Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kangoo 1.9D F8Q ustawienie rozrządu

sebolm 18 Aug 2011 22:51 15480 7
Testo
  • #1
    sebolm
    Level 12  
    Witam serdecznie! Zakładam temat bo nie znalazłem nigdzie informacji pomocnej w mojej sprawie. Przyjąłem do naprawy Kangoora, ogólnie wymiana głowicy (stara popękana) no i kompletu rozrządu. Problem polega na tym że głowica którą klient kupił po regeneracji ma inny wałek niż poprzednia tzn. klin jest teraz w kole a poprzednio na wałku. Dostałem używane koło z klinem według numerów do 1.9d F8Q ale jak ustawię wałek do GMP tzn. zawór ssący już zamknięty, a wydechowy jeszcze zamknięty to znak za kółku mam na dole i nie pasuje mi do znaku na pasku. W tym momencie nie jestem w stanie precyzyjnie ustawić tego rozrządu.
    Według schematów tego rozrządu znak na kółku ma być u góry na pompie poziomo na prawo a na kółku wału na godzinie około 7. No i zastanawiam się teraz czy są może kółka wałka rozrządu które mają znak w innym miejscu względem klina czy wszystkie mają tak samo, czy może do tej głowicy dopasowali inny wałek, a może inaczej się to w Renówce ustawia. Ogólnie nie zajmuję się francuzami więc nie jestem w temacie obeznany. Dodam że niemem nigdzie na obudowach znaków tylko u góry na słonie blaszanej pod kółkiem głowicy jest takie wcięcie jakby pasujące do znaku na kole ale znak mam gdzie indziej.
  • Testo
  • #2
    panam
    Level 29  
    Sprawdź czy kliny nie są ścięte. A przedewszystkim w renówkach 1 to 4 i wtedy sprawdź
  • Testo
  • #3
    sebolm
    Level 12  
    I o to właśnie mi chodziło to wszystko rozwiązuje 1 to 4. No cóż jak się w czymś nie siedzi to tak jest . Pozdrowienia dla Ciebie
  • #4
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Znak na wałku ma być u góry, znak na pompie poziomo z prawej, ale wał się blokuje specjalnym przyrządem (nie patrz na kółko bo ono mimo iż ma wycięcie na klina, to tam go i tak nie ma na wale i ono powinno się swobodnie na wale obracać!). Blokadę wału (otwór zaślepiony śrubką) znajduje się z prawej strony miarki pomiarowej poziomu oleju silnikowego, tuż nad krawędzią podstawy bloku (do tej krawędzi przykręcona jest misa olejowa). Tak jest w silniku F8Q 630 i ja myślę, że o takim mowa w tym temacie. Jeśli trzeba będzie, podrzucę schemat (dokładne info o silniku...).
    panam wrote:

    Sprawdź czy kliny nie są ścięte. A przedewszystkim w renówkach 1 to 4 i wtedy sprawdź

    Przepraszam, że się czepiam, ale o jakich klinach mowa i w drugiej części Twojej wypowiedzi, nie widzę podpowiedzi!
  • #5
    sebolm
    Level 12  
    Witam ponownie! Czy to normalne że po zablokowaniu trzpieniem wał przez otwór obok bagnetu, w otworze po czujniku położenia wału nie mam nacięcia na kole zamachowym? Jest troszkę wcześniej. Jak należy prawidłowo ustawić GMP? Tym trzpieniem czy znak na kole w środku otworu w skrzyni bo różnie schematy podają. Złożyłem rozrząd auto odpaliło i niby chodzi ale na wysokich obrotach po puszczeniu gazu słychać głośne uderzenie jakby zawór dogonił tłok. Raz nawet zgasł po tym uderzeniu ale odpalił potem z pierwszego. Czy jest możliwość w tym silniku że będzie rozrząd przestawiony o jeden ząb i auto odpali i będzie chodzić?
    Proszę do pewności o dokładny i pewny opis ustawienia tego rozrządu, dodam iż mam tylko 1 odnośnik do znaku na kółku rozrządu. Niemam natomiast do czego ustawić pompy poza znakiem na pasku no i wału chyba że go zblokuję trzpieniem ale niemam wtedy nigzie znaku GMP.
  • #6
    panam
    Level 29  
    F8q ma specjalny otwór do blokady( wykręcasz śrubę zaślepiającą i wkręcasz blokadę) nie jest to otwór po czujniku położenia wału
  • #7
    sebolm
    Level 12  
    Wiem że to nie jest ten otwór. Niewiem tylko czego mam się trzymać. Jak ustawię 1 tłok u góry to rysa na kole zamachowym pojawia mi się w okienku po czujniku, i jeżeli w tym momencie chcę zablokować wał trzpieniem przez otwór obok bagnetu to żeby mi wskoczył to muszę cofnąć wał w lewo tak że rysa na kole mi się chowa. No i niewiem kiedy jest ten GMP czy jak jest rysa w okienku czy jak wskakuje mi trzpień. Niewiem czy dobrze zrozumiałem inne posty ale czytałem żeby ustawić nacięcie na kole zamachowym na znak 0 na obudowie skrzyni biegów. No i rozumiem że ta rysa ma mi się pojawić w okienku po czujniku patrząc z góry na skrzynię chyba że się mylę. Co prawda niemam tam żadnych znaków ani zera tylko prostokątne okienko z punktem na samym środku ale wtety nie mogę wsadzić trzpienia. Jakby ktoś kumaty mógł mi jasno odpowiedzieć jak mam tak na 100% ustawić ten GMP tak żebym mógł do niego ustawić kółko głowicy na znak który jest na obudowie i założyć pasek to będę wdzięczny.
  • #8
    sebolm
    Level 12  
    Uporałem się z rozrządem auto odpala z pierwszego wkręca się na obroty i nie kopci. Jest tylko 1 problem jak wkręcę go na obroty to po kilku sekundach słychać głośne uderzenie i czasem po tym auto gaśnie. Można go znów odpalić bez problemu. niewiem co to jest ale wygląda na delikatne spotkanie tłoka z zaworem. Co mogę jeszcze sprawdzić zanim oddam głowicę na reklamację.