Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Paliwo z gazet - odkryto nowy szczep bakterii

exti 26 Aug 2011 17:52 4142 22
  • Paliwo z gazet - odkryto nowy szczep bakteriiNaukowcy z Tulane University pod przewodnictwem prof. Davida Mullina odkryli nowy szczep bakterii nazwany TU-103, przetwarzający papier (a ściślej mówiąc celulozę) na butanol - biopaliwo mogące służyć za zamiennik benzyny.

    Jak mówi dr Harshad Velankar z Tulane - celuloza znajduje się we wszystkich zielonych roślinach i jest najbardziej obficie występującym związkiem organicznym na Ziemi. Wielu marzy o tym, aby móc przekształcić ją na paliwo. W samym USA co roku wyrzucanych jest 323 milionów ton materiałów zawierających celulozę.



    Zespół Mullina jako pierwszy zidentyfikował szczep TU-103 w zwierzęcych odchodach, a następnie hodował go i opracował metodę produkcji butanolu za jego pomocą. Co najważniejsze - w tym procesie celuloza jest bezpośrednio przekształcana na butanol. Istnieją jeszcze inne bakterie zdolne do tego samego, lecz giną one w obecności tlenu, w przeciwieństwie do TU-103.

    Butanol jako biopaliwo jest lepszy od etanolu, gdyż może napędzać zwykłe silniki benzynowe bez żadnych modyfikacji. Jest także bardziej kaloryczny od etanolu, co przekłada się na większy zasięg pojazdu i w mniejszym stopniu powoduje korozję.

    Źródło:
    http://www.physorg.com/news/2011-08-cars-recycled-newspaper-scientists.html
    About Author
    exti
    Level 32  
    Offline 
    exti wrote 2420 posts with rating 152, helped 10 times. Live in city Wrocław. Been with us since 2008 year.
  • #2
    mati5145
    Level 17  
    Ciekawe kiedy to będzie zamiast tej zwykłej benzyny.
  • #3
    xhumungus
    Level 16  
    Nigdy tego nie będzie na stajach paliw, była już benzyna z węgla kamiennego, benzyna z plastikowych śmieci, asfalt ze starych opon i wiele innych wynalazków.
  • #4
    gosztekseba
    Level 31  
    mati5145 wrote:
    Ciekawe kiedy to będzie zamiast tej zwykłej benzyny.


    Kiedy? Jeśli patentu nie wykupią wielkie firmy naftowe i nie "ukręcą łba" temu kto to wymyślił (niemożliwe). Tak samo jak miało miejsce w latach '60 wynalezienie samochodu na wodór. Gdyby weszło w życie to dawno nie tankowalibyśmy benzyny...
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    MATEUSCH007
    Level 12  
    No ale w Czechach stare opony dalej "są składnikami dróg" i się nie marnują.. a drogi mają i tak lepsze od naszych:D
  • #7
    dj-glok15
    Level 11  
    Jaguar zbudował prototyp silnika turbo wałowego do którego można wlać wszystko(typu: Pb, ON, rozpuszczalnik itp.) i jedzie, Jaguar nie wprowadził go do produkcji.
    Ford T jeździł na etanolu podczas prohibicji bez przeróbek.
    Golf 2: wymiana świec wlewasz etanol masz parę koni więcej a paliwo robisz w domu.

    Poza tym temu pomysłowi na pewno "ukręcą łeb" poprzez wykupienie patentu albo zielona mafia opłacana przez nafciarzy jakoś zablokuje ten pomysł.

    Pozdrawiam.
  • #8
    w@mpir
    Level 18  
    Wszystko zależy od opłacalności rozwiązania, do produkcji wodoru trzeba dużo energii elektrycznej w dodatku jest bardzo wybuchowy, samochody elektryczne są drogie, bo akumulatory są drogie i trzeba je wymieniać po powiedzmy 8 latach a w niskich temperaturach wydajność spada drastycznie i w zimę w naszym klimacie za daleko nie zajedziesz, etanol jest nadal droższy od benzyny.
    Co do silników na "wszystko" to nie jest to nic nowego bo w starych polskich czołgach też są silniki, które pojadą na benzynie, oleju napędowym, rozpuszczalnikach, nafcie lub mieszance paliw.

