Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bład ECN010052 Opel Astra H 1.7 CDTI 110PS 2008 mod. 2009 silnik Z17DTJ P0100-52

Nussi 25 Aug 2011 22:15 13918 10
  • #1
    Nussi
    Level 15  
    Mam cały czas problem z występującym błędem ECN010052 na OP-COM-ie P0100-52 - Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem . Samochód miał zapchany totalnie DPF. Wyczyściłem go i przepaliłem OP-COM-em. Wymieniłem czujnik ciśnienia spalin na nowy. Wskazania przepływomierza oscylują w granicach 40, ale są niestabilne tzn. pływają od 1 do 70 na wolnych obrotach. Podczas jazdy ze stałymi obrotami jest podobnie (np. plywa od 70 do 260), ale może to wina OP-COM-a. Wymieniłem przepływomierz na nowy Boscha. Auta cały czas jest przymulone i jak nagle nacisnę na gaz to przykopci na czarno. Ma przejechane 90 tkm. Następnie przemierzyłem obwód przepływomierza, aż do komputera według schematu i jest ok. Pojechałem do ASO Opla i trzymali auto 3 dni i powiedzieli, że turbina się przycina. Oddałem turbo do regeneracji i założyłem używając wszystkich nowych uszczelek pod kolektor wydechowy itp. Odpalam testuję i dalej to samo. Wyczyściłem i przetestowałem przepustnicę powietrza i zawór EGR i dalej to samo. Zamieniłem zawory miejscami ze sterowania gklapaz z chlodniczki spalin i ze sterowania klapami wirowymi z kolektora ssącego i dalej to samo. Nowy filtr paliwa i powietrza i dalej to samo. Auto przymulenie się zbiera, w momencie dępnięcia na gaz dymi na czarno, a jak się już pozbiera i spuszczę nogę z gazu to po spadnięciu obrotów poniżej 2500 tysiąca zaświeca się autko z kluczykiem, a czasami engine i pojawia się ten upierdliwy błąd ECN010052. Rury i wężyki od filtra do turbiny i EGR-a. Nie wiem co dalej począc :-( Ciężki przypadek. Czy wyciągać kolektor ssący i sprawdzać jego zapchanie i klapy wirowe ? Bardzo proszę o pomoc bo kasa mi ucieka a postępów nie widać :-(
  • #2
    Nussi
    Level 15  
    Caly kolektor wyciagniety i sprawdzony, klapy ok. Pozostal chyba tylko komputer. Albo uwalony soft albo sam komputer. W innej astrze 1.9 CDTI 150PS wartosc przeplywu powietrza stoi rowno w miejscu w okolicach 50kg/h. U mnie ta wartosc plywa w okolicach 0 do 70kg/h (doslownie skacze). Pozostal tylko zawor sterujacymi lopatami w turbinie. Jak zapale auto to grucha z turbiny idzie w przeciwna maksymalna pozycje. Jak daje gazu to grucha na turbinie pracuje. Z doswiadczenia wiem, ze jak ten zawor jest niesprawny to auto ma moc, nie kopci, ale przy wysokich obrotach sie "wypina" turbo i wtedy przechodzi w tryb awaryjny do nastepnego odpalenia. Przepraszam za polskie znaki. Czy ktos mial podobny problem ?
  • #3
    Nussi
    Level 15  
    Dzis zmierzylem napiecia na kabelkach (pinach) przeplywomierza - wpieta wtyczka i zalaczony zaplon.
    1 - 14.1V zasilanie (+)
    2 - masa (-)
    3 - 1.76V
    4 - 3V
    5 - 2.36V

    Co oznaczaja piny 3,4 i 5 ?
    Na zadnym z nich nie zmieniaja sie napiecia podczas dodawania gazu. Czy 850 obr/min. czy 3500 obr/min. Czyzby nowy przeplywomierz byl tez zepsuty ?
  • #4
    Nussi
    Level 15  
    Podstawienie sprawnego przeplywomierza z jezdzacego auta nic nie zmienilo. Wgranie najnowszego softu tez nic nie dalo. Wszystko wskazuje na sterownik. Ma ktos moze schemat sterownika silnika do ISUZU ? Najlepiej Z17DTJ lub Z17DTR. Moze byc np. Z17DTH czy z jakiegos poprzednika DENSO czyli Boscha. Chodzi mi o sam uklad wejsciowy przeplywomierza. Jak sa odczytywane dane z przeplywki przez procesor. Jaki jest uklad wejsciowy. A moze ktos ma do sprzedania taki sterownik ? Prosze o pomoc.
  • #5
    Nussi
    Level 15  
    Czy sterownik z silnika 1.7 z Astry 4 pasuje do Astry 3 ? Wyglądają tak samo. Może ktoś podstawiał taki sterownik ? Może ktoś miał podobny problem ? Widze, że pomocy tu jest na forum, że hej. Czyżby stara zasada ? Umiesz liczyć licz na siebie ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam jeszcze, że według TIS-a po odłączeniu wtyczki na przepływomierzu na 5 pinie ma być na załączonym zapłonie 5V bez obciążenia. Na wypiętej wtyczce mam 5V.
  • #6
    Nussi
    Level 15  
    Czy na 5-ym pinie nie powinno byc 5V rowniez na wpietej wtyczce w przeplywomierz i zalaczonym zaplonie ? To jest przeciez 5V do zasilania elektroniki w przeplywce. A moze podac 5V z zewnetrznego zasilania podlutowujac sie do kabelka z przeplywki ?
  • #7
    Nussi
    Level 15  
    Podstawienie 5V z zewnatrz nic nie dalo. Pojawia sie blad o za wysokim sygnale z przeplywomierza. 3 pin to sygnal o temp. zasysanego powietrza. 5 pin to sygnal low reference. 4 pin to sygnal o przeplywie powietrza. 4 i 5 pin dochodza w sterowniku do ukladu smd 277 (przez opory 1kOhm) czyli jak mysle jest to wzmacniacz operacyjny TLC277. Z wyjscia wzmacniacza sygnal leci prosto do procesora (jest pelne przejscie). Zamienilem owy uklad 277 miejscami z innym w sterowniku i nic sie nie zmienilo. Czekam teraz na podstawienie innego sterownika :-(
  • #8
    jurekk55
    Level 36  
    Jesteś pewien że nikt nie zastosował "wiejskiego chip tuningu "-nie ma szeregowo wpiętych oporników?
  • #9
    Nussi
    Level 15  
    Nie nie ma chip tuningu. Nie ma zadnych oporow. Soft nowy wgrywali mi w ASO. Nadal czekam na sterownik. Moze w piatek uda mi sie podstawic od kolegi EGR-a, bo moze on jednak miesza, a na testach wychodzi dobrze. Wczoraj podpialem sie kompem pod takie samo auto i ku mojemu zdziwieniu przeplyw powietrza tez plywal, ale w granicach 10 - 40kg/h, tak jak jest to opisane w TIS-ie. Czyli plywac moze, byle w podanych granicach. U mnie to sie waha od 5 - 50kg/h.
  • #10
    Nussi
    Level 15  
    Próba zaślepienia EGR-a blaszką nic nie zmieniła.