Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.4 16v 101 pps 2001 Nierowna praca i klekotanie

kiler1500 21 Aug 2011 22:10 14434 13
Texa Poland
  • #1
    kiler1500
    Level 10  
    Witam Autko jak w tytule czyli Skoda Fabia 1.4 16V 2001rok a problem polaga na tym jest nierowna praca silnika a na dodatek slychac taki metaliczny dzwiek -(jak by lancoch rozrzadu )lecz ta skoda posiada pasek. Na dodatek pali sie kontrolka komputera (wlasciciel mowi gdzy zatankujesz do pelna to ikonka znika). Nie wiem dokladnie co i jak czy cos jest z czym powiazane czy osobne mankamety sa tam.
    Prosze o pomoc.
    Pozdrawiam
    PS Sorki za pisownie lecz Polskiej klawiaturki nie mam
  • Texa Poland
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Kontrolka silnika nie ma wiele wspólnego z ilościa paliwa.
    Masz gaz? Lpg?
    Jeśli masz metaliczy dzwięk to najpewniej rozrząd mógł się przesunać. Mechanik cię nie omienie.
  • Texa Poland
  • #3
    kiler1500
    Level 10  
    Nie gazu nie mam jak )y byl to problem rozwiązany bo sada by dostawała błędem info . Ale wracajac do tego rozrządu to jak by byl przestawiony to ikonka od komputera się swieci wtedy że coś jest nie tak ? Czy ta ikonka. To inny błąd
  • #4
    xardas97
    Level 20  
    Metaliczny dźwięk to coś związanego z zaworami/rozrządem. A ta kontrolka, to chyba chodzi ci o Check Engine, wpisz w google, i zobaczysz, taki zarys silnika jakby? Oznacza to, że komputer wykrył jakąś niepoprawność w danych "płynących" z czujników.
  • #5
    kiler1500
    Level 10  
    Wlasnie chodzi mi o te czujniki czy jest to wyczuwalne przez "Check Engine " I przez to moze sie ikonka swiecic (rozrzad przestwaiony). Czy blad w silniku to jest co innego niz ten przestawiony rozrzad . moga to byc 2 osobne usterki czy to jest jedna ????
  • #6
    marek_ak14
    Level 10  
    Pewnie pada hydraulika silnika ,popychacze itp -stąd te dźwięki .
    Jeśli swieci kontrolka silnika , udajesz sie na diagnostyke komp.
    pzdr
  • #7
    valkirus15
    Level 15  
    Musisz odwiedzić stację diagnostyczną jak najszybciej
  • #8
    przemek1982-25
    Level 19  
    Jak rzępoli ,to pewnie siada pompa oleju. Standard w tych silnikach.Żarówka od ciśnienia oleju gaśnie ,zapala się czy w ogóle jej nie ma.
  • #9
    grala1
    VAG group specialist
    CHECK się pewnie zapala przez to że ECU nie może ustabilizować biegu jałowego.
    Ewentualnie jak przeskoczył rozrząd to pokaże się błąd że brak korelacji między wałem a wałkiem.
  • #10
    diodabg
    Level 30  
    Najłatwiejsze, najtańsze i konieczne, bo od tego trzeba zacząć, to sprawdzić rozrząd i ciśnie oleju. Jak wszystko ok to trzeba podłączyć kompa...
  • #11
    josephmike
    Level 16  
    Najpierw podłączyć pod tester diagnostyczny i sprawdzić błędy zamiast wysuwać setki teorii. Bez diagnostyki komputerowej nie wiadomo, gdzie ręce włożyć.
  • #12
    ZłotaRybka
    Level 1  
    Witam!

    I jak udało się znaleźć przyczynę niedomagania silnika?

    Podepnę się pod ten temat - posiadam Skodę Roomster 1.6 benzyna (BTS) 105KM z 2006. U mnie występuje ten sam objaw - metaliczny dźwięk tak jakby z lewej strony, trochę z tyłu silnika. Wszystko zaczęło się od założenia instalacji gazowej (Landi Renzo - teoretycznie dedykowana do Skody). Po około 100 km zapaliła mi się kontrolka check engine, zaczęło autem strasznie szarpać - ale tylko przy pracy na benzynie, na gazie auto się uspokajało. Podjechałam więc na przestrojenie instalacji. Gazownik podregulował wszystko, skasował błędy - nie sprawdzając co one oznaczały. Niestety check engine znów się zapaliło, tym razem szybciej, po 60 km. Kolejna wizyta u gazownika i pojawiła się mglista diagnoza (facet nie wiedział chyba za bardzo o co chodzi, podał mi tylko kod błędu P0016 i stwierdził, że to nie jego wina). Kontrolka paliła się dalej, ale dodatkowo zauważyłam kolejny objaw. Przy gwałtownym dodawaniu gazu słychać było dosłownie przez sekundę dźwięk jak przy włączaniu piły mechanicznej. Po kilku dniach odpaliłam auto i po krótkim postoju (15 min) metaliczne piłowanie słychać było już cały czas. Zanikało jedynie na chwilę przy odsprzęglaniu silnika.
    Natychmiast oddałam auto do mechanika, no i tu zaczęły się schody. Bo on nie ma pojęcia co to może być. Początkowo okazało się, że nie działa górny napinacz i ślizg - zostały one wymienione. Niestety nie rozwiązało to problemu. Teraz mechanik mówi coś o nastawniku wałka rozrządu, ale ta część kosztuje ponad 2000zł i nie chciałabym jej zbyt pochodnie wymieniać.

    Czy macie może jakieś sugestie? Wszystkie będą bardzo mile widziane, bo jestem już strasznie zdesperowana:)

    Dodam jeszcze, że mierzone było dziś ciśnienie oleju i jest ono na poziomie 1,2-1,5 po czym skacze do 3,5 i potem znów spada. Pompa oleju ponoć działa bez zarzutu.

    Pozdrawiam!
  • #13
    jerry1960
    Level 35  
    Jaki masz filtr oleju (producent).Kiedy wymieniany olej i filtr.Ciśnienie na zimnym czy ciepłym silniku.
  • #14
    mscok
    Level 11  
    przerabialem to,tez mam fabie
    check ci sie zapala zapewne wyjdzie ci na vagu blad 16825 najprosciej sprawdz przy tylnym lewym kole filtr paliwa te ustrojstwo zapala sie jak ktos kiedys przetankowal lub jak to jest w paliwie z naszych stacji pelno syfu skoda nic nie pisze ze jest to czesc ktora trzeba wymieniac jak olej co xx km. zalecam ci to wymieniac co ok. 60tys km mozesz tez sprawdzic czy nie masz przypchanych wezykow przy przepustnicy sprawdz rowniez elektrozawor to sa objawy wskazujace na zapalanie sie check w kwesti paliwa. metaliczny dzwiek moga ci siadac hyraliczne popychacze zrobily sie gietke sa niby ustrojstwa w formie plynnej do popychaczy najlepiej to wymienic i problem ci zniknie

    Dodano po 3 [minuty]:

    obroty na jałowym biegu nie falują jak masz takie objawy wyczyść a potem zrób adaptacje przepustnicy w tych modelach pierwszych Fabii jeszcze siadały listwy zapłonowe