Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia wspomaganie dziwne objawy

przerembel 22 Aug 2011 20:22 14062 15
  • #1
    przerembel
    Level 11  
    Witam serdecznie i proszę o pomoc , być może ktoś spotkał się z takim zachowaniem wspomagania .
    Problem polega na tym że teoretycznie problemu nie ma.
    Przerabiałem już chyba wszystko z tym sławetnym urządzeniem , łącznie z wymianą wiązki która była w opłakanym stanie .
    Obecnie nie ma błędów i teoretycznie wspomaganie powinno być , a prawda jest taka że go nie ma.Skoda Fabia 2002-2003 przekładnia Koyo .
    Mam przypuszczenia że uszkodzona jest przekładnia zębata pompy , wydaje mi się że wówczas pompa będzie pracowała ale nie będzie ciśnienia w układzie .
    Pytanie do Osób które być może regenerują takie pompy.
    Czy jest możliwość szybkiej diagnozy ?
    Czy można kupić gdzieś jakieś zestawy naprawcze?
    i jak się do tego zabrać.
    Do:
    manta:Kolega może się zna na rzeczy ale mało myśli temat jest rozwojowy i nie ma nic podobnego na forum. Przy cenach pomp umiejętność naprawy samemu jest pożądana i przydatna.
  • #2
    Sobczyk
    Level 12  
    Spotkałem się z przypadkami problemów, ze wspomaganiem u klientów,którzy chcieli uzupełnić płyn w układzie.
    W Skodzie Fabii wspomaganie w niektórych silnikach jest (bezobsługowe) tzn. dostęp do uzupełnienia płynu w układzie jest utrudniony.
    A dokładnie ,klienci żeby uzupełnić płyn muszą zdjąć akumulator.
  • #3
    przerembel
    Level 11  
    Dzięki ale to można wyczytać na innych tematach dotyczących wspomagania w skodzie fabi.
    Wiązka , czujnik skrętu , zasilanie ( komunikacja oraz napięcie zasilające) to wszystko jest ok.
    Interesuje mnie pomoc dobrej duszy która będzie chciała podzielić się swoją wiedzą w zakresie naprawy pompy.
  • #4
    rationis
    Level 13  
    Przyczyna uszkodzenia mojej pompy były zamoczone tranzestory. Znajomy elektronik załatwił mi takie jak potrzebowałem. Wymieniłem i pompa działała przez 30 tyś km, a później znowu padło coś innego i wymieniłem całą pompę na nową.
  • #5
    przerembel
    Level 11  
    Dzięki , ale przy awarii kondensatorów jest odczytywany błąd , a u mnie wspomaganie nie chodzi i nie ma błędów
  • #6
    pasc
    Level 19  
    Hmm...

    ...ale kolega chce zestaw naprawczy czego :?: Pompy wspomagania :?: W tej pompie mozna tylko wymienić zbiornik na płyn i nic więcej nie podlega wymianie (nie występuje jako serwisowy "partnumber"). Pompa jako taka nie jest rozbieralna i naprawialna (oczywiście mozna jedno i drugie). Bardzo "dziwne" wydaje się twierdzenie że uszkodzona jest część mechaniczna pompy. Rozbierałem dwie takie pompy u siebie i zapewniam kolegę że tam naprawdę nie ma się co popsuć ( no chyba że weźmiemy za usterkę utratę szczelności od spodu, ale wtedy zalewa elektonikę i to ona robi kaput). Z moich 2 pomp uszkodzonych jedna pokazywała staly błąd "czujnika skrętu" i działała :D druga zaś nie pokazywała żadnej usterki i nie działała :cry: Jedną z nich kupiłem na Alleszajs i gość się na mnie wypiął... Musiałem w końcu kupić nową w serwisie, i od tego czasu jest sehr gut... Aha, i moje pompy to TRW ale to prawie to samo :D choć "prawie" robi czasem sporą różnicę...

    pozdr
  • #7
    rationis
    Level 13  
    Kolega kupował pompę nową czy używaną na alleg**?
    Pozwole sobie spytac o cenę tej nowej w serwisie.
  • #9
    przerembel
    Level 11  
    Dziękuje za zainteresowanie tematem.
    Do kolegi pasc "druga zaś nie pokazywała żadnej usterki i nie działała "tak właśnie jest w moim przypadku,moje pytanie czy kolega pokusił się o diagnostykę tej pompy?
  • #10
    decybel91
    Level 42  
    rationis wrote:
    Przyczyna uszkodzenia mojej pompy były zamoczone tranzestory. Znajomy elektronik załatwił mi takie jak potrzebowałem. Wymieniłem i pompa działała przez 30 tyś km, a później znowu padło coś innego i wymieniłem całą pompę na nową.


