Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Sierra 2.0 ohc efi Wiązka sterowania silnikiem - jak podłączyć?

Wegorz91 22 Sie 2011 17:06 6047 19
  • #1 22 Sie 2011 17:06
    Wegorz91
    Poziom 10  

    Witam.

    Posiadam silnik wraz z całym osprzętem z forda sierry 2.0 ohc EFI.
    Rodzaj sterownika to EFI-VM115 .

    Silnik chce zamontować w innym samochodzie i nie wiem jak podłączyć zasilanie sterownika.
    Na razie chciałbym tylko odpalić silnik bez żadnych czujników podłączanych do deski itp.
    Czyli gdzie zasilić sterownik ze stacyjki oraz pompę paliwa bo podobno jest tam pin, który załącza przekaźnik od pompy?
    I jeszcze nie wiem co z cewką?
    Na układ przed cewką mam podać 12V czy podłączyć pod masę?

    3 kostki ze sterownika :
    Ford Sierra 2.0 ohc efi Wiązka sterowania silnikiem - jak podłączyć?

    Reszta wycięta z instalacji Forda :
    Ford Sierra 2.0 ohc efi Wiązka sterowania silnikiem - jak podłączyć? Ford Sierra 2.0 ohc efi Wiązka sterowania silnikiem - jak podłączyć?
    cewka :
    Ford Sierra 2.0 ohc efi Wiązka sterowania silnikiem - jak podłączyć?

    Nie mam żadnego schematu a serwisy Forda nie bardzo wiedzą o co chodzi.
    Miła pani mówi mi, że proszę przyjechać samochodem to wtedy technicy to zobaczą...

    Bardzo proszę o pomoc.

    0 19
  • #2 22 Sie 2011 17:17
    milejow
    Poziom 42  

    Schematy są na naszym forum a punktów, żeby ściągnąć, Ci wystarczy. Więc-poszukać i do dzieła

    0
  • #3 22 Sie 2011 21:27
    Wegorz91
    Poziom 10  

    To tak znalazłem schemat. Mam nadzieje że dobry. Prosił bym o pomoc w odnalezieniu tych gniazd z obrazka.

    Ford Sierra 2.0 ohc efi Wiązka sterowania silnikiem - jak podłączyć?

    0
  • Pomocny post
    #4 22 Sie 2011 21:49
    milejow
    Poziom 42  

    Ty nie szukaj gniazd tylko kabli po kolorach

    0
  • #5 30 Sie 2011 11:35
    Wegorz91
    Poziom 10  

    Podłączenie zasilania pod komputer okazało się nawet łatwe. Dostałem schemat od kolegi gdzie wszystko jest przejrzyście rozrysowane i opisane.

    Problem pojawił się teraz taki że nie ma iskry :( Mam trochę słaby akumulator jak na ten silnik i bardzo powoli kręci, może być tak że nie ma iskry bo za bardzo spada napięcie ? I mam jeszcze pytanie czy można jakoś sprawdzić moduł oraz wymusić iskrę żeby sprawdzić cewkę ?

    0
  • #6 30 Sie 2011 11:39
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To podczep miernik pod akumulator i obserwuj do ilu spadnie napięcie. Swoją drogą, to przydałby ci się duży i naładowany akumulator...
    Zamieść ten schemat, który otrzymałeś.

    0
  • #7 30 Sie 2011 12:12
    Wegorz91
    Poziom 10  

    Podłączyłem woltomierz i napięcie spada do 7V kręcąc jakieś 3-4 sec, rozrusznik słabiutko kręci.

    to jest ten schemat :

    Ford Sierra 2.0 ohc efi Wiązka sterowania silnikiem - jak podłączyć?


    Kable i świece są nowe, reszta osprzętu, była wyciągnięta z hulającego wozu. Silnik stał rok nie ruszany.

    0
  • Pomocny post
    #8 30 Sie 2011 12:22
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Akumulator do kitu, albo naładować albo zamienić.

    0
  • Pomocny post
    #9 30 Sie 2011 12:24
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Za bardzo. Zacznij od poszukania pewnego źródła prądu. Sprawdź dokładnie podłączenie masy do silnika. Potem jeszcze raz przejrzyj połączenia w układzie.

    0
  • Pomocny post
    #10 30 Sie 2011 12:40
    ociz
    Moderator Samochody

    Z mojego doświadczenia samochody jakoś odpalają dopóki napięcie nie spada poniżej 8V.

    0
  • #11 30 Sie 2011 15:00
    Wegorz91
    Poziom 10  

    Coś jest nie tak. Wytargałem z diesla większy akumulator podłączyłem pod forda i to samo. Iskry nie ma a napięcie na akumulatorze spada do 7V. Za chwile będę miał kable to podjadę samochodem i spróbuje tak zakręcić.

