Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia wspomaganie dziwne objawy

przerembel 22 Aug 2011 20:22 13378 15
  • #1
    przerembel
    Level 11  
    Witam serdecznie i proszę o pomoc , być może ktoś spotkał się z takim zachowaniem wspomagania .
    Problem polega na tym że teoretycznie problemu nie ma.
    Przerabiałem już chyba wszystko z tym sławetnym urządzeniem , łącznie z wymianą wiązki która była w opłakanym stanie .
    Obecnie nie ma błędów i teoretycznie wspomaganie powinno być , a prawda jest taka że go nie ma.Skoda Fabia 2002-2003 przekładnia Koyo .
    Mam przypuszczenia że uszkodzona jest przekładnia zębata pompy , wydaje mi się że wówczas pompa będzie pracowała ale nie będzie ciśnienia w układzie .
    Pytanie do Osób które być może regenerują takie pompy.
    Czy jest możliwość szybkiej diagnozy ?
    Czy można kupić gdzieś jakieś zestawy naprawcze?
    i jak się do tego zabrać.
    Do:
    manta:Kolega może się zna na rzeczy ale mało myśli temat jest rozwojowy i nie ma nic podobnego na forum. Przy cenach pomp umiejętność naprawy samemu jest pożądana i przydatna.
  • #2
    Sobczyk
    Level 12  
    Spotkałem się z przypadkami problemów, ze wspomaganiem u klientów,którzy chcieli uzupełnić płyn w układzie.
    W Skodzie Fabii wspomaganie w niektórych silnikach jest (bezobsługowe) tzn. dostęp do uzupełnienia płynu w układzie jest utrudniony.
    A dokładnie ,klienci żeby uzupełnić płyn muszą zdjąć akumulator.
  • #3
    przerembel
    Level 11  
    Dzięki ale to można wyczytać na innych tematach dotyczących wspomagania w skodzie fabi.
    Wiązka , czujnik skrętu , zasilanie ( komunikacja oraz napięcie zasilające) to wszystko jest ok.
    Interesuje mnie pomoc dobrej duszy która będzie chciała podzielić się swoją wiedzą w zakresie naprawy pompy.
  • #4
    rationis
    Level 13  
    Przyczyna uszkodzenia mojej pompy były zamoczone tranzestory. Znajomy elektronik załatwił mi takie jak potrzebowałem. Wymieniłem i pompa działała przez 30 tyś km, a później znowu padło coś innego i wymieniłem całą pompę na nową.
  • #5
    przerembel
    Level 11  
    Dzięki , ale przy awarii kondensatorów jest odczytywany błąd , a u mnie wspomaganie nie chodzi i nie ma błędów
  • #6
    pasc
    Level 19  
    Hmm...

    ...ale kolega chce zestaw naprawczy czego :?: Pompy wspomagania :?: W tej pompie mozna tylko wymienić zbiornik na płyn i nic więcej nie podlega wymianie (nie występuje jako serwisowy "partnumber"). Pompa jako taka nie jest rozbieralna i naprawialna (oczywiście mozna jedno i drugie). Bardzo "dziwne" wydaje się twierdzenie że uszkodzona jest część mechaniczna pompy. Rozbierałem dwie takie pompy u siebie i zapewniam kolegę że tam naprawdę nie ma się co popsuć ( no chyba że weźmiemy za usterkę utratę szczelności od spodu, ale wtedy zalewa elektonikę i to ona robi kaput). Z moich 2 pomp uszkodzonych jedna pokazywała staly błąd "czujnika skrętu" i działała :D druga zaś nie pokazywała żadnej usterki i nie działała :cry: Jedną z nich kupiłem na Alleszajs i gość się na mnie wypiął... Musiałem w końcu kupić nową w serwisie, i od tego czasu jest sehr gut... Aha, i moje pompy to TRW ale to prawie to samo :D choć "prawie" robi czasem sporą różnicę...

    pozdr
  • #7
    rationis
    Level 13  
    Kolega kupował pompę nową czy używaną na alleg**?
    Pozwole sobie spytac o cenę tej nowej w serwisie.
  • #9
    przerembel
    Level 11  
    Dziękuje za zainteresowanie tematem.
    Do kolegi pasc "druga zaś nie pokazywała żadnej usterki i nie działała "tak właśnie jest w moim przypadku,moje pytanie czy kolega pokusił się o diagnostykę tej pompy?
  • #10
    decybel91
    Level 42  
    rationis wrote:
    Przyczyna uszkodzenia mojej pompy były zamoczone tranzestory. Znajomy elektronik załatwił mi takie jak potrzebowałem. Wymieniłem i pompa działała przez 30 tyś km, a później znowu padło coś innego i wymieniłem całą pompę na nową.


