Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Montaż sterownika centralnego zamka w Saabie 93 '99

lord_blaha 20 Aug 2011 13:28 10387 4
  • #1
    lord_blaha
    Level 33  
    Witam,
    Panowie, mam problem. Mój Saab (93 2.2TiD 1999r) nie ma oryginalnych saabowkich pilotów, ale ma centralny zamek "z kluczyka", tj. po przekręceniu kluczyka w drzwiach kierowcy reszta też się otwiera. Zapragnąłem "spilocić" Saaba i kupiłem na Allegro uniwersalną centralkę z pilotami.

    Schemat podłączenia tej centralki wygląda tak:
    Montaż sterownika centralnego zamka w Saabie 93 '99

    Znalazłem schemat podłączenia alarmu do tego modelu saaba:



    Montaż sterownika centralnego zamka w Saabie 93 '99

    Wyjąłem fotel (4x Torx T40), odpiąłem szara kostkę fotela, usunąłem oba progi po stronie kierowcy i zdjąłem wykładzinę. Można było się wtedy dobrać do modułu Twice. Następnie wykręciłem 8 śrubek torx z plastiku pod kierownicą i wytargałem na zewnątrz skrzynkę bezpieczników. Stąd wziąłem sobie plus i masę.

    Przeciąłem kabel z pinu 8mego w Twice i podłączyłem pod mój sterownik. Potem musiałem wybrać- bo u mnie red/violet był pod pinem 56, a nie 58.

    Niestety, próbowałem tak i tak- żadna z kombinacji nie działa. Wygląda na to, że zupełnie niepotrzebnie straciłem pół dnia na demontaż połowy samochodu....

    Czy ktoś potrafi mi podpowiedzieć, gdzie muszę się wpiąć? Gdzie- w które kable- i gdzie- w którym miejscu samochodu.
  • Helpful post
    #2
    Ireneo
    Level 42  
    Sterownik który masz posiada sterowanie siłownikami.Opis masz i tam widać gdzie się wpiąć ze sterowaniem masą.Przerób na przekaźnikach wewnątrz na sterowanie masami i podłącz się wedle opisu który posiadasz,dla pewności skontroluj to żaróweczką.
  • Helpful post
    #4
    Ireneo
    Level 42  
    Kable masz mieć połączone jak było a masę(tylko przez żarówkę) podajesz na czerwony z fioletem aby zamknąć i jasno niebieski z brązowym aby otworzyć wg opisu który podałeś.Profilaktycznie włącznik drzwiowy wciśnięty,zapłon wyłączony. Gdy nie zadziała weź kontrolkę i podawaj masy na ten moduł aż znajdziesz lub na kable wychodzące z drzwi kierowcy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jak rozciąłeś to podawałeś na moduł czy na instalację masę?
  • #5
    lord_blaha
    Level 33  
    Dzięki! Przy podawaniu masy na połączone jak wcześniej, ale rozizolowane kable mam efekt zamknięcia i otwarcia. Miernik pokazał, że wystarczy niebieski kabel sterownika połączyć z pinem 56 Twice, a biały z pinem 8. Działa!