Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroenem Xsarą II miga dioda przy włączniku świateł awaryjnych a samochód nie

MNICH665 20 Aug 2011 10:05 12557 30
  • #1
    MNICH665
    Level 9  
    Posiadam Citroena Xsarę II z 2001r. z silnikiem disela 1,9. Ostatnio wystąpił problem polegający na tym, że kiedy chcę uruchomić silnik, rozrusznik kręci lecz silnik nie odpala. Zauważyłem też że kiedy włącza się zapłon miga dioda pod włącznikiem świateł awaryjnych. Co zrobić, żeby silnik odpalił, i co znaczy ta migająca dioda.
    Z góry dziękuje.
  • #2
    procekkk
    Level 24  
    tam nie ma zadnej filozofii...tylko rotacyjna pompa, zawor odciecia paliwa i pare przekazników.
  • #3
    MNICH665
    Level 9  
    Filozofia, filozofą , ale jak to włączyć i do czego w końcu jest ta czerwona dioda
  • #4
    mczapski
    Level 39  
    Dioda (moim zdaniem we włączniku a nie pod) sygnalizuje normalnie zamknięcie zamków czyli CZ. Niespecjalnie związane z uruchamioaniem silnika.
  • #5
    milejow
    Level 43  
    Dioda zapewne od dołożonego alarmu, jaki tam siedzi i co blokuje(bo na pewno blokuje) to trzeba ustalić. Poszukać alarmu i zlikwidować blokadę, zaczął bym od zdemontowania tapicerki nad nogami kierowcy
  • #6
    brofran
    Level 40  
    Dioda w włączniku świateł awaryjnych w Xsarze II sygnalizuje blokadę zapłonu od transpondera kluczyka. W pierwszej kolejności radziłbym zatem sprawdzić immobilizer.
  • #7
    milejow
    Level 43  
    Może niech się autor określi jasno bo ,,pod włącznikiem,, a ,,w włączniku,, to 2różne miejsca
  • #9
    MNICH665
    Level 9  
    Myga się ta dioda w włączniku. A może i jest coś na rzeczy z immobilaiserem ponieważ kiedy się zdejmie jego obwód ze stacyjki tamta dioda świeci się ciągle ( nie miga) i świeci się także kontrolka przy zegarach do immibilaisera.

    Dodano po 5 [minuty]:

