Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Hulajnoga elektryczna 500W - przeróbka

23 Aug 2011 16:52 54680 40
Testo
  • Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    User removed account
    User removed account  
    User removed account wrote 0 posts with rating 0, helped 0 times. Been with us since 1978 year.
  • Testo
  • #2
    x_darek
    Level 2  
    W jaki sposób regulujesz prędkość tej hulajnogi? Przewody doprowadzone pod silnik się nie grzeją? Wyglądają na zbyt cieńkie wg mnie
  • Testo
  • #3
    SzymonHK
    Level 20  
    Połączenie szeregowe akumulatorów o różnej pojemności to błąd, ten mały akumulator (7Ah) będzie rozładowywał się do zera, a dwunastki jeszcze będą miały ok. 40%. Co w perspektywie kilku cykli może go uszkodzić. Poza tym określenie pojemności zestawu na 36Ah to fikcja.
  • #4
    szymon122
    Level 38  
    Możesz spróbować zrobić plastikowy ślizgacz na łańcuchu (u góry) który by naciągał łańcuch. Plastik nie powinien tak hałasować.
    Ja też nie pytam jak sterujesz tym silnikiem

    W poście jest napisane 36V a nie Ah.
    Na jakie napięcie silnik?
  • #5
    Skarabeusz87
    Level 15  
    Widzę na zdjęciu 2 duże akumulatory i jeden mały. Jak się domyślam połączone są szeregowo. Nie widzisz tu problemu małej wydajności akumulatorów?
  • #6
    SzymonHK
    Level 20  
    Pomyliłem z wartością napięcia, powinno być 12Ah. Z lepszym skutkiem można zamienić te dwie 12-tki na mniejsze, a efekt końcowy będzie lepszy bo mniejsza waga pojazdu.
  • #8
    Manio95
    Level 21  
    x_darek wrote:
    W jaki sposób regulujesz prędkość tej hulajnogi?

    Mictronic wrote:
    *Wymiana bocznika w chińskim sterowniku na drut miedziany-czyli zdjęcie ograniczenia.

    Więc sam się domyśl. Jest to oryginalny sterownik oparty na dwóch mosfetach (tak mi się wydaje), którego radiator widać na ostatnim zdjęciu-przykręcony koło akumulatorów.
  • #10
    kajtaskajtas
    Level 13  
    szymon122 wrote:
    Jak to może być oryginalny sterownik skoro jest mocniejszy silnik, wymienione zostały przynajmniej tranzystory (na jakie)?

    Sterownik oryginalny, tranzystory nie były wymieniane, a jakimś cudem daje radę. Widocznie chińczyki dali tranzystory na zapas albo do wszystkich hulajnóg, zarówno słabych jak i mocnych pakują ten sam, mocny sterownik.

    Swoją drogą ładnie wyszło, hulajnogę tą widziałem jak jeszcze była niepomalowana i w fazie ciągłych poprawek ;) Mi się jeszcze tylko nie podoba niskie "podwozie" (można o coś zahaczyć) i kółka trochę większe mogłyby być... ale to by już wymagało nowej ramy itp itd
  • #12
    creative1agh
    Level 14  
    Na hałas prowadnika łańcucha jest mała rada :) wykonać go z twardego kawałka drewna. W kombajnach zbożowych ( pył, temperatura, duże obciążenia ) się sprawdza i - o dziwo - nie wyciera się jakoś szczególnie szybko - po jedenastu sezonach ( ok 10 pełnych dni pracy na sezon ) ścierały się raptem o kilka mm.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    djmtey
    Level 17  
    Mam pytanie , możesz pokazać wnętrze tego sterownika i zaznaczyc to co wymieniłeś aby zdjąć blokadę? pozdro!
  • #16
    szymon122
    Level 38  
    Mictronic wrote:
    Parametry -Vmax 26km/h

    michal54_87 wrote:
    bo hulajnoga pedzi 100 km/h

    więc z skąd to stwierdzenie?

