Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kupno samochodu do 25tyś. Opinie. Które auto lepiej zniesie instalację LPG?

brio11 24 Sie 2011 12:38 3751 14
  • #1 24 Sie 2011 12:38
    brio11
    Poziom 14  

    Witam,
    Do końca tego roku planuje kupić samochód. Kwota, którą chce przeznaczyć to max. 25tyś. Interesuje mnie tylko i wyłącznie benzyna, do której z czasem wstawie gaz.
    "Wymagania":
    - rocznik min. 2003
    - klima
    - hatchback/sport coupe
    - silnik do 2.0 min. 120KM

    To chyba wszystkie główne wymagania. Przeszukałem już trochę internet, fora, komisy i w oko wpadły mi takie modele:
    - Opel Astra 3 GTC 1.8 T 140KM, 1-wszy faworyt
    - Opel Astra 3 1.8 i 16V 140KM
    - Hyundai Coupe 3 2.0 i 16V 143KM, 2-gi faworyt
    - Ford Focus MK2 3/5d, silnik 1.8 lub 2.0
    - Mazda 6 1.8 i 16V 120KM lub 2.0 i 16V 147KM

    Który z tych samochodów jest według was najbardziej interesujący, na jakim poziomie stoi eksploatacja tych samochodów, który jest najbardziej awaryjny, który lepiej zniesie instalacje LPG?

    0 14
  • #2 24 Sie 2011 16:25
    chojinka
    Poziom 27  

    Hyundai jest rewelacyjna propozycją - miałem starszy model, przejechałem nim 140kkm w 3,5 roku i padły mi tylko 2 żarówki i jeden amorek - polecam, gazu nie miałem więc nie wiem jak bedzie z instalacja.
    Mazda 6 - jest wieksza od reszty i godna polecenia.Świetnie sie jeździ z silnikiem 2.0 oraz dieslem. Minusy 6 to rdza więc trzeba sprawdzić gdzie się da i ewentualnie zakonserwować. Raczej autko mało awaryjne, w zależności jak trafisz

    0
  • #3 17 Paź 2011 16:07
    brio11
    Poziom 14  

    Witam ponownie,

    Nastąpiła mała zmiana w poszukiwaniu, obecnie interesują mnie te modele:
    - Mazda 6 1.8/2.0
    - Mazda 3 2.0
    - BMW e46 1.8/2.0

    Czy w moim przedziale cenowym znajdę zadbany model któregoś z wymienionych samochodów?

    0
  • #4 17 Paź 2011 17:38
    jonas
    Poziom 19  

    Nie bierz E46 z jakimkolwiek silnikiem 1.8 ani 1.9, jedzie średnio, a pali tyle, co 2.0. Do 25 tysięcy znajdziesz bez problemu, z silnikiem M52B20 (sześciocylindrowy 150 KM), być może znajdziesz też z silnikiem N42B20 (czterocylindrowy 143 KM, nowszy, nieco bardziej skomplikowany, oszczędniejszy). Z tego co kojarzę, do gazowania lepiej nadaje się ten pierwszy.

    Dużo będziesz jeździł? Może nie warto gazować? Moje 2.0 pali w mieście 10, w trasie 6-8, zależnie od stylu jazdy, ale miesięcznie nie robię nawet 500 km, więc o gazie nie myślałem.

    0
  • #5 17 Paź 2011 20:20
    brio11
    Poziom 14  

    Jeśli chodzi o BMW to najbardziej zależy mi na E46 320 (2.0l, 143KM). Jakiego brzebiegu mogę się spodziewać i jakiego wyposażenia? Co powiecie o mazdzie 3 i 6?

    0
  • #6 17 Paź 2011 23:41
    jonas
    Poziom 19  

    320i ma silnik 150 KM, M52B20. Model z silnikiem N42B20 ma oznaczenie 318i.

    Przebieg - ciężko powiedzieć, jak szukałem swojego, to trafiały się w granicach 130-200+ tysięcy km, ale nie było reguły. Po trzech miesiącach poszukiwań trafił się w końcu egzemplarz z przebiegiem poniżej 100k km, ale kosztował nieco więcej niż 25 tysięcy. Zresztą teraz przebieg wyświetlany na zegarach to kwestia kosmetyczna, najważniejszy jest stan samochodu.