    Tanio można jeździć na CNG, który jest o połowę tańszy od LPG jednak nie ma wielu stacji tankowania i wartość opałowa jest niższa niż LPG.
  • #9
    lukas1121
    Level 18  
    Na wszystkim to nawet maluch jeździ, swojego czasu jak brakło paliwa to w spożywczym denaturat się kupowało i jechało.
    A co do tego patentu zaraz wykupi go jak inne jakaś korporacja naftowa a w razie braku ropy zacznie korzystać z tych źródeł energii, dzięki takiemu zabiegowi utrzyma się na rynku.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    iagre
    Level 35  
    w@mpir wrote:
    Wszystko zależy od opłacalności rozwiązania, do produkcji wodoru trzeba dużo energii elektrycznej w dodatku jest bardzo wybuchowy,

    Podobnie jest z materiałami wybuchowymi w wojskowości. Są materiały silniejsze od trotylu (np. dynamit) ale za to mają jakieś inne wady. Albo materiał jest za słaby, albo nietrwały, albo trudny/niebezpieczny w transporcie/składowaniu, albo za drogi, albo... Wybiera się kompromisy pomiędzy kilkoma różnymi zaletami i wadami. W militaryzmie odpowiednim kompromisem jest trotyl a w motoryzacji benzyna/ropa/gaz.
  • #12
    marek1846
    Level 14  
    w@mpir wrote:
    Wszystko zależy od opłacalności rozwiązania, do produkcji wodoru trzeba dużo energii elektrycznej w dodatku jest bardzo wybuchowy, samochody elektryczne są drogie, bo akumulatory są drogie i trzeba je wymieniać po powiedzmy 8 latach a w niskich temperaturach wydajność spada drastycznie i w zimę w naszym klimacie za daleko nie zajedziesz, etanol jest nadal droższy od benzyny.
    Co do silników na "wszystko" to nie jest to nic nowego bo w starych polskich czołgach też są silniki, które pojadą na benzynie, oleju napędowym, rozpuszczalnikach, nafcie lub mieszance paliw.

    Tanio można jeździć na CNG, który jest o połowę tańszy od LPG jednak nie ma wielu stacji tankowania i wartość opałowa jest niższa niż LPG.

    O to właśnie chodzi. Koncerny paliwowe nie kochają się w ropie i pochodnych. Koncerny kochają pieniądze. W momencie kiedy będzie opanowana BEZPIECZNA i tania technologia wykorzystania wodoru, to wodór będzie napędzał silniki, kiedy bakterie te albo inne, to one będą żródłem zysków.
  • #14
    marek1846
    Level 14  
    pandy wrote:
    czy Elektroda to juz Pudelek...?
    Spiskowe teorie...luki w wiedzy...plotki z magla...

    Ilu jest w Polsce specjalistów, którzy mogliby wypowiedzieć się kompetentnie na temat tych bakterii? Co według kolegi jest plotką z magla?
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    marek1846
    Level 14  
    pandy wrote:
    Specjalistow z biochemi pewnie jest sporo - wystarczy poszukac instytutow zajmujacych sie ta problematyka.

    Co do plotek z magla - np etanol "dodajacy" mocy - tak ale nie poprzez wymiana swiec a poprzez zwiekszenie stopnia sprezania i przesuniecie punktu zaplonu (i pare innych rzeczy) - liczba oktanowa etanolu jest wyzsza niz benzyny (powiedzmy ze 95 dla benzyny a dla etanolu cos ok 106) - problemem jest jednak wlasnie ow stopien sprezania ktory powinien dosc mocno wzrosnac by przybylo tych pare KM wiecej.

    Inny magiel to spiski koncernow paliwowych, niechec do budowy silnikow jezdzacych na wszystkim itd.

    Czytajac wiele wypowiedzi odnosze wrazenie ze Elektroda to Pudelek a uruchomienie jakiegos ukladu elektronicznego wymaga by zlozyc w ofierze koguta o polnocy na rozstaju drog.