    A i teraz się jeszcze zaświeciła także kontrolka samodiagnostyki silnika.
  • #11
    xardas97
    Level 20  
    Kontrolka z 2giego zdjęcia to Check Engine - Czyli jednym słowem komputer wykrył jakąś nieprawidłowość w parametrach pracy silnika/odczytów czujników. Jeśli kontrolka nie gaśnie, to coś z silnikiem.
  • #12
    MNICH665
    Level 9  
    Kapuje. Ale jak to zdiagnozować, znacie jakieś urządzenie, które odczyta ten błąd. Czy np. Multi scan to pozwoli mi zdiagnozować ten problem.
  • #13
    mczapski
    Level 39  
    Zatem jak to jest u ciebie? Silnik rzekomo nie uruchamia się a ty coś komunikujesz o kontrolkach. Może mowa o autoteście pulpitu? Coś nie rozumiem chociaż używam taki pojazd z silnikiem benzynowym na codzień.
  • #14
    MNICH665
    Level 9  
    Reasumując:
    Silnik włączyć się nie chce (tylko kręcić i nic), kontrolka w włączniku się myga. A co do tej kontroli od silnika to samochód stał parę dni, bo się nie chciał włączyć a dopiero od jakiś 2-3 dni się zaczęła palić. Teraz zaczynam myśleć że jest to jakiś problem ze sterowaniem silnika, bo zaczęła się palić ta kontrolka Check Engine, nie wiem tylko o co chodzi z tą migoczącą się diodą. Teraz szukam jakiegoś urządzenia do zdiagnozowania tego problemu z silnikiem, jeśli to urządzenie z Allegro wyświetli mi ten błąd to łatwiej mi będzie to naprawić ( i mam jeszcze pytanie czy wiecie czy ten mój samochód spełnia te pełne standardy (zdjęcie)).
  • #15
    autoas
    Level 42  
    Samochody nie powinne naprawiać nie autoryzowane osoby i nie kupuje się nie autoryzowanego sprzętu, tylko powierza się pojazdy wyspecjalizowanym zakładom
  • #16
    MNICH665
    Level 9  
    Ja i tak korzystam z takich lepszych części ( Bosch, Valeo), a w mojej okolicy jest takie ASO że naprawa w nim samochodu z 2001r. więcej wyniesie niż on kosztuje.
  • #18
    car centre
    Level 18  
    Ten interfejs którego opis dałeś na zdjęciu raczej ci odradzam bo jak sądzę sprzedawca nie zapewnia do niego oryginalnego oprogramowania w cenie a właściwe oprogramowanie będzie kosztować więcej niż ten interfejs. Jeśli już chcesz sam zdiagnozować auto to raczej kup sobie jakis tani diagnoskop (czyli urzędzenie działajace samodzielnie - bez potrzeby łączenia go z komputeren). Pewnie tam w okolicach 300-400zł jakiś znajdziesz na allegro.
    Jakkolwiek jednak problem twojego samochodu to jak sądzę immobilizer (rozkodował się lub nastapiła usterka mechaniczna). Co prawda jest możliwe że w systemie check engine (żółta kontrolka którą podajesz na zdjeciu) zapisał się kod tego problemu to jedak niekoniecznie tanim zwykłym diagnoskopem da się zczytać kod usterki a przynajmniej nie wszystkie kody bo zwykły tani diagnoskop zczytuje tylko kody P0, a często w przypadkach problemów z immo pojawi się tzw kod producenta czyli P1 lub kod serii U a tego tanim diagnoskopem nie zobaczysz.
    Ponadto nawet jeśli już odczytasz ten kod to i tak jest duże prawdopodobieństwo że bedziesz musiał programować immo a to mozna zrobić raczej wyłącznie drogim sprzętem więc tak czy inaczej sam tego nie zrobisz.
    Byc może więc rzeczywiście zakup diagnoskopu w tym przypadku niewiele pomoże.
    Pozdrawiam
  • #19
    MNICH665
    Level 9  
    car centre masz trochę racji. Tylko nawet jeśli bym kupił taki lepszy sprzęt to sam nie będę umiał pewnie tego immo zakodować, a tak wogóle to to kodowanie to na czym może polegać. Jeśli by to nie było trudne to nawet ten droższy sprzęt w końcu mi zostanie i będę mógł go użyć nie tylko do tego samochodu.
    Znacie może jakiegoś zaufanego ktośa w okolicach Warszawy kto by to umiał mi zrobić.
  • Helpful post
    #20
    car centre
    Level 18  
    Jak naprawdę chcesz kupić coś do immo to z takich najtańszych rzeczy to programator t-300. Możesz znaleźć na www.viaken.pl. 700zł kosztuje. Mam go osobiście. Gwarancji nie ma że xarę nim zrobisz. Czasem się udaje nim zrobić co trzeba czasem nie. Ale jak chcesz coś czym zawsze się udaje to powyżej 4000zł. Jesli natomiast chcesz dobrze zdiagnozować xarę własnym diagnoskopem (check engine i inne systemy) za niewielkie pieniądze (niewielkie z punktu widzenia że dobrze ją zdiagnozujesz) to Maxi Diag 5w1 EU+JP+FR+US+OBD2 możesz sobie kupić też w viakenie. Kosztuje 650zł bodajże. Mam go i jestem bardzo z niego zadowolony. Rewelacyjne oprogramowanie jak na cenę jego sprzedaży. Osobiście nigdy nim citroena nie diagnozowałem bo citroeny do mnie nie przyjeżdżają ale inne auta chodzą rewelacyjnie na nim - wszystkie udostępnione systemy na nim zobaczysz i wszystkie kody producenta.
    pozdrawiam.
  • #22
    car centre
    Level 18  
    W zestawie przy zakupie tego interfejsu powinienes mieć tam 6 różnych kabli. Jeden z tych sześciu to zapewne ten rozgałęziacz. Na którymś z tych kabli co otrzymałeś od sprzedawcy nie jest napisane 4258-T? Jeśli nie to zadzwoń do sprzedawcy i spytaj który to kabel. Każdy szanujący się sprzedawca skanerów i interfejsów zapewnia bezpłatną pomoc techniczną po zakupie...
  • #24
    car centre
    Level 18  
    Czy ten zestaw który kupiłeś nie jest jakimś podrabianym zestawem na wzór oryginalnego? Porównaj zdjęcie, które ci wysyłam ponizej. Wydaje mi się, że kabel którego szukasz może być właśnie tym którego ty w zestawie nie masz a mieć byc może powinieneś.... Porównując zdjęcie, które ty zamieściłeś i to które ci wysyłam możnaby wywnioskować, że jedno z tych zdjęć pokazuje właściwy interfejs a drugie prezentuje jakby interfejs wzorowany na tym pierwszym... Ale moze się mylę... Kupowałeś od pewnego sprzedawcy?
  • #25
    MNICH665
    Level 9  
    Kupiłem na Allegro u takiego sprzedawcy który miał niby noty w miarę dobre, ale ten kabel którego niby nie mam to wygląda tak jakby należało do podpiąć do gniazda DVI, a na dodatek przecież jak próbuje naprawić ten defekt to potrzeba, aż trzech rodzai rozgałęziaczy(odsyłam do 3 zdjęć).
  • #26
    kybernetes
    Level 39  
    MNICH665, odpuść sobie te rozgałęźniki. To są specjalne wiązki kontrolne do karty pomiarów fizycznych i automatycznej skrzynki wielowtykowej, których to urządzeń nie posiadasz i wszystkie kontrole musisz przeprowadzić ręcznie.

    Ze sczytanych defektów w BSI interesujący jest dla ciebie def. "odbiór kalkulatora sterującego silnikiem", który mówi nam, że brak jest komunikacji pomiędzy BSI a silnikiem. Przyczyny mogą być różne - uszkodzona instalacja, zalane woda kostki, brak zasilania komputera wtrysku lub modułu immobilisera w pompie itd.
  • #27
    car centre
    Level 18  
    A,ok. Dosyć pobieżnie przejżałem twoje zdjęcia... Nie zauważyłem, że mowa jest o trzech zupełnie różnych rozgałęźnikach...
  • #28
    jarokali
    Level 10  
    To są tzw. wiązki bocznikowe.
    Są one w zestawie z orginalnym diagnoskopem lexia lub proxia.
    Co do twojego problemu to może to być uszkodzenie modułu COM2000 czyli przełączników pod kierownicą.
  • #29
    ciewek
    Level 1  
    witam, mam to samo z diodą migającą w awaryjnych. Xsara 1.9d 2003 rok. Co dziwne na tablicy nie świeci kontrolka immo (pomarańczowy kluczyk) a silnika nie da się uruchomić. Co radzicie?
  • #30
    kybernetes
    Level 39  
    Radzimy podpiąć Lexie, odczytac defekty i parametry i zrobić diagnostykę.