Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Brak podgrzewania foteli, brak działania lewej tylnej szyby w Passacie B4 1,9Tdi

22 Aug 2011 16:12 16593 35
  • Level 9  
    Witam!

    Wiem, że wątków jest wiele, ale jestem nowy i ciężko czasem się połapać w tym gąszczu:/ tym bardziej, że mam dwa problemy. Opiszę teraz:

    - kupiłem auto, nie dawno i nie było jak sprawdzić foteli, wierząc temu, który sprzedawał miały być sprawne, a nie są. Nie grzeją zupełnie! Wyjąłem fotel i wyjąłem przekaźnik numer 59, niby wszystko oki, ale kiedy go wsadziłem bez osłonki i przekręciłem przyciskiem, żeby fotele grzały nic w przekaźniku nie było słychać, a chyba powinno coś przeskoczyć, żeby zamknąć obieg czy cóś podobnego. Postanowiłem "po dotykać" próbówką i w pewnym momencie kiedy dotknąłem jednego z elementów w przekaźniku to przeskakiwała blaszka, kiedy tak zetknąłem na dłużej i próbując włączyć drugi fotel to wydawało mi się, że w tym drugim coś tam przeskakuje, ale potem jeszcze raz się wsłuchiwałem i nic(wklejam fotkę tego włącznika może komuś to pomoże w rozwiązaniu mojego problemu)Brak podgrzewania foteli, brak działania lewej tylnej szyby w Passacie B4 1,9Tdi

    i fotka przekaźnika numer 59:
    Brak podgrzewania foteli, brak działania lewej tylnej szyby w Passacie B4 1,9Tdi

    - następnym problem jest brak działania szyby tylnej, kiedy wciskam przycisk opuszczania czy zamykania, słyszę takie zzzzzzzzzz cieniuteńkie i nie wiem czy poszedł jakiś przekaźnik, czy silniczek padł(pewnie i tak będę musiał go rozebrać:/)

    Jeśli ktoś pomoże będę wdzięczny i przepraszam, jeśli nie tu wkleiłem posta.

    Dodano po 58 [minuty]:

    Może ktoś się wypowie:D
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    A na to, by wziąć w rękę miernik i posprawdzać, co się dzieje z zasilaniami, to już nie wpadłeś?
  • Level 9  
    Błażej wrote:
    A na to, by wziąć w rękę miernik i posprawdzać, co się dzieje z zasilaniami, to już nie wpadłeś?


    miernika co prawda nie mam, ale sprawdzałem próbówką i zasilanie jest w kostkach jeżeli chodzi o fotele, ale nie wiem czy ktoś wie jak podłączyć je na krótko by sprawdzić maty, może to one są winne:/ Co do drzwi to sprawdzałem czy prąd dochodzi i dochodzi, ale specjalnym miernikiem nie sprawdzałem. Jestem laikiem jeśli chodzi o specjalistyczne bawienie się elektryką.

    Ale dzięki za odpowiedź.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Chłopie, zanim zaczniesz zwierać, zamykać blaszki itd, jednym słowem zanim uwalisz sobie elektrykę, moja rada, pojechać do elektryka, nie zapłacisz dużo a posprawdza wpół godziny wszystko.
  • Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Chłopie, zanim zaczniesz zwierać, zamykać blaszki itd, jednym słowem zanim uwalisz sobie elektrykę, moja rada, pojechać do elektryka, nie zapłacisz dużo a posprawdza wpół godziny wszystko.


    zrobię tak jeśli dalsze podpowiedzi na tym forum będą jak te podobne do Twoich, nie po to dodałem info na forum o wspomożenie, żeby usłyszeć takie słowa. Jeżeli jest osoba, która ma wiedzę i ze chce pomóc słowem jak rozwiązać problem to zapraszam.