    Wyposażenie - elektryczne szyby z przodu to standard w każdej wersji, to nie VAG. Klimatyzacja automatyczna też, panel ręcznej wygląda prześmiesznie, jakby z innego auta i występował tylko w krajowych wersjach, widziałem coś takiego może raz czy dwa. Poduszki powietrzne nie wiem, ja mam 6. Można trafić na fabryczny zestaw audio Harman Kardon, na osłonkach głośników jest wtedy logo. Zdarzają się wersje z M-pakietem, ale często sprytny sprzedawca przekłada tylko zderzaki i udaje, że to M-pakiet, więc lepiej uważać.

    0
  • #7 18 Paź 2011 15:58
    chojinka
    Poziom 27  

    do czego ma służyć to auto? jazda sportowa czy rekreacyjna - spokojna? jak masz rodzinkę to stanowczo mazda 6.

    0
  • #8 18 Paź 2011 16:16
    jerry1960
    Poziom 33  

    Pomyśl nad Fiatem Grande Punto. Rocznik będzie dużo młodszy 2008-2009.

    0
  • #9 18 Paź 2011 16:48
    jonas
    Poziom 19  

    Nie jeździ się rocznikiem.

    Zresztą to wybór kolegi, ja mając podobny budżet też zastanawiałem się nad czymś małym i w miarę nowym (typu Grande Punto albo Dacia Sandero) a E46. Przejechałem się jednym i drugim i sprawa się znacznie uprościła - tej radochy z jazdy nie da się niczym zastąpić.

    0
  • #10 18 Paź 2011 19:49
    jerry1960
    Poziom 33  

    To fakt ,nie jeździ się rocznikiem ,lecz auto młodsze ma prawdopodobnie mniejszy przebieg tym samym jest mniej wyeksploatowane tym samym mniejsze nakłady na ewentualne remonty . Części też dużo tańsze niż do pozostałych. Przy spokojnej jeździe w mieście samochód klasy Fiat Grande Punto wystarczy .

    0
  • #11 18 Paź 2011 20:36
    blankito111
    Poziom 10  

    audi a6 c5 2.4 .2.6 to jest to

    0
  • #12 18 Paź 2011 21:00
    jonas
    Poziom 19  

    jerry1960 napisał:
    To fakt ,nie jeździ się rocznikiem ,lecz auto młodsze ma prawdopodobnie mniejszy przebieg tym samym jest mniej wyeksploatowane tym samym mniejsze nakłady na ewentualne remonty . Części też dużo tańsze niż do pozostałych. Przy spokojnej jeździe w mieście samochód klasy Fiat Grande Punto wystarczy .

    To wszystko zależy od marki, modelu i silnika. Nikt przecież nie kupuje na Zachodzie diesla, żeby nim jeździć po bułki do sklepiku za rogiem i tam przebiegi rzędu 200k km w kilkulatkach to norma.
    Tańsze części - bo ja wiem, postęp w motoryzacji jest raczej taki, żeby z wymianą żarówki jechać do ASO i bulić ciężkie pieniądze. Tu również marka robi swoje, w budżetowej Pandzie czy Dacii nikt się w to nie będzie wygłupiał, bo target niezamożny, więc i tak do ASO nie przyjedzie.

    Poczekajmy na odpowiedź kolegi-autora tematu, umilkł jakoś i nie wiemy wielu rzeczy.

    0
  • #13 18 Paź 2011 21:37
    tzok
    Moderator Samochody

    Chcesz gazować, to robisz min. 20tys. km rocznie... jeśli w trasie, a nie po mieście to może warto diesla.

    Chcesz gazować - nie bierz silnika z doładowaniem ani bezpośrednim wtryskiem, przy silnikach mających więcej niż 4 cylindry licz się z większymi kosztami założenia instalacji LPG.

    Tzw. lepsze marki mają mniejszy odsetek wadliwych egzemplarzy, ale jak już Ci się przytrafi awaria w takim aucie to może Cię zrujnować finansowo. Jeden kupi BMW i wiecznie stoi w serwisie, inny kupi FIATa i przejedzie nim bez awarii 200 tys. km - tu nie ma reguły, choć oczywiście jest większa szansa, że trafi się na "usterkowy egzemplarz" FIATa niż BMW.

