Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

TV LCD, Philips 220TW9FB/00 - biały ekran, bez treści obrazu.

24 Sie 2011 02:01 7163 7
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam telewizor LCD Philipsa 220TW9FB/00 z takim objawem. Jasny ekran ('' mleko " ) bez treści obrazu z napisem po środku ekranu: '' Please call Philips service phone number". TV nie reaguje na polecenia z pilota ani z klawiatury lokalnej. TV z tym napisem wyłącza się co ok. 10 sek. do trybu stand by i ponownie sam się włącza do stanu pracy z wyżej opisanym napisem.
    Sprawdziłem napięcia wychodzące z zasilacza, które wynoszą +5V i +12V. Tcon jest zasilany napięciem według pomiaru 4,88V, który steruje matrycą firmy CHI MEI. Uszkodzenie przypomina objaw w telewizorach LCD firmy LG, opisany w tym miejscu:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.ph...3y+ekran&sid=0f3d02a10fcf67c7cd906a9bfd951e6c
    W związku z tym mam pytanie, czy ta mała różnica w zasilaniu logiki matrycy, które powinno wynosic 5V może miec wpływ na wyżej opisany objaw, czy może wystarczy wprowadzic odpowiednią sekwencję przycisków z pilota lub z klawiatury lokalnej, jak ma to miejsce w telewizorach LG o podobnym objawie ?
    Czy ktoś spotkał się z podobnym objawem w telewizorach Philipsa ?
  • Poziom 40  
    Chyba kolega coś namieszał, typ tv to Sanyo CRT jest schemat w bazie. Philips do takiego modelu się nie przyznaje a CMO nie produkowało matryc 21 cali, gdy by był to tv LCD i pojawiał się napis na ekranie to oznacza że to napięcie jest prawidłowe.
  • Poziom 12  
    Już poprawiłem symbol tego Philipsa LCD. Dzięki za zwrócenie uwagi.
  • Poziom 33  
    ntvps napisał:

    W związku z tym mam pytanie, czy ta mała różnica w zasilaniu logiki matrycy, które powinno wynosic 5V może miec wpływ na wyżej opisany objaw


    Napiecia zasialnia nie mają tu nic do rzeczy kolego. Pobierz sobie serwisówkę do tego modelu chassis. Philips posiada kilka 'modów' serwisowych. W jednym z nich znajdziesz info powodu blokady. Trzeba też sprawdzić czy są jakieś błędy w buforze i zrobić 'clean'. Przypuszczam, że rozwalił ci się firmware, i trzeba wgrać nowy. A co wyświetla ci się jak wciśniesz sekwencję 'customer service mode'=123654 ?
  • Poziom 25  
    Można przyjąć że przy braku treści obrazu na 90% usterka jest w TCon , padają stabilizatory na 2,5v , 1,8v oraz przetwornice DC-DC i tam trzeba według mnie szukać tej usterki . Natomiast zaniżone napięcie do 4,88v wskazuje na słaby kondensator w tej gałęzi lub zle pracujący zasilacz .
    pozdrawiam
  • Poziom 35  
    flashh napisał:
    Można przyjąć że przy braku treści obrazu na 90% usterka jest w TCon , padają stabilizatory na 2,5v , 1,8v oraz przetwornice DC-DC i tam trzeba według mnie szukać tej usterki . Natomiast zaniżone napięcie do 4,88v wskazuje na słaby kondensator w tej gałęzi lub zle pracujący zasilacz .
    pozdrawiam


    Jeżeli piszesz odpowiedź na problem, to czytaj dokładnie poprzednie posty. Tam wyraźnie napisał user że ma problem z blokadą a nie mlekiem na ekranie.
  • Poziom 19  
    Problem będzie prawdopodobnie tkwił w firmware tak jak pisze kolega zbyszek. Spróbował bym jeszcze podstawić czysty eeprom U405. Można jeszcze podłączyć się przez złącze serwisowe pod kompa i zobaczyć w hyper terminalu co tv mówi, zapewne tam powie z czym ma problem. Opis upgrade jest w SM, powinien pomóc.
  • Poziom 12  
    Temat został rozwiązany, ponieważ klient znalazł paragon zakupu i postanowił reklamować telewizor w sklepie.