Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Remont silnika Briggs 13HP

psniady 23 Sie 2011 12:02 12032 12
  • #1 23 Sie 2011 12:02
    psniady
    Poziom 9  

    Witam. Posiadam traktorek z silnikiem briggs 13 hp model: 28M707 TYPE:1183-E1 CODE:981016ZD. Silnik ten zaczął mi brac olej i lekko strzela podczas pracy. Czy wymiana pierścieni, szlifowanie zaworów i gniazd zaworowych wystarczy. Czytałem troszkę że w tych silnikach cylinder wyciera się w owal i że wymiana pierścieni nic nie daje, a nawet pogarsza sprawę. Czy to dotyczy wszystkich silników briggs?

    1 12
  • #2 23 Sie 2011 12:17
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 23 Sie 2011 12:36
    mateusz7793
    Poziom 9  

    Witam:)
    Nigdy nie robiłem z tymi silnikami, ale myślę, że jeżeli zawory są szczelne i nie są zużyte to nie ma sensu ich ruszać.

    Strzelanie z tłumika najprawdopodobniej będzie wywołane zarzucaniem świecy zapłonowej przez olej.

    Odnośnie tego czy bierze olej to masz racje jest to wina pierścieni tłoka i cylindra. Rozumiem że chcesz najtańszym kosztem to wykonać. W niektórych silnikach o ile cylinder i tłok nie są wypracowane, wystarczy wymienić pierścienie i będzie chodziło, wprawdzie nie będzie to najtrwalsze rozwiązanie ale na jakiś czas nie będzie brał oleju. Ale jeżeli to co wyczytałeś w tej książce jest prawdą i tłok wyciera się w owal to nowe pierścienie tylko pogorszą sprawę ,bo kształt cylindra będzie owalny, a pierścienie będą okrągłe i nie do legną do ścianek cylindra. Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem będzie zrobienie szlifu cylindra zakupienie nowego tłoka i nowych pierścieni. Na pewno wyjdzie drożej niż same pierścienie, ale będzie spokój na długi czas.
    Jak już się podejmiesz tej pracy, to przy okazji jak będziesz mieć rozebrany silnik poprzeglądaj wszystko: panewki na wale, wałek rozrządu, popychacze zaworów, uszczelnienia wszystko co się da sprawdzić. Taki przegląd i ewentualna wymiana zużytych części pozwoli ci zaoszczędzić czasu i niepotrzebnych nerwów w późniejszej eksploatacji silnika. Po takim remoncie nie zapomnij oszczędzać silnika w okresie docierania.

    Krótko podsumowując jak już się ma wszystko na wierzchu to jak już robić to porządnie i będzie służyło przez kolejny okres czasu. :)

    0
  • #4 23 Sie 2011 16:00
    psniady
    Poziom 9  

    A jak najprosciej sprawdzic '' owalnosc'' tej tulei? Jak ją wyjmowac wrazie konieczności wymiany? Dajcie jakiś namiar na tanie częsci?

    2
  • #5 23 Sie 2011 16:06
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 23 Sie 2011 16:11
    psniady
    Poziom 9  

    A jak sprawdzic czy silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni czy prowadnic zaworów? Chodzi mi o takie częsci jak pierscienie , tłok i uszczelki (wszystkie jakie bedą mi potrzebne przy tym remoncie).

    2
  • #7 23 Sie 2011 16:20
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 23 Sie 2011 18:04
    psniady
    Poziom 9  

    Zmienię troszkę temat. Mam jeszcze mały problem ze skrzynią w tym traktorku, a mianowicie spory luz na osi gdzie siedzi koło pasowe przeniesienia napędu z silnika. Czy ta oś jest osadzona na łożysku czy na tulei?

    0
  • #9 23 Sie 2011 19:09
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 23 Sie 2011 20:14
    psniady
    Poziom 9  

    Nie jestem pewien. 5 biegów do przodu jeden do tyłu. Mechanizm różnicowy jest oddzielnie na tylniej osi napędzany łancuchem ze skrzyni.

    Dodano po 30 [minuty]:

    Wiesz mniej więcej co to jest?

    0
  • #11 25 Sty 2012 17:38
    gibonm
    Poziom 9  

    Szkoda trochę że ten temat umarł śmiercią naturalną, też jestem na etapie gruntownego przeglądu swojego traktorka z omawianym w tym temacie silnikiem, tj. Briggs 13 hp model: 28M707 TYPE:0136-01 CODE:9508104D.
    Czy mógłby ktoś napisać jak w tym modelu wymienia się olej w silniku, ile go wchodzi i jaki jest zalecany?
    Podobnie żeby już nie zakładać nowego tematu to może ktoś się orientuje jak się wymienia olej w skrzyni biegów w traktorku MTD E/130 13/102.
    Będę wdzięczny za pomoc
    pozdrawiam

    0
  • #12 25 Sty 2012 19:06
    frantic21
    Poziom 15  

    Cytat:
    Czy mógłby ktoś napisać jak w tym modelu wymienia się olej w silniku, ile go wchodzi i jaki jest zalecany?
    1,4 litra, jeśli jest filtr oleju to zwykle wchodzi koło 2 litrów.
    Olej to SAE30, do dostania w każdym serwisie kosiarek.

    No chyba, że masz zamiar odśnieżać to wtedy lejemy olej zimowy.

    1
  • #13 25 Sty 2012 19:24
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  Szukaj w 5mln produktów