Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakup sprężarki WAN-AW - na co uważać, remont kapitalny

bynio1991 13 Lut 2013 08:51 39153 56
  • #31
    szwarcu1
    Poziom 14  
    No i właśnie o to mi chodziło :-)

    Mam dwie wersje WAN-a. Jedna starsza z dwoma zaworami na cylinder i tam nawet nie było siateczki o której pisze dzikagwiazda. W tym modelu niestety troszkę chlapie olej przez odpowietrznik. Dla uprzedzenia komentarzy - ta sztuka jest po kapitalnym remoncie w WAN-Gdynia.
    Druga wersja jest nowsza z trzema zaworami na cylinder i w tym modelu nie mam już samej śruby jako odpowietrznika. Jest za to rurka zespolona z korkiem, a w rurce znajduje się wkładka (coś na zasadzie siateczki). Sama rurka jest zaślepiona śrubą, a jako odpowietrznik służy mała dziurka na górze rurki. Ten kompresor pracował u mnie jakiś czas i oleju było znacznie mniej niż w poprzednim. Pomimo, że technicznie jest w gorszym stanie technicznym.
  • MetalworkMetalwork
  • #32
    szwarcu1
    Poziom 14  
    Witam ponownie :-)

    Czy ktoś z forumowiczów ma WAN-a pracującego na wyższym ciśnieniu niż nominalne 0,7MPa?

    Wyremontowałem właśnie drugą sprężarkę (wersja z 3 zaworami na cylinder) i chciałbym podnieść troszkę ciśnienie wyłączenia --> załącz 0,8MPa, wyłącz 1MPa. Obawiam się jednak, że trwałość sprężarki może zostać takim zabiegiem znacznie skrócona. Myślałem też, aby po takim zabiegu zmniejszyć obroty na sprężarce kosztem wydajności - tak aby sprzęt nie był przeciążony.

    Co o tym sądzicie?
  • MetalworkMetalwork
  • #33
    Lantis 89
    Poziom 9  
    Spotkał sie ktoś z Wan-DW i jest w stanie powiedzieć coś wiecej na jej temat?
    Szukam sprężarki i akurat trafiłem na ofertę własnie z tym Wanem.
  • #34
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #35
    Lantis 89
    Poziom 9  
    Własnie po ewentualnym zakupię chciałbym zamontować 11kw i 10 barów by mnie satysfakcjonowało...
    A jak z ewentualnymi częściami zamiennymi? Nie ukrywam ze ciężko jest znaleźć jakieś informacje na temat tego sprzętu, musiało zostac wyprodukowane bardzo mało sztuk...
    Do S1P-135 jest wszystkiego pod dostatkiem.
  • #36
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #37
    Lantis 89
    Poziom 9  
    Zadz. w tygodniu i napiszę jak to sprawa wygląda.
    Kompresor do kupna za niecałe 5tysi, jest to dobra cena o ile jest na chwilę obecną w stanie bez wkładu ???
    Czy moze lepiej poszukać AW lub Airpola N50(Pomet???)- zastosowanie:
    hobbistyczne grzebanie przy autach, wypiaskować podwozie jedno na rok, klucz udarowy, pistolet itp

    A jeszcze jedno pytanko tak z ciekawości, czy domowa instalacja na zabezpieczeniu 32A wytrzyma rozruch takiego 15kw silnika?
    Dom pierwszy od transformatora...
  • #38
    Lantis 89
    Poziom 9  
    Temat zbadany, informacja z Gdyni jest taka ze pozostały pojedyncze sztuki tłoków cylindrów, pierścionki są, korbowodów do DW jak i AW juz brak w razie czego...
  • #39
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #40
    Lantis 89
    Poziom 9  
    Bardzo chętnie bym śrubę kupił ale mam 4tysiące plus 1tysiąc na piaskarkę i jakieś duperele.
    Wiecej nie wydam bo ja po prostu na tym nie bede zarabiał jedynie na własne potrzeby.

    Widziałem kilka fajnych ofert z Kompresorami tłokowymi BOGE lub ALUP o bardzo zacnych wydajnościach ale trochę sie boję o eksploatację z uwagi na lata produkcji 70-90 i pewnie kosmiczne ceny za częsci lub ich zupełny brak....

    Dlatego postawiałem na WANA, przemyślę jeszcze czy pachać sie w tego DW czy zwykłego AW kupić...
  • #41
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #42
    Lantis 89
    Poziom 9  
    Witajcie, Czy jest ktoś w posiadaniu Workshop Manual- Podręcznika Napraw do agregatu Wan-DW lub też AW - momenty śrub podejrzewam ze bedą podobne.
  • #43
    szwarcu1
    Poziom 14  
    Do AW kiedyś wrzucałem - momentòw nie ma.

    Mam przy okazji pytanie. Składam właśnie kompresor. Mam bańkę 300 litròw, silnik 7,5kW 2800 obr. Założyć do tego pompę od WANa AW (taką akurat mam po remoncie) i ustawić ciśnienie 8-10bar, czy lepiej zainwestować w pompę ABACa B7900?

    Pomijając finanse ☺

    Dziękuję za odpowiedź
  • #44
    kamilbis
    Poziom 2  
    Witam panowie, kupiłem dziś WAN AWA z zapasów wojskowych.
    Mam takie pytania:
    1. Jak sprawdzić szczelność zaworów w głowicy? czy tak jak się sprawdza zawory w głowicy samochodu?
    2. Czy istnieje możliwość regeneracji takich zaworów czy trzeba je wymienić na nowe?
    3. Czy to jest normalne, że pierścienie nie zbierają całego oleju ze ścian cylindra?
    Rozłożyłem cylindry na części pierwsze, wsadziłem pierścienie do cylindrów nie ma żadnego prześwitu, pierścienie schodzą sie do siebie.
  • #45
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #46
    kamilbis
    Poziom 2  
    Dziękuję Ci kolego za szybką odpowiedź Nagar jest na zaworach ssących jak i wydechowych. Z tego co powiedział mi sprzedający stała u niego 5 lat, a ile wcześniej w magazynie wojskowym on tego nie wie. Postaram się zrobić jak mówisz tylko mam pytanie czy można te zaworki rozebrać na części pierwsze umyć np w nafcie?
  • #47
    potegat
    Poziom 19  
    Mam pytanie odnośnie Wan-AW, chodzi mi o koło pasowe, niektóre sprężarki mają koło z przeciwwagą a niektóre bez .
    O co chodzi. Kupiłem Wan-a z kołem nie oryginalnym i nie wiem jakie założyć.
    Z tego co zauważyłem to starszy model s1p120 ma koło z przeciwwagą a nowszy s1p135 koło bez przeciwwagi.
    Może ktoś ma wiