Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 1,6TD "cyka"

Jap 25 Lis 2004 11:17 3720 7
  • #1 25 Lis 2004 11:17
    Jap
    Poziom 28  

    Witam. Mam taki mały problem. Swego czasu podczas pracy silnika słychać było cykanie o częstotliwości proporcjonalnej do obrotów. Fachowcy orzekli, że to szklanka pod zaworem (regulacja luzu olejowa). Ale pewnego pięknego dnia silnik stanął – wypadła „folk komora” w jednym cylindrze niszcząc głowicę i wyginając zawory. Wymieniłem ją na inną głowicę wstawiając swój wałek i zawory (za te dwa uszkodzone włożyłem nowe). I po pewnym czasie stukanie powróciło. Nie jestem pewien czy takie samo jak wcześniej, ale po ok. 2 miesiącach ściągnąłem głowicę, wymieniłem pierścionki w cylindrach – o dziwo w cylindrze, gdzie wcześniej wypadła folk komora pierścienie były chudziutkie – w pozostałych 3 cylindrach prawie jak nowe. Zabieg nic nie pomógł. Wymieniłem więc szklanki pod zaworami – dalej stuka. Gdy silnik jest zimny stukania brak, jednak przy ponadprzeciętnym nagrzaniu silnika (np. w korku) stukanie jest koszmarnie głośne – mało silnik się nie rozleci. Co może być jeszcze przyczyną? Czy ktoś miał takie doświadczenia z tym silnikiem (1,6 turbo diesel)? (taki sam siedzi w passacie czy audi)

    0 7
  • #2 25 Lis 2004 11:53
    autosuper
    Poziom 24  

    Mialem kiedfys w VW podobny problem , a w zasadzie taki sam . W Twoim wypadku sprawdzilbym jeszcze jedna rzecz , z reguly po takiej awarii jak opisujesz oprocz pogietych zaworow i wybicia ich "szklanek" (hydropopychaczy) , najczesciej ulega jeszcze uszkodzeniu w mniejszym lub wiekszym stopniu korbowod tloka ktory dostal "strzala" , za ta teza przemawia jeszcze fakt ze na tym tloku u Ciebie wystepuje nadmierne zuzycie pierscieni . Jesli korba jest krzywa nawet nieznacznie bedzie powodowala dziwne ruchu tloka a w rezultacie jego drgania , to moze powodowac scieranie pieerscieni . Mo ge sie zalozyc z Toba ze zaraz po wymianie pierscienia na tym tloku stukanie ustaje do czasu kiedy pierscienie znowu sie nie wytra , bo kiedy sa jeszcze w miare to tworza jakis tam dystans tloka od tuleji , a pozniej po wytarciu tlok zaczyna "gonic" swoja dolna czescia i suwac sie po tuleji dajac te wlasnie efekty dzwiekowe o ktorych piszesz . Proponuje Ci wiec wymienic kompletny tlok wraz z korbowodem i powinno wszystko ustac , chyba ze tuleja jest juz tak przytarta ze bedzie za duzy luz i to dalej bedzie sie tluklo . Sprawdz jeszcze jedno luzy na sworzniach tlokowych i czy tlok ma smarowaniem czy nie jest gdzies zatkany kanal olejowy , ale przedewszystkim wymien tlok z korbowodem. Mialem takie efekty w golfie 91 wlasnie TD bez intercoolera , ale u mnie tuleja byla juz tak zjechana ze opisane czynnosci pomogly na chwile a pozniej zaczelo znowu stukac aler inaczej o wiele bardziej cicho jednak z tendencja wzrostowa naszczescie udalo mi sie go sprzedac bo w tym wlasnie celu byl kupiony . Nieznam wiec dalszych jego losow ale klient ktory go kupil nie dzwonil i sie nie zalil , a z reguly klienci lubia dzwonic i sie zalic , wiec podejrzewam ze oprocz juz duzo mniejszych postukiwan na cieplym silniku wszystko jest ok i autko jezdzi do dzis .

    0
  • #3 26 Lis 2004 20:00
    Jap
    Poziom 28  

    Dzięki za info... teraz zima, ale ale trzeba coś nad tym podumać bo z tego co piszesz coraz gorzej może być z tuleją... On też jest z 91 i bez intercoolera (szkoda bo różnica piekielna :-) )

    0
  • #4 27 Lis 2004 05:18
    czarunio
    Poziom 16  

    Może być przytarty bądz jajowaty sworzeń tłokowy i w jednym położeniu nie chce się obracać(siedzi ciasno),a w innym jest luzny i stąd to stukanie.No i wtedy czasami tłok nie jest smarowany.

    0
  • #5 27 Lis 2004 23:24
    JACU626

    Poziom 27  

    Popieram przedmówców - luz na sworzniu. Widziałem po zerwaniu paska co się stało z tłokiem po przejechaniu 15 tkm - rozsypał sie na kawałki. A była to beznzyna V8.32 lancia thema ferrari motor. Uważam że tłok gdy dostanie strzała zaworem powinien być wymieniany - ale to moje zdanie.

    0
  • #6 04 Gru 2004 16:41
    grabarz1
    Poziom 13  

    trzeba również zmierzyc owalizacje tuleji.Podejzewam ze trzeba bedzie tulejowac, ewentualnie jakiegos szlifa. W moim 19 TD. VW jeszcze nic nie slychac choc ma juz 300 tys km.

    0
  • #7 04 Gru 2004 19:45
    steffy
    Poziom 17  

    Czy są jakieś inne objawy jak cykanie? Jeśli tak to napisz jakie. Jak nie ma to jeździj. Ojca Audi 80 1.6 TD 90r chodzi jak stara sieczkarnia od momentu zakupu(jakieś 6 lat). Jeśli się rozpadnie trudno będę miał trochę roboty.

    0
  • #8 05 Gru 2004 13:22
    tomekb
    Poziom 25  

    witam
    miałem podobny problem ale to był jeden z wtryskiwaczy
    pozdro
    T

    0