    z ciekawości ile zapłaciłeś?
  • #11
    przerembel
    Level 11  
    Jak kogoś interesuje to jestem w posiadaniu tranzystorów do pompy TRW w ilości 3 szt. zapłaciłem po 12 zeta za sztukę , mi są nie potrzebne - pompa KOYO
  • Helpful post
    #12
    elgorz
    Level 1  
    @przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona jest na kształt płaskiego wkrętaka. to sprzęgiełko jest plastikowe i najzwyczajniej się wyrobił otwór. oficjalnie serwis nie ma takich częsci ale da się to załatwić. kosztowało mnie to 30 zł. po złożeniu, uzupełnieniu oleju i odpowietrzeniu pompa chodzi jak nowa. pozdrawiam
  • #13
    przerembel
    Level 11  
    I właśnie o taką informację mi chodziło konkretna sensowna i bardzo pomocna, miałem takie przypuszczenia ale nie znam budowy tej pompy,
    Wielkie dzięki, tematu nie zamykam być może jeszcze ktoś coś ciekawego zapoda
  • #14
    rationis
    Level 13  
    decybel91 wrote:
    rationis wrote:
    Przyczyna uszkodzenia mojej pompy były zamoczone tranzestory. Znajomy elektronik załatwił mi takie jak potrzebowałem. Wymieniłem i pompa działała przez 30 tyś km, a później znowu padło coś innego i wymieniłem całą pompę na nową.


    z ciekawości ile zapłaciłeś?


    Za tranzystory zimne piwo, a za nową pompę zapłaciłem 1300zł. Była nowa, nie regenerowana, nie musiałem oddawać starej w rozliczeniu.
  • #15
    klimek2555
    Level 11  
    Kolega nie jest pewny pompy więc szuka czy to to a nie inna sprawa jak bezpiecznik na akumulatorze ,kable ,błędy na can

    Dodano po 4 [minuty]:

    Programy typu Etka pomogą ci poznać budowę ale sam osobiście bym pompę sprawdził kable ,bezpieczniki a nawet na ostro czy ruszy ( TRW to ina historia a to co ty masz to gorsza wersja słynnej TRW )
  • #16
    przerembel
    Level 11  
    przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona jest na kształt płaskiego wkrętaka. to sprzęgiełko jest plastikowe i najzwyczajniej się wyrobił otwór. oficjalnie serwis nie ma takich częsci ale da się to załatwić. kosztowało mnie to 30 zł. po złożeniu, uzupełnieniu oleju i odpowietrzeniu pompa chodzi jak nowa. pozdrawiam
    ---elgorz----
    Jeszcza raz wielkie dzięki.
    Jestem właśnie po naprawie pompy , naprawa bardzo prosta a w kieszeni sporo pieniędzy.
    Postaram się trochę rozjaśnić temat wspomagania w skodach fabia.
    Większość problemów dotyczy samochodów produkowanych w latach 2002-2003, to wówczas producent wypuścił wadliwą wersję tz. wadliwa wiązka elektryczna , jej położenie i dobre zaizolowanie przyczyniało się do stałego kontaktu z wodą w rezultacie czego izolacja ulegała degradacji a miedź utlenieniu, pierwszym objawem tego zawsze jest brak wspomagania związane jest to z tym że przewody sterowania są o najmniejszym przekroju i ulegają najszybciej zniszczeniu. (kiedyś skoda prowadziła akcję wymiany )Zalecam kontrolęw tych rocznikach jeżeli nie miałeś problemów czym wcześniej tym lepiej . należy odizolować wiązkę i wysuszyć , jeżeli kable zgnite wymiana lub wstawka, wiązkę podwiązać opaskami tak aby nie leżała w kanale.
    Jak się do tego zabrać:
    1wyjmujemy akumulator
    2demontujemy skrzynke aku.
    3demontujemy filtr powietrza wraz z obudową
    widzimy wiązkę która schodzi od podszybia w dół , to ją należy kontrolować.
    Teraz info gdy nie ma błędu i nie ma wspomagania:
    Wówczs pompa jest wsumie sprawna sterownik odczytuje poprawną pracę wspomagania
    silnik pompy pracuje i elektronika wysyła odpowiednie sygnały do niego w zależności od zapotrzebowania zwiększając obroty silnika pompy, jednak obroty silnika nie są przekazywane na pompe zębata i nie jest tłoczony olej do maglownicy .
    Uległo uszkodzeniu sprzęgiełko . Walec o średnicy 12 mm i wysokości 12 mm z nacieńciami z obydwu stron, od strony silnika centralnie 4mm x 11mm na głębokość 6mm , a od strony pompy 3mm x 8mm na głębokość 6mm przestawione względem nacięcia silnika o 90 stopni
    Dorobić można z teflonu u pierwszego lepszego ślusarza, mi to zajęł ok. 20 min.
    Jak się do tego zabrać :
    1 wyjmujemy pompe
    2 odkręcamy pojemnik 2 śruby i 2 nakrętki
    3 odkręcamy szspilki - po nakrętkach ( ciężko idą)
    4 mamy oddzielony silnik od pompy i widzimy sprzęgiełko
    5 skręcamy stosując klej do gwintów
    Istnieją jeszcze awarie elektryczne pompy , uszkodzeniu ulega sterownik pompy
    który znajduje się w części nad silnikiem ale na ten temat nie będę się wypowiadał .
    Może jakiś miły elektronik nam zechce to rozjaśnić.