    P.S. Pojadę do elektronika, ale jak się wyczerpią pomysły na zrobienie tego w amatorski sposób.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Ale ty tego nie jesteś w stanie wykonać nawet w amatorski sposób. Nie masz nawet miernika. Więc jak chcesz cokolwiek sam wykonać? Do tego brak ci jakichkolwiek podstaw, czego nie raczysz zauważyć.
  • Level 26  
    Błażej nie bądź taki niemiły. Specjalizujesz się w diagnostyce telepatyczne, to wyciąg szklaną kulę i powróż, bo u mnie nic w fusach nie widach. Coś tam się układa, żeby wyłączniki posprawdzać, ale nie, to chyba nie to.
  • Level 9  
    Cóż, brak jakiejkolwiek pomocy, a miernik zawsze mogę kupić, tylko po co skoro i tak zawiązała się zmowa elektromechaników:) Wystarczyłoby napisać coś w stylu: może to być przekaźnik, może to coś.... wiem, ze to wróżenie z fusów, ale zawsze coś.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Właśnie! Wróżenie! Równie dobrze mogę c teraz napisać, że fotele ci nie grzeją, bo masz za niskie ciśnienie w kole zapasowym, albo lodowiec się obsunął na Grenlandii...
    I może to Ty wreszcie zabierzesz się za sprawę normalnie, a nie od d..y strony, czyli kupisz miernik, przeprowadzisz właściwe pomiary.
    Skąd my, bez oglądania, sprawdzania, osobistej ingerencji, mamy wiedzieć, co się tam zepsuło? Może być to lub to, albo jeszcze tamto. Co ci dadzą nasze podpowiedzi, jak nawet nie masz jak tego sprawdzić? Bo nie masz ani wiedzy, ani sprzętu.
    Bo na razie to kombinujesz jakieś amatorskie metody zwierania blaszek i robienia rzeczy, o których nie masz pojęcia i robisz nie wiadomo po co?
    Prosty przykład - zmierzyłeś zasilania na przekaźnikach foteli? Podpiąłeś silnik szyby na krótko? Oczywiście wcześniej mierząc poziom zasilania i oczywiście pod obciążeniem.
  • Level 9  
    Błażej wrote:
    Podpiąłeś silnik szyby na krótko?


    Właśnie go wymontowałem, ale jak wiadomo brak mi elementarnej wiedzy. Więc pytam się dołączając zdjęcie owego silniczka, co powinienem podłączyć do czego, żeby sprawdzić? Znaczy gdzie plus, a gdzie minus, a może jakaś inna kombinacja jest:/?
    O TO FOTKA:
    Brak podgrzewania foteli, brak działania lewej tylnej szyby w Passacie B4 1,9Tdi

    Każda odpowiedź mile widziana.

    Pozdrawiam
  • Level 37  
    Minęły 24 godziny pisania w temacie... Przez ten czas Kolega Marynarz1987 mógłby spokojnie "opłynąć" cały internet, ze szczególnym uwzględnieniem:
    http://www.autoprospect.ru/volkswagen/
    czy też
    http://volkswagen.msk.ru/
    a dokładnie:
    http://vwts.ru/electro/b5/b5_wd20.pdf
    gdzie są schematy grzania siedzeń i miałby już podstawy wiedzy. Widząc schemat wie się wszystko; a gdy jednak się nie wie... to lepiej zastosować się do rady Kolegi Błażej, i nie jest to złośliwość a troska o Kolegi "brykę" - bo jeszcze nadal ona istnieje.
  • Level 9  
    Pomińmy na ten czas wizytę u elektromechanika.

    Rozebrałem drugie drzwi, postanowiłem:

    - urządzenie pomiędzy silniczkiem mechanizmu podnoszenia szyb, a przewodami z drzwi wchodzących do tego "modułu""przekaźnika"(nie wiem jak to się nazywa) podmienić z tym z drugich działających drzwi

    Stwierdziłem:
    - działa i jedno i drugie, bo i na jednym i na drugim silniczek prawidłowych drzwi działa bez zarzutu czyli to działa
    - silniczek podłączyłem pod instalację z dobrych drzwi i też działał(po stronie gdzie nie działa prawidłowo tylko słychać zzzzz takie cienkie)
    - linkę zrobiłem, bo na kołowrotku trochę się spaskudziło, ale udało mi się to zrobić(choć zrobiłem to jako pierwsze i myślałem, że rozwiązałem problem:/)

    Wniosek, o który Was proszę, bo na tyle możecie pomóc:

    Czy możliwe jest, żeby albo napięcie było słabsze na którymś wyjściu(na próbówkę i w tych drzwiach i w tych drzwiach w tych samych miejscach na kostkach prąd był, ale wiem, że może być zbyt niskie na tych drzwiach, które nie działają i może wadzić)?

    Czy może brak masy powoduje jakieś problemy?
    bo wydaje mi się, że to problem, albo masy, albo napięcia?

    Ostateczny wniosek:

    Jutro kupuję miernik:D

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    Level 37  
    Częste usterki w VW to przełamywanie się przewodów na przejściu z nadwozia do drzwi. Bywa, ze wyglądają one OK a jednak wewnątrz są przełamane lub nadłamane i nieprzewodzą lub przewodzą "okazyjnie". Można to posprawdzać sporą żarówką (ok. 21W), naciągając przewód w różnym kierunku; dobremu nie zaszkodzi a uszkodzony taka czynność wykryje.
    Niestety, nie można tak sprawdzać przewodów sygnałowych a tylko zasilanie i masę. No, chyba że po całkowitym odpięciu przewodów od auta w złączu słupka i przy silniczkach.
  • Level 9  
    Zico63 wrote:
    Częste usterki w VW to przełamywanie się przewodów na przejściu z nadwozia do drzwi.


    Dzięki za podpowiedź - dokładnie dzisiaj udało mi się rozwiązać problem podnoszenia szyby. Zakupując miernik, dzięki czemu sprawdziłem jak się ima napięcie i zdziwiły mnie skoki:/Co było powodem awarii:

    - a to co napisał kolega Zico63, przewody na przejściu między słupkiem, a drzwiami były w niedobrym stanie, tzn. jeden wogóle pękł całkowicie, następny z widocznym cięciami(raczej przełamaniami). Poskładałem wszystko jak należy i zadziałał silniczek:D

    Co prawda zabrałem się do tego może od tyłu, a może i nie, ale człowiek się uczy, a teraz przynajmniej znam auto i wiem co jest w drzwiach i co z czym się łączy. Przy okazji przesmarowałem prowadnicę, kołowrotek przeciągający linkę od szyby, trybik przy silniczku, poprawiłem izolację, skleiłem jeden z plastików przy kołowrotku.

    Reasumując wiem, że dzięki mojej pracy "od tyłu" rozwiązałem kilka innych czynników i wiem co mnie czeka jeszcze, a mianowicie wymiana uszczelki, bo woda kapie do środka:/

    Został tylko problem podgrzewania foteli, idę zaraz z zeszytem i pospisuje jakie napięcia i tak dalej, może wtedy ktoś coś doradzi co z nimi.

    Pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Napisz jak naprawiłeś te przewody. Tak po prostu zlutowałeś w miejscu przełamania?
  • Level 9  
    Błażej wrote:
    Napisz jak naprawiłeś te przewody. Tak po prostu zlutowałeś w miejscu przełamania?


    Chmmm... pewnie nie powinienem pisać, bo mi się oberwie, ale zdjąłem po trochu z każdego kabelka i złączyłem, lutownicy nie miałem więc na zasadzie mocnego skręcenia połączonego ze ściskiem kombinerkami i zawinięciem izolacji na bardzo mocno. Zrobiłem narazie w ten sposób zrobiłem, bo muszę zakupić jeszcze lutownicę, no i ten ubłągany rezultat się liczył.

    Działa, ale wiem, żeby to poprawić.

    Pozdrawiam, wkleję później opis odnośnie kostki i napięcia w związku z tym podgrzewaniem foteli.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    No to metodę króla Ćwieczka masz opanowaną...
    A co do lutowania, to zastanów się jak na trwałość przewodu wpłynie twarde miejsce i gdzie najszybciej znów strzeli.
  • Level 9  
    Przedstawiłem na rysunku jak wygląda sprawa z napięciem w kostkach, może ktoś coś pomoże:
    Brak podgrzewania foteli, brak działania lewej tylnej szyby w Passacie B4 1,9Tdi

    czy nie jest za małe napięcie i nie brakuje na ostatniej kostce jeszcze w jakimś innym przewodzie napięcia?

    I dodam, że jak włączam i wyłączam grzanie to nic nie przeskakuje w przekaźnikach numer 59 i w jednym i w drugim:/

    Za pomoc przyznam punkciki:)
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak jeszcze opanujesz opis wyjść przekaźnika (zazwyczaj opisane na obudowie uniwersalnym kodem cyfrowym), to już wiele się domyślisz...
  • Level 9  
    Błażej wrote:
    Jak jeszcze opanujesz opis wyjść przekaźnika (zazwyczaj opisane na obudowie uniwersalnym kodem cyfrowym), to już wiele się domyślisz...


    jutro sprawdzę i wpiszę, ale czy Twoim zdaniem powinno coś przeskakiwać w przekaźniku kiedy włączam nagrzewanie?

    I czy jeżeli wkleję fotkę wejścia złączki od maty to napiszesz mi jak podłączyć na krótko?

    Wykluczę wtedy zepsutą matę, ale obstawiam na przekaźnik.

    Będę wdzięczny za link do strony ze schematem właśnie dla grzanych foteli. Wiem, że w necie jest tego pełno, ale mnie jako nie znającego się tak w temacie to nie wiem na czym się zachaczyć.

    Pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Przecież masz linki podane wyżej. Więc w czym problem? Właśnie -
    marynarz1987 wrote:
    Wiem, że w necie jest tego pełno

    Więc zrobimy tak - TY odszukasz schematy, które wydają ci się właściwe, a zostaną one tutaj zweryfikowane i uzyskasz pomoc.

    Zabierasz się za naprawy elektryczne. Więc naucz się też myśleć i posługiwać schematami, opisami, kodami, narzędziami...
  • Level 37  
    Więc podałem w trzecim linku stronę z bardzo dokładnym schematem siedzeń; niestety, ruski wymagają przejścia kolejno od głównej strony (moj drugi link), poprzez wybór modelu i wyboru wyposażenia elektrycznego do kliknięcia tego co zaznaczyłem:
    Brak podgrzewania foteli, brak działania lewej tylnej szyby w Passacie B4 1,9Tdi
  • Level 9  
    znalazłem coś takiego:
    Brak podgrzewania foteli, brak działania lewej tylnej szyby w Passacie B4 1,9Tdi

    chyba w prawym górnym rogu jest ukazana złącze pod, które wpina się przekaźnik, dobrze myślę?
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    No przecież masz opisane! Wprawdzie w języku zagranicznym ale jest!
    Wiesz, co to translator (po naszemu TŁUMACZ)??? Pierwszy masz już w google.

    PS. Jeszcze raz okażesz takie lenistwo i ignorancję - całość ląduje w koszu.
  • Level 9  
    Błażej wrote:
    lenistwo


    to nie lenistwo, rozpocząłem post, czekałem na podpowiedzi, ktoś podpowiedział i się problem rozwiązał, ale nie znaczy, że tylko liczyłem na kogoś, czekając aż ktoś odpisze sam sprawdzałem, rozkręcałem, przemieniałem, podłączałem więc nie mówmy o lenistwie, patrząc na te schematy kojarzę poniektóre elementy, ale jutro przyniosę i sobie rozpiszę zerkając na schematy, ale obawiam się, że bez fachowej podpowiedzi się nie obejdzie, a lubię uczyć więc jak ktoś mnie poduczy będę wdzięczny.

    Pozdrawiam
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Na schemacie ma opisane WSZYSTKIE komponenty systemu, kolory przewodów, miejsce zasilania. złącza wraz z kolorami przewodów w nich i wszystko, ale to WSZYSTKO, co potrzeba. Z taką instrukcją, robota to banał. więc czego ci jeszcze potrzeba?
  • Level 9  
    Analizowałem schemat, który wkleiłem post wyżej. U mnie z Control Module wychodzi z Pinu 7 kabel Brn tak jak na schemacie, ale u mnie rozdziela się on na dwa kabelki BRN/BLK i BRN idące do Temperature Sensor, a trzeci BRN idzie do złączki spinającej wyjście spod dywanika. Na schemacie nie mogę wyczytać jednak gdzie jest mostkowanie, które u mnie występuje na złączce przed złączką do Temperature Sensor:/ Napiszcie gdzie to wyczytać na schemacie?

    Cały dzień spędziłem nad analizą tych schematów, wiele się nauczyłem, ale jednak za mało:/ Chcę to zrobić sam, bo jestem ambitny, a i poszerzać wiedzę nie zaszkodzi.

    Dodam, że podłączyłem na krótko fotel, a może tylko jego górną część maty z pominięciem oczywiście przekaźnika. I o dziwo góra maty grzała, co prawda trzeba było trochę poczekać, ale później miło było. Dół nie grzał, może źle podłączyłem, a o to jak:

    - tam gdzie jest Control Module pin 2 i 4 podłączyłem bezpośrednio pod 12V biorąc zasilanie z wyjścia na podnoszenie foteli, a pin 7 podpiąłem pod masę również wyjścia do sterowania foteli

    No i mata górna zaczęła grzać więc może wychodzić na to, że mata górna jest dobra, a źle podłączając o jeden kabel za mało nie grzała dolna?

    I przypomniało mi się, że jak podłączyłem tak jak było na początku to przekręcając włącznik od grzania foteli na ok 3 było słychać przekaźnik, potem wsadziłem rękę pod tapicerkę fotela i grzała mata, ale potem za chwilkę się wyłączyła i ta kilka razy.(dodam, bo może to coś pomoże nam w ustaleniu problema)

    Będę pokorny i wysłucham rad.
  • Level 9  
    Piszę, bo chyba odpuszczę sobie robienie foteli na ten czas, bo dzisiaj rozebrałem fotel kierowcy do maty i podłączyłem na krótko, raczej dobrze, bo posiłkowałem się schematem, oczywiście z pominięciem czujnika temperatury(chyba termostat jakby również rozwikłając schemat) i okazało się, że maty grzeją i siedzisko, i oparcie. Jedynie co mnie zdziwiło to fakt, że na siedzisku mata od strony wchodzącego kabla była jakby letnia, a może jakby nie grzała. No, ale oparcia boczne tez grzały. No i te załączanie się i wyłączanie przekaźnika na piątce. Jakby podgrzewał i się wyłączał. W każdym razie, muszę stwierdzić dwie rzeczy:

    - albo poszedł ten czujnik, a nie wiem czy można z jego pominięciem podpiąć grzanie i czy regulacja zostanie
    - albo poszedł przekaźnik

    Jak się zrobi zimniej to sprawdzę czy jak się ma sprawa. Nie wiem czy zamknąć temat czy poczekać z miesiąc jak się zrobi zimnej i zdać Wam sprawozdanie???

    Dzięki Błażej za zmuszenie mnie do myślenia, teraz wiem jak się schematem posiłkować i pół samochodu mam już obcykane:D(żarcik i obym nie musiał go lepiej poznawać, chyba że wstawić jakieś bajerki)

    Pozdrawiam i do usłyszenia.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Podłączasz zasilanie do mat -12V. Na krótko - bezpośrednio. Do czujnika podpinasz sobie miernik ustawiony na pomiar oporności i patrzysz, czy pod wpływem temperatury zmieniają się wskazania oporności. I wszystko jasne.
    Jeśli mata sprawna i czujnik podaje, to albo nie ma zasilania na sterowanie, albo samo sterowanie się sypnęło.
  • Level 9  
    Podłączyłem na krótko tak jak pisałem, i maty grzały, ale z pominięciem driver temperature senosr tak jak na schemacie w sumie, czyli reasumując mam podłączyć na krótko z pominięciem przekaźnika, ale podając zasilanie do czujnika również, a za pomocą miernika dotknąć przewodów czyli wg schematów BRN/BLK i RED/BLK, i wtedy jeśli czujnik jest dobry to oporność powinna być większa czy mniejsza wraz ze wzrostem temp., żeby było dobrze?