Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Koszmar Play. Operator sam zakończył umowę i rząda zwrotu telefonu. Co robić?

19 Sie 2011 12:26 10975 21
  • Poziom 8  
    Witam serdecznie, ostatnio pisałem w tej sprawie w innym poście ale nie uzyskałem odpowiedzi. Mój problem jest następujący:

    -Pod koniec marca kończyła mi się umowa z operatorem sieci komórkowej PLAY, więc chciałem ją przedłużyć prez telefon bo salon jest oddalony o 64 km. ode mnie. I tak zrobiłem kurier z umową miał przyjechał na drugi dzieć Za 2 dni zjawił się kupier i podpisałem umowę, tzn. podpisała moja żona, bo numer był na nią. Taryfa LONG PLAY 29 + telefon NOKIA C3. Wszystko pięknie grało do jakiegoś czasu. Gdy przyszedł mi list od PLAY, że zalegam z fakturą ze starego numeru. Jak się okazało później konsultant z którym rozmawiała moja żona zamiast przedłużyć umowę zrobił noiwą z nowym numerem i musiałem płacić 29 zł przez 2 miesiące za stary numer i 29 zł nza nowy. Zadzwoniłem i kazałem zrezygnować ze starego numeru i tak się stało, ale o miesiąć za wcześnie i musiałem płacić 37 zł KARY. Po miesiącu przyszła faktura na kwotę 49 zł. Okazało się, że z nowym numerem były włączone pakiety internetowy, nieograniczone połączenia do PLAY i pakiety minut. Za wszystko trzebabyło zapłacić, oprócz nieograniczonych połączeń w PLAY. Sprawa została zgłoszona do operatora i operator wyłączył wszystkie usługi. Czyli w abonamencie 29 zł miałem tylko telefon. Lecz to nie koniec. Od 09.08.2011 Od rana na telefonie wyskakuje komunikat nieudana rejestracja karty SIM. Myślałem, że to karta i udałem się do salonu wymienić. I tu wielkie zaskoczenie. NIEMA MNIE W SYSTEMIE PLAY !!! Po prostu nie istnieje, mój abonament, tzn. numer został wyłączony. Pani konsultantka zadzwoniła do PLAY i powieziano jej, że umowa została zakończona z winy sprzedawce i nie muszę płacić żadnej kary i telefon zostaje dla mnie. A numer był dla mnie bardzo ważny. Wczoraj przyszedł do mnie list, że muszę oddać telefon ale zostaną mi wrócone 249 zł za tą słuchawkę. P.S. List jest w obrazku, 2 stronny !!! Zostaną mi także wrócone 4 faktury za które zapłaciłam. Ale za 2 pierwsze nie całość tylko większa połowa a za 2 następne już całość. Ale ja chcę odszkodowanie od operatora ponieważ numer był dla mnie bardzo ważny, straciłem dziesiątki klientów a teraz usłyszałem jeszcze, że muszę oddać telefon. Skandal. Poradzcie mi coś... Już niewiem co mam robić. Gdzie mam się udać? W sądzie z nimi napewno nie wygram.
    Koszmar Play. Operator sam zakończył umowę i rząda zwrotu telefonu. Co robić?
    Koszmar Play. Operator sam zakończył umowę i rząda zwrotu telefonu. Co robić?
  • Poziom 33  
    Najlepiej udać się do prawnika. On wie lepiej czy masz szansę wygrać.
  • Poziom 24  
    Może uda ci się aktywować ten nr u innego operatora.
  • Poziom 8  
    Może i się da, ale nie uważacie, że to co zrobił operator PLAY jest beszczelne ? Jak można zrywać z kimś umowę bez jego wiedzy i w dodatku nie z jego winy a z winy operatora i do tego żądać zwrotu telefonu oraz nie wypłacić odszkodowania ? To jest skandal. ~kondziu jah chyba tak zrobię. A rzecznik praw konsumenta? nic by nie zdziałał?
  • Poziom 21  
    Nie chcę aby moja opinia została uznana za krytyczną ale;

    stefaninder napisał:
    (..) zjawił się kupier i podpisałem umowę, tzn. podpisała moja żona, bo numer był na nią. Taryfa LONG PLAY 29 + telefon NOKIA C3.
    Jaką umowę podpisała żona?
    - jeśli była to nowa umowa to została Ci taka podesłana w wyniku błędu/oszustwa/manipulacji przez konsultanta, nie biorąc pod uwagę jego intencji (o tym dalej) żona podpisując tą umowę powinna ją przeczytać co pozwoliłoby uniknąć tej sytuacji.
    - jeśli żona podpisała aneks do starej umowy to sytuacja jest absurdalna, egzekwuj więc jak najszybciej swoje prawa przed sądem.

    stefaninder napisał:
    Zadzwoniłem i kazałem zrezygnować ze starego numeru i tak się stało, ale o miesiąć za wcześnie i musiałem płacić 37 zł KARY.
    Stara umowa którą byłeś związany na pewno mówi o tym że obie strony mogą wypowiedzieć umowę z 30 dniowym okresem wypowiedzenia, jak sam mówisz złożyłeś wniosek wcześniej stąd naliczona kara i co najważniejsze utrata numeru!
    W przypadku gdy chcesz zachować numer powinieneś złożyć wniosek o przeniesienie go do systemu pre-paid.

    stefaninder napisał:
    Po miesiącu przyszła faktura na kwotę 49 zł. Okazało się, że z nowym numerem były włączone pakiety internetowy, nieograniczone połączenia do PLAY i pakiety minut. Za wszystko trzebabyło zapłacić, oprócz nieograniczonych połączeń w PLAY. Sprawa została zgłoszona do operatora i operator wyłączył wszystkie usługi. Czyli w abonamencie 29 zł miałem tylko telefon.
    Jeśli zapisy o aktywacji tych usług nie są zawarte w umowie/regulaminie promocji to w moich oczach jest to ewidentne wyłudzanie pieniędzy przez operatora. Zostawmy to jednak bo jak dalej piszesz operator ma zwrócić jakieś pieniądze.

    stefaninder napisał:
    Od 09.08.2011 Od rana na telefonie wyskakuje komunikat nieudana rejestracja karty SIM. Myślałem, że to karta i udałem się do salonu wymienić. I tu wielkie zaskoczenie. NIEMA MNIE W SYSTEMIE PLAY !!! Po prostu nie istnieje, mój abonament, tzn. numer został wyłączony. Pani konsultantka zadzwoniła do PLAY i powieziano jej, że umowa została zakończona z winy sprzedawce i nie muszę płacić żadnej kary i telefon zostaje dla mnie.
    W tym wypadku kieruj sprawę do sądu i domagaj się odszkodowania. Tak jak operator egzekwował od Ciebie wcześniej wspomniane 37zł tak i Ty domagaj się swojego, weź pod uwagę że oni by Ci nie darowali kary umownej za zerwanie umowy. Myślę że jeśli nie mają żadnego argumentu przeciwko Tobie to sprawa na 100% wygrana, dodatkowo poza odszkodowaniem w wypadku wygranej sprawy możesz chyba wnioskować o pokrycie przez nich kosztów prawnika oraz wszelkich innych związanych z tą sprawą.

    stefaninder napisał:
    Wczoraj przyszedł do mnie list, że muszę oddać telefon ale zostaną mi wrócone 249 zł za tą słuchawkę. P.S. List jest w obrazku, 2 stronny !!! Zostaną mi także wrócone 4 faktury za które zapłaciłam. Ale za 2 pierwsze nie całość tylko większa połowa a za 2 następne już całość.
    Wartość rynkowa tego telefonu nie jest dużo wyższa, rozważ więc jego zwrot choć jeśli zdecydujesz się wystąpić na drogę sądową to będziesz mógł tego dokonać po zakończeniu postępowania więc może też nie warto się z tym zbytnio śpieszyć.

    stefaninder napisał:
    ja chcę odszkodowanie od operatora ponieważ numer był dla mnie bardzo ważny, straciłem dziesiątki klientów
    Jak pisałem możesz domagać się odszkodowania za zerwanie umowy przez operatora, dodatkowo będziesz mógł roszczyć sobie prawa odszkodowawcze z tytułu utraconego dochodu przez bezpośrednią winę operatora w utraceniu numeru, musisz to jednak udokumentować i choć stratę udokumentować może Ci być stosunkowo prosto to wydaje mi się że nie wykażesz utraty potencjalnych klientów, nie powiesz przecież że przez nieodebranie telefonu utraciłeś możliwość zarobienia 50tyś. zł.

