Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Władimirec t25, kilka pytań

dejwitek 23 Aug 2011 23:07 138213 191
IGE-XAO
  • #1
    dejwitek
    Level 12  
    Witam, kupiłem niedawno swój pierwszy ciągnik władimirec, mam kilka pytań.
    1. Mam luz na kierownicy, ok. pół obrotu, jak to wyeliminować ? Proszę o w miare szczegółowy opis co może być tego przyczyną i jeśli by ktoś wiedział jaki jest koszt takiej naprawy. Bo nie da się nim nawet orać prosto...
    2. Jak orać tym ciągnikiem ? Jak wezmę wajchę na dół to podnosi mi ciągnik i tylko kółka się kręcą, a jak wezmę tak żeby tylko leżał na ziemi to się nie wbija w tą ziemię albo ora płytko.
    3. w którym miejscu dać sprężynę żeby gaz odbijał ??
    4. Mam coś takiego, że jak wrzucę np. 4 to dodaję mu pełny gaz i przez ok 10 sekund on próbuje się rozpędzić(muli go tak) a po tych 10 sekundach dopiero dostaje kopa.. czy to coś z pompą paliwa ?
    5. gdy zapnę pług, podniosę go i dam wajchę od podnośnika na środek to on bardzo powoli opada, aż wkońcu dotyka ziemi, muszę co jakiś czas podnosić, ok. co minutę żeby nie ryć asfaltu.
    6. Na jakim biegu się orze ? :|
    Niektórym moje pytania mogą wydawać się banalne, ale naprawdę nie wiem. Z góry dziękuje za odpowiedzi.
  • IGE-XAO
  • Helpful post
    #2
    rx7hew
    Level 17  
    Żeby np. pług swobodnie opadał trzeba wajhe pociągnąć mocno do siebie, jak lekko pociągniesz to siłownik działa w dół i podniesie ciągnik. Najpierw wymień filtry paliwa i wyczyść odstojnik. Orka na takim biegu na jakim uciągniesz 2,3.
  • #3
    dejwitek
    Level 12  
    dzięki, proszę o wypowiedzi również innych użytkowników, np. co z tą kierownicą.
  • IGE-XAO
  • #4
    dejwitek
    Level 12  
    halo ???
    Głównie proszę o odpowiedź na 5 pytanie ? Dlaczego to opada ? Może jakaś uszczelka w siłowniku ?
  • Helpful post
    #5
    stachu121
    Level 19  
    dejwitek wrote:

    2. Jak orać tym ciągnikiem ? Jak wezmę wajchę na dół to podnosi mi ciągnik i

    6. Na jakim biegu się orze ? :|



    2) Pług w dół (wajcha na sam dół), oczywiście pług jak nie jest odpowiednio ustawiony w ziemię nie pójdzie - śruba rzymska, cięgna podnośnika, kółko.
    6) Na takim żeby swobodnie w miarę uciągnął i żeby skib nie przerzucało za daleko.
  • Helpful post
    #6
    cornic608
    Level 13  
    ad.1 po prawej stronie kolumny kierowniczej (od rozdzielacza) jest nakrętka którą trzeba odkręcić pod nią jest śruba (na klucz ampulowy) ,kręcić do skutku w lewo lub w prawo.
    ad. 2 wajcha dwa pyknięcia w dół
    ad. 3 gdziekolwiek oby tylko spełniała swoje zadanie. Fabrycznie jest na krzywce pod drabinką.
    ad. 4 jaśniej!
    ad. 5 przyczyną może być: nieszczelny tłok w siłowniku lub rozdzielacz
    ad. 6 jeżeli silnik jest w dobrym stanie o płytszą orkę 2-wu skibowym pługiem pociągnie 3-ką a głebszą 2-ką
    Powodzenia.
  • #7
    dejwitek
    Level 12  
    dziękuje, o taką właśnie odpowiedź mi chodziło ;) wcześniejsze odpowiedzi również bardzo się przydały, dzięki
    ad.1 chodzi ci o taką pokrywke na 4 śruby ?
    ad.4 Jadę powiedzmy na 4 biegu, z lekko dodanym gazem. Nagle mocno wciskam pedał gazu i obroty nie zmieniają się, zmienia się tylko dźwięk wydobywujący się z tłumika, tak jakby go muliło(mam tłumik od c330, nie wiem dlaczego bo niedawno kupiłem ten ciągnik, tak już było) i po ok 10 sekundach( no dobra, trochę mniej 5-6 sekundach ) osiąga te obroty, które chciałem.

