Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

TV LCD, Philips 220TW9FB/00 - biały ekran, bez treści obrazu.

ntvps 24 Aug 2011 02:01 8198 7
  • #1
    ntvps
    Level 12  
    Witam.
    Mam telewizor LCD Philipsa 220TW9FB/00 z takim objawem. Jasny ekran ('' mleko " ) bez treści obrazu z napisem po środku ekranu: '' Please call Philips service phone number". TV nie reaguje na polecenia z pilota ani z klawiatury lokalnej. TV z tym napisem wyłącza się co ok. 10 sek. do trybu stand by i ponownie sam się włącza do stanu pracy z wyżej opisanym napisem.
    Sprawdziłem napięcia wychodzące z zasilacza, które wynoszą +5V i +12V. Tcon jest zasilany napięciem według pomiaru 4,88V, który steruje matrycą firmy CHI MEI. Uszkodzenie przypomina objaw w telewizorach LCD firmy LG, opisany w tym miejscu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1815530.html
    W związku z tym mam pytanie, czy ta mała różnica w zasilaniu logiki matrycy, które powinno wynosic 5V może miec wpływ na wyżej opisany objaw, czy może wystarczy wprowadzic odpowiednią sekwencję przycisków z pilota lub z klawiatury lokalnej, jak ma to miejsce w telewizorach LG o podobnym objawie ?
    Czy ktoś spotkał się z podobnym objawem w telewizorach Philipsa ?
  • #2
    satgal
    Level 40  
    Chyba kolega coś namieszał, typ tv to Sanyo CRT jest schemat w bazie. Philips do takiego modelu się nie przyznaje a CMO nie produkowało matryc 21 cali, gdy by był to tv LCD i pojawiał się napis na ekranie to oznacza że to napięcie jest prawidłowe.
  • #3
    ntvps
    Level 12  
    Już poprawiłem symbol tego Philipsa LCD. Dzięki za zwrócenie uwagi.
  • #4
    zbyszekskibinski
    Level 33  
    ntvps wrote:

    W związku z tym mam pytanie, czy ta mała różnica w zasilaniu logiki matrycy, które powinno wynosic 5V może miec wpływ na wyżej opisany objaw


    Napiecia zasialnia nie mają tu nic do rzeczy kolego. Pobierz sobie serwisówkę do tego modelu chassis. Philips posiada kilka 'modów' serwisowych. W jednym z nich znajdziesz info powodu blokady. Trzeba też sprawdzić czy są jakieś błędy w buforze i zrobić 'clean'. Przypuszczam, że rozwalił ci się firmware, i trzeba wgrać nowy. A co wyświetla ci się jak wciśniesz sekwencję 'customer service mode'=123654 ?
  • #5
    flashh
    Level 25  
    Można przyjąć że przy braku treści obrazu na 90% usterka jest w TCon , padają stabilizatory na 2,5v , 1,8v oraz przetwornice DC-DC i tam trzeba według mnie szukać tej usterki . Natomiast zaniżone napięcie do 4,88v wskazuje na słaby kondensator w tej gałęzi lub zle pracujący zasilacz .
    pozdrawiam
  • #6
    Jakant
    Level 35  
    flashh wrote:
    Można przyjąć że przy braku treści obrazu na 90% usterka jest w TCon , padają stabilizatory na 2,5v , 1,8v oraz przetwornice DC-DC i tam trzeba według mnie szukać tej usterki . Natomiast zaniżone napięcie do 4,88v wskazuje na słaby kondensator w tej gałęzi lub zle pracujący zasilacz .
    pozdrawiam


    Jeżeli piszesz odpowiedź na problem, to czytaj dokładnie poprzednie posty. Tam wyraźnie napisał user że ma problem z blokadą a nie mlekiem na ekranie.
  • #7
    Kcyś
    Level 19  
    Problem będzie prawdopodobnie tkwił w firmware tak jak pisze kolega zbyszek. Spróbował bym jeszcze podstawić czysty eeprom U405. Można jeszcze podłączyć się przez złącze serwisowe pod kompa i zobaczyć w hyper terminalu co tv mówi, zapewne tam powie z czym ma problem. Opis upgrade jest w SM, powinien pomóc.
  • #8
    ntvps
    Level 12  
    Temat został rozwiązany, ponieważ klient znalazł paragon zakupu i postanowił reklamować telewizor w sklepie.