Witam . Wiem nie jestem specjalistą w temacie ale....
Mam matiza z 2001 roku i taki problem : w czasie kiedy jest matiz w zamkniętej pętli na biegu jałowym to ma czasy wtrysku ok 4,5 ms zamiast ok 2 ms . Kąt wyprzedzenia zapłonu wacha się od 0 do chyba 15 stopni . Powinien trzymać z mojej wiedzy ok 8 do 12 stopni . I teraz zrobione mamy : EGR zaślepiony , kopułka , przewody wymienione , zapłon , zawory ustawione . Jako bonus silnik nie chce schodzić z wysokich obrotów jak samochód się toczy . Choć nie zawsze . TRZY SERWISY ASO Daewoo w Warszawie nie potrafią usunąć usterki . Jeden z nich wykrył dodatkowo niskie podciśnienie w kolektorze dolotowym podobno ok 55 kpa gdy powinno być 35-40 kpa . Cytat serwisu : Głowica jest aktualnie w weryfikacji w AUTO-SZLIF. Czujnik map był wymieniany -bez rezultatu. Cisnienie 50 kpa to jest cisnienie bezwzględne czyli podcisnienie około 50 kpa.Norma cisnienia dla silnika benzynowego to 30-40 kpa -podcisnienie 70-60 kpa. Koniec cytatu . Stąd już wiecie , że dolot szczelny i głowica wraz z wałkiem rozrządu sprawdzona na 100% ECM błędów nie wyświetla . Sprężanie w cylindrach ok 12 atm . NIE wymieniano tylko aparatu zapłonowego , komputera i czujnika spalania stukowego . Jestem lżejszy już o z 1500 pln i stoję jako klient w miejscu . Silnik przepala paliwo , ma niestabilne obroty jałowe ale wkręca się na wysokie i jeździ jak szatan . Ja nie oczekuję cudu bo niewielkie możliwości mam pod blokiem . Ale może ktoś z WAS potrafi pomóc ? Nieważne gdzie ważne aby skutecznie . Oczywiście odwdzięczę się . Czy już tylko na żyletki ?
Mam matiza z 2001 roku i taki problem : w czasie kiedy jest matiz w zamkniętej pętli na biegu jałowym to ma czasy wtrysku ok 4,5 ms zamiast ok 2 ms . Kąt wyprzedzenia zapłonu wacha się od 0 do chyba 15 stopni . Powinien trzymać z mojej wiedzy ok 8 do 12 stopni . I teraz zrobione mamy : EGR zaślepiony , kopułka , przewody wymienione , zapłon , zawory ustawione . Jako bonus silnik nie chce schodzić z wysokich obrotów jak samochód się toczy . Choć nie zawsze . TRZY SERWISY ASO Daewoo w Warszawie nie potrafią usunąć usterki . Jeden z nich wykrył dodatkowo niskie podciśnienie w kolektorze dolotowym podobno ok 55 kpa gdy powinno być 35-40 kpa . Cytat serwisu : Głowica jest aktualnie w weryfikacji w AUTO-SZLIF. Czujnik map był wymieniany -bez rezultatu. Cisnienie 50 kpa to jest cisnienie bezwzględne czyli podcisnienie około 50 kpa.Norma cisnienia dla silnika benzynowego to 30-40 kpa -podcisnienie 70-60 kpa. Koniec cytatu . Stąd już wiecie , że dolot szczelny i głowica wraz z wałkiem rozrządu sprawdzona na 100% ECM błędów nie wyświetla . Sprężanie w cylindrach ok 12 atm . NIE wymieniano tylko aparatu zapłonowego , komputera i czujnika spalania stukowego . Jestem lżejszy już o z 1500 pln i stoję jako klient w miejscu . Silnik przepala paliwo , ma niestabilne obroty jałowe ale wkręca się na wysokie i jeździ jak szatan . Ja nie oczekuję cudu bo niewielkie możliwości mam pod blokiem . Ale może ktoś z WAS potrafi pomóc ? Nieważne gdzie ważne aby skutecznie . Oczywiście odwdzięczę się . Czy już tylko na żyletki ?