Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Władimirec t25, kilka pytań

dejwitek 08 Cze 2013 22:35 120591 190
  • #121
    mtracz
    Poziom 29  
    Obydwie śruby służą do wyregulowania skoku dźwigni gazu.
    Jedna do obrotów maksymalnych, druga do gaszenia.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #122
    norbert-17
    Poziom 13  
    Koledzy mam pytanie jaki może być powód cofania się paliwa do baku wymieniłem całą pompkę ręczną łącznie z tymi zaworkami. Podczas pompowania paliwo wylewa się przez przelew pompka robi się twarda, lecz chwile po zakręceniu pompki widocznie przez przelew złapie powietrze i z powrotem paliwo wraca do baku. Czy jest jakiś zawór odpowiedzialny za to by nie wracało. Już na chwilę obecną wymieniłem filtry, ominąłem odstojnik i podaję paliwo przez wężyk z bańki z ropą.
  • #123
    janek1815
    Poziom 38  
    Masz może nieszczelność na filtrach lub przewodach paliwowych. Podkładki miedziane wymienione czy założone stare. Przed wymianą pompki też tak było? Jeśli nie to może nie trzymają jednak zaworki. Zamień je miejscami.
  • #124
    12pawel
    Poziom 33  
    Sprawdź odstojnik i też jeśli masz górny zaciąg paliwa ze zbiornika to sprawdź tam też szczelność przy połączeniu.
  • #125
    liderus883
    Poziom 9  
    Zrób tak: pociągnij wajche 2 razy(do samego końca) potem ją weź do pozycji neutralnej. Zacznij jechać i orać jeśli poczujesz, że koła zaczynają ci się kręcić i tracisz przyczepność lekko wajchą podnieś pług.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • #126
    norbert-17
    Poziom 13  
    Wymieniłem rurkę która idzie w baku do tego nowa przewód, ominąłem odstajnik pompka ręczna jest teraz twarda i z przelewu już nie leci ropa z powietrzem.
    Ktoś mi jeszcze podpowiedział żębym podkładki miedziane podgrzał trzymając w kombinerkach na palinku i włożył do zimnej wody. Niby robią się miekie.
  • #127
    liderus883
    Poziom 9  
    mozesz podgrzać miedziane i włozyc do zimnej wody. Tak
  • #128
    mtracz
    Poziom 29  
    Podkładki najlepiej zawiesić na drucie który będziesz trzymał w kombinerkach.
    Szkoda kombinerek w ogniu. Na druciku podkładki nagrzeją się równomiernie.
    Grzej je do czerwoności i dopiero do wody.
  • #129
    norbert-17
    Poziom 13  
    Tak właśnie zrobiłem z podkładkami, póki co jest dobrze. Niepokoi mnie tylko czarny dym podczas raptownego dodania gazu, wtryski zostały zregenerowane, filtr powietrza wyczyszczony i wlana odpowiednia ilość oleju.
  • #130
    mtracz
    Poziom 29  
    Wszystko zależny ile tego dymu. Ale to jest dość normalny objaw, tym bardziej, że to pompa tłoczkowa.
  • #131
    przemas126
    Poziom 14  
    Odnośnie podkładek miedzianych to nie hartuje się ich tylko odpuszcza, czyli nie wrzuca do wody tylko mają same ostygnąć, zawsze tak robię i jest ok. Co do zapowietrzania to ja miałem nieszczelność na tej szpicy/rurce co się ją do zbiornika wkręca. Podkładki nowe nic nie dawały, dopiero jak tą rurkę wkręciłem na szczeliwo do gwintów od wtedy brak jakichkolwiek bąbelków i problem zniknął. Jeżeli chodzi o dym to właściwy jest tylko koloru czarnego ale tylko podczas gwałtownego dodania gazu, podczas pracy na stałych obrotach praktycznie nie powinien być widzialny. Nawet przy dużym obciążeniu.