    Dodano po 17 [minuty]:

    mam jeszcze jedno pytanie....
    śrubą rzymską stawia się szerokość orania jednej skiby tak ? Ale jak to ustawić ? Tak żeby była ona jak najszersza ? a może jak najwęższa ? od czego to zależy ?
    Oraz pod jakim kątem ma być nachylony pług wzdłuż i poprzek ?
  • #8
    stachu121
    Level 19  
    Śrubą rzymską ustawia się przede wszystkim głębokość orki ostatniego lemiesza, przedostatniego również. Szerokość orki jest praktycznie niezmienna, zależy od zsumowanej szerokości lemieszy i rozstawu korpusów. Możesz jedynie zmieniać położenie pługa względem traktora - skręcając łańcuchy cięgien podnośnika odpowiednio z prawej lub lewej strony, w zależności od potrzeb. Przykładowo gdy chcesz odorać bezpiecznie od brzegu lepiej skręcić pług mocno na lewo, tak aby ostatni lemiesz brał poza szerokością koła lewego.
    Co do obrotów - jeśli na biegu jałowym ("luzie") też tak go muli to wymień filtry powietrza i paliwa.

    Co do jazdy - w zależności od nachylenia pola i głębokości orki - orkę wykonuję trzyskibowym pługiem o szerokości roboczej ~ całego traktora -20cm, na małych górkach orka zimowa na 12-15 cm trójką bez problemu, na górkach porządnych dwójka i blokada.
    Co do opadania podnośnika - sprawdź czy masz szczelny tłok w siłowniku oraz rozdzielacz tak jak napisano wyżej.
  • #9
    dejwitek
    Level 12  
    ojj... ciężko będzie, dodam że to pole wygląda okropnie, wcześniej było zorane okropnie, w dodatku na środku wyrwana jest dziura na 1,5 metra bo ktoś się tam zakopał..... a co do tej kolumny kierownicy to o jaką nakrętke chodzi ?? ja tam mam tylko taką pokrywke na 4 śrubki... mam jeszcze jedno pytanie, do czego służy druga wajcha od podnośnika ???
  • #10
    tadmac
    Level 1  
    Tej drugiej wajchy nie używa się przy normalnej pracy, jest jakby "rezerwowa" do ewentualnej pracy jakimiś ładowaczami podczepianymi czy jakoś tak....
  • #11
    dejwitek
    Level 12  
    ahhha..
    kurde, chyba źle trafiłem na ten ciągnik... wszystko jest nie tak... nie dość, że nie chce ciągnąć pługa, tylko się kółka kręcą, albo silnik zdycha.... nie da się teraz zmienić stopnia przełożenia.... nie wiem co jest, próbowałem już na chama ale się nie da...
  • #12
    stachu121
    Level 19  
    tadmac wrote:
    Tej drugiej wajchy nie używa się przy normalnej pracy, jest jakby "rezerwowa" do ewentualnej pracy jakimiś ładowaczami podczepianymi czy jakoś tak....


    Druga wajcha jest od wyjścia hydraulicznego z tyłu, tam jest wąż ciśnieniowy np. do podłączenia przyczepy z wysypem tudzież innych narzędzi.

    Co do orki - głębokość i prędkość zależy od nachylenia pola tak jak pisałem ale też przede wszystkim od gleby i pługa. Mój pług (trójka) pracuje bardzo lekko, lżej niż sąsiada dwójka, którą ciąga C-330. Dlatego spokojnie po w miarę równym polu orka na 15 cm idzie mi na 3 biegu.
  • #13
    dejwitek
    Level 12  
    ile oleju wchodzi do silnika we władimircu ? i jaki lać ? superol da radę ?
  • #14
    stachu121
    Level 19  
    Ile wchodzi nie pamiętam w tym momencie, superol moim zdaniem to taki olej na "odwal się".
    Za 9 zł za litr można kupić Elf'a 15W40. Polecam ten olej, po przepracowanych niecałych 100h w SW400, zimie w nieogrzewanym garażu wymieniałem go przed tym sezonem, możesz wierzyć lub nie ale nie był czarny, miał ciemniejszą barwę taką brązowawą ale nie czarną, superol po podobnym sezonie był czarny, całkowicie czarny.
    Jeździłem na Superolu władkiem kilka lat, ale odkąd mam dostęp do tego Elfa po 9 zł za litr Superol odstawiłem całkiem, mam jeszcze flaszkę 5l to Dolpima do smarowania łańcucha go konsumuje po trochę.
  • #15
    cornic608
    Level 13  
    dejwitek wrote:
    ojj... ciężko będzie, dodam że to pole wygląda okropnie, wcześniej było zorane okropnie, w dodatku na środku wyrwana jest dziura na 1,5 metra bo ktoś się tam zakopał..... a co do tej kolumny kierownicy to o jaką nakrętke chodzi ?? ja tam mam tylko taką pokrywke na 4 śrubki... mam jeszcze jedno pytanie, do czego służy druga wajcha od podnośnika ???

    Po środku tej pokrywy jest taka duża śruba, nie pamietam ale chyba na klucz 30. Odkręć ją, potem zdejmij podkładkę zabezpieczjącą i to jet ta śruba na klucz ampulowy.
    Oleju wchodzi 7.5L Polecam turdus wielosezonowy wymiana co 250 mth
  • #16
    dejwitek
    Level 12  
    wlałem już lotos diesel 15w40 ;) drogo mnie to nie wyniosło bo znajomy te oleje z zagranicy sprowadza...
    Powiem wam, że ten ciągnik to chyba puszczę do ludzi, będzie po kłopocie, jak narazie same z nim kłopoty, nie da się zmienić stopnia przełożenia, cały czas na I śmigam, 1 mi wyskakuje podczas roboty, ledwo ciagnie ten pług(uciągnie z 5 metrów na 1 i się ryje) podnośnik opada, wygląda mi na mocno wysłużony i jeszcze bierze olej... powinienem teraz wziąść lawete i zawieść go poprzednim właścicielom i wsadzić im go w du*e, w dodatku akumulatory też nie są dobre....

    Dodano po 2 [godziny] 42 [minuty]:

    mam pytanie, w którą strone pług powinien być bardziej położony żeby odrzucał skiby ?? bo jest nieprzewrócona trawa. Jak stoję za pługiem odwrócony w stronę ciągnika to w prawo czy lewo ma być bardziej pochylony ??
  • #17
    Witek76
    Level 24  
    Rama pługa powina być w kazdym kierunku poziomo...
  • #18
    stachu121
    Level 19  
    dejwitek wrote:

    mam pytanie, w którą strone pług powinien być bardziej położony żeby odrzucał skiby ?? bo jest nieprzewrócona trawa. Jak stoję za pługiem odwrócony w stronę ciągnika to w prawo czy lewo ma być bardziej pochylony ??