    Do tego dochodzą koszty obsługi serwisowej - w cenie tzw. "dużego" przeglądu BMW serii 3 zrobisz kapitalny remont silnika albo wymienisz całe zawieszenie w Puncie. Kupić samochód a utrzymać go to dwie różne sprawy i nie zapominaj o tym - to nie tylko paliwo, ale cena choćby opon, filtrów czy elementów zawieszenia.

    Do pracy dojeżdżam 67km i zdecydowałem się na mały samochód z silnikiem Diesla, bo: jeżdżę bez bagażu z jednym pasażerem, nie mam rodziny, nie potrzebuję przewozić dużych przedmiotów. Przy zakupie kierowałem się wyłącznie kryterium ceny, rocznika i spalania - wybór padł na Punto IIFL (Pandę wykluczyłem ze względu na... wygląd i prowadzenie się na trasie). Ostatecznie jednak trafiła mi się okazja w postaci poleasingowego Grande Punto i tym sposobem kupiłem 4 letnie auto z silnikiem diesla i przebiegiem 130 tys. km, do końca regularnie serwisowane w ASO za nieco ponad 20 tys. zł. Jeżdżę tym autem już ponad rok, przejechałem ponad 20 tys. km i zakupu nie żałuję.

    Na Twoim miejscu zastanowiłbym się nad Focusem, choć pojęcie przyjemności z jazdy też jest względne, dla jednego przyjemnie jeździ się np. E46 320i, a dla innego np. Celicą TS czy Clio RS.

    Z jednej strony proponujesz Mazdę 3 a z drugiej Mazdę 6 - 6'ka to ogromne i niezbyt żwawe auto, 3'ka mi się podoba, wielkości Astry II/III, tylko lepiej wykonane i zdecydowanie ładniejsze w środku.

    -1
  • #14 19 Paź 2011 09:31
    brio11
    Poziom 14  

    Jazda będzie bardziej rekreacyjno-sportowa, miesięcznie będę robił ok 1300km, będę jeździł sam lub z jednym pasażerem. Co do trasy to 65% trasa, 35% miasto.
    Fiat GP mi się nie podoba, nie zależy mi na jak najmłodszym samochodzie, najważniejsze żeby był solidnie wykonany i w miarę mało awaryjny, spalanie na poziomie 10l w cyklu mieszanym, rocznik 02-03 jak najbardziej mi pasuje.

    Fakt Mazda 6 jest sporo większa niż 3, która bardziej mi się podoba, ale ma coś w sobie i też mi się podoba i z silnikiem 2.0l jest w miarę dynamiczna.

    Zdaje sobie sprawę, że sam zakup samochodu to nie wszystko, to dopiero początek wydatków, ale przecież każdy się z tym liczy.

    0
  • #15 21 Paź 2011 23:19
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Porzuć obiegowe opinie o ponoć lepszych markach i obejrzyj sonatę IV generacji...
    Auto o klase lub dwie wyższe od dotychczas wymienianych, duze , bezpieczne i ekonomiczne i bijace niezawodnością na głowę wszystkie niemieckie cuda techniki. Nowe auto ma 5 letnia gwarancję bez limitu kilometrów... Poczyta opinie o tym aucie.
    Rewelacyjny stosunek jakosc /cena. Polecam silnik 2,4 160 KM - bardzo dobre osiagi w stosunku do spalania średnio ponizej 10 l benzyny. Za 25 tys kupisz auto 2005.

    tzok napisał:
    6'ka to ogromne i niezbyt żwawe auto

    Na pewno nie jest to ogromne auto, a dla mnie ( 1,82 wzrostu) ma zbyt nisko pochyloną przednia szybę i wale głowa przy wsiadaniu- irytujące. Miałem scorpio i sigmę - te to były duze... Poza tym to jeden z najlepszych japońców na rynku w tej klasie, bo inne to sa z Turcji lub RPA...
    Z rocznika 2003 brałbym peugeota 406 coupe z silnikiem 2,2 160 KM ( ja bym brał V6 210 KM). Te silniki 2,2 pala 0,5 litra wiecej niż typowe 1,8-2,0, czyli ok 10 l benzyny. Kupisz ponizej 20 tys zadbany wóz o nieprzemijającej sylwetce niskiej awaryjności i super komforcie i mocnych ocynkowanych blachach.

    0