  • #132
    mtracz
    Poziom 29  
    Wrzucanie rozgrzanej miedzi do wody wcale jej nie hartuje, właśnie w tedy mięknie. Tu akurat jest odwrotnie niż ze stalą która rozgrzana hartuje się po szybkim zanurzeniu w wodzie lub oleju. A miedź utwardza się przez powolne stygnięcie.
  • #133
    przemas126
    Poziom 14  
    Czyli przez powolne stygnięcie się utwardza? Ja zawsze tak robię i nigdy nie narzekałem chyba, że kupiłem nowe podkładki z "bibuły" te nie wytrzymywały podgrzewania. Tak czy siak ja słyszałem o wyżarzaniu podkładek miedzianych. A wyżarzanie polega na powolnym chłodzeniu.
  • #134
    dejwitek
    Poziom 12  
    Witam po długiej przerwie :)
    Mam kilka pytań dotyczących ciągnika.
    1. Oddałem do regeneracji wtryski, a teraz z jednego z nich cieknie ropa, próbowałem dawać więcej podkładek, ale ropa ewidentnie cieknie z wtryskiwacza. Trzeba kupić nowy czy da się coś z tym zrobić ?
    2. Po wymianie wtrysków w kilku miejscach cieknie ropa z tych przewodów i nie daje nic naprostowywanie, mocne dokręcanie, co mog z tym zrobić ?
    3. po czym poznać czy pompa jest już do remontu ?
    4. Wymieniłem czujnik temp. i cały układ do mierzenia temperatury, ale max. temp to ok 65-70 stopni. Nie da się go przegrzać, zwiększyć temp. o to może być i czy to dobrze ? Taką temperature osiąga w cięzkiej orce po dość długiej pracy.
    5.Ciągnik jest słaby, nie daje sobie rady w orce, musze orać płytko. Kompresja raczej dobra bo po zdjęciu odprężnika aż się zatrzymuje rozrusznik, poza tym bardzo dobrze odpala, jeden obrót rozrusznika i już pali. Kopci na czarno na wolnych obrotach, chyba wszystkie tak mają, i lekko na biało/granatowo tak normalnie. Oleju bierze, ale bardzo mało, raz na rok doleje z 1,5 litra.
  • #135
    mtracz
    Poziom 29  
    1. Z którego miejsca w wtryskiwaczu cieknie ropa? Jak z jego korpusu to wizyta gwarancyjna u osoby co je robiła.
    2. A podkładki miedziane wymieniłeś lub chociaż zmiękczyłeś?
    3. Jest wiele objawów. Sekcja nie wytwarza ciśnienia, brak reakcji na gaz itp.
    4. Jeśli układ pomiarowy działa prawidłowo, a przydało by się to zweryfikować innym termometrem, to taka temperatura jest normalna w tych ciągnikach, gdy użebrowanie cylindrów czyste, a pasek napięty. Nie ma tu termostatu więc nie ma co sterować prawidłową temperaturą silnika. Jest tarcza dławiąca zakładana za wentylatorem, ale powinna być używana przy niższych temperaturach otoczenia.
    5. To raczej dowód, że masz slaby układ rozruchowy: akumulator, rozrusznik, przewody. Powinien zapalać bez używania odprężnika.
    Co do kopcenia to całkowita bzdura. Wcale wszystkie tak nie mają. Moje tak nie mają.
    Ile rocznie robisz MTH? Sprawdzaj częściej stan oleju bo na raz wlać 1,5l to znaczy, że jeździł poniżej minimum.
  • #136
    dejwitek
    Poziom 12  
    1. tak, cieknie z tego korpusu... ale gościu powiedział, że oni tam nic nie ruszali i żeby kupić nowy wtryskiwacz
    2. tak, zmiękczałem
    3. to znaczy przyjechał znajomy pogazował trochę i powiedział, że pompa i wtryski do regeneracji, wtryski zrobiłem, ale szczerze to nie widze żadnej różnicy, jak dla mnie dobrze wkreca się na obroty tylko mocy pod obciążeniem ma tak średnio, trzeba się męczyć
    4. napewno działa prawidłowo, bo w innym władimircu ten sam układ pokazuje dużo wyższą temperature.
