Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

reduktor LOVATO jak wymienić membrany

26 Lis 2004 15:55 7318 10
  • Poziom 12  
    mam pytanie: czy nornalny reduktor LOVATO-Elektronik nie jest za mały do mojego mondeo 2.0 16V-96kW/131KM. objawem, który mi się nie podoba jest szarpana praca silnika przy dużym obciążeni powyżej 4000obr/min- np. ostre przyspieszanie na 2,3 biegu. mikser mam chyba ok /fi=32mm/. elektronike wykluczyłem wstawiajac zamiast atuatora kranik-sytuacja była taka sama. poza tym auto jeżdzi ok. pytam bo wg danych producenta taki reduktor jest do silników o mocy 20-90kW? czy jesli moje obawy są uzasadnione mogę spróbować zwiększyć nieco cisnienie 1-go stopnia reduktora przez zwiększenie naprężenia sprężyny? amoże powinienem zastosować reduktor LOVATO-Elektronik SUPER do silników 90-140kW-ale trochę szkoda kasy?

    ps.
    wstepnie wykluczyłem: zapchaną miedź, elektrozawory i wielozawór- przez wymiane
    czekam na wszelkie sugestje.
    dzieki
  • Poziom 39  
    Wiem że są reduktory dla różnych mocy, w moim passku 2,0 też dobierali i dopiero trzeci był ok.
    Pozdr.J.
  • Poziom 18  
    na pewno reduktor trzeba dobrac do mocy silnika, zwlaszcza gdy ktos lubi szybka jazde, pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Ja bym raczej postawił na kabelki w/n.Ich uszkodzenie tak się właśnie objawia.Też mam mondeo i tą sytuację już przerabiałem.A na dodatek kabelki uszkodziły mi nowe świece.Sprawdz,czy na świecach nie masz podłużnych rys.Jak tak to kable i świece do wymiany(koszt ok.250zł)
  • Poziom 26  
    Jeśli bez obciążenia ładnie chodzi na wolnych obrotach i BEZ OBCIĄŻENIA ładnie na wysokich a pod obciążeniem zaczyna przy pewnych obrotach zarywać to: REDUKTOR albo MIKSER.

    Aby wykluczyć mikser przejdź na benzynę i sprawdź pod obciążeniem czy nie odczuwasz wyraźnej utraty mocy i spadku maksymalnej prędkości obrotowej. Jeśli brak spadku obrotów to nie mikser.

    Lovato nie jest szczerą firmą włoską, więc już nie jeden się zawiódł. Zakłdaliśmy kilka reduktorków Lov. i stwierdziliśmy ZNACZNE niezgodności danych z etykiety z danymi faktycznymi (90kW to bzdura).

    Lov. Eco II powinien wystarczyć w wersji SUPER, a my do wózków pow 2000 8V zakłdamy BRC Eco 140kW i samochód biega na II generacji tak jak na benzynce.
    (w Brc też zauważyliśmy przekręt z Tecno, piszą 100kW ale nigdy tyle nie wyciąga...).
  • Poziom 12  
    mam pytania:
    1. czy ktoś wie jaka jest różnica miedzy parownikami LOVATO i LOVATO- Super bo zestawy naprawcze do obydwu są te same?
    2. czy zwiekszenie cisnienia w 1-szym stopniu parownika /membrana "wodna"/ zwiekszy mi wydajnosc parownika?
  • Poziom 13  
    a ile masz przejechane na gazie? reduktory się zużywają wię jeżeli przejechałeś na nim kilkadziesiąt tys km to nie wymiana nie będzie aż taką dużą stratą.

    Co do reduktorów lovato się nie wypowiadam bo u nas tylko żuki na tym śmigają ;). BRC mi jakoś bardziej do gustu przypadły.

    A które są lepsze? to temat bardzo kontrowersyjny więc wyraźiłem tylko swoje zdanie.
  • Poziom 12  
    reduktor ma przejechane 25 tys km i od samego początku byłten problem. wczesniej był reduktor LANDI i było OK.
  • Poziom 13  
    no to faktycznie szkoda go troche ...

    Kombinuj z ciśnieniem.
  • Poziom 26  
    VOVATO od LOV. SUPER nie różni się membranami tylko budową korpusu, a dokładniej otworami przez które przechodzi większa ilość rozprężanego gazu w SUPER.

    Z zestawami naprawczymi na razie nie zaczynaj dokąd wolne obroty chodzą prawidłowo. Jeśli zaczną szwankować (pływać) to 1 znak wymiany membran w reduktorze.

    Wcześniej napisałem o wykluczeniu miksera z podejrzeń.

    Jeśli więc stwierdzasz że nie mikser to NA PEWNO masz za mały reduktor. Nie wierz w symbole pisane na LOVATO, bo to nie jest taka prawdomówna firma. Włosi są pod względem oszukiwania w danych technicznych tacy jak polacy - papier wszystko przyjmie. Co do LOVATO - pierdoły, dawno tego badziewia nie montujemy.

    Jeśli na benzynie nie masz przyduszonych obrotów (z powodu zbyt małego miksera) to zmień reduktor na BRC Eco 100kW lub dla pewności (40 zł więcej) 140kW. Kombinacje z ciśnieniami odbiją się na braku stabilnej pracy i większym zużyciu gazu!
  • Poziom 12  
    może ma ktos info o ile wieksze są średnice tych otworów w korpusie parownika. bo przecierz rozwiercic to nie problem.