Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Radiootwarzacz z CD/MP3, Hyundai TRC 666 A3 - uszkodzenie CD/MP3.

26 Sie 2011 20:23 4661 17
  • Poziom 30  
    Radioodtwarzacz jak w temacie. CD nie czyta płyt. Nie wiem jednak, czy uszkodzony jest tylko czytnik, czy też/lub silnik napędu płyty. Jeśli silnik to kupiłbym cały napęd. Nie mam doświadczenia z napędami CD. Bez płyty po zamknięciu pokrywy próbuje znaleźć TOC (soczewka porusza się przód/tył i góra dół). Z płytą rozpędza się do pewnych obrotów, ale nieregularnie, czasem słychać przeskoki jakiejś zębatki, a czasem zaczyna się nawet obracać w przeciwnym kierunku.
    Właśnie te obroty w przeciwnym kierunku są dla mnie niezrozumiałe. Chyba, że to efekt nagłego zahamowania i odbicia do tyłu.
    Proszę o podpowiedź.
    Andrzej
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Dziękuję za odpowiedź.
    Czytnik jest typu: SOH-AAV, cały mechanizm: CNS-B35V66F. Zamówiłem jedno i drugie (za jedną przesyłką). Wymienię tylko "główkę" i jeśli pomoże będę miał mechanizm na rezerwę.
    Temat do którego podałeś link, czytałem oczywiście wcześniej i teraz ponownie. Jest tam wiele cennych informacji, ale ja jako początkujący w tej dziedzinie i tak nie miałem niedosyt informacji jak zdiagnozować uszkodzenie silnika napędu płyty. Ten mój rusza w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazówek zegara, ale czasem zaczyna się obracać w kierunku odwrotnym (w lewo). Niekiedy wydaje się, że robi to chętniej niż w prawo.
    Jeśli chodzi o światło lasera, to regulacja PR-kiem powoduje widzialną zmianę jasności świecenia, ale nie poprawia sytuacji z odczytem. Cały czas jest NO na wyświetlaczu. Przy mniejszych prądach silnik jakby mniej "głupieje".
    Andrzej
  • Poziom 30  
    OK. Czekam na przesyłkę z częściami i potem do dzieła.
    Andrzej
  • Poziom 30  
    Wymieniłem najpierw sam czytnik i niestety nie działa.