Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 3BG AVB AUTOMAT - skrzynia błąd 1192 falowanie, brak lock-up.

ciuqu 18 Sie 2011 23:26 2774 0
  • #1
    ciuqu
    Poziom 34  
    Witam

    Być może jest mnóstwo takich tematów ale jestem obecnie za granicą i korzystam z IPLUS
    a w roamingu nie bardzo kalkuluje mi się szukanie, więc proszę o wyrozumiałość i ewentualne podesłanie linków
    o podobnym problemie.

    Poniżej przedstawiam problem:

    Auto: Passat 3BG 2004 po taksówka przebieg 354000km (oryginalny) 1,9 TDI AVB skrzynia nie znam kodu
    ale ta bez tiprtronica.

    Od poprzedniego właściciela dowiedziałem się iż skrzynia była naprawiana jeszcze jako taxi ale co
    konkretnie to nie wiem.

    Wiek i przebieg oleju - nieznany

    Na początku pracowała prawidłowo czasem szarpnęła ale ze względu na przebieg nie widziałem w tym nic dziwnego.
    Zimna do ruszenia potrzebowała około 1200 obr - możliwe że za mało oleju, po nagrzaniu ok.

    Na początku powstały drgania na ostatnim biegu przy przyspieszaniu gdzieś w granicach 100-120 km/h na innych biegach nie odczuwalne - to chyba zwą "turbulencją" nie wiem.

    Od niedawna zauważyłem iż podczas przyspieszania jakby puszczała lock-up tzn nawet przy powolnym wciskaniu gazu w pewnym momencie wskakiwało 3000obr jednak po cofnięciu pedału wszystko wracało do normy, wcześniej przy powolnym wciśnięciu gazu nawet do podłogi bez kick down ciągłą na lock up do końca.

    Następnie zniknął lock-up, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wróciło do normy, pewnie komputer wyłączył lock - up po złapaniu błędu - 1192 Sprzęgło bocznikowania przekładnika szkodzenie mechaniczne - BŁĄD SPORADYCZNY (lock up clutch) bo tylko to wygrzebałem ze skrzyni - po skasowaniu wraca po wystąpieniu braku lock up.

    Potem pojawiło się falowanie o około 150 obrotów przy delikatnym gazie jak depnę trochę mocniej przestaje falować.

    Przy przełączaniu na któryś bieg chyba 4 obroty spadają np. na 1800 i po chwili wzrastają na 2000obr i tak już jedzie.

    Wyłączenie Lock up występuje przy dużym obciążeniu np pod górę przy przyspieszaniu wygląda to mniej więcej tak:
    Jadę pod górę wciskam gaz jedzie prawidłowo czasem puści ale to przy dużym obciążeniu jak na moje wyobrażenie jest to naturalny objaw gdyż ze względu na pochylenie drogi pozycję gazu i obroty w zasadzie skrzynia powinna tak zrobić potem po cofnięciu gazu lub zmniejszeniu nachylenia drogi łapie L-up jednakże czasem puszcza na stałe nawet przy mniejszym obciążeniu mniejszym nachyleniu drogi i mniej gazu.

    Dodam jeszcze że po powstaniu problemów z lock up falowaniem itp "turbulencje" trochę ustały.

    Teraz przebywam w górach i jest to strasznie uciążliwe gdyż występuje codziennie, staram się jechać w miarę delikatnie ale zawsze około 4km do celu puszcza lock-up jadę wtedy delikatnie aby nie ślizgać za długo i nie przegrzać czy przypalić oleju.

    Po powrocie miałem zmienić olej jednak przy obecnej sytuacji nie wiem co robić, na remont nie bardzo mam pieniądze.

    Najbardziej denerwujące jest falowanie, resztę można przeżyć gdyż lock- up gubi po duże góry a po powrocie już ich nie będzie.

    Czy niski poziom i wiek oleju może powodować takie objawy (oczywiście bez błędu 1192)

    Rozumiem że na początek trzeba zajrzeć do oleju pod kątem opiłków itp ale to się wiąże z jego wymianą a nie należy do najtańszych. Czy wymienić na próbę, a jak uzbieram trochę grosza to oddam do remontu jednak czy warto?

    Proszę o jakieś rady.

    Pozdrawiam