    Kto napisał o wymianie świec? Ile postów było napisanych w podobnym stylu?
    Co do instytutów zajmujących się tą tematyką, to mam jakieś dziwne wrażenie, że ich nie ma. Co nie znaczy, że w Polsce nie ma utalentowanych ludzi, oczywiście są. Nie ma natomiast programu ich wspierania.
  • #17
    Pokrentz
    Level 22  
    A gdzie te bakterie dostać?
    Chromolę koncerny naftowe, trawy i słomy mam wbród sam, miejsce tez się znajdzie.
    Może to właśnie jest metoda na pędzenie benzyny po złotydwadzieścia w domu? Teraz tylko bakterie TU-103, trawka, słoma, trociny i technologia produkcji przystosowana do warunków garażowo - polowych... W każdym razie dopóki skarbówka się nie dowie, że dzięki temu im spadają wpływy z akcyzy. I zacznie się zabawa w ciuciubabkę, jak z bimbrownikami.
  • #18
    sonne2
    Level 21  
    Wynalezienie jakiś paliw konkurencyjnych w stosunku do benzyny/oleju napędowego, czy LPG byłoby także nie na rękę PAŃSTWOM. Zyski z akcyzy z paliw dla Polski to duży procent wpływów do budżetu kraju.
    Podobnie sytuacja wygląda z energią elektryczną. Istnieją przepisy, które określają jak można sobie wykonywać np: wiatraki do generowania prądu. A gdyby nie było żadnych regulacji to ludzie masowo by takie urządzenia montowali i przynajmniej mogliby tym ogrzewać wodę do mycia itd.
    W czasach Rudolfa Diesla nie było jeszcze tak silnie rozwiniętego lobby, któremu zależy na utrzymaniu konkretnego sposobu dostarczania energii. A technologia idzie do przodu stopniowo, a nie dużymi krokami. Gdyby nie było II Wojny Światowej dzisiaj w technice bylibyśmy na etapie lat 70. XX wieku, albo jeszcze wcześniej. Ale, że była wojna to:
    -Niemcy pracowali nad Fischerem-Tropschem, bo stracili źródła ropy i dzisiaj potrafimy tak syntezować paliwo
    - Niemcy pracowali nad V1 i V2, aby zniszczyć Londyn tak, że później Amerykanie i Rosjanie rozwinęli technologię kosmiczną. Do tego inne technologie rozwinęły się z potrzeb lotów w kosmos o dziesiątki lub przynajmniej kilkanaście lat do przodu w ciągu kilku lat.
    Technologię, które rozwinęły się z powodu II Wojny Światowej, a później Zimnej Wojny można by długo wymieniać. Teraz nie ma żadnej wojny, coś na wzór okresu międzywojennego to wszystko idzie do przodu bardzo wolno. Ale jak tylko coś się wydarzy to nagle dowiemy się o kosmicznych technologiach, które zostaną szybko stworzone.
  • #19
    gosztekseba
    Level 31  
    A Naziści skąd niby tak szybko doszli do tak zaawansowanej technologii jak na tamte czasy? może dzieło "Vimaaniki Shastry"? Kto wie jest wiele teorii na ten temat np Program "Chronos"... Nie ma dowodów za ani przeciw.
  • #20
    sonne2
    Level 21  
    Być może stworzyli jeszcze bardziej skomplikowane technologie niż my znamy np: związane z tym programem Chronos.
    Ale większość ich rozwiązań powstała wskutek tego, że reszta świata w to nie inwestowała, bo nie rozumiała tego lub nie potrzebowała. A ich naukowcy dostali nieograniczone finansowanie plus robotników przymusowych.
    Taka V1, czy V2 powstała z musu. A Niemcy do tej pory robią mniej produktów, ale lepiej wykonanych.
  • #21
    gosztekseba
    Level 31  
    I wszystko zostało rozkradzione przez USA i Rosjan :sprzęt, dokumentacje i naukowców. Teraz sobie testują te maszyny, a ludzie alarmują że UFO lata. Paranoja.
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    User removed account
    User removed account