Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane II dci odcina przy 3 tys

24 Sie 2011 23:07 17752 28
  • Poziom 9  
    Witam.
    Temat już kilkakrotnie poruszany na forum ale wciąż jednak nierozwikłany.
    (Przynajmniej ja nie znalazłem konkretnej odpowiedzi).
    Od kilku dni walczę z Renault Megane II 1.9 Dci 120 KM z 2004 roku.
    Mianowicie auto na każdym biegu poczynając od pierwszego kończąc na szóstym wkręca się maksymalnie do 3 tys obrotów.
    Jedyny błąd jaki występuje to związany z ciśnieniem paliwa na listwie. Pompa wysokiego ciśnienia i wtryski oddałem do sprawdzenia w autoryzowanym servisie Boscha. Wszystko jest w najlepszym porządku. Podstawiłem także inny czujnik położenia walu. Niestety nic to nie zmieniło.
    Powoli rozkładam ręce i brak mi pomysłu.
    Dodam jeszcze, że KTS przy wykonywaniu pomiaru ciśnienia paliwa podczas jazdy wskazuje, że wszystko jest ok wartości rzeczywiste i katalogowe mieszczą się w granicach normy i odbiega max do 1.5 %
    Może ktoś miał podobny problem i rozwiązał zagadkę?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zapomniałem dodać, że w pierwszej kolejności wymieniłem filtr paliwa, bo auto zachowuje się jak by mu go brakowało.
    Przedmuchałem węże, rozebrałem smok itd. niestety nadal lipa
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 22  
    Wartości dla przepływu powietrza byly sprawdzane :?:
  • Poziom 25  
    Trzeba podpiąć pod CLIPA i sczytać błędy.
    Sprawdził bym czujnik ciśnienia dołądowania, a w szczególności wtyczkę do niego dochodzącą, czy jest połączenie.
  • Poziom 15  
    Sprawdź przepływomierz.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Poziom 9  
    Przeplywu powietrza nie sprawdzałem, muszę przyznać. Przy pierwszym odczytaniu bledów faktycznie pokazał się bląd przepływomierza i czujnika doładowania ale na chwile obecna oba zginęły. Jutro na pewno zajmę się sprawdzeniem waszych propozycji.
  • Poziom 9  
    Zagadka nadal nierozwiazana. Przeplywomierz sprawdzony nawet podmieniony z innego auta i wciaz nic. Czujnik doladowania dziala bez zarzutu. Wszyscy ewidentnie wskazuja na brak paliwa ktore doplywa bez ograniczej. Paliwo podalem z niezaleznego pojemnika prosto do pompy omijajac filtry itd. nic sie nie zmienia. Czy ma ktos jeszcze jakis pomysl?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Na postoju też max 3 tysiące?
  • Poziom 29  
    czujnik temperatury, albo brak sygnału prędkości pojazdu, sprawdź parametry rzeczywiste a nie błędy
  • Poziom 35  
    1. Jakie masz napiecie na czujniku cisnienia paliwa na wolnych i na zgaszonym?
    2. Sprawdź rozrząd.
    3. Sprawdź turbine i jej sterowanie.
  • Poziom 9  
    Na czujniku cisnienia jest 5 V. na zgaszonym nie wiem. Rozrzad, zalozny nowy pasek i ustawione wedlug kresek na pasku.auto ma normalengo kopa. Do 3 tys idzie jak szalone, pierwsze szarpniecie okolo 2.5 tys obrotow, pozniej do 3 i koniec. Na 6 biegu mozna jechac 160 km/h i ciagnie do konca z tym ze tu zabawa zaczyna se przy 2.8 tys obr. Jezeli pedal dluzej trzyma sie na max gazie to auto potrafi zgasnac ale nie zawsze. Z pozniejszym odpaleniem nie ma problemu nie trzeba dlugo krecic odpala normalnie, jak dci. Turbina zostala zmieniona poniewaz poprzednia jeszcze nie padla ale wiele jej nie zostalo. Caly czas wyskakuje blad zwiazany z cisnieniem paliwa P0089 wedlug KTS. Na postoju auto tez kreci do 3 tys i koniec. Czujnik predkosci smiga normalnie, zostal juz sprawdzony.
  • Poziom 35  
    5V to input sterownika to jest ok ale co z sygnałem? Na wolnych ma byc ok 1,5 V a na zgaszonym 0,5V
  • Poziom 9  
    Witam. Sprawdziłem napięcia o którym mówiłes. Jest niewielka różnica. Na wyłączonym silniku napięcie wynosi 0.4 V natomiast po uruchomieniu auta na wolnych obrotach czyli około 800 obr/min napięcie wynosi 1.27 V.
  • Poziom 35  
    ciekawe

    wywala ze cisnienie niskie i według napiecia na czujnik tez niskie. Pasowało by zmiezyc faktyczne cisnienie na listwie, wtryski i pompe. niskie napiecie czujnika cisnienia = niskie cisnienie = bład niskiego cisnienia
  • Poziom 29  
    A czy wymieniałeś regulator ciśnienia paliwa, który znajduje się na pompie paliwa?

