Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy pomiędzy 3000-3100 obrotów Renault Laguna 1.9 dci

25 Sie 2011 20:17 7540 9
  • Poziom 25  
    Pojawił się problem który nie za bardzo wiem jak ugryźć mianowicie brak mocy pomiędzy 3000-3100 obrotów na 2, 3, 4, 5, 6 biegu.
    Mianowicie auto się zbiera lekki przestój i dalej się zbiera jak trzeba.
    Clip nie pokazuje błędów. Samochód to Renault Laguna 1.9 dCi 120km.
    Czy to przepływomierz ? czy w innym kierunku szukać błędu ?
  • Poziom 9  
    Wężyki podciśnienia szczelne, nowe, wymienione?
    Turbina czyszczona?
    Sterownik N75 nie jest przypadkiem pęknięty?
  • Poziom 25  
    Turbina czysta, wężyki nie sprawdzane nie mają żadnej dziurki.
    Dzieje się tak jak jest ciepło... .
    Sterownik N75 jak sprawdzić ?
  • Poziom 9  
    Wężyki od podciśnienia, mogą ulegać rozmiękczeniu i zasysać się, wtedy nie zaobserwujesz nieszczelności...
    N75 poprostu wyciągnij i obejrzyj, czy nie popękał, bo może Ci uciekać ciśnienie...
    Sam nie mam Renault'a, ale słyszałem że częstą przyczyną takiego zachowania jest czujnik mierzący ciśnienie doładowania, ale gdzie on jest to ja nie wiem :/
    Jaki rocznik auta?
  • Poziom 25  
    EGR i pozostałe czujniki dobre.
    EGR czyściłem jakieś 2000km temu, więc nie miał prawa się zabrudzić. Będę stawiał na przepływkę chyba że macie jeszcze jakieś pomysły.
  • Poziom 9  
    Jeżeli tak stawiasz sytuację, a przepływomierza nie sprawdzałeś, no to nic innego - niestety - Ci nie pozostaje... Pozdrawiam i życzę powodzenia w identyfikacji problemu ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Masz Clipa, za kierownicę posadź kogoś, trasa i trzymanie na obrotach między 3000 a 3100 i obserwuj parametry.

    Odpal sobie w clipie rejestrowanie stanów i parametrów, tak jak kolega zrobił w tym temacie:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=9676200#9676200

    Proszę nie mieszać tu N75, to jest "żabojad".
  • Poziom 9  
    W tych silnikach często pada zawór ciśnienia paliwa na pompie wysokiego ciśnienia, gdy padnie całkiem to komputer wywali błąd lecz gdy się wiesza to może powodować taki objaw. Często początkiem jego objawów jest lekki spadek obrotów biegu jałowego, proponuję też sprawdzić czy w zbiorniku paliwa niema mosiężnych opiłków. Po wyjęciu pompy paliwa ze zbiornika, świecąc lampą diodową w ropę w ten sposób wykluczysz uszkodzenia układu paliwowego.

    Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować wpisów moderacyjnych.[P]
  • Poziom 25  
    Dzięki wszystkim za pomoc, winowajcą okazał się przepływomierz. Temat zamykam