Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf IV 1.9TDI 90km - uszkodzony EGR ? Odczyt Vag-com

lukss07ns 22 Aug 2011 21:20 28206 22
  • #1
    lukss07ns
    Level 19  
    Witam.
    Autko straciło moc. Pomimo że ma niewiele ,bo około 90KM to strasznie wolno się zbiera. Oto odczyty z VAG-com. Egr przeczyściłem ,ale jest tak samo jak wcześniej.
    Oto foty.

    (2min i dodam foty)
  • #3
    lukss07ns
    Level 19  
    Też o tym myślałem ale nie jestem pewien czy to on dlatego daję screeny z pracy auta na postoju.

    Golf IV 1.9TDI 90km - uszkodzony EGR ? Odczyt Vag-com Golf IV 1.9TDI 90km - uszkodzony EGR ? Odczyt Vag-com
  • #5
    lukss07ns
    Level 19  
    Łopatki zatarte ?
  • #6
    Sztomel
    Level 35  
    Z odczytu grupy 003 widać, że przepływomierz wskazuje zbyt małą masę zasysanego powietrza więc albo przepływomierz zaniża wskazania z powodu zabrudzenia albo jest drobniutka nieszczelność w dolocie. Byłoby wiadomo co jest tego powodem gdybyś zamiast screen'ów wkleił link do logu dynamicznego obydwu grup jednocześnie czyli 003 z 011.
  • #7
    lukss07ns
    Level 19  
    ok, jutro wkleję.
    mam jeszcze jedno pytanko, ale już śle na priva.
  • #8
    djswirek
    Level 21  
    Sztomel wrote:
    Z odczytu grupy 003 widać, że przepływomierz wskazuje zbyt małą masę zasysanego powietrza więc albo przepływomierz zaniża wskazania z powodu zabrudzenia albo jest drobniutka nieszczelność w dolocie. Byłoby wiadomo co jest tego powodem gdybyś zamiast screen'ów wkleił link do logu dynamicznego obydwu grup jednocześnie czyli 003 z 011.


    Kurczę mnie wydawało się, że zawyża
  • #9
    fake_nick
    Level 18  
    zaniza , egr jest wylaczony , powinno byc wiecej
  • #11
    GustloffBARTOSZ
    Level 2  
    Też radze go zaślepić, jeżeli nie chcesz tego robić to go wyczyść porządnie i wszystko bedzię ok, tydzień temu czyscilem w mojej audi egr :) pozdro.
  • #12
    Sztomel
    Level 35  
    Niestety to nie są logi dynamiczne. Poczytaj sobie jak się je robi wpisując w google haso "logi dynamiczne".
  • #13
    carrot
    Moderator of Cars
    Przepływomierz zwalony, albo dziura jak lej po bombie w dolocie, nie ma co kombinować
  • #14
    audax
    Level 13  
    Panowie a może pare dodatkowych testow...
    Po pierwsze należy sprawdzic jakie ciśnienie daje turbina przy probie swobodnego przyspieszania - wyjdzie dziura w dolocie lub padnieta turbina. Pozostaje jeszcze wysterowanie egr pompka podcisnienia na wolnych obrotach- jezeli zmieni sie ilosc zasysanego powietrza to znaczy, ze egr dziala. W przypadku turbiny na pracujacym silniku mozna wyprobowac dzialanie silownika podcisnieniowego. Dopiero po tych testach mozna decydowac sie na robieranie czegokolwiek. Pozdrawiam i zycze owocnych eksperymentow...!
  • #15
    lukss07ns
    Level 19  
    Gruszka od turbo była bardzo zapieczona nie szlo jej ruszyć. Skutkiem było brak ciśnienia w wężu idącym do EGR.
    Wymieniona gruszka i ciśnienie jest tak duże że jak założe samego węża bez opasek zaciskowych to go zwala. Czyli jeden problem rozwiązany. Lecz dalej to samo, czyli jakby mało mocy ... I co najważniejsze słychać turbo
  • #16
    carrot
    Moderator of Cars
    Quote:
    Gruszka od turbo była bardzo zapieczona nie szlo jej ruszyć. Skutkiem było brak ciśnienia w wężu idącym do EGR.

