochody
    Zdarzają się też jakieś dziwne uszkodzenia akumulatora objawiające się sporadycznie, nie za często ale nie można od razu takiej możliwości wykluczać.