Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Octavia 2 1.9 TDI silnik BJB - auto gaśnie i nie odpala

24 Aug 2011 00:00 14763 3
  • Level 2  
    Skoda Octavia II TDI 1.9 rocznik 2005 - kod silnika BJB - przebieg 216 tys km -:

    - 3 tygodnie temu auto zgasło w trasie i nie odpaliło więcej - świeciła się tylko kontrolka świec żarowych - auto odholowane do mechanika - po całodniowych poszukiwaniach wymieniony jeden z trzech przekaźników w komorze silnika oraz polutowany jeden z kabli po skrzynką zawierająca ten przekaźnik.

    - po przejechaniu ok 1000km i 2 tygodniach identyczna sytuacja - auto odholowane tym razem do serwisu skody - serwis po kontakcie z pierwszym mechanikiem wymienia przekaźnik oraz wstawia nowe pudło na rzeczone przekaźniki.

    - po przejechaniu 250km i 2 dniach auto gaśnie i nie odpala - odholowane do powyższego serwisu skody - w skodzie po zdjęciu auta z lawety silnik odpala i działa podobno od dwóch dni bez problemu :) - jutro mam jechać odebrać złom ....

    Rozrusznik kręci bez problemu - wygląda jak by był brak podawania paliwa - pompa w porządku - komp wyświetla czasem błąd odcięcia zasilania sterownika wtrysków.

    Auto po ostygnięciu odpala na 30-60 sekund a potem koniec aż do całkowitego wychłodzenia silnika.

    Czy ktoś miał podobną sytuację i co było przyczyną.
  • Level 17  
    jesli odcina pompki to moze zaczyna sie robic zwarcie na krórejs, nie podejzewacie tego
  • Level 2  
    wczoraj diler skody powiedział ze mogę odebrać sprawne auto do testów jak to nazwał - przy próbie uruchomienia doszyły mnie dziwne dźwięki z komory silnika - otwieram maskę a tam odkręcone podszybie, wycieraczki - zdjęte osłony silnika akumulatora i skrzynki przekaźników i bezpieczników - wszystkie przekaźniki i bezpieczniki zalane deszczówką która ściekała po szybie prosto na pudło z bezpiecznikami - pan z serwisu powiedział ten minutes :) - poprzykręcali wszystko - odebrałem auto - przed praca wieczorem odpalam auto a na desce wyskoczyły mi kontrolki abs, asr oraz hamulca ręcznego - sporadycznie zapalaj się tez kontrolki wspomagania oraz oleju - zawiozłem auto dziś do serwisu - podpięli auto do kompa - powiedzieli ze woda nie mogla być przyczyna zapalenia się kontrolek i mam wrócić w poniedziałek to dostane auto zastępcze a te auto naprawią - ale już w domyśle stawiali na uszkodzony ECU - aha oprócz tego po odebraniu auta - trzykrotnie auto nie wyłączało się (silnik dalej pracował) po wyjęciu kluczyka ze stacyjki :) - a śruby na kolumnie kierowniczej noszą ślady rozkręcania - tyle na razie w temacie walki z samoistnym wyłączaniem sie silnika w trasie :)

    "serwis" dilera skody znajduje się w Irlandii konkretnie w Banteer miasteczku w pobliżu Cork - teraz mam ręce związane i nie mogę zabrać auta do jakiegoś polskiego mechanika - bo nie będzie naprawiał po nich i nie będę płacił dwa razy za tą samą robotę - w trakcie jazdy testowej zabrałem auto właśnie do polskiego mechanika i sugerował połączenia elektryczne pompo-wtryskiwaczy po pokrywą silnika - że może być na jednym z nich jakieś zwarcie które pali przekaźnik i zatrzymuje auto w trasie - miał coś podobnego w jakimś Audi - ale może mi to sprawdzić dopiero jak serwis wyda mi auto "naprawione" - przypuszczam że w poniedziałek powiedzą mi że ECU nadaje się do wymiany i że płace jakieś absurdalne pieniądze za naprawę albo zabieram auto