    Wiesz co, bez obrazy, ale zajmij się może naprawą czegoś innego, bo o samochodach nie masz zielonego pojęcia
  • #17
    lukss07ns
    Level 19  
    trening czyni mistrza. - i takimi obrazami się nie przejmuje ...
    turbina wcześniej nie wytwarzała wcześniej w ogóle ciśnienia, teraz jest i to bardzo dużo. Świadczy to samo o sobie że jest już jakaś poprawa.

    Teraz jadę na test i zrobię wykres logów

    Dodano po 1 [godziny] 14 [minuty]:

    Zakleiłem taśmą część siatki od przepływki i auto dostało mocy ...
    Oto log.

    Log (0 - 003,011)
  • #18
    Sztomel
    Level 35  
    No i jak Ci tu pomóc skoro nadal nie logujesz dynamicznie tak jak być powinno czyli stabilizujesz obroty na 3 biegu na poziomie 1500 i wtedy klikasz na log start i jednocześnie wciskasz pedał gazu całkowicie do oporu (jadąc prostą poziomą drogą z wyłączonymi odbiornikami dodatkowymi za wyjątkiem świateł mijania) i ciągniesz tak na tym biegu z gazem w podłodze aż do osiągnięcia wartości 4200 obrotów silnika albo aż do wejścia w tryb awaryjny (jeśli nastąpi wcześniej i odczujesz to nagłym spadkiem dynamiki). Wtedy klikasz na log stop i odpuszczasz pedał gazu hamując jednocześnie i zamykając log. Przed kolejnym ewentualnym ponowieniem logowania musisz koniecznie wyłączyć i ponownie uruchomić silnik aby zresetować tryb awaryjny. Jeśli w czasie logu sterownik silnika wcześniej zapoda tryb awaryjny zanim silnik osiągnie te 4200 obrotów to nic się nie przejmuj - taki log również jest bardzo wartościowy. Ale przed tym logowaniem zdejmij tę taśmę z siatki przepływomierza. Loguj najpierw grupy 003 z 011 a potem 008 z 010 i wklej tu linki do tych logów. Już widzę, że masz problem z przeładowaniem turbo i co z tego, że auto ma moc ale i tak ją będzie tracił przez tryb awaryjny. Masz silnik ALH więc i turbo ze zmienną geometrią i nastaw się na konieczność czyszczenia zmiennej geometrii.
  • #19
    andexp
    Level 20  
    1. Turbo przeładowuje. (Grucha musi chodzić bez oporów i płynnie).
    2. Zwalony MAF.
    Zaklejając przepływomierz zabrałeś mu część powietrza więc samochód zaczął jeżdzić, a uszkodzony MAF spowodował zapieczenie się sterowania turbo, jeżeli oczywiście masz w turbinie kierownicę, jeśli nie to przyczyna nie musi być tak oczywista.
  • #20
    ciacho840
    Level 12  
    panowie czy u mnie jest wszystko ok nie mogę narazie zrobić logów bo niemam pełnego vaga
    Golf IV 1.9TDI 90km - uszkodzony EGR ? Odczyt Vag-com
    Golf IV 1.9TDI 90km - uszkodzony EGR ? Odczyt Vag-com
  • #21
    trans-serwis
    Level 39  
    ciacho840 wrote:
    panowie czy u mnie jest wszystko ok nie mogę narazie zrobić logów bo niemam pełnego vaga
    A czego mamy szukać?
  • #22
    ciacho840
    Level 12  
    wydaje mi się że egr szwankuje
  • #23
    trans-serwis
    Level 39  
    ciacho840 wrote:
    wydaje mi się że egr szwankuje
    Mylisz się.