    0
  • Pomocny post
    #12 30 Sie 2011 15:20
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie kombinuj, tylko zrób porządek z rozrusznikiem/instalacją żeby kręcił jak ma kręcić.

    0
  • Pomocny post
    #13 30 Sie 2011 16:19
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To możesz mieć problem z o kablowaniem - jakie przewody masz od akumulatora do rozrusznika? Jakie do reszty? Jak podłączona masa?
    Albo z rozrusznikiem - sprawny? Sprawdzony?
    Ten silnik to w ogóle sprawny jest? Nie zatarty albo co?
    Akumulator z tego diesla to też nie stał przypadkiem dłuższy czas nieużywany?
    W tej chwili ogranicz się do minimum podłączeń wymaganych do pracy. Odpuść alternator i resztę, która nie ma wpływu na pracę silnika. Naładuj jeden SPRAWNY i PEWNY akumulator i dopiero zaczynaj pracę.

    0
  • #14 30 Sie 2011 21:15
    Wegorz91
    Poziom 10  

    Tak jak mówiliście zrobiłem porządek z rozrusznikiem. Kręci jak głupi teraz. Problem leżał w złej masie ( miałem uszkodzony kabel ). Jeden jak i drugi akumulator okazał się sprawny. Bardzo dziękuje za rady. Cieszę się że jeden problem z głowy.

    Błażej silnik był wyciągany ze sprawnego samochodu. Wszystko hulało, czyli zatarty nie był.


    Po sukcesie z rozrusznikiem podłączyłem elektronikę ( komputer, cewkę itp ) i zakręciłem. Znowu brak iskry. Podłączyłem też pompę paliwa, pokręciłem znowu trochę i świece po wykręceniu są suche. Czyli wtryskiwacze również nie pracują. Teraz już starałem się zrobić połączenia jak najlepiej.

    0
  • Pomocny post
    #15 30 Sie 2011 21:38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Pompą steruje? Cewkę można wyzwolić ręcznie? Ciśnienie paliwa na listwie jest? Zasilanie i masa komputera w porządku? Podłączaj przez jakiś bezpiecznik! Przydałby ci się oscyloskop, żeby pooglądać sobie sygnał z czujnika halla i inne...

    0
  • #16 30 Sie 2011 21:47
    Wegorz91
    Poziom 10  

    Pompa jest podłączona bezpośrednio do akumulatora. Ciśnienie musi być bo przelewa powrotem.

    Zasilanie komputera podłączone zgodnie ze schematem powyżej.

    Oscyloskop mam, jak coś to mogę podglądać co tam się dzieje.

    Jak wyzwolić cewkę ? Przyłożyć masę w miejsce pinu sterującego ?

    Komputer wydaje mi się że działa, stwierdzam to bo po podaniu zasilania na komputer pin nr 22 ( sterowanie pompy paliwa ) jest zwarty z masą. Po odłączeniu zasilania nie ma przejścia do masy.

    0
  • Pomocny post
    #17 30 Sie 2011 21:47
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pierwsze co się ciśnie na sprawdzenie to zasilanie wtrysków i cewki, jest?

    0
  • #18 31 Sie 2011 20:43
    Wegorz91
    Poziom 10  

    Powalczyłem chwile dziś przy silniku. Posprawdzałem napięcia itp. Zauważyłem że tak jak wcześniej pisałem o tym że komputer robi masę na pinie 22 ale przekaźnika nie załącza. Przekaźnik jest sprawny, sprawdzany na akumulatorze. Chyba dalej problem jest ze słabą masą. Jutro ponawiercam miedziany płaskownik i będę przykręcał dokładnie każdą masę.

    0
  • #19 01 Wrz 2011 00:43
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    A zasilanie na ten przekaźnik masz? Sprawdzić kontrolką nie większą niż 5W!

    0
  • #20 03 Wrz 2011 21:56
    Wegorz91
    Poziom 10  

    Postanowiłem sobie zrobić przerwę i dopiero dziś zabrać się za silnik. Poczyściłem styki, zrobiłem dobrą masę sterownika oraz masę modułu ( jak się okazało masa na obudowie to nie to samo co masa na wtyczce do modułu ) i po pierwszym próbnym przekręceniu rozrusznikiem silnik zagadał :) Zadymiłem cały garaż ale i tak dźwięk silnika z dwururką jest bez cenny.

    Dziękuje wszystkim za pomoc. Głupia masa a tak dała w kość :)

    0