Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf III ADY brak zasilania pompy, cewki itd.

szajbus91 20 Sie 2011 19:37 9505 17
  • #1 20 Sie 2011 19:37
    szajbus91
    Poziom 14  

    Witam!

    Jestem w trakcie SWAPa AAM>ADY. Wstawiony silnik 2.0 8v 115km o symbolu ADY, wyjęty z anglika razem z wiązką. W wiązce przedłużałem kostki do: czujnik temp. zasysanego powietrza, przepływomierz, zawór/czujnik? par paliwa, lambda, cewka zapłonowa, czujnik poziomu płynu hamulcowego.

    Problem polega na tym, po przekręceniu zapłonu, nie załącza się pompa paliwa, brak iskry, brak komunikacji z ECU, więcej nie sprawdziłem bo szukałem przyczyny. Napięcie na bezpieczniku 15 (zasilanie elektryki silnika) -jest. Żadnej kostki w skrzynce bezpieczników raczej mi nie brakuje. Cztery kostki białe, masa, stały plus i czerwony kabel zakończony żółtą wtyczką. Może ktoś mi powiedzieć, na którym pinie sprawdzić czy ECU ma zasilanie?

    Sugeruję że brak zasilania, ponieważ nie mogę się połączyć przez interface.
    Druga sprawa, immobilizer. Masa, szaro-biały od ECU, szaro-biały do interface'u, a czarny? Czarny był razem z kostką od czujnika stopu, ale według opisu skrzynki, nigdzie nie jest wyprowadzony a od niego odchodzi jeszcze czarna pojedyncza kostka. Czy immo nie potrzebuje zasilania? Przez Vagcoma z immo też nie mogę się połączyć.

    Proszę o jakieś sugestie, nie wiem już gdzie szukać. Może uwalony komp? Ale przed wyjęciem z samochodu, wszystko działało.

    0 17
  • #2 20 Sie 2011 20:43
    wacekzgor
    Poziom 15  

    Oprócz bezpieczników w tablicy bezpieczników w samochodzie występują jeszcze bezpieczniku na różnych kablach. Bezpiecznik od pompy paliwowej może również być w przekaźniku włączania pompy paliwowej /na górnej powierzchni obudowy przekaźnika/. Aby złożyć do kupy część instalacji od przekładanego silnika z pozostałą w samochodzie instalacją pobierz schematy od obu modeli. Po kolorach kabli łatwiej dojdziesz gdzie są bezpieczniki na kablach. Schematy można pobrać z:
    http://www.vwmotors.ru/
    Pozdrawiam

    -1
  • #3 20 Sie 2011 20:55
    szajbus91
    Poziom 14  

    Bezpieczniki są ok, przekaźnik pompy podmieniany. Złożenie do kupy, polega na wpięciu się w skrzynkę bezpieczników, w wolne miejsca po starej wiązce i spięcie dwóch wtyczek. Czarna i czerwona od wyposażenia wnętrza. Schematy mam, ale i tak się nie przydają. Jedynie nie mam schematu pinoutów złącza ECU.

    0
  • Pomocny post
    #4 21 Sie 2011 18:53
    wacekzgor
    Poziom 15  

    Poszukaj w internecie programu < Vivid WorkshopData ATI >, można pobrać xxx dniową wersję; powinno starczyć do zakończenia przekładki, a to co potrzebne można skopiować. Są tam schematy podłączenia komputerów i wiele innych przydatnych informacji. VW stosuje różne komputery; może anglik miał inny komputer.
    Pozdrawiam

    0
  • #5 22 Sie 2011 14:56
    szajbus91
    Poziom 14  

    Fakt... Zapomniałem że mam ten program..

    Okazało się że brak zasilania ECU. Po przestudiowaniu raz enty skrzynki bezpieczników i wiązki kabli- brak przekaźnika nr. 30 który nie występuje w AAM'ie. Znalazłem przekaźnik, JEST napięcie. Ale problem nie ustąpił. Nadal brak odzewu pompki paliwa itd.
    Podpinałem dwa inne komputery, żadnej reakcji. Niestety zapomniałem zabrać interface do warsztatu, więc nie wiem co teraz z komunikacją.

    1
  • #6 22 Sie 2011 23:38
    pablomed
    Poziom 14  

    zacznij od kontroli czy jest stały plus na pin 38 ECU oraz plus po zapłonie na 23 (jest na innym przekaźniku),a że tak zapytam bezpieczniki sprawdzone? A immo?

    0
  • Pomocny post
    #7 23 Sie 2011 00:15
    TomLib
    Poziom 19  

    sterownik ADY nie posiada stałego +, na 38 ma pojawić się plus po zapłonie (15), a reszta to schemat do rączki i analizujemy co gdzie brakuje...

    0
  • #8 23 Sie 2011 07:09
    szajbus91
    Poziom 14  

    Po dodaniu przekaźnika 30 plus zaczął pojawiać się na pinie nr. 8. Głównie na nim się skupiałem, bo w.g. schematu odpowiada za zasilanie ECU. Wracam z pracy, więc zaraz zabiorę się za pomiary. Bezpieczniki sprawne. Immo jest niby podpięte. Jeżeli by nie działało to teoretycznie powinien zapalić na 2-3 sekundy.

    A że się tak zapytam.. Co jest pomiędzy plusem ze stacyjki a pinem 38?

    VW Golf III ADY brak zasilania pompy, cewki itd.

    0
  • #10 23 Sie 2011 07:44
    szajbus91
    Poziom 14  

    Ah.. Nr. 15.. Przepraszam, szkoda mi czasu na sen..

    0
  • Pomocny post
    #11 23 Sie 2011 12:28
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Immo nie odcina pompy paliwa.
    Jeżeli dasz rade to sprawdź czy jest kluczowanie wtrysków.
    Coś mi się wydaję że nie dochodzi napięcie na wtryski, pompę i na grzałkę sondy.
    Zobacz czy na pinie 31 pojawia się masa po włączeniu zapłonu (przez ok 2 sekundy).

    0
  • #12 23 Sie 2011 18:28
    szajbus91
    Poziom 14  

    Immo nie odcina, ale komputer nie załącza. Wina była przepalonej ścieżki w skrzynce, przekaźnik był wadliwy. Włożyłem drugi, przelutowałem i żyje. Pompa już działa, jest iskra.

    Następny problem...


    Immo:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 1H0 953 257 B
    Component and/or Version: IMMO VWZ3Z0S0228096 V00
    Software Coding: 09600
    Work Shop Code: WSC 00633
    1 Fault Found:
    01176 - Key
    65-10 - Unauthorized - Intermittent



    Silnik:

    VAG-COM Version: Release 311.2-N

    Control Module Part Number: 037 906 025 A
    Component and/or Version: SIMOS 4S 1823
    Software Coding: 00000
    Work Shop Code: WSC 00000
    1 Fault Found:
    17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
    P1570 - 35-00 - -


    Czasami jeszcze się pokaże coś o za słabym sygnale. Dziwne, wszystko pochodzi z jednego samochodu..
    Da się dopisać pluskwę bez podania pinu do logowania do sterownika?
    Czy szukać drugiego kompletu immo i go zadaptować do ECU? Jeżeli jest rozwiązanie, ale lepiej go nie ujawniać, proszę bardzo o PW.

    0
  • #14 23 Sie 2011 18:51
    szajbus91
    Poziom 14  

    Silnik, wiązka, komputer, immo (z kluczykiem). Ewentualnie pomieszałem kluczyk z innymi.. Chociaż w to wątpię, nie zaprzeczam że tak mogło być..

    0
  • #15 23 Sie 2011 19:04
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Skoro przekładałeś kluczyki to musiałeś przekładać stacyjkę - było tak?
    Jeżeli nie to przyłóż do stacyjki drugie klucze i zobacz czy odpali.
    Jeżeli chcesz dopisać klucz to musisz znać PIN z immo.

    0
  • #16 23 Sie 2011 20:34
    TomLib
    Poziom 19  

    najprościej i w domowych warunkach to chyba emulator immo + szybka adaptacja do ECU :)

    1
  • #17 24 Sie 2011 07:07
    szajbus91
    Poziom 14  

    Stacyjki nie przekładałem. Wydłubałem pastylke z kluczyka. Przykładałem już wszystkie jakie miałem. Czyli musiało się coś popierdzielić.. Jest jakiś godny polecenia emulator, czy jest tylko jeden rodzaj\nie robią różnicy? Mam tylko jeden schemat od "kolegów" ze wschodu..

    0
  • Pomocny post
    #18 24 Sie 2011 08:07
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  Szukaj w 5mln produktów