Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

C330 prądnica powoli przegrzewa się i przestaje ładować

26 Sie 2011 13:29 4140 9
  • Poziom 16  
    Witam, jeśli post jest w niewłaściwym miejscu to przepraszam.

    Otóż mam problem z prądnicą w ursusie C330. Otóż po czyszczeniu komutatora i złożeniu do prądnicy, ta ładnie ładuje akumulator(wolne obroty-kontrolka ładowania miga, zwiększając obroty kontrolka przygada aż całkowicie gaśnie), prąd ładowania ~ 14,4V. Po ok. 20 mth prądnica robi się ciepła, trzeba większych obrotów do zgaszenia kontrolki ładowania, Po nakręceniu większej liczby motogodzin prądnica całkowicie przestaje ładować. Utrzymana jest we właściwej czystości.

    Pojawia się, wraz z tymi usterkami, na wirniku ciemna powłoka na komutatorze, ale nie na całym obwodzie,a na jakichś 30% obwodu...

    Co może być przyczyną tego stanu?
  • Poziom 42  
    Wyrzucić prądnicę i założyć alternator np. od Fiata 125 , będziesz miał kłopot z głowy.
  • Poziom 19  
    Przypominam niektórym, że prądnica ma plus na masie.
    Do autora: sprawdzałeś łożyska? Zdejm pasek, sprawdź czy wirnik lekko się obraca, czy szczotki dobrze dociskają do komutatora - bo tak nazywa się ta część wirnika o której piszesz.
  • Poziom 16  
    że ma plus na masie to wiem ok;) zapomniałem tego słowa: komutator<facepalm>

    wirnik się lekko obraca, szczotki czyste, dobrze dociskają na bank...tam często się zagląda bo kupa syfu ze szczotek to raz, a 2-szybko znika ładowanie...

    może dać wirnik na tokarkę niech przetoczy komutator?
  • Poziom 24  
    Wirnik ma zwarcie miedzy zwojowe albo do masy .
    Załóż lepiej altek od poldka albo jakiegoś boscha.
    Tu masz jak sprawdzić wirnik .Link
    Takiego babola nabazgrałem jak to pogwałcenie jakichś zasad to usunąć .
    Pozdrawiam WP.
  • Poziom 16  
    Dzięki za pomoc, sprawdzę niebawem jak to jest.To po pierwsze, po drugie wybaczcie, ale dzięki za propozycję zmiany prądnicy a alternator, ta opcja nie wchodzi w grę...Także nabijanie postów z propozycjami alternatora jest bez sensu, z całym szacunkiem
  • spec od auto-elektro
    Taki stan powoduje wylutowanie kilku lamelek komutatora przy jednoczesnym zowalizowaniu komutatora. Jedyna rada albo wymienić wirnik albo przelutować i przetoczyć komutator. Jednocześnie nie pokrywa się to z prawdą co pisze kolega wyżej jakiekolwiek zwarcie spowoduje że prądnica się nie wzbudzi.P
  • Poziom 19  
    Tak jak radzi viper...
    Czasem można znaleźć miejsce słabego styku komutatora z przewodem uzwojenia ; niewielki luz lub lekkie okopcenie.
  • Poziom 16  
    już sprawa załatwiona - pomogło przetoczenie komutatora i korekta szczotek. Dzięki za podpowiedzi! pozdrawiam!