Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak hamulca w daewo matiz

20 Sie 2011 09:42 5121 2
  • Poziom 17  
    Witam kolegów :-)
    Koledzy mam kłopot z hamulcem w samochodzie daewoo matiz z 2000 r.
    Objaw jest taki że jak mam samochód zgaszony to pedał hamulca jest twardy i wysoki jak odpalę auto , to 1 wciśnięcie pedału powoduje że pedał wpada do samej podłogi i hamowanie jest około 20 % tego co powinno być , dopiero maksymalne wduszenie w podłogę pedału ( na siłę ) powoduje mocniejsze hamowanie ale nie wystarczające . Nadmienię że sprawdziłem szczelność układu i nie mam przecieków , pompę sprawdziłem i jest szczelna ( Rozebrałem i przeczyściłem ) .Wymieniłem też płyn hamulcowy przepuszczając przez układ około 2 litrów płynu by odpowietrzyć i usunąć z układu stary płyn .
    Po odpięciu gumowego węża od serwo mechanizmu serwo zassało powietrze .
    Dziwi mnie tylko fakt że trzymając pedał hamulca i odpaleniu silnika pedał nie zmienia się a dopiero po odpuszczeniu i ponownym wciśnięciu wpada. Jest też coś takiego że obroty silnika spadają jak wciskam hamulec ale nie na tyle by gasł silnik, ale na tyle że słychać wyraźnie spadek ich . klocki hamulcowe wymieniałem przed źimą jak i szczęki , ręczny hamulec działa bez zarzutu .Ps. Bardzo dziękuję za pomoc i pozdrawiam .


    Witam co do gumowej rurki łączącej serwo mechanizm z kolektrorem to sprawdziłem rurka jest szczelna obciołem końcówki by było lepsze doszczelnienie i nic nie dało Ps. Rurka w środku ma coś na zasadzie zaworka puszcza tylko w jedna stronę nie wiem czy to dobrze czy źle
  • Poziom 34  
    Problem z serwem lub wężykiem do serwa .
  • Poziom 17  
    Norbert_lubin napisał:
    Rurka w środku ma coś na zasadzie zaworka puszcza tylko w jedna stronę nie wiem czy to dobrze czy źle

    Tak powinno być. Jest zaworek zwrotny zabezpieczający membranę serwa przed strzałem w kolektorze.
    Sprawdzić układ hamulcowy od początku i to od tyłu. Regulacja luzu na szczękach i następnie regulacja ręcznego. Również do sprawdzenia regulator siły hamowania i porządne odpowietrzenie tyłu.

    Norbert_lubin napisał:
    Dziwi mnie tylko fakt że trzymając pedał hamulca i odpaleniu silnika pedał nie zmienia się a dopiero po odpuszczeniu i ponownym wciśnięciu wpada.

    Na zgaszonym silniku kilkakrotne wciśnięcie pedału hamulca i następnie uruchomienie silnika winno spowodować wciągnięcie pedału w dół. Wówczas wiemy o skuteczności serwa.
    Norbert_lubin napisał:
    Jest też coś takiego że obroty silnika spadają jak wciskam hamulec ale nie na tyle by gasł silnik, ale na tyle że słychać wyraźnie spadek ich .

    Kiedy wciskanie pedału na uruchomionym silniku powoduje spadek obrotów pracującego silnika, to świadczy to o zapowietrzonym układzie hamulcowym lub dużym skoku na zaciskach/szczękach.