Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 sw 1.6 hdi chłodzenie silnika

bosman 186 25 Aug 2011 21:52 17564 20
  • #1
    bosman 186
    Level 2  
    witam mam problem z moim peugeotem 307 1;6 hdi rok produkcji 2005 samochód grzeje się do 90 stopni i raptownie wskazówka temperatury idzie w sekunde maksymalnie na dół do 120 stopni wymieniłem już czujnik spiralny przy chłodnicy wmontowany w obudowę i wentylator. wentylator w dalszym ciągu nie załącza się na pierwszym biegu a jak włącze klimatyzację to silnik się studzi do normalnej temperatury. prosze o pmoc bo już nie wiem co się dzieje.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Relpol przekaźniki
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Po prawej stronie silnika (od strony skrzyni biegów) szukaj czujnika temp. płynu chłodzącego i jego wymień/sprawdź (rezystancja maleje ze wzrostem temperatury), ew. posprawdzaj wtyk i wiązkę elektryczną.
  • #3
    colin555
    Level 27  
    wymien przekaznik pod zderzakiem
  • #4
    bosman 186
    Level 2  
    który przekaźnik pod zderzakiem. u znajomego w w peugocie z 2002 roku są te przekaźniki a u mnie już niema i nie wiem gdzie są . jak odłączam kostkę od termostatu to wiatrak działa

    Dodano po 16 [minuty]:

    a dzwoniłem do serwisu to samego czujnika temperatury niedostane trzeba cały termostat kupić za 250zl
  • Helpful post
    #5
    colin555
    Level 27  
    zmien serwis i tam juz nie dzwon - albo zadzwon i zbesztaj na czym K**** swiat stoi za wodogłowie
    nr 2 na pierwszym rysunku

    przekaznik jest obok wentylatora za zdejmowana oslonka
    nr 6 na drugim rysunku

    Peugeot 307 sw 1.6 hdi chłodzenie silnika
    Peugeot 307 sw 1.6 hdi chłodzenie silnika
  • #6
    bosman 186
    Level 2  
    dzięki wszystkim za pomoc już naprawiłem a powodem tego był wentylator który palił
    czujniki wymieniłem wentylator ale nowy czujnik był już spalony przez stary wentylator i muszę kupić nowy tamte na razie zlutowałem omijając opornik i jest git.
  • Relpol przekaźniki
  • #7
    milejow
    Level 43  
    Nic nie jest git, ominąłeś opornicę(nie żaden spalony czujnik) i nie masz 1szego biegu wentyla
  • #8
    carot
    Level 26  
    Zawsze to mniejsza szkoda, że będzie chodził na maksa, niż w ogóle.
  • #9
    bosman 186
    Level 2  
    jest pierwszy bieg wentylatora bo sprawdzałem.
  • #10
    milejow
    Level 43  
    bosman 186 wrote:
    jest pierwszy bieg wentylatora bo sprawdzałem.

    Taaaa, po zmostkowaniu opornic na pewno jest.
  • #11
    kris3074
    Level 10  
    Witam, do colin555 gdzie mozna taki rysunek uzyskac bardzo mi pomogl wlasnie wymienilem sobie czujnik temp. silnika.
    pozdrawiam.
  • #13
    Marcin3301
    Level 9  
    Witam , czytałem sporo na naszym forum ale nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
    Posiadam Peugeota 307 sw FL 1,6 hdi 110 km 2005 . Problem dotyczy oczywiście wentylatorów które się nie załączają nawet przy temperaturze 94 stopni. wymieniony czujnik temperatury i opornice przy wentylatorze, mechanik sprawdził przejście prądu od skrzynki bezpieczników wszystko jest ok. Wentylatory udaje się jedynie włączyć za pomocą testera diagnostycznego 1 i 2 bieg, lub po włączeniu klimatyzacji .Na testerze wywaliło takie błędy p1351 , p0483 proszę o radę , czy może być uszkodzony wentylator chłodnicy , może ma złą rezystancję
  • #14
    pepe150
    Level 36  
    Błąd P1351 dotyczy obwodu grzania świec żarowych. Może być przekaźnik, świece, przewody.
    Trzeba sprawdzać.
  • #15
    Marcin3301
    Level 9  
    to też udało mi się ustalić , ale czy ma to wpływ na załączanie się wentylatora . a może dogrzać go do wyższej temperatury żeby sprawdzić czy załączy się drugi bieg samowolnie , ale to temperatura chyba około 104 stopni .
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    Marcin3301
    Level 9  
    ktoś mi mówił , dlatego napisałem około .. ale mówisz że skoro działa na wymuszonych obiegach to jest sprawne na 100 % , mechanik mówił że może idzie za słaby ipuls z czujnika i dlatego też może nie odpalać . czytałem też tu na forum że ktoś miał przypadek że w 406 opukał cały silnik wentylatora i zaczął działać .dodam że auto z francji i na pewno było rozbite , choć nie wygląda żeby mocno .
    Sprawdziłem dziś na przykładzie partnera 2 1,6 hdi 2010 r , po grzaniu go , gdy przekroczył 90 . czyli pewnie około 92 wiatrak się załączył .
  • #18
    pepe150
    Level 36  
    Z jednej strony szukanie dziury w całym.
    Moje 2.0 HDi RHY 90KM latem grzeje się 90-100 stopni.
    A innych kolegów ten sam silnik, w takim samym modelu grzeje się 80-90.

    Pierwszy rok się martwiłem, a potem uznałem że ten egzemplarz tak ma i jeżdżę do dziś.
  • #19
    Marcin3301
    Level 9  
    Tylko widzisz 2tygodnie temu , stałem w korku i się przygrzał . Tzn zapaliły się kontrolki na czerwono i wywaliło komunikat o temperaturze i stop . a przy takich temperaturach jak teraz wolę nie ryzykować , a ponad rok jeżdżę tym autem i nie miałem takich problemów .
  • #20
    User removed account
    User removed account  
  • #21
    Marcin3301
    Level 9  
    Było grzebane przy okablowaniu po schematach wszędzie wychodziło mechanikowi że jest ok z prądem i chyba to pomogło.Może coś gdzieś nie łączyło nie mam pojęcia, wczoraj ledwo temperatura na wskaźniku przekroczyła 90 stopni i wielkie zdziwienie ,wentylator się załączył.