Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Omega A + LPG = kilka problemów, doradźcie!

Randal 25 Lis 2004 19:22 1536 7
  • #1 25 Lis 2004 19:22
    Randal
    Poziom 16  

    witam
    Zostałem użytkownikiem opla omegi A z silnikiem 2.0. Ponieważ samochód ma już pare latek powoli usuwam usterki i napotykam nowe problemy! Samochód jest zagazowany i jako, że pierwszy raz jeżdżę pojazdem na gaz nie mam pojęcia czy jego zachowanie jest normalne.
    Instalacja gazowa niestety nie wiem jakiej jest firmy. Jest to chyba II generacja. Posiada przełącznik trybu pracy gaz/auto/benzyna, jest emulator, nie ma komputera sterującego(wg. przepisow bede musiał zakupić). problemy:
    -na zimnym jak i na ciepłym silniku jeśli przełącznik jest na AUTO to odrazu po zapaleniu (a nawet w trakcie kręcenia rozrusznika) instalacja sama przełącza się na gaz (słychać nawet cyknięcie jakiegoś przekażnika przy butli)- a ma to mieć podobno miejsce po uzyskaniu wyższych obrotow!
    -auto spala około 18 litrow gazu/100km co jest raczej nienormalne!
    -jak chwile pochodzi na luzie(np. toczenie z górki,stanie na światłach) to przed ruszeniem musze lekko przegazować go jak nie to może zgasnąć przy ruszaniu
    Pojechałem z tym do gazownika i:
    -cośtam pogrzebał, wymienił filterek w parowniku,spuścił z niego olej,coś podregulował,zgarnął 30zł i dalej chodzi tak samo.
    -powiedział że uszkodzony jest czujnik położenia przepustnicy (?TPS?)- kabelek od tego potencjometru był odpięty a gazowanik powiedział ze pamięta ten samochód i że poprzedni właściciel miał tą część wymienić (podobno dlatego tak dużo pali i sam się odrazu przełącza na gaz)

    Jutro jade chyba do kolejnego czarodzieja żeby wydał swoją opinię no i prosze kogoś o pomoc: Czy te objawy mogą być faktycznie spowodowane przez ten czujnik? Może ktoś wie jak go sprawdzić? (wiem że to potencjometr, ale nie wiem jakie powinien wartości przybierać)

    pozdrawiam

  • #2 25 Lis 2004 22:47
    telecast
    Poziom 10  

    Miałem takie autko i zero problemów. Zużycie 12-13 litrów. Nowy właściciel zużywa średnio o litr mniej. Zazwyczaj sterownik gazu po podpięciu do komputera bardzo dużo może powiedzieć Pytanie czy gazman potrafi to odczytać. Oczywiście wymagany jest poprwany stan pojazdu aby gaz mógł być spalany rozsądnie.
    Przełączanie się na gaz powinno nastąpić jeśli spełnione są dwa warunki: temperatura parownika >15 st. C oraz broty większe niż 2500. W przypadku zdjęcia nogi z gazu (na zboczu opadającym) załącza się gaz. Chodzi o to, żeby silnik nie zgasł w momencie przełączania. Ten przekaźnik, któy słychać to elektrozawór na butli - otwiera dopływa gazu do parownika.
    Powodzenia w poszukiwaniach.

  • #3 25 Lis 2004 23:23
    Ardian
    Poziom 12  

    Miałem podobne problemy z Renówką na gaz paliła jak smok,a jeździła słabo pomogła wymiana w parowniku przepony i dyszy. Przy uszkodzeniu potencjometru silnik gaśnie na benzynie na wolnych obrotach.

  • #4 27 Lis 2004 11:04
    kk.2000
    Poziom 25  

    Ani spalanie ani przełączanie NIE JEST WINĄ TPSu!

    Bzdety jakich mało, bo się gaziarzowi nie chce robić. Podjedź do niego i powiedz, że wymieniłeś TPS. Tylko go wyczyść wcześniej. To w każdym razie znaczenia nie ma.

    Jeśli wyjmiesz centralkę to po lewej stronie powinien być otworek przez który wkrętaczkiem (małym) podregulujesz prędkość obrotową silnika dla przejścia na gaz. Ten potencjometr jest źle wyregulowany.

    ODRADZAM korzystanie z usług tego kolesia skoro nie wie o podstawowych sprawach w instalacji. Duże spalanie jest winą regulacji ale jeśli to ten gaziarz robił instalację to na pewno nie wyregulujesz reduktora (bo masz pewnie najtańszą 2 stopniową wersję bez regulacji progu membrany. ODPOWIEDNIA REGULACJA przy właściwym reduktorze NA PEWNO zmniejszy spalanie

  • #5 27 Lis 2004 17:21
    Randal
    Poziom 16  

    Dzięki za odpowiedzi. Pewnie ten zakład będę omijał szerokim łukiem bo faktycznie koleś olewa klienta. Teraz poszukiwanie lepszego gazownika... Dodam że instalacja jest firmy Elpigaz a centralka oprócz napisu Elpigaz ma jeszcze chyba rosyjskie 3 literki. Na reduktorze jest jedno pokrętło (takie mosiężne) a na wężyku filtr powietrza/reduktor jest też jakiś zaworek-pokrętło.

    pozdrawiam

  • #6 27 Lis 2004 20:31
    ger56
    Poziom 18  

    dobry gazownik nie bedzie mial problemu, prawdopodobnie trzeba bedzie zregenerowac parownik, wydatek nie tak wielki a oszczednosci gazu znaczne, pozdrawiam

  • #7 05 Gru 2004 13:18
    Randal
    Poziom 16  

    Ze spalaniem na szczęście mam już "problem z głowy". Nie wiem czy to był aż taki błąd obliczeń czy naprawdę niewłaściwa regulacja ale teraz spaliła mi na trasie 10l/100km. A w cyklu mieszanym pół po mieście pół na trasie (100-140km/h) wyszło 13.5l/100km. Ale oczywiście mam dalej poroblemy! Próbowałem ustawić te przełączanie na obrotach ale nic wogle nie reagował! (trzymałem trochę wciśnięty gaz i kręciłem potencjometrem i nic-ale wydaje mi się że powinienem to robić na zimnym silniku,mam racje?)
    Mam też problem z przyspieszaniem: na niskich obrotach (mała prędkość-wysoki bieg) jak dodam mocniej gazu to krztusi się, na zimnym silniku to nie występuje (czyżby przez ssanie?)

    prosze o sugestie
    pozdrawiam

  • #8 05 Gru 2004 13:30
    beczka
    Poziom 12  

    Witam.
    Zacznij od regulacji punktu przełączenia albo od wymiany centralki sterującej pracą instalacji gazowej. Z opisu który przytoczyłeś wyciągnąć można wniosek że instalacja jest niekompletna , piszesz że jest emulator ale nie ma kompa? Napisz jaśniej co rozumiesz pod pojęciem emulator i o jakiego kompa ci chodzi.

    pozd

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME