Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

błędy komputera ? opel kadet 1,8

faza 25 Lis 2004 21:22 3541 16
  • #1 25 Lis 2004 21:22
    faza
    Poziom 14  

    Od czasu do czasu - bez wzgledu na pogode i temperature silnika - ale niestety coraz czesciej zaswieca sie zolta kontrolka wtrysku ? komputera ? Kadet (92 r.) nie jest przerobiony na gaz. Lokalni mechanicy stwierdzili ze to cos z prądem bo autu zdarza sie czasem nie mieć prądu zeby odpalic - poprostu nie kreci alternatorem - ale jak ruszy z popychu to wszystko jest normalnie. Akumulator wymieniony na nowy i wiekszy (75 Ah) i nadal to samo. Przy błędzie komputera (zolta lampka) żre paliwo jak smok. Prosze o jakies porady, wskazowki - moze ktos powie mi jak zrobic kabel kadet <-> PC i jakim programem sprawdzic czy nie ma bledow w komputerze ? Reste komputera czasem pomoze, a czasem nie.

    0 16
  • #3 25 Lis 2004 22:58
    jaco el.
    Poziom 10  

    Aby odczytać błędy w tym samochodzie należy zmostkować styki AiB w gnieżdzie diagnostycznym. Na tablicy zacznie mrógać pomarańczowa kontrolka,wyświetlając kod usterki. Jeżeli cały czas będzie pojawiał sie tylko kod 12,przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.

    0
  • #4 26 Lis 2004 07:02
    manta
    Poziom 39  

    Poszukaj usterki przy zasilaniu akumulator klemy osadzenia przewodów masy ,wygląda na brak przepływu prądu i stąd masz kod błędu.Przy za niskim nap. zasilania cpu.przechodzi w tryb awaryjny stąd to kosmiczne spalanie.

    0
  • #5 26 Lis 2004 11:54
    jaca2
    Poziom 11  

    manta napisał:
    Poszukaj usterki przy zasilaniu akumulator klemy osadzenia przewodów masy ,wygląda na brak przepływu prądu i stąd masz kod błędu.Przy za niskim nap. zasilania cpu.przechodzi w tryb awaryjny stąd to kosmiczne spalanie.


    Jeżeli CPU przejdzie w tryb awaryjny to napewno nie będzie jakiegoś ogromnego spalania, tryb ten pozwala tylko na kontynuowanie jazdy ale z ograniczonymi osiągami, z założenia jest to po to by jechać do serwisu i dokonać naprawy.
    Na duże zużycie paliwa może mieć wpływ sonda lambda, można sprawdzić ją zwykłym miernikiem analogowym (najlepiej będzie widoczna amplituda)

    ---
    pozdr.

    0
  • #7 30 Lis 2004 12:24
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    A czy wiecie jak odcztyać lub gdzie znależć błędy kodów silnikia OPLA Omegi A 2.6 ?

    0
  • #8 30 Lis 2004 14:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 30 Lis 2004 14:36
    piokie
    Poziom 18  

    Stawiam na sondę Lambda. Zobacz przedewszystkim czy kabelek tam wchodzący jest dobrze osadzony.

    0
  • #10 30 Lis 2004 14:42
    DJCHUCKY
    Poziom 19  

    Już dodałem nowy temat.

    Ale jest problem.
    Ponoć w Omegach A nie ma gniazda diagnostycznegi i trzeba podpinać się pod przewody idące do sterownika.
    Czy wiecie coś na ten temat.


    Sondę ostatnio gruntownie badałem. Działać działa, ale daje za niskie napięcie, jest już zużyta.

    0
  • #11 30 Lis 2004 14:48
    piokie
    Poziom 18  

    Według moich danych jest gniazdo diagnostyczne w podobnym miejscu co w kadecie czyli pod maską na lewym nadkolu. Sterownik montronic M1.5

    0
  • #12 02 Gru 2004 14:17
    faza
    Poziom 14  

    Policzylem blyski i wyszly następujące błędy: 12 (wiem odczyt bledow) 29 i 22 i to wlasnie w tej kolejnosci - 22, 29. Co proponujecie w moim przypadku ?

    0
  • #13 02 Gru 2004 15:04
    stachn
    Poziom 17  

    Kod 29 PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy: w obwodzie sterującym przekaźnikiem pompy paliwa wystąpi zwarcie do masy.

    Kod 22 CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy: silnik pracuje, napięcie potencjometru < 0,16V
    wymagane wartości : przepustnica zamknięta - napięcie 0,3...1V przepustnica całkowicie otwarta - napięcie 4,0...4,8V
    Po rozpoznaniu kodu 22 ECU przyjmuje wartość zastępczą dla potencjometru przepustnicy w zależności od obrotów silnika i ciśnienia w kolektorze ssącym.

    Czyli z tego wynika. że masz gdzieś problem z zasilaniem. Sprawdz obwód zasilania a w szczególności wszelkie styki i wtyki ( poczęstuj je środkiem czyszczącym np. "KONTKAT U ")i oczywiście "MASA !!!!". Sprawdz różnice potencjałów w newralgicznych punktach. Trochę więcej na ten temat opisałem na www .

    2
  • #14 02 Gru 2004 18:01
    faza
    Poziom 14  

    Ze stykami, masa i złączami pod maska walczylem caly weekend. Wyczyscilem chyba wszystko łącznie z obiema masami. Preparat to walsnie Kontakt U. Sprawdzalem takze przekaznik od pompy wtryskowej, kable złącza - doslownie wszystko pod maska co moznabylo odlaczyc i nic :( nadal to samo. Sprawdze jutro potencjometr przepustnicy tak jak jest to opisane na stronie ktora podal mi stachn

    0
  • #15 02 Gru 2004 19:23
    stachn
    Poziom 17  

    A jak się kształtują napięcia na akumulatorze, alternatorze i w obwodach ?. Nie ma gdzieś nagłego spadku napięcia ?

    0
  • #16 02 Gru 2004 20:54
    faza
    Poziom 14  

    :arrow: stachn

    A jak mam to zmierzyc ?

    0
  • #17 02 Gru 2004 21:57
    stachn
    Poziom 17  

    Przyrządem tzn woltomierzem jak masz. To nawiasem mówiąc bardzo potrzebny sprzęt przy samochodzie. Natomiast jak i co mierzyć to opisałem na www - przynajmniej to z czym zazwyczaj "kadetowcy" z forum kadeta mieli problemy. Poczytaj a jak jezcze coś nie tak to pytaj. Oczywiście podstawa to miernik ( choćby najtańszy) - bez tego przy samochodzie to jak bez ręki.

    0