Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Matiz obroty biegu jałowego czas wtrysku wypadanie zapłonów .

JacekArtur 18 Aug 2011 14:34 12977 36
  • #1
    JacekArtur
    Level 10  
    Witam . Wiem nie jestem specjalistą w temacie ale....
    Mam matiza z 2001 roku i taki problem : w czasie kiedy jest matiz w zamkniętej pętli na biegu jałowym to ma czasy wtrysku ok 4,5 ms zamiast ok 2 ms . Kąt wyprzedzenia zapłonu wacha się od 0 do chyba 15 stopni . Powinien trzymać z mojej wiedzy ok 8 do 12 stopni . I teraz zrobione mamy : EGR zaślepiony , kopułka , przewody wymienione , zapłon , zawory ustawione . Jako bonus silnik nie chce schodzić z wysokich obrotów jak samochód się toczy . Choć nie zawsze . TRZY SERWISY ASO Daewoo w Warszawie nie potrafią usunąć usterki . Jeden z nich wykrył dodatkowo niskie podciśnienie w kolektorze dolotowym podobno ok 55 kpa gdy powinno być 35-40 kpa . Cytat serwisu : Głowica jest aktualnie w weryfikacji w AUTO-SZLIF. Czujnik map był wymieniany -bez rezultatu. Cisnienie 50 kpa to jest cisnienie bezwzględne czyli podcisnienie około 50 kpa.Norma cisnienia dla silnika benzynowego to 30-40 kpa -podcisnienie 70-60 kpa. Koniec cytatu . Stąd już wiecie , że dolot szczelny i głowica wraz z wałkiem rozrządu sprawdzona na 100% ECM błędów nie wyświetla . Sprężanie w cylindrach ok 12 atm . NIE wymieniano tylko aparatu zapłonowego , komputera i czujnika spalania stukowego . Jestem lżejszy już o z 1500 pln i stoję jako klient w miejscu . Silnik przepala paliwo , ma niestabilne obroty jałowe ale wkręca się na wysokie i jeździ jak szatan . Ja nie oczekuję cudu bo niewielkie możliwości mam pod blokiem . Ale może ktoś z WAS potrafi pomóc ? Nieważne gdzie ważne aby skutecznie . Oczywiście odwdzięczę się . Czy już tylko na żyletki ?
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    JacekArtur
    Level 10  
    Wydech podobno odpinali . Vakumetr nie wiem czy podłączali bo jak się na czymś nie do końca znam zostawiam fachowcom . Tylko , żaden z nich chyba nie potrafi się przyłożyć . Mniemam , że nie mają odpowiedniego sprzętu . Ale napewno nie wiem . Jestem gotów nawet w Polsce podjechać do fachowca bo mi portfel i auto siada .
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    JacekArtur
    Level 10  
    Wtryskiwacze sprawdzane oraz ciśnienie paliwa . Problem występuje już długi czas i w tym czasie z 10 razy do pełna tankowałem na różnych stacjach . Przeważnie Lotos lub BP .
    ASO Parowcowa w Warszawie powiedziało mi tylko , że od czasu autoryzacji w Daewoo nigdy nie mieli takiego przypadku . Czyli dobre 12 lat ! KWZ lata jak wściekły po stopniach przy jałowym bo wtedy mogłem podejrzeć . Co prawda powiedzieli mi , że podmienią na sprawdzenie ECM jak zdobedą drugiego matiza . Nie wiem czy to pomoże . Ale metodą a tera to czy to klient kupi i zmieni zakład drogo wychodzi . To już nie czasy kiedy z magazynu można było drugi silnik wziąść i podmienić . Prawdziwego fachowca brak . Cudów podobno nie ma tylko czemu mnie to znowu trafia ?? A i jeszcze jedno kiedyś miał mój matiz LPG ale zostało usunięte trwale . Krokowy bo taki silniczek jest w matizie do jałowego biegu jest nowy . Świece nówki BOSCH 4 elektrody WR 78x z katalogu do matiza .
  • #6
    miler80
    Level 34  
    A czy przypadkiem problem nie pojawił się po wymianie rozrządu lub w niedługim czasie po tym?
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    JacekArtur
    Level 10  
    W silniku jakiś czas temu około pół roku padł rozrząd . Pękł pasek podczas rozruchu silnika . Ale został silnik naprawiony , głowica była już trzy razy weryfikowana , mierzone były krzywki wału rozrządu jak i sprawdzane były koła rozrządu .Ostatnio kilka dni temu znowu po raz trzeci kolejny zakład weryfikował wałek , głowicę , wzniosy krzywek bo nawet zastanawiano się czy mi ktoś wałka nie podłożył innego . Wał korbowy jest prosty , korbowody też bo wyciągałem tłoki przy okazji i pierścienie z panewkami zostały zmienione . A przebieg silnika to 92 kkm . No i w zasadzie można powiedzieć , że po wymianie rozrządu i naprawie silnika . Tylko po czasie nie odrazu .
  • #9
    m.jarek1
    Level 18  
    Witam.Kolego problem rozwiązałeś?Miałem dzisiaj identyczny przypadek.Niema się do czego się przyczepić a czas wtrysku 5 do ponad 6 na wolnych a zapłon od 6 do 15 stopni na gorącym silniku.Silnikiem trzęsie.Tylko czemu sąda pokazuje właściwe wartości skoro z tłumika leje sie paliwo a świece jak sagany?
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Blicek
    Level 26  
    m.jarek1 wrote:
    Tylko czemu sonda pokazuje właściwe wartości skoro z tłumika leje się paliwo a świece jak sagany?

    Bo może jest zepsuta i mierzy za ubogo niż jest w rzeczywistości. Sterownik wydłuża wtedy czasy wtrysku.
  • #12
    m.jarek1
    Level 18  
    Jakby sąda była walnięta to sterownik by zareagował na symulacje z testera .A on reaguje tylko na plus.
  • #13
    waldek1106
    Level 14  
    W matizie jest jeszcze taki zaworek PCV z plastiku w kolorze niebiesko zielonym jak pamiętam ? Zamontowany na przewodzie gumowym . Koszt około 18 zł ... jeżeli jest rozkalibrowany dostarcza " fałszywe powietrze " do kolektora - zakłócając regulację obrotów oraz pomiar podciśnienia w kolektorze a tym samym wzbogaca mieszankę ..
  • #14
    m.jarek1
    Level 18  
    W lipcu była robiona głowica i pewnie tam trzeba szukać tylko klient prędzej go zezłomuje niż da się pobawić głębiej.Zaworek zaslepiłem- bez efektów.
  • #15
    VENDETTI
    Level 16  
    Zaślepianie egra wyszlo Ci bokiem.Dobrze Ci tak.
  • #16
    JacekArtur
    Level 10  
    Witam . Niestety NIKT mi nie pomógł . Po prostu . Miałem nawet chęć kupić drugi silnik i to nowy ale nie było gwarancji , że to jest to . Niestety zakłady polecane na Forum Daewoo też nie pomogły . Jak i samo forum niestety . Wszyscy polecali podmianę różnych elementów lecz problem był właśnie z tym . Nikomu nie chciało się lub nie miał części na podstawienie . A co do EGR to zaślepiony był tylko kilka dni testowo lecz ponieważ to nie pomogło to został odetkany . Zaworek PCV i wężyki również nowe . Choć przyznam , że stare były OK sprawdzałem .
    Tak więc ponieważ nie trafiłem na na nikogo z pasją i chęcią pomocy poległem .

    Pozdrawiam Jacek .
  • #17
    mota88gb
    Level 19  
    Powiem ci kolego że od jakiegoś czasu walczę też z tą samą przypadłością. Wymieniłem sondę bo stara trochę świrowała, podciśnienia i cały układ ok. zapłon sprawdzony, przepustnica wyczyszczona, czujnik temperatury sprawny w sterowniku żadnych błędów, teraz czekam na nowy silniczek krokowy choć stary niby jest ok, ale dla pewności wymienię zaprogramuje obroty i zobaczymy jeśli nie będzie różnicy to zajmę się sterownikiem. Jedyne co mnie zastanawia to w momencie trzymania wysokich obrotów ( robi to niezależnie czy ciepły czy zimny silnik przez ok 30s po odpaleniu) napięcie na sondzie jest wysokie ok. 800mv czyli bogata mieszanka po zejściu z obrotów jest ok 100mv czyli ok.
  • #18
    JacekArtur
    Level 10  
    Mi również proponowano podmianę ECM (komputer) ale miało być na zasadzie podstawienia z innego matiza . Niestety do tej pory zakład nie odezwał się pomimo zapewnień o chęci usunięcia usterki . A ja nie zdecydowałem się na kupno ECM bo nikt nie gwarantował , że będzie OK . Poza tym metodą a teraz wymienimy to czy to tylko wyczyściło mi portfel . Stąd przestałem kupować różne rzeczy do matizka bo razem z kosztami wymiany wychodziły naprawdę duże kwoty . A jak opisałem wszystkie warsztaty (nie miały / nie chciały ?) częściami na podstawienie nie grzeszyły . Ba nawet diagnozą dobrą żaden warsztat nie zgrzeszył .
    Dlatego proszę napisz czy Ty kolego dałeś radę usterce .
    Pozdrawiam .
  • #19
    VENDETTI
    Level 16  
    Zobacz czy masz przepustnice domkniętą.Dolot wcale nie taki szczelny.
  • #20
    mota88gb
    Level 19  
    Przecież pisałem że po jakimś czasie na ciepłym silniku schodzi z obrotów wię to chyba oczywiste że przepustnica jest zamknięta. Gdyby ECM był uszkodzony to raczej widział bym to na diagnoskopie więc raczej to wykluczam.
  • #21
    VENDETTI
    Level 16  
    mota88gb wrote:
    Przecież pisałem że po jakimś czasie na ciepłym silniku schodzi z obrotów wię to chyba oczywiste że przepustnica jest zamknięta.

