Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Bład ECN010052 Opel Astra H 1.7 CDTI 110PS 2008 mod. 2009 silnik Z17DTJ P0100-52

Nussi 25 Sie 2011 22:15 11491 10
  • #1 25 Sie 2011 22:15
    Nussi
    Poziom 15  

    Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn. pływają od 1 do 70 na wolnych obrotach. Podczas jazdy ze stałymi obrotami jest podobnie (np. plywa od 70 do 260), ale może to wina OP-COM-a. Wymieniłem przepływomierz na nowy Boscha. Auta cały czas jest przymulone i jak nagle nacisnę na gaz to przykopci na czarno. Ma przejechane 90 tkm. Następnie przemierzyłem obwód przepływomierza, aż do komputera według schematu i jest ok. Pojechałem do ASO Opla i trzymali auto 3 dni i powiedzieli, że turbina się przycina. Oddałem turbo do regeneracji i założyłem używając wszystkich nowych uszczelek pod kolektor wydechowy itp. Odpalam testuję i dalej to samo. Wyczyściłem i przetestowałem przepustnicę powietrza i zawór EGR i dalej to samo. Zamieniłem zawory miejscami ze sterowania gklapaz z chlodniczki spalin i ze sterowania klapami wirowymi z kolektora ssącego i dalej to samo. Nowy filtr paliwa i powietrza i dalej to samo. Auto przymulenie się zbiera, w momencie dępnięcia na gaz dymi na czarno, a jak się już pozbiera i spuszczę nogę z gazu to po spadnięciu obrotów poniżej 2500 tysiąca zaświeca się autko z kluczykiem, a czasami engine i pojawia się ten upierdliwy błąd ECN010052. Rury i wężyki od filtra do turbiny i EGR-a. Nie wiem co dalej począc :-( Ciężki przypadek. Czy wyciągać kolektor ssący i sprawdzać jego zapchanie i klapy wirowe ? Bardzo proszę o pomoc bo kasa mi ucieka a postępów nie widać :-(

    0 10
  • #2 27 Sie 2011 06:54
    Nussi
    Poziom 15  

    Caly kolektor wyciagniety i sprawdzony, klapy ok. Pozostal chyba tylko komputer. Albo uwalony soft albo sam komputer. W innej astrze 1.9 CDTI 150PS wartosc przeplywu powietrza stoi rowno w miejscu w okolicach 50kg/h. U mnie ta wartosc plywa w okolicach 0 do 70kg/h (doslownie skacze). Pozostal tylko zawor sterujacymi lopatami w turbinie. Jak zapale auto to grucha z turbiny idzie w przeciwna maksymalna pozycje. Jak daje gazu to grucha na turbinie pracuje. Z doswiadczenia wiem, ze jak ten zawor jest niesprawny to auto ma moc, nie kopci, ale przy wysokich obrotach sie "wypina" turbo i wtedy przechodzi w tryb awaryjny do nastepnego odpalenia. Przepraszam za polskie znaki. Czy ktos mial podobny problem ?

    1
  • #3 31 Sie 2011 02:37
    Nussi
    Poziom 15  

    Dzis zmierzylem napiecia na kabelkach (pinach) przeplywomierza - wpieta wtyczka i zalaczony zaplon.
    1 - 14.1V zasilanie (+)
    2 - masa (-)
    3 - 1.76V
    4 - 3V
    5 - 2.36V

    Co oznaczaja piny 3,4 i 5 ?
    Na zadnym z nich nie zmieniaja sie napiecia podczas dodawania gazu. Czy 850 obr/min. czy 3500 obr/min. Czyzby nowy przeplywomierz byl tez zepsuty ?

    1
  • #4 02 Wrz 2011 04:34
    Nussi
    Poziom 15  

    Podstawienie sprawnego przeplywomierza z jezdzacego auta nic nie zmienilo. Wgranie najnowszego softu tez nic nie dalo. Wszystko wskazuje na sterownik. Ma ktos moze schemat sterownika silnika do ISUZU ? Najlepiej Z17DTJ lub Z17DTR. Moze byc np. Z17DTH czy z jakiegos poprzednika DENSO czyli Boscha. Chodzi mi o sam uklad wejsciowy przeplywomierza. Jak sa odczytywane dane z przeplywki przez procesor. Jaki jest uklad wejsciowy. A moze ktos ma do sprzedania taki sterownik ? Prosze o pomoc.

    0
  • #5 03 Wrz 2011 21:52
    Nussi
    Poziom 15  

    Czy sterownik z silnika 1.7 z Astry 4 pasuje do Astry 3 ? Wyglądają tak samo. Może ktoś podstawiał taki sterownik ? Może ktoś miał podobny problem ? Widze, że pomocy tu jest na forum, że hej. Czyżby stara zasada ? Umiesz liczyć licz na siebie ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że według TIS-a po odłączeniu wtyczki na przepływomierzu na 5 pinie ma być na załączonym zapłonie 5V bez obciążenia. Na wypiętej wtyczce mam 5V.

    0
  • #6 08 Wrz 2011 21:36
    Nussi
    Poziom 15  

    Czy na 5-ym pinie nie powinno byc 5V rowniez na wpietej wtyczce w przeplywomierz i zalaczonym zaplonie ? To jest przeciez 5V do zasilania elektroniki w przeplywce. A moze podac 5V z zewnetrznego zasilania podlutowujac sie do kabelka z przeplywki ?

    0
  • #7 13 Wrz 2011 08:52
    Nussi
    Poziom 15  

    Podstawienie 5V z zewnatrz nic nie dalo. Pojawia sie blad o za wysokim sygnale z przeplywomierza. 3 pin to sygnal o temp. zasysanego powietrza. 5 pin to sygnal low reference. 4 pin to sygnal o przeplywie powietrza. 4 i 5 pin dochodza w sterowniku do ukladu smd 277 (przez opory 1kOhm) czyli jak mysle jest to wzmacniacz operacyjny TLC277. Z wyjscia wzmacniacza sygnal leci prosto do procesora (jest pelne przejscie). Zamienilem owy uklad 277 miejscami z innym w sterowniku i nic sie nie zmienilo. Czekam teraz na podstawienie innego sterownika :-(

    0
  • #8 13 Wrz 2011 19:42
    jurekk55
    Poziom 35  

    Jesteś pewien że nikt nie zastosował "wiejskiego chip tuningu "-nie ma szeregowo wpiętych oporników?

    0
  • #9 14 Wrz 2011 07:11
    Nussi
    Poziom 15  

    Nie nie ma chip tuningu. Nie ma zadnych oporow. Soft nowy wgrywali mi w ASO. Nadal czekam na sterownik. Moze w piatek uda mi sie podstawic od kolegi EGR-a, bo moze on jednak miesza, a na testach wychodzi dobrze. Wczoraj podpialem sie kompem pod takie samo auto i ku mojemu zdziwieniu przeplyw powietrza tez plywal, ale w granicach 10 - 40kg/h, tak jak jest to opisane w TIS-ie. Czyli plywac moze, byle w podanych granicach. U mnie to sie waha od 5 - 50kg/h.

    1
  • #10 14 Wrz 2011 20:56
    Nussi
    Poziom 15  

    Próba zaślepienia EGR-a blaszką nic nie zmieniła.

    1
  • #11 19 Mar 2013 00:36
    master9
    Poziom 20  

    I jakie wyszły z tego efekty. Mam DTR i zaczął dużo palić stawiam na wtryskima nalatane 190tys km

    0