    z ciekawości ile zapłaciłeś?
  • #11
    przerembel
    Level 11  
    Jak kogoś interesuje to jestem w posiadaniu tranzystorów do pompy TRW w ilości 3 szt. zapłaciłem po 12 zeta za sztukę , mi są nie potrzebne - pompa KOYO
  • Helpful post
    #12
    elgorz
    Level 1  
    @przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona jest na kształt płaskiego wkrętaka. to sprzęgiełko jest plastikowe i najzwyczajniej się wyrobił otwór. oficjalnie serwis nie ma takich częsci ale da się to załatwić. kosztowało mnie to 30 zł. po złożeniu, uzupełnieniu oleju i odpowietrzeniu pompa chodzi jak nowa. pozdrawiam
  • #13
    przerembel
    Level 11  
    I właśnie o taką informację mi chodziło konkretna sensowna i bardzo pomocna, miałem takie przypuszczenia ale nie znam budowy tej pompy,
    Wielkie dzięki, tematu nie zamykam być może jeszcze ktoś coś ciekawego zapoda
  • #14
    rationis
    Level 13  
    decybel91 wrote:
    rationis wrote:
    Przyczyna uszkodzenia mojej pompy były zamoczone tranzestory. Znajomy elektronik załatwił mi takie jak potrzebowałem. Wymieniłem i pompa działała przez 30 tyś km, a później znowu padło coś innego i wymieniłem całą pompę na nową.


    z ciekawości ile zapłaciłeś?


    Za tranzystory zimne piwo, a za nową pompę zapłaciłem 1300zł. Była nowa, nie regenerowana, nie musiałem oddawać starej w rozliczeniu.
  • #15
    klimek2555
    Level 11  
    Kolega nie jest pewny pompy więc szuka czy to to a nie inna sprawa jak bezpiecznik na akumulatorze ,kable ,błędy na can

    Dodano po 4 [minuty]:

    Programy typu Etka pomogą ci poznać budowę ale sam osobiście bym pompę sprawdził kable ,bezpieczniki a nawet na ostro czy ruszy ( TRW to ina historia a to co ty masz to gorsza wersja słynnej TRW )
  • #16
    przerembel
    Level 11  
    przerembel: miałem identyczny przypadek. serwis i inne warsztaty proponowały mi wymianę pompy na nową - 2 tys zł. ponieważ jestem ciekawy rozebrałem tą pompę: tam gdzie jest możliwość rozpołowienia pompy - jest to miejsce gdzie łączy się silnik elektryczny z pompą. jest tam sprzęgiełko ( fi ok 12 mm wysokie też 12 mm) oś silnika i pompy zakończona jest na kształt płaskiego wkrętaka. to sprzęgiełko jest plastikowe i najzwyczajniej się wyrobił otwór. oficjalnie serwis nie ma takich częsci ale da się to załatwić. kosztowało mnie to 30 zł. po złożeniu, uzupełnieniu oleju i odpowietrzeniu pompa chodzi jak nowa. pozdrawiam
    ---elgorz----
    Jeszcza raz wielkie dzięki.
    Jestem właśnie po naprawie pompy , naprawa bardzo prosta a w kieszeni sporo pieniędzy.
    Postaram się trochę rozjaśnić temat wspomagania w skodach fabia.
    Większość problemów dotyczy samochodów produkowanych w latach 2002-2003, to wówczas producent wypuścił wadliwą wersję tz. wadliwa wiązka elektryczna , jej położenie i dobre zaizolowanie przyczyniało się do stałego kontaktu z wodą w rezultacie czego izolacja ulegała degradacji a miedź utlenieniu, pierwszym objawem tego zawsze jest brak wspomagania związane jest to z tym że przewody sterowania są o najmniejszym przekroju i ulegają najszybciej zniszczeniu. (kiedyś skoda prowadziła akcję wymiany )Zalecam kontrolęw tych rocznikach jeżeli nie miałeś problemów czym wcześniej tym lepiej . należy odizolować wiązkę i wysuszyć , jeżeli kable zgnite wymiana lub wstawka, wiązkę podwiązać opaskami tak aby nie leżała w kanale.
    Jak się do tego zabrać:
    1wyjmujemy akumulator
    2demontujemy skrzynke aku.
    3demontujemy filtr powietrza wraz z obudową
    widzimy wiązkę która schodzi od podszybia w dół , to ją należy kontrolować.
    Teraz info gdy nie ma błędu i nie ma wspomagania:
    Wówczs pompa jest wsumie sprawna sterownik odczytuje poprawną pracę wspomagania
    silnik pompy pracuje i elektronika wysyła odpowiednie sygnały do niego w zależności od zapotrzebowania zwiększając obroty silnika pompy, jednak obroty silnika nie są przekazywane na pompe zębata i nie jest tłoczony olej do maglownicy .
    Uległo uszkodzeniu sprzęgiełko . Walec o średnicy 12 mm i wysokości 12 mm z nacieńciami z obydwu stron, od strony silnika centralnie 4mm x 11mm na głębokość 6mm , a od strony pompy 3mm x 8mm na głębokość 6mm przestawione względem nacięcia silnika o 90 stopni
    Dorobić można z teflonu u pierwszego lepszego ślusarza, mi to zajęł ok. 20 min.
    Jak się do tego zabrać :
    1 wyjmujemy pompe
    2 odkręcamy pojemnik 2 śruby i 2 nakrętki
    3 odkręcamy szspilki - po nakrętkach ( ciężko idą)
    4 mamy oddzielony silnik od pompy i widzimy sprzęgiełko
    5 skręcamy stosując klej do gwintów
    Istnieją jeszcze awarie elektryczne pompy , uszkodzeniu ulega sterownik pompy
    który znajduje się w części nad silnikiem ale na ten temat nie będę się wypowiadał .
    Może jakiś miły elektronik nam zechce to rozjaśnić.