    I nie wyobrażam sobie jazdy 100km/h taką hulajnogą :D

    Mictronic wrote:
    By wyrównać w nich ładunki łącze je równolegle

    Na zdjęciu są połączone szeregowo
    Od czego nowy silnik?
  • #17
    markovip
    Level 34  
    Mógłbyś zainwestować i zrobić akumulator na ogniwach 18650.

    Gratuluję udanej konstrukcji i pozdrawiam.
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    wastirus
    Level 9  
    Ja chciałbym zapytać o silnik - jakie jest jego oznaczenie lub napięcie, moc i obroty ?
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    xarusx
    Level 14  
    Quote:
    ...Na chwile obecną muszę wymienić akumulatory na nowe by w końcu sprawdzić zasięg...

    Czy po wymianie akumulatorów możemy liczyć na filmik z "oblotu testowego"?:D
  • #22
    skaktus
    Level 37  
    Ja mam takie zastrzeżenia - sterownik wisi nad ulicą / podłożem. Teoretycznie dobre rozwiązanie bo ma obieg powietrza, ale praktycznie - trochę deszczu i powoli mamy rdzewienie/śniedzenie/utlenianie.To samo z wskaźnikiem A - niestety wiem z doświadczenia że nie są one wodoszczelne, a jest to instrument delikatny i kilka kropel potrafi go unieruchomić.

    Co do akumulatorów na 18650 - koszt zakupu porządnego balansera z ładowarką i ekranem LCD na polskich serwisach aukcyjnych przy pewnej woli polowania na aukcjach - tak jak w moim wypadku - to około 70 zł. Akumulatory można również zakupić w rozsądnych cenach - okazyjne oferty to akumulator 18650 o pojemności około 2600 mA w cenie 3 zł. Zestaw takich akumulatorów pewnie dał by lepsze wyniki obciążalności jak i zasięgu.

    A ładowarka z balanserem i tak się przyda na przyszłość bo można nią ładować praktycznie wszystko co jest obecnie dostępne.
    A
  • #23
    seba_x
    Level 31  
    Zamiast 18650 można dać 32650 mają dużo większą pojemność, cenę niestety też ;-(
  • #24
    Grzegorz_madera
    Level 36  
    Mictronic wrote:
    Nie "centrowność" zębatki na kole spowodowała różne napięcie łańcucha od tego w jakim położeniu jest koło, to również ułatwiało spadanie łańcucha.


    A czego się spodziewałeś montując zębatkę w ten sposób? Idź do tokarza, niech dorobi odpowiednie mocowanie i zniknie problem spadającego łańcucha.
  • #25
    User removed account
    User removed account  
  • #26
    luke666
    Level 33  
    Mictronic wrote:
    Tu najlepiej sprawdziły by się paski klinowe lub jakiekolwiek przekładnie pasowe.

    Przekładnia klinowa ma chyba mniejszą sprawność, która dodatkowo spada w przypadku gdy pas się zamoczy. Wyższą sprawność mają chyba przekładnie pasowe zębate, ale nigdzie nie znalazłem informacji na ten temat.
  • #27
    Dr. Plamo
    Level 12  
    Mictronic wrote:

    *Przesuniecie tylnego kola w kierunku prawej części ramy by silnik mniej wystawał


    Witam. A nie ma to zbyt negatywnego wpływu na prowadzenie? W końcu to jednoślad...
  • #28
    User removed account
    User removed account  
  • #29
    Dr. Plamo
    Level 12  
    Mictronic wrote:

    Jedynie gdy kierownice trzyma się jedna ręka to wszystko nagle wpada w wibracje


    Zjawisko o którym piszesz nazywa się "shimmy" i występuje też w "dużych" motocyklach i często bywa spowodowane brakiem osiowości miedzy przednim a tylnym kołem. Poczytaj o tym, bo przy prędkościach 30 - 40 km/h można sobie już krzywdę zrobić....