Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 407 1.6 hdi, diesel, strasznie kopci i nie ma siły ruszyć

24 Sie 2011 19:23 9267 10
  • Poziom 11  
    A więc tak jak w temacie.
    Jechałem z zakupów. Nagle samochód zaczął zwalniać. Pod koniec jechałem na jedynce i nagle zgasł. Kilka razy próbowałem go odpalić, ale to zdało się na nic i przy okazji mi akumulator się rozładował. Gdy kolega mnie do domu przeholował to podłączyłem laptopa przez złącze diagnostyczne do samochodu. Pokazały mi się dwa błędy: P1351 i P1447. Więc je usunąłem i zacząłem ładować akumulator i na wszelki wypadek wlałem też paliwo. Po kilkunastu minutach odłączyłem prostownik i próbowałem odpalić silnik. Z trudem udało się go odpalić, ale z tyłu spaliny leciały bardzo ciemne. Nie dało się "rozbujać" silnika na więcej niż 2500 obr/min. Gdy dłużej przytrzymałem na obrotach, to silnik zaczął zwalniać do 1000 obr/min. Gdy próbowałem ruszyć to mi zgasł. Zauważyłem też że temperatura silnika od razu skoczyła do 90 *C.
    O i jak ładowałem to duży prąd przez dłuższy czas szedł, aż prostownik parzył. Więc odpiąłem kabel od akumulatora i zacząłem ładować.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 34  
    Sprawdź filtry powietrza, paliwa ,stan oleju w silniku/
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 11  
    Poziom oleju jest w normie. Filtry rano sprawdzę.
  • Poziom 27  
    sprawdz wzrokowo wirnik turbiny, ile oleju w silniku na bagnecie?

    p1447 - zapchany fap
    p1351 - usterka przekaznika swiec zarowych
  • Poziom 11  
    Pokazuje na 2/3 kresek. Olej jest czarny jak smoła, ale jest lepki. będę musiał go wymienic. filtrów nie sprawdziłem bo za zewnątrz pada.
  • Poziom 11  
    Samochód już nie kopci i wchodzi dobrze, winą był zapchany FAP.
    Ale to nie koniec problemu, bo pojawił się nowy problem. A więc jak silnik wchodzi na obroty to przewody od turbosprężarki się płaszczą, tak jakby była w nich próżnia. A gdy silnik spada z obrotów to słychać grzechotanie, które dochodzi z turbiny. Co mogło się w niej zepsuć? Czy da się to ręcznie naprawić czy trzeba turbinę dać do regeneracji?
  • Poziom 15  
    Podejrzewam, że łopatki turbiny uderzają o obudowę, więc sam tego raczej nie zrobisz.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Regeneracja turbiny wymaga wyważenia wirnika. W tym kraju zaledwie parę warsztatów oferujących tego typu usługę ma wyważarki a pozostałe odwalają lipę!
    Zleć regenerację profesjonalistom pytając o sposób wyważenia. Firmy robiące profejonalną regenerację dają 12 m-cy gwrancji a partacze 3-6 m-cy. Na turbinie nie da sie zaoszczędzić półśrodkami...!
  • Poziom 11  
    Tak myślałem :(
    O i jak FAP się zapchał, to spaliny przedostawały się przez przewód ssący i w tym przewodzie było dużo sadzy i też zauważyłem że są luzy na wałku od turbiny.
  • Poziom 32  
    Witam, osiowy luz wyczuwalny jest ok, tam jest łożysko pływające, niedopuszczalny jest luz prostopadły do osi, regeneracja to około 1000zł, powodzenia
  • Poziom 11  
    Turbinę oddałem już do regeneracji i jest póki co dobrze. Dzięki za pomoc i pozdrawiam