Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana instalacji antenowej i wybór dekodera MPEG4

romanmario 22 Sie 2011 12:15 2163 4
  • #1 22 Sie 2011 12:15
    romanmario
    Poziom 8  

Witam
    Użytkuję stary telewizor THOMSON i ze względu na stan anteny i sypiącego się przewodu antenowego muszę je wymienić na nowe.Mieszkam około 35-40 km od nadajnika Koszalin Gołogóra i 35 km od nadajnika Białogard Sławoborze.Antena jest na maszcie 6 m i w odległości ok 5 m w kierunku na nadajnik Koszalin Gołogóra przebiega linia energetyczna 3 faz doprowadzająca prąd do budunku.Jestem kompletnym laikiem w sprawach elektroniki a nie chcę porad sklepowych typu najlepsze to co jest akurat w sklepie.Moja prośba jaką antene kupić i jaki dekoder MPEG4 żeby bez zakłóceń odbierać programy oferowane w MUX2 i programy 1,2 TVP.

0 4
  • #2 22 Sie 2011 15:00
    kreslarz
    Poziom 35  

Ze względu na rozkład kanałowy, korzystniejsze wydaje się ukierunkowanie na Białogard, gdyż wszystkie programy są nadawane w IV i V paśmie TV:
    - K-28 TVP 2
    - K-32 TVN
    - K-50 MUX 2
    - K-60 TVP 1
    W tej sytuacji wystarczy jedna antena np. taka: Tridigit. Antena charakteryzuje się dobrym i wyrównanym w całym paśmie zyskiem. Ewentualnie można jeszcze zaproponować taką: ATX91 z tym, że do tej drugiej trzeba dokupić symetryzator: Symetryzator.
    Kabel najlepiej kupić tzw. satelitarny, gdyż ma on najmniejsze tłumienie w zakresie górnych częstotliwości (TRISET-113 1,13/4,8/6,8, lub CTF-100 1,02/4,6).

Do starego Thomsona proponuję tani i sprawdzony przez moich kolegów malutki tuner: Wiwa, lub nieco większy, ale o większych możliwościach: Ariva60, albo tuner combo (satelitarny i DVB-T w jednym pudełku): Ariva 120

0
  • #3 31 Sie 2011 10:41
    romanmario
    Poziom 8