Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

błędy komputera ? opel kadet 1,8

25 Lis 2004 21:22 3814 16
  • Poziom 14  
    Od czasu do czasu - bez wzgledu na pogode i temperature silnika - ale niestety coraz czesciej zaswieca sie zolta kontrolka wtrysku ? komputera ? Kadet (92 r.) nie jest przerobiony na gaz. Lokalni mechanicy stwierdzili ze to cos z prądem bo autu zdarza sie czasem nie mieć prądu zeby odpalic - poprostu nie kreci alternatorem - ale jak ruszy z popychu to wszystko jest normalnie. Akumulator wymieniony na nowy i wiekszy (75 Ah) i nadal to samo. Przy błędzie komputera (zolta lampka) żre paliwo jak smok. Prosze o jakies porady, wskazowki - moze ktos powie mi jak zrobic kabel kadet <-> PC i jakim programem sprawdzic czy nie ma bledow w komputerze ? Reste komputera czasem pomoze, a czasem nie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    Aby odczytać błędy w tym samochodzie należy zmostkować styki AiB w gnieżdzie diagnostycznym. Na tablicy zacznie mrógać pomarańczowa kontrolka,wyświetlając kod usterki. Jeżeli cały czas będzie pojawiał sie tylko kod 12,przyczyny trzeba szukać gdzie indziej.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 39  
    Poszukaj usterki przy zasilaniu akumulator klemy osadzenia przewodów masy ,wygląda na brak przepływu prądu i stąd masz kod błędu.Przy za niskim nap. zasilania cpu.przechodzi w tryb awaryjny stąd to kosmiczne spalanie.
  • Poziom 11  
    manta napisał:
    Poszukaj usterki przy zasilaniu akumulator klemy osadzenia przewodów masy ,wygląda na brak przepływu prądu i stąd masz kod błędu.Przy za niskim nap. zasilania cpu.przechodzi w tryb awaryjny stąd to kosmiczne spalanie.


    Jeżeli CPU przejdzie w tryb awaryjny to napewno nie będzie jakiegoś ogromnego spalania, tryb ten pozwala tylko na kontynuowanie jazdy ale z ograniczonymi osiągami, z założenia jest to po to by jechać do serwisu i dokonać naprawy.
    Na duże zużycie paliwa może mieć wpływ sonda lambda, można sprawdzić ją zwykłym miernikiem analogowym (najlepiej będzie widoczna amplituda)

    ---
    pozdr.
  • Poziom 19  
    A czy wiecie jak odcztyać lub gdzie znależć błędy kodów silnikia OPLA Omegi A 2.6 ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Stawiam na sondę Lambda. Zobacz przedewszystkim czy kabelek tam wchodzący jest dobrze osadzony.
  • Poziom 19  
    Już dodałem nowy temat.

    Ale jest problem.
    Ponoć w Omegach A nie ma gniazda diagnostycznegi i trzeba podpinać się pod przewody idące do sterownika.
    Czy wiecie coś na ten temat.


    Sondę ostatnio gruntownie badałem. Działać działa, ale daje za niskie napięcie, jest już zużyta.
  • Poziom 18  
    Według moich danych jest gniazdo diagnostyczne w podobnym miejscu co w kadecie czyli pod maską na lewym nadkolu. Sterownik montronic M1.5
  • Poziom 14  
    Policzylem blyski i wyszly następujące błędy: 12 (wiem odczyt bledow) 29 i 22 i to wlasnie w tej kolejnosci - 22, 29. Co proponujecie w moim przypadku ?
  • Poziom 17  
    Kod 29 PRZEKAŹNIK POMPY PALIWA NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy: w obwodzie sterującym przekaźnikiem pompy paliwa wystąpi zwarcie do masy.

    Kod 22 CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY NAPIĘCIE NISKIE usterka wystąpi gdy: silnik pracuje, napięcie potencjometru < 0,16V
    wymagane wartości : przepustnica zamknięta - napięcie 0,3...1V przepustnica całkowicie otwarta - napięcie 4,0...4,8V
    Po rozpoznaniu kodu 22 ECU przyjmuje wartość zastępczą dla potencjometru przepustnicy w zależności od obrotów silnika i ciśnienia w kolektorze ssącym.

    Czyli z tego wynika. że masz gdzieś problem z zasilaniem. Sprawdz obwód zasilania a w szczególności wszelkie styki i wtyki ( poczęstuj je środkiem czyszczącym np. "KONTKAT U ")i oczywiście "MASA !!!!". Sprawdz różnice potencjałów w newralgicznych punktach. Trochę więcej na ten temat opisałem na www .
  • Poziom 14  
    Ze stykami, masa i złączami pod maska walczylem caly weekend. Wyczyscilem chyba wszystko łącznie z obiema masami. Preparat to walsnie Kontakt U. Sprawdzalem takze przekaznik od pompy wtryskowej, kable złącza - doslownie wszystko pod maska co moznabylo odlaczyc i nic :( nadal to samo. Sprawdze jutro potencjometr przepustnicy tak jak jest to opisane na stronie ktora podal mi stachn
  • Poziom 17  
    A jak się kształtują napięcia na akumulatorze, alternatorze i w obwodach ?. Nie ma gdzieś nagłego spadku napięcia ?
  • Poziom 14  
    :arrow: stachn

    A jak mam to zmierzyc ?
  • Poziom 17  
    Przyrządem tzn woltomierzem jak masz. To nawiasem mówiąc bardzo potrzebny sprzęt przy samochodzie. Natomiast jak i co mierzyć to opisałem na www - przynajmniej to z czym zazwyczaj "kadetowcy" z forum kadeta mieli problemy. Poczytaj a jak jezcze coś nie tak to pytaj. Oczywiście podstawa to miernik ( choćby najtańszy) - bez tego przy samochodzie to jak bez ręki.