    Przede wszystkim jak jedziesz na I to może to być trochę za wolno aby skutecznie obrócić skibę. Pług powinien być tak ustawiony aby pierwszy lemiesz brał tuż za kołem prawym.
  • #19
    dejwitek
    Level 12  
    cholera, a dlaczego pług mi się zapycha ??jadę, jadę i nagle jest pełno trawy(aż dochodzi do ramy)
  • #20
    stachu121
    Level 19  
    Patrz post wyżej. Pług musi mieć poziom, najlepiej to jest wyjechać sobie na równą asfaltową drogę, podnośnik w dół aby całkiem opadł i pług stał równo całymi lemieszami na podłożu. Wówczas skręcasz tam gdzie jest luźno (ramiona, łańcuchy) i masz wypoziomowany pług. Później tylko głębokość kółkiem i śrub rzymską regulujesz.
    Ewentualnie jeszcze odkładnice obejrzyj w jakim są stanie. Najlepiej jeśli jest gładka i śliska, wówczas swobodnie odwraca ziemię. Warto też do pługa dorobić sobie tarczę do cięcia.
  • #21
    dejwitek
    Level 12  
    ojj, chyba nigdy się tego nie naucze... a wiecie może jaka może być przyczyna tego, że nie da się zmienić stopnia przełożenia ???
  • #22
    stachu121
    Level 19  
    Stopnia przełożenia to znaczy? Jaśniej może nieco? Nie możesz biegu zmienić na inny tylko na jednym musisz jeździć?
  • #23
    dejwitek
    Level 12  
    nie mogę zmienić polowe/szosowe, cały czas na polowych jeżdżę...
    wcześniej wszystko było ok, dopóki nie wyjechałem ciągnikiem na pole..
    odkręciłem tą pokrywke do odkleszczania, stuknąłęm pare razy w ten bolec, ale nawet nie drgnął...
  • #24
    pwnuk
    Level 11  
    Witam! Pamiętaj aby pukać przy wciśniętym sprzęgle.Inaczej nie odkleszczysz biegu.
    Sprawdź też sprężynki zatrzasku wodzików.Po wielu latach są już wykruszone i wodziki latają jak chcą, szczególnie przy przechyleniu na bok (np. przy orce) i wtedy skrzynia się blokuje, biegi nie wchodzą za pierwszym razem i wyskakują. Ja miałem tak samo i naprawiłem. Moja skrzynia jest jednowajchowa. Zatrzask wodzików znajduje się po prawej stronie od góry przekładni z przodu pod podłogą. Jest to dekielek na 4 śruby. Co do mułowatości silnika należy sprawdzić czy się nie zapowietrza. Jeśli się zapowietrzy chodzi, ale nie osiąga maksymalnych obrotów i nie ma siły. Wiele można pisać, na razie tyle.Myślę, że coś pomogłem.
  • #25
    naciamen
    Level 15  
    No to widzę kolego ,że jesteś konkretnie początkujący z władkiem :)

    Postaram się troszkę pomóc i zobrazować to:

    1.Luz kierownicy
    Sprawdź drążki w tych miejscach jeśli mają luz to musisz go wyeliminować.
    http://iv.pl/images/49000341386110278348.jpg

    2. Jeśli chcesz orać żeby ci nie podnosił traktora to opuść pług jak stoisz tyle ze na 2 pociagniecia wtedy opadaja pod wlasnym ciezarem i nie podniesie ci kół a gdy jedziesz mozesz wtedy lekko regulować bardziej głebiej na pompie (1pociagniecie pompa opuszcza) nie zapomnij jeszcze o regulacji pługu cięgłem i śrubami rzymskimi. cięgło rozkreć troche i zobacz czy bedzie lepiej.

    3. Zobacz filtry paliwowe i powietrza wyczyść lub wymień powinno pomóc.
  • #26
    dejwitek
    Level 12  
    mam jeszcze jedno pytanie, czy jeśli władimirec podczas orania ciągle się kopie, tzn. ujadę 5 metrów i koła się kręcą to oznaka, że jest bardzo słaby ? Bo gdzieś czytałem, że w c330 jak nie może ciągnąć to zdycha a władkowi się wtedy koła kręcą...
  • #27
    naciamen
    Level 15  
    Nie to oznacza, że masz albo łyse opony i brak przyczepności lub masz pług za bardzo opuszczony na podnośniku(1 pociagniecie wajchy) traktor sie podnosi i kola sie krecą.
  • #28
    dejwitek
    Level 12  
    opony mam w bdb stanie... co może powodować brak przyczepności, opony(ok80%) prawie nowe są... jest najbardziej podniesiony ? to może być problem ? wajche mam opuszczoną całkiem, (pług leży swobodnie)
  • #29
    naciamen
    Level 15  
    Zrób tak: pociągnij wajche 2 razy(do samego końca) potem ją weź do pozycji neutralnej. Zacznij jechać i orać jeśli poczujesz, że koła zaczynają ci się kręcić i tracisz przyczepność lekko wajchą podnieś pług.
  • #30
    dejwitek
    Level 12  
    a to nie powinno być tak, że pług cały czas leży swobodnie ? ?
    rozkręciłem dzisiaj filtr paliwa i powietrza... Filtr powietrza cały zawalony w oleju ;o musze kupić nowy... A czy przyczyną tego, że silnik nawet na luzie źle wkręca się na wolne obroty może być mała ilość paliwa ? Bo ja nigdy nie jeżdżę na pól baku...
    Powiedzmy, że chodzi na wolnych obrotach, nagle chcę pełny gaz i jest taki głuchy dźwięk(jak by chciał zwiększyć obroty ale nie mógł) przez ok. 6 sekund i dopiero po tych 6 sekundach się wkręci....