Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczny Schluckspecht E ustanowił rekord zasięgu na jednym ładowaniu

danielde 19 Sie 2011 00:45 2813 8
  • Elektryczny Schluckspecht E ustanowił rekord zasięgu na jednym ładowaniu
    Schluckspecht E - eksperymentalny pojazd elektryczny ustanowił nowy rekord zasięgu na jednym ładowaniu akumulatora, przejeżdżając 1631.5 kilometra. Podróż trwała 36 godzin i 12 minut, co daje prędkość średnią równą 45 km/h. Pojazd został zaprojektowany w Offenburgu na University of Applied Sciences we współpracy z innymi grupami akademickimi. Udana próba pobicia rekordu odbyła się na torze testowym Bosch, mieszczącym się w Boxberg. Za kierownicą elektrycznego pojazdu zasiadło czterech kierowców. Warto nadmienić, że nie jest to pierwsze bicie rekordu na koncie Team Schluckspecht, który powstał w 1998 roku.

    Schluckspecht E jest wynikiem wielu prac i pomysłów, w skutek których powstał optymalny projekt. Czynnikami, które niewątpliwie przyczyniły się do osiągnięcia sukcesu była masa pojazdu oraz jego aerodynamiczny kształt. Rezygnując z formy wnętrza użytkowych samochodów osobowych, eksperymentalny pojazd odciążono, pozostawiając jedynie fotel kierowcy. Dwa silniki trakcyjne umieszczono w kołach, przez co wyeliminowano tradycyjny silnik oraz elementy napędowe, co również obniżyło masę pojazdu. Schluckspecht E zasilany był poprzez akumulatory litowo-kobaltowe o łącznej energii 23 kWh.

    Więcej informacji znajdziecie na stronie projektu.

    Źródło:Link, Link

  • #2 19 Sie 2011 17:09
    cefaloid
    Poziom 29  

    Ale to wcale nie oznacza że auta elektryczne oszczędnie dysponują energią. Ten prototyp nie ma nic wspólnego z autem "użytkowym". Dla przykładu rezultaty uzyskane podczas Shell EcoMarathon 2010:

    Najlepszy pojazd benzynowy na litrze benzyny przejechał 2678,5 kilometra. Jednostka wysokoprężna okazała się mniej efektywna. Diesel zastosowany przez studentów Universidad Politecnica de Valencia umożliwił pokonanie 1044,6 kilometra na litrze oleju. W przypadku najlepszego prototypu na LPG udało się osiągnąć wynik 650,3 kilometra.

    Biorąc pod uwagę że wartość opałowa benzyny to ok. 13 kWh / litr ten pojazd elektryczny jest mniej ekologiczny jak benzynowy bo do wytworzenia prądu zużyto by więcej benzyny.

  • #3 19 Sie 2011 18:21
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Elektryczny napęd ma potencjał na ekologiczny bardziej niż spalinowe. Chyba łatwiej wytworzyć energię elektryczną (siłownia wiatrowa, siłownia wodna, panel fotowoltaiczny) niż wytworzyć olej napędowy czy inne paliwo z biomasy. Swoja drogą zaciekawiłeś mnie, że silnik z zapłonem samoczynnym, który wykorzystuje najbardziej energetyczne paliwo nie ma największego zasięgu.

  • #4 19 Sie 2011 19:00
    cefaloid
    Poziom 29  

    WoŹnY napisał:
    Swoja drogą zaciekawiłeś mnie, że silnik z zapłonem samoczynnym, który wykorzystuje najbardziej energetyczne paliwo nie ma największego zasięgu.


    Bo w malutkim silniczku diesla (a takie tam używają) przeważają opory skomplikowanego "osprzętu". W dużym są pomijalne więc zdobywa przewagę.
    Dlatego nie ma motocykli/skuterów diesla a ciężarówki to tylko diesle.

  • #6 19 Sie 2011 21:22
    gosztekseba
    Poziom 31  

    cefaloid napisał:
    Najlepszy pojazd benzynowy na litrze benzyny przejechał 2678,5 kilometra


    Kurcze nieźle. Ciekawe ile KM miał i z jaką prędkością się poruszał. W życiu nie dopuszczą aby takie coś wy[produkowali bo by stacje benzynowe padły. Znając też życie ceny elektryczności ładnie podskoczą kiedy będzie jeździło już dużo pojazd ów elektrycznych.

  • #7 19 Sie 2011 23:59
    REVISOR
    Poziom 25  

    gosztekseba napisał:
    cefaloid napisał:
    Najlepszy pojazd benzynowy na litrze benzyny przejechał 2678,5 kilometra


    Kurcze nieźle. Ciekawe ile KM miał i z jaką prędkością się poruszał. W życiu nie dopuszczą aby takie coś wy[produkowali bo by stacje benzynowe padły. Znając też życie ceny elektryczności ładnie podskoczą kiedy będzie jeździło już dużo pojazd ów elektrycznych.


    Spokojnie, na pewno pojazd nie byl seryjnym wytworem i każde kg masy pojazdu miał na to wpływ.
    Wracając do tematu to jaką energie miał zgromadzoną w akumulatorze i jaki był przelicznik przejeżdzonych Km na 1KW, żadna sztuka napakować ogniw litowych do lekkiego pojazdu o oplywowych kształtach i się podniecać ile to on nie przejechał km na jednym ładowaniu. news w sam raz dla eko-oszołomów ale zachowajmy rozsądek i policzmy ile z jakim kosztem i jak.

  • #8 20 Sie 2011 07:49
    popaw1
    Poziom 19  

    gosztekseba napisał:
    cefaloid napisał:
    Najlepszy pojazd benzynowy na litrze benzyny przejechał 2678,5 kilometra


    Kurcze nieźle. Ciekawe ile KM miał i z jaką prędkością się poruszał. W życiu nie dopuszczą aby takie coś wy[produkowali bo by stacje benzynowe padły. Znając też życie ceny elektryczności ładnie podskoczą kiedy będzie jeździło już dużo pojazd ów elektrycznych.


    Ale ja nie chcę aż takiego wyniku. W zupełności zadowoliłbym się spalaniem 1l/100km czyli ponad 25 razy gorzej od najlepszego wyniku. Czyli w sumie można, ale najwidoczniej koncerny paliwowe mają umowy z fabrykami produkującymi samochody.

  • #9 20 Sie 2011 12:55
    WoŹnY
    Poziom 28  

    Cytat:
    @ cefaloid
    Bo w malutkim silniczku diesla (a takie tam używają) przeważają opory skomplikowanego "osprzętu". W dużym są pomijalne więc zdobywa przewagę.
    Dlatego nie ma motocykli/skuterów diesla a ciężarówki to tylko diesle.


    Rzeczywiście zgłębiłem temat. Silnik diesla pochłania straszną energię aby odpowiednio przygotować mieszankę (wtrysk, sprężanie, zawory)
    W silniku benzynowym o wiele mniej tej energii się zużywa i to jest pewnie "klucz" o którym piszesz.




    Cytat:
    @gosztekseba
    Ciekawe ile KM miał i z jaką prędkością się poruszał.


    To chyba już prosta matematyka. 23kWh czas jazdy 36h12m, dystans 1631,5km.
    Prędkość średnia to: 45,07 km/h
    Średnia moc silnika to: 635,36 W czyli 0,864KM
    Swoją drogą ładny wynik, mój pojazd elektryczny z 500W mocy rozpędza się ze mną na pokładzie (ok 140kg razem) zaledwie do prędkości 27km/h, ale koła to zwykłe koła, żadnych ultralekkich materiałów, a akumulatory ważą swoje ~45kg :P

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME