Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel 1.9 cdti 120KM odpala i gasnie

misiekts 19 Sie 2011 22:44 8622 5
  • #1 19 Sie 2011 22:44
    misiekts
    Poziom 17  

    Witam.
    Autko to Zafira 1.9 CDTI 2005r 120KM
    Zatarła się pompa wody i oczywiście pasek poszedł w drobny mak.
    Wymiana zaworów, ogólnie zrobienie głowicy, wszystkie elementy uszkodzone wymienione na nowe m.in pompa vaku, kolo walka rozrządu i czujnik położenia walka rozrządu, nie wymieniając tak oczywistych rzeczy jak wszystkie rolki i uszczelki.

    Autko poskładane na blokadzie na wale i punkt na kole na walku. Sprawdzone 2x. Jest ok.

    Kręcone były 3 akumulatory, więc już dawno powinien się odpowietrzyć.
    Paliwo dochodzi, po poluzowaniu przewodów na wtryskach paliwo się leje.

    I teraz objawy.

    Kręcę rozrusznikiem odpala od strzała. Chodzi ładnie reaguje na gaz. Ale tylko przez 2 - 3 sekundy po czym nagle gaśnie. Kolejne próba i znowu odpala od razu i po 3 sekundach gaśnie.

    Kontrolka z kluczem po odpaleniu gaśnie.

    Po wypedałowaniu błędów pokazuje kilka dziwnych (pewnie od słabego aku) i powtarza się błędny sygnał z położenia walka rozrządu.

    Przed naprawa auto jeździło, były problemy z EGR ale został wymieniony i do czasu zatarcia sie pompy wody chodził normalnie.

    Czy czepiać się nowego czujnika położenia walka?
    Nie bardzo bym chciał aby tak było bo wymiana jest tragiczna.
    Czy może jest jakiś system na odpowietrzenie tego silnika?
    Pozdrawiam!

  • #2 19 Sie 2011 23:35
    marcin19912305
    Poziom 13  

    Pod OPCOM i podaj błędy co ma w ECU na początek :)

  • #3 20 Sie 2011 00:14
    1078231
    Usunięty  
  • #4 20 Sie 2011 07:44
    misiekts
    Poziom 17  

    Niestety nie posiadam tech. A moje MM unicheck2000 to malo co pokazuje w tym aucie i to tylko przez standardowa diagnoze wiec bardziej ufam tym wydeptanym :) Moze zalatwie na dzisiaj kts.

    Ale najwazniejsza sprawa to czy np uszkodzony czujnik polozenia walka moze dawac taki efekt ze wylacza silnik po kilku sekundach ?
    Czujnik nowy i kolko tez ale wiadomo ze czasem nowe nie jest dobre.

  • #5 20 Sie 2011 11:47
    herc
    Poziom 10  

    Przy błędzie czujnika wałka rozrządu silnik nei pwinien zgasnąć. Spróbuj sprawdzić ciśnienie na szynie. Silnik zgaśnie gdy nie będzie regulacji ciśnienia. Ciśnienie za wysokie > 140 MPa. Uruchom silnik na plaku , odłączając przewód od intercoolera.( od storny przepustnicy) Przy równomiernym psikaniu plakiem silnik powinien pracować. Żadna procedura odpowietrzania nie jest konieczna. Jesli nie zaprcuje na plaku to jest usterka mechaniczna.

  • #6 20 Sie 2011 13:40
    misiekts
    Poziom 17  

    Ok dziekuje za podpowiedzi. Problem tkwil jak to najczesciej bywa w bledzie ludzkim.

    Okazuje sie ze wtyczka z czujnika cisnienia na listwie i wtyczka na zaworze cisnienia na pompie pasuja choc wygladaja inaczej, dziadoski dostep ale wtyki zamienione i autko smiga.

    Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam!

    P.S. Dla potomnych, tdci nie odpowietrza sie jak to kolega napisal wczesniej, po jednym zakreceniu nastepne powinno objawic sie odpaleniem.

    P.S.2 dla co poniektorych przestawienie o jeden zabek w tym silniku rozrzadu nie koliduje jeszcze z tlokami, sprawdzone przez przypadek podczas walki :O

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo