Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wózek widłowy, silnik Nissan H20-ll wymiana uszczelki głowicy

20 Sie 2011 21:52 7312 16
  • Poziom 8  
    Witam Posiadam wózek widłowy Nissan 18, gaz, silnik H20-II w którym muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, od pewnego czasu olej w silniku zrobił się koloru ciemnego masła więc najprawdopodobniej padła uszczelka i woda dostaje się do oleju. Moje pytanie jest takie jaką siłę dokręcenia śrub głowicy muszę ustawić na kluczu dynamometrycznym aby wszystko było porwanie spasowane. Głowica jest żeliwna, śruby są na klucz o rozmiarze 14mm, ten silnik to jak na moje oko jest jakimś starym modelem silnika z samochodów nissan, gaźnikowy pojemności 2,0 litra tylko jest zmodernizowany pod wózek widłowy.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    I tak w ciemno będziesz głowicę zrzucał? Pogratulować podejścia. Jakaś diagnostyka silnika została choć przeprowadzona, czy od razu taki remoncik?
  • Poziom 8  
    Pytałem się kilu gości i wszyscy mówili że to najprawdopodobniej padła uszczelka, olej był niedawno zmieniony i po pewnym czasie zrobił się jakiś taki mętny, sam nie wiem a co innego mogę zrobić aby się dowiedzieć że to uszczelka?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Ubywa któregoś płynu? Pojawia się olej w płynie chłodzącym? Kopci na biało? Ciśnienie sprężania zmierzone? Dalsza PODSTAWOWA diagnostyka...???
  • Poziom 8  
    Co do płynu chłodzącego to dokładnie nie wiem, bo nie pamiętam jaki był wcześniej jego stan, oleju w płynie brak, a co do kopcenia i ogólnie siły i dynamiki silnika to wszystko tak jak było wcześniej. Ale mam wrażenie że stan oleju wzrósł.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tu nie ma miejsca na "wydaje mi się", "mam wrażenie" i inne gdybania. Trzeba sprawdzić i być pewnym.
  • Poziom 8  
    dodam jeszcze że to się stało krótko po wymianie oleju w silniku. Wcześniej olej przed zmianą był koloru słomkowego, zmieniłem olej na Lotos półsyntetyk, nie wiem jakim był wcześniej silnik zalany olejem bo ma ten wózek od niedawna.
  • Poziom 32  
    Zobacz co to za silnik ,jaki kod, to podam jakie momenty dokręcania,można sprawdzić przed demontażem ciśnienie sprężania i czy to zasilane lpg?
  • Poziom 26  
    Na moje oko, to wlałeś zły olej i poprostu rozpuszcza brudy. Jeśli miałeś mineralny, a wlałeś syntetyka, to go czyści. I pewnie niedługo silnik zacznie się pocić. Musisz dokładnie zmierzyć, czy jakiegoś płynu ubywa. Olej, chłodniczy itd.
    Ale raczej olej wymywa brudy bo:
    KapitanKlops napisał:
    to się stało krótko po wymianie oleju w silniku.
  • Poziom 8  
    Silnik Nissan H20-ll, moc 35kw, model wózka PDO1A18PQ, zasilany gazem fabrycznie zakładanym, pojemność 2,0 litra, gaźnik. Mam tylko takie dane.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Ale to aż tyle by jakiegoś brudu wypłukał że zrobił się koloru ciemnego masła.
  • Poziom 26  
    KapitanKlops napisał:
    Ale to aż tyle by jakiegoś brudu wypłukał że zrobił się koloru ciemnego masła.

    Zdziwisz się ile jeszcze wypłuka.
  • Poziom 8  
    No silnik ma już dość spory przebieg to może się faktycznie nazbierało jakiegoś osadu.
  • Poziom 11  
    Podstawa to pomiar ciśnienia sprężania, a głowicy bym tak pochopnie nie podnosił.
  • Poziom 16  
    Dobre - jaka dziura by musiała być zeby była znaczący ubytek ciśnienia sprężania.
  • Poziom 10  
    Temat dosyć stary ale warty uwagi, opisał to dosyć dokładnie i wyczerpująco, i napisał znaczny wzrost oleju więc uszczelka była na pewno do wymiany, i druga sprawa nie spotkałem się żeby silnik był aż tak zasyfiony żeby w procesie płukania silnika przez olej znacząco podniósł się stan oleju w silniku, reasumując z tym płukaniem silnika to jakieś bzdury wyssane nie wiadomo skąd i tacy ludzie nie powinni się wypowiadać na forum bo tylko prowadzą do większych uszkodzeń śilnika, bo ktoś jeżeli pyta i opisuję problem tu na tym forum czy innym, nie wie czy ktoś mu bzdury opowiada czy udziela dobrej rady bo po to tu zaglądnął aby dowiedzieć się w czym jest problem i jak go usunąć a nie uszkadzać jeszcze bardziej silnika czytając jakieś brednie.
  • Poziom 9  
    Żeby nie zakładać nowego tematu proszę o podanie wartości dokrecenia głowicy i kolejności śrub w silniku nissan kod h20 k54334x

  • Poziom 10  
    Siergiej92 napisał:
    Żeby nie zakładać nowego tematu proszę o podanie wartości dokrecenia głowicy i kolejności śrub w silniku nissan kod h20 k54334x


    Wózek widłowy, silnik Nissan H20-ll wymiana uszczelki głowicy