    Dodano po 2 [minuty]:

    On działa nz zasadzie upuszczania paliwa na powrót, tak więc poaliwo pobierze i wróci na powrót jak źle działa

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jakie ciśnienie pokazuje ci na kompie
  • Poziom 9  
    Wydaje mi sie że Bosch nie robi sobie jaj i sprawdził wszystkie elementy które mu dostarczyłem czyli pompa wysokiego ciśnienia kompletna, listwa kompletna razem z regulatorem mechanicznym ciśnienia na listwie i wszystkie wtryski. Regulator o którym piszesz był zmieniany 3-krotnie. Pomiary wykonane na KTS i CDiF 2. Porównywałem ciśnienia rzeczywiste z wymaganymi. kiedy ma mieć 600 tyle ma jak 1000 jest dokładnie tyle samo. i tak do 3 tys. Niestety nie mam zegara żeby zmierzyć ciśnienie rzeczywiste ale go zakupie i sprawdzę.
  • Poziom 35  
    Dobrze było by sprawdzic cisnienie jakie jest naprawde. mozna podpiąc oscyloskop i mierzyc napiecie czujnika cisnienia w momencie odciecia.
  • Poziom 18  
    Sprawdź czujnik pedału sprzęgła, jeżeli będzie widział wciśnięte cały czas sprzęgło to może ograniczać obroty.
  • Poziom 9  
    Na oscyloskopie wychodzi śmieszny wykres, linie prowadzą sie jedna przy drugiej, przy 3 tys wykres rzeczywisty ciśnienia nie spada na łeb na szyje tylko zaczyna wyglądać jak poszarpany(krótki grzebień) , waha się w minimalny sposób. Lekko w gore i lekko w dol z niewielka amplituda odchyleń. Pedał sprzęgła juz sprawdzony, ma niewielkie opóźnienie jak go wycisnę ale to jakieś 2-3s
  • Poziom 29  
    Przy hamowaniu computer wchodzi w tą samą opcję , nie pozwala się wkręcać, może to czujnik hamulca

    Dodano po 11 [sekundy]:

    Przy hamowaniu computer wchodzi w tą samą opcję , nie pozwala się wkręcać, może to czujnik hamulca
  • Poziom 9  
    Z pewnoscia nie, dziala bez zarzutu. reaguje natychmiastowo. Obstawiam sterownik. Auto stalo okolo 3 miesiecy, moze sie rozprogramowal, musze poszukac identycznego softu.
  • Poziom 18  
    Sterownik jest na nic.
    Nie programuj. Zmień na inny dobry.
  • Poziom 35  
    jakie sa wskazania z przepływki?
  • Poziom 9  
    Przeplywonierz sprawdzony i wymieniony, Cisnienie paliwa jest OK. skonczyly mi sie pomysly.
  • Poziom 17  
    Przedewszystkim spróbowałbym zrobic odczyt usterek i podejrzeć parametry clipem. Zdarza się, że nawet dobra diagnostyka ale uniwersalnym sprzętem potrafi coś pominąć. Podłącz pod clipa i sprawdz.
  • Poziom 16  
    Sprawdzałeś Zawór EGR ?? w zafirze miałem odcinke przy 3 tysiach i okazało się że zawór do regeneracji. po regeneracji wszystko wróciło do normy .
  • Poziom 19  
    I jak koledzy temat został rozwiązany bo miałem też taki temat po innym warsztacie stało się to po wymianie pewnego elementu,ale udało się to ogarnąć.
  • Poziom 8  
    odcina czy po prostu zamula silnik i powyżej 3tys nie chce się kręcić? Piszesz o błędach związanych z ciśnieniem paliwa, ale coś tam wyczytałem o ciśnieniu powietrza, przepływomierzach, może silnik gwiżdże, jak wchodzi na obroty? tzn by że masz dziurawe połączenie od turbiny do silnika i gdzieś ciśnienie ucieka. Czy może już to rozwiązałeś?
  • Poziom 9  
    Niestety problem pozostał nierozwiązany, zaprowadziłem go do innego zaprzyjaznionego mechanika, miesiac go torturowal i sie poddal. Klient zabral auto i na razie tak jezdzi, musisz szybko zmieniac biegi, zawsze przed 2800 obr:):):).
  • Poziom 2  
    Witam mam podobny problem z Megane II dci odcina przy 3 tys dziwna sprawa wymieniłem wtryskiwacze na nowe i problem powrócił dodam że zjawisko jest znacznie odczuwalne jak motor jest gorący na dodatek po odcięciu wywala błąd P0335 rozkładam ręce proszę o rade