    Teraz podam Ci swoją opinię na temat zaistniałej sytuacji.
    Telemarketerzy play'a z tego co wiem prócz marnej pensji mają płacone premie za podpisanie nowej umowy, dlatego też jak znam życie doszło do manipulacji przez konsultanta który licząc na to że nie przeczytacie treści umowy celowo wysłał do podpisania nową umowę nie aneks za który nie otrzymałby nawet złotówki.
    Wszystko co stało się później poza zerwaniem umowy przez operatora (choć tego też nie można wykluczyć) jest następstwem tego oszustwa.

    Kieruj sprawę do sądu, domagaj się dostępu do nagrania rozmowy z konsultantem, jeśli zdecydujesz się na prawnika powinien ich zjeść a jeśli tak będzie to oni będą musieli pokryć jego koszta, poza tym walcz o odszkodowanie!

    Powodzenia ;)
  • Admin grupy GSM
    stefaninder napisał:
    Telemarketerzy play'a z tego co wiem mają płacone premie za podpisanie nowej umowy


    Nie tylko z play, ale z wszystkich sieci mają prowizję zarówno z nowej umowy jak i z aneksu (różnice są groszowe) więc świadome wprowadzanie w błąd wydaje się mało prawdopodobne.
  • Poziom 21  
    tino2003 napisał:
    stefaninder napisał:
    Telemarketerzy play'a z tego co wiem mają płacone premie za podpisanie nowej umowy


    Nie tylko z play, ale z wszystkich sieci mają prowizję zarówno z nowej umowy jak i z aneksu (różnice są groszowe) więc świadome wprowadzanie w błąd wydaje się mało prawdopodobne.
    Nie chcę się spierać, bo osobiście nie pracowałem nigdy na takim stanowisku a nie pozjadałem też wszystkich rozumów ;)
    Mówię o tym co słyszałem, dlatego padło z mojej strony takie stwierdzenie.
    Pozyskanie nowego klienta wydaje mi się trudniejsze od przedłużenia umowy z dotychczasowym klientem.
  • Admin grupy GSM
    krz2k napisał:
    Pozyskanie nowego klienta wydaje mi się trudniejsze od przedłużenia umowy z dotychczasowym klientem.


    Jest bardzo porównywalne a czasem nawet łatwiejsze ;)

    Co do głównego wątku tematu to warto walczyć o swoje, jeżeli ma się na to czas, pieniądze i ochotę.
  • Poziom 8  
    ~krz2k... Zapomniałem wspomnieć, iż rozmowa z konsultantem, z którym "ponawiałem" umowę a w rzeczywistości przysłał nową zaginęła. Tak dobrze czytasz nagranie zaginęło. Odnośnie czytania umowy przy kurierze... 27 stron czytania ,do tego muszę się namyśleć i przemyśleć pewne promocje czyli ok. 1,5 godziny. I powiedz takiemu kurierowi, chwileczkę niecha Pan zaczeka 1,5 godziny, muszę przeczytać i dokładnie zinterpretować umowę... Jeszcze jedno. Czy mogę się poradzić jeszcze rzecznika praw konsumenta? i co się stanie, jeżeli nie wygram sprawy? Będę musiał zapłacić za prawnika ? Ile taki prawnik kosztuje? I ile udało by mi się wyciągnąć od operatora PLAY ? Spotkał się ktoś z taką sprawą? albo chociaż podobną ??
  • Poziom 21  
    stefaninder napisał:
    Czy mogę się poradzić jeszcze rzecznika praw konsumenta?
    Zawsze możesz i nic to nie kosztuje.

    stefaninder napisał:
    i co się stanie, jeżeli nie wygram sprawy? Będę musiał zapłacić za prawnika ? Ile taki prawnik kosztuje?
    Jeśli nie wygrasz sprawy to stanie się to co ustali sąd.
    Za prawnika zawszę płacisz Ty, później możesz domagać się w postępowaniu sądowym zwrotu tych kosztów od drugiej strony. Ile kosztuje nie powie Ci nikt, przejdź po kilku w swojej okolicy i ustal ceny.

    stefaninder napisał:
    ile udało by mi się wyciągnąć od operatora PLAY
    Zobacz w umowie jaka karę umowną ustalił play w przypadku zerwania umowy przez Ciebie, żądać możesz ile chcesz aczkolwiek kwota ta musi być zasadna.
    To jakby ukradli Ci malucha i złapano by złodzieja nie zażądasz od niego przecież żeby oddał jak za nowego Mercedesa bo sąd uzna Twoje żądanie za niezasadne.

    Osobiście w Twojej sytuacji żądałbym anulowania obecnej umowy z zachowaniem telefonu i zwrotu wszystkich płatności, ponadto przywrócenia starego numeru w systemie prepaid.
    W zasadzie możesz im wysłać pismo z uwzględnieniem swoich roszczeń z adnotacją że jeśli się do niej nie przychylą to kierujesz sprawę do sądu.
  • Poziom 8  
    ~krz2k... dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Masz rację, najpierw napiszę list do PLAY'A z tymi żądaniami które wymieniłeś. W razie, gdyby sprawa trafiła do sądu to mogę się domagać odszkodowania w wysokości kary ulgowej wynoszącej 420 zł + ceny telefonu 249 zł, lub samego telefonu + koszty wszystkich faktór - 216 zł co razem daje 885 zł? Mogę domagać się takiego odszkodowania ? Czy tylko odszkodowania w wysokości kary ulgowej (420 zł) ? Czy tylko odszkodowania w wysokości ceny telefonu (249zł) i 216 zł za faktóry ?
  • Poziom 32  
    Tak jak ktoś wyżej wspominał, nim cokolwiek wyślesz, przejdź się mimo wszystko do powiatowego lub miejskiego rzecznika praw konsumentów... Podpowie coś więcej od strony prawnej i pomoże napisać pismo. A po złości bym oddał uszkodzony telefon, ciekawe czy oddadzą 249 zł ;)
  • Poziom 8  
    ~stać pytalski... Telefon i tak oddam bez ładowarki, zestawu słuchawkowego (który zgubiłem) oraz bez karty pamięci. Na piśmie wyrażnie pisze "...Proszę zwrócić telefon wraz z paragonem na adres..." Czyli jak coś to oddam sam telefon z paragonem. Reszte akcesorii zatrzymuję dla siebie. Myślę, że z uszkodzonym telefonem może nie wyjść ale odegram się obudową, którą kolega mi dał miesiąc temu. Jest tak zrysowana i zniszczona, że napewno nie poznają jaki to model :) Co do rzecznika praw konsumentów w następnym tygodniu idę, bo jest troszkę daleko od mojej miejscowości :(
  • Poziom 18  
    stefaninder napisał:
    Odnośnie czytania umowy przy kurierze... 27 stron czytania ,do tego muszę się namyśleć i przemyśleć pewne promocje czyli ok. 1,5 godziny. I powiedz takiemu kurierowi, chwileczkę niecha Pan zaczeka 1,5 godziny, muszę przeczytać i dokładnie zinterpretować umowę...

    Nie musisz czytać przy kurierze ale wypadało by wogóle przeczytać. Na odstąpienie od umowy zawieranej na odległość masz 10 dni. Na umowie jest napisane m.in. to jakiego numeru telefonu dotyczy (aktualny czy jakiś nowy nieznany numer). Jeżeli masz jakieś wątpliwości to można zadzwonić do BOK-u i wyjaśnic sprawę wciągu tych 10 dni. Jest też dołączony druk odstąpienia od umowy zawieranej na odległość i informacja jak postępować w przypadku odstapienia od umowy, gdzie odesłać dokumenty i telefon.
    ZG
  • Poziom 13  
    stefaninder napisał:
    Telefon i tak oddam bez ładowarki, zestawu słuchawkowego (który zgubiłem) oraz bez karty pamięci. Na piśmie wyrażnie pisze "...Proszę zwrócić telefon wraz z paragonem na adres..." Czyli jak coś to oddam sam telefon z paragonem. Reszte akcesorii zatrzymuję dla siebie. Myślę, że z uszkodzonym telefonem może nie wyjść ale odegram się obudową, którą kolega mi dał miesiąc temu. Jest tak zrysowana i zniszczona, że napewno nie poznają jaki to model

    Ile ty masz lat? 10? Oczekujesz od operatora że zostaniesz potraktowany poważnie, a sam zamierzasz zachować się jak gówniarz. Przeczytaj dokałdnie umowę i co rozumiane jest w niej przez "telefon", bo za dwa tygodnie będziesz płakać na forum, że obciążyli Cię kosztami brakujących akcesoriów. A ceny, uwierz, będą brane z cenników producenta, nie z alledrogo. Traktuj innych tak, jak sam chciałbyś być traktowany.
  • Poziom 8  
    ~woodpecker... Nikt Cię nie prosił abyś się TUTAJ wypowiadał. Zachowaj swoje uwagi dla siebie. Narazie nie zamierzam odsyłać NICZEGO !!! W tygodniu pójdę na spokojnie do rzecznika praw konsumenta, przedstawię mu całą sytuację i napewno mi doradzi. W przeciwnym razie napewno pomoże mi napisać pismo z żądaniami do operatora sieci komórkowej PLAY ! A gdyby, np. Ci się zepsuł telefon zaraz po rozwiązaniu umowy przez operatora i musiał byś go odesłać? To co... Odesłał byś uszkodzony ? Czy w ogóle nie odesłał? Albo nie... Naprawił byś go na swój koszt i dopiero odesłał.
  • Poziom 24  
    Walcz o swoje. Za walkę nikt Cię nie ukarze, a możesz tylko zyskać. Żądaj odszkodowania i zwrotu numeru, rób to w miarę szybko, bo niedługo jakiś pre-paid'owiec będzie jego posiadaczem.

    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Ale dalej nie dowiedziałem się, jak wysokiego odszkodowania mam żądać ?
  • Poziom 24  
    Satysfakcjonującego Ciebie, x2 to co straciłeś przez Play'a ;)

    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Po pierwsze: Jeżeli telefon zepsuje się w trakcie umowy, naprawiam na gwarancji. Jeżeli uszkodzi Ci się np. dekoder płatnej TV, naprawią Ci go za free. Jeżeli natomiast oddasz uszkodzony po zakończeniu umowy - zapłacisz za naprawę, choć nie jest to regułą, chyba że jest uszkodzony mechanicznie. Po drugie: Żeby dochodzić odszkodowania, musisz to udokumentować. Bez szczegółowych wyliczeń i wykazu jakie straty poniosłeś z tytułu wyłączenia numeru/utraty czy uszkodzenia telefonu, nie masz szans - przerabiałem to parę razy. Przeczytaj dokładnie umowę: operator wyłącza swoją odpowiedzialność w takich wypadkach i walka o swoje to droga przez mękę. Na początek - koszty reklamy ze wskazanym, teraz wyłączonym numerem , wizytówki (potrzebne są faktury na te usługi). To są realne koszty które poniosłeś i są teoretycznie do odzyskania. Po trzecie: numer po wyłączeniu, wraca do puli po 6 miesiącach, więc trochę czasu masz. Aczkolwiek zdarza się często że "się nie da przywrócić". Na pytanie dla czego, usłyszałem że taka jest procedura i koniec. Po czwarte: Play oddaje Ci kasę za zapłacone do tej pory faktury na nowym numerze. Tej kasy już nie możesz dochodzić, bo zrobili korekty. Powinieneś na pewno napisać pismo, o wyjaśnienie różnic w kwotach zwracanych, a zapłaconych. Wnioskujesz też o odsetki od zwracanych kwot.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    stefaninder napisał:
    ~woodpecker... Nikt Cię nie prosił abyś się TUTAJ wypowiadał. Zachowaj swoje uwagi dla siebie.
    Piszesz na ogólnym forum więc spodziewaj się różnych wypowiedzi a kolega bardzo dobrze zasugerował że to gówniarskie zachowanie- nie chcesz odpowiedzi nie pisz wcale !!!