    5. nie wiem dokładnie, ale mam tylko 5 ha więc dużo nie jeżdżę.
    Wał miał nowy wymieniany bo poprzednim właścicielom się urwał czy coś.
    Chciałbym go zrobić żeby za rok nie było tragedii w orce i mozna było trochę głębiej dać pług. Czarny dym na wolnych obrotach to oznacza ?
    Aaa w pompie podkręcałem dawke paliwa, ale szczerze to moccy wogóle nie zmienia, nic się nie zmienia, jest tak samo, tylko obroty trochę podkręciłem
  • #137
    mtracz
    Poziom 29  
    To co dokładnie podkręciłeś na pompie, dawkę czy maksymalne obroty? Która śruba?
    Ile zapłaciłeś za regeneracje wytrysków? Określ dokładniej miejsce wycieku, bo to dziwne że wtryskiwacze w regeneracji, a oni go nie rozbierali. Wymienili końcówki wtryskiwaczy czy tylko ustawili ciśnienie?
    Na dymienie i brak mocy jest wiele czynników:
    Filtr powietrza, filtr paliwa i odstojnik, kąt wtrysku, wtryski, pompa, kompresja.
    Dymi z odmy?
    Do zaworów zaglądałeś, ustawiałeś?

    Zacznij od filtrów bo to podstawa jeśli ich nie robiłeś. Możesz zdjąć rurę łączącą filtr z kolektorem i w tedy zapalić i porównać dymienie.
    To jak głęboko chcesz orać, że on nie daje rady i jakim pługiem, na jakiej klasie ziemi?
  • #138
    dejwitek
    Poziom 12  
    Podkręciłem obroty i dawkę paliwa, obroty się zwiększyły, ale dawka paliwa nic nie pomogła, żadnej odczuwalnej różnicy, spalanie tez chyba nie uległo zmianie.
    Za regenerację wtrysków zapłaciłem chyba po 40 zł, podobno bardzo lały, tak mówił mechanik.
    Filtry wyczyszczone, odstojnik też.. Pompa, kompresja i kąt wtrysku nie tykane.. Nie wiem czy opłaca się wymieniać pompe, według mnie ma dobrą reakcje na gaz i nie wiem czy to doda mocy, kąt wtrysku nie wiem jak sprawdzić, kompresje tez nie wiem jak sprawdzić. Zaworów nie ustawiałem, nie zaglądałem. Odma to ta rura pod silnikiem ? To tak, z tamtad leci dym, ale nie wiem dlacczego.
  • #139
    mtracz
    Poziom 29  
    Którą śrubą i jak podkręcałeś dawkę paliwa?
    Co do wtrysków to kiedyś też po wymianie końcówek nie widziałem różnicy, a stare już lały. Po miesiącu poszły ponownie na sprawdzenie bo się nam to nie podobało. Okazało się, że ustawione były na za niskie ciśnienie otwarcia. I pojawiła się różnica w mocy. Tak więc pewności nigdy nie ma.
    To czas najwyższy zajrzeć do zaworów. Luz zaworowy 0,3mm każdy.
    Jak pompa nie tykana jak pazury już wsadziłeś. :-)
    Kompresji nie ma najlepszej skoro masz dym z odmy. Dym się bierze z nieszczelności tuleja-tłok-pierścienie. Za tym również przemawia apetyt na olej.
    Pytanie jak ze szczelnością głowic(zaworów), bo to tez ważne dla kompresji.
    Jak chcesz by silnik odżył i tak nie kopcił to będziesz musiał zainwestować w mały remont góry, skoro wał ma nowy.
  • #140
    dejwitek
    Poziom 12  
    no tak, tylko teraz nie wiem czy wystarcza tłoki, cylindry, pierścienie czy pompe tez ? Bo jak wiadomo to nie chciałbym wydać na to zbyt dużo pieniędzy.
    Ale bardzo z tej odmy nie kopci...
    Ogólnie to dla mnie to może kopcić na czarno nawet, może być chmura dymu, mnie chodzi o to żeby trochę mocy miał bo pługi dwójki, niezbbyt głęboko, na agrofoto mi powiedzieli, że to wygląda jak podorywka.. Klasa ziemi 4. no C330 sobie spokojnie latają...
    Zresztą władki tez.
    Nie wiem czy silnik do remontu bo ogólnie znajomy mechanik mi powiedział, że bardzo ładnie wygląda, zero wycieków, ładnie praccuje, ciśnienie oleju dobre, a mimo to w polu zdycha..

    Dodano po 37 [minuty]:

    http://www.youtube.com/watch?v=NkqJ8aEq2vY
    co na przykład jest z tym władkiem, że ciągnie 3 skibowe obrotowe, z dużą głębokością, a ja płytko z dwójkami nie mogę za bardzo
  • #141
    mtracz
    Poziom 29  
    Ani wygląd ani ciśnienie oleju nie mają nic do mocy więc to bez znaczenia.
    Ile MTH ma nakręcone?
    Jak odbierałeś wtryski to miały nowe końcówki?
    Ustaw ciągnik na luzie z zaciągniętym ręcznym. Ustaw gaz ręczny na maksa, podnieś zawory i kręć silnikiem ciągnąc z pasek klinowy przy alternatorze i nasłuchuj. Opisz potem co słyszałeś.
    Opisz dokładnie co się dzieje jak ma za ciężko. Jak dymi, schodzi z obrotów, kopie się?
    Zajrzyj do zaworów.
  • #142
    dejwitek
    Poziom 12  
    wygląda to tak, że wciskam gaz do dechy i puszczam sprzegło, a jak jest jakaś górka lekka to gwałtownie schodzi z obrotów i juz nie może się zebrać.. wtedy ewentualnie wciskam sprzęgło gaz do dechy i puszczam sprzegło i pójdzie kawałek, ale to tylko pare metrów i to samo, wygląda to tak, że schodzi z obrotów od razu na bardzo niskie i wtedy czasami zakreci z dwa oroty kołami i już kompletnie zdycha. Czasami jest tak, że idzie dobrze, a tu nagle słychać taki głuchy dźwiek jakby nie spalał paliwa i schodzi z obrotów..
  • #143
    mtracz
    Poziom 29  
    Zdejmij przewód powrotny przy samym baku i włóż go do butelki. Zapal ciągnik i sprawdzaj ile paliwa wraca do butelki na rożnych obrotach i obciążeniu. Zwłaszcza przy obciążeniu, takim przy którym by słabł jak opisywałeś. Zrób tak byś butelkę miał w kabinie i mógł nim jeździć.
    Ale nadal nie opisałeś jaki w tedy jest dym?
  • #144
    dejwitek
    Poziom 12  
    no wsumie to normalnie, nie ma jakiegoś strasznego dymu wtedy, taki czarny trochę
  • #145
    giergusbis
    Poziom 11  
    Jeśli paliwo leci spod kołpaków, do których przykręca się przewody przelewowe a pompiarz twierdzi, że nic tam nie ruszał to ja nie wiem co tam robili, przecież pod tym kołpakiem jest śruba regulacyjna. Żeby chociaż ustawić ciśnienie to trzeba go odkręcić.
    Kolejna sprawa, to może być tak, że po wymianie końcówek i ustawieniu ciśnienia (teraz zakładamy, że zostało to wykonane prawidłowo) zużyta pompa może sobie nie dawać rady i nie generuje odpowiedniego ciśnienia w przewodach, w związku z tym opóźnił się zapłon (przez swoistą bezwładność i opuźnienie w podawaniu paliwa do otwarcia końcówek).
    jeśli dolewasz 1,5 l na rok oleju, i jesli w ciągu tego roku kontrolujesz poziom, to silnik jest OK, ja wlewam do swojego 0,5 l na dzień roboty :( a i tak mocy ma jeszcze wystarczająco. Uprzedzam złośliwe uwagi, że silnik jest złom, nie jest złom, ale ma już prawie 5000 mth i swoje już przeżył. doskonale znam jego stan :)
    Rusek przy ustawionym odpowiednio wtrysku nie powinien kopcić ani na biegu jałowym, ani na nominalnym, przy wchodzeniu na obroty ma prawo puścić smużkę dymu (czarnego, i niezbyt intensywną) przynajmniej u mnie tak jest.
    czarne dymienie może być spowodowane podkręceniem dawki paliwa przez Ciebie. Miałem taki objaw intensywnego dymienia jak mi pompiarz trochę przesadził z dawką właśnie, dałem drugiemu, skorygował i dymienie przeszło. ale to trzeba wywlec ustrojstwo i na stół probierczy, na "pałę" nie ma co kręcić, bo tylko rozregulujesz i nic to nie da. Tylko pompiarz musi być dobry, sprawdzony!
    Po ewentualnym sprawdzeniu pompy koniecznie sprawdzić/ustawić początek wtrysku.
    Oczywiście warto również wtedy sprawdzić luz zaworowy, zalecane 0,3 mm, ale można też ustawić o "dychę" więcej, 0,4 nie zaszkodzi wbrew pozorom.
    Mam nadzieję, że dobrze nakreśliłem Ci ścieżkę postępowania :)
  • #146
    MaciosWRC
    Poziom 8  
    Witam.
    Posiadam traktor Władimirec T25. Mam problem, gdyż traktor wogóle nie chce odpalić, nawet lekkiego dymku nie puszcza. Wymieniłem filtry paliwowe. Pompka ręczna lata w tą i z powrotem bez większego oporu tak, że gdy się ją pociągnie do góry to sama bez problemu opada. Nie czuć oporu przy pompowaniu ręcznym. Najdziwniejsze jest to że ciągnik w zime odpalał praktycznie bez problemu, odpalałem go kilka razy, chodził jakiś czas ale nie jeździłem nim. Potem przez jakiś ok. miesiąc nie był odpalany, a teraz nagle nie chce odpalić, nawet dymku nie puszcza. Co może być tego przyczyną? Proszę o szybką pomoc.
  • #147
    mtracz
    Poziom 29  
    Daje radę zaciągnąć paliwo z baku?
    Pompka ręczna coś pompuje?
    Wykręć ją, to znaczy tłoczek i zobacz czy cały jest oring na nim.
    Możesz mieć także zawieszone zaworki w pompce zasilającej.
  • #148
    MaciosWRC
    Poziom 8  
    Paliwo z baku zaciągnąłem bez problemu. Pompka ręczna nie pompuje nic. Wykręcę ją i zobaczę czy jest ten oring. Jak sprawdzić i czy wogóle da się sprawdzić czy te zaworki są zawieszone?
  • #149
    mtracz
    Poziom 29  
    Jeśli oring na tłoczku pompki ręcznej jest cały to pompka sprawna.
    W tedy najprawdopodobniej zaworki w pompce zasilającej.
    Pod spodem pompka zasilająca masz daw korki(dwie śruby).
    Pod nimi znajdują się zaworki.
    Wykręcaj je pojedynczo żebyś się nie pogubił.
    Uważaj bo są tam sprężynki.
    Wykręć i sprawdź czy ich powierzchnie równe, nic pod nie nie podeszło i czy sprężynki całe.
  • #150
    MaciosWRC
    Poziom 8  
    Wielkie dzięki za pomoc.
    Ponieważ nie jestem zbyt wyśmienitym mechanikiem, proszę jeszcze o pewne wskazówki. Mianowicie, chciałbym się dowiedzieć jak odkręcić ten tłoczek pompki ręcznej oraz gdzie jest pompka zasilająca. Z góry dziękuje.