    Nie do Ciebie pisałem.Wtryniłeś się do tematu autora ze swoim problemem więc nie biorę Cię pod uwagę.Nic osobistego naturalnie.
  • #22
    mota88gb
    Level 19  
    Nie wtryniłem tylko przedstawiam mu ten sam problem i opisuje co już zrobiłem żeby wyeliminować kolejne podzespoły.
  • #23
    JacekArtur
    Level 10  
    Przytknięcie ręki do przepustnicy po zdjęciu gum powodowało zgaśnięcie auta .
    Poza tym nic nie syczy więc przepustnica i dolot szczelny bo to było sprawdzane . Nikt co prawda nie potrafił odpowiedzieć jak powinna być ustawiona śrubka regulacji początkowego otwarcia przepustnicy . Z tego co pamiętam ECM pokazywał 12 % otwarcia początkowego . Oczywiście nic nie kręciłem . Niestety porady jakie dostaję to w zasadzie abym podmieniał wszystko do skutku . To trochę potrwa bo mnóstwo kasy kosztuje takie diagnozowanie .
    mota88gb napisz co Ci wyszło . Naprawdę jestem ciekawy czy Ty usuniesz usterkę i pomożesz mi .
  • #24
    VENDETTI
    Level 16  
    Zaznasz se położenie tej śrubki i kręć w kierunku aby przepustnica się domykała.
  • #26
    mota88gb
    Level 19  
    Ja mam przy wkręconej śrubce tak aby był mały luz 10,2%.
  • #27
    JacekArtur
    Level 10  
    I tu jak widać każdy z nas ma inne propozycje :) A nie znalazłem dokumentów żródłowych jak producent to ustawia ? Ale jak pytałem w serwisie Autoparts czyli tym który się Daewoo zajmował to teoretycznie mam to ustawione dobrze . Poza tym mówili , że nigdy tym nie kręcą bo przychodzą przepustnice poustawiane fabrycznie . Tylko jak to się ustawia to oni też nie wiedzą . Ustawiają na oko w ECM między 10 a 12 stopni podobno .
    Poza tym z tymi obrotami to zrobiło się tak bez kręcenia śrubką . Sam mietek zaczął po czasie tak się dziwnie z obrotami zachowywać . Coś gdzieś jest nie tak tylko co ?
  • #28
    VENDETTI
    Level 16  
    Gubisz się w zeznaniach.Na innym forum pisałeś,że ktoś rozregulował Ci tę śrubkę.Nie stosujesz się do bezkosztowych prób naprawy to podmieniaj dalej.Powodzenia.
  • #29
    kokos_bp
    Level 17  
    A mi się wydaje, że coś nie tak z czujnikiem optycznym zapłonu. Trzeba podłączyć pod oscyloskop i sprawdzić. Najlepiej podmienić cały aparat zapłonowy, wtedy będzie jasno.
  • #30
    jurekk55
    Level 36  
    JacekArtur wrote:
    Ustawiają na oko w ECM między 10 a 12 stopni podobno .


    "na oko "można sobie ustawić buty w przedpokoju.Podpowiedz specjalistom że ECU ma widzieć "napięcie TPS 0.60 V " na biegu jałowym.
    Po zagrzaniu na ile kroków ustawia się silniczek krokowy?

    kokos_bp wrote:

    A mi się wydaje, że coś nie tak z czujnikiem optycznym zapłonu.


    A nie wydaje Ci się że ECU rejestruje wtedy błędy?Przynajmniej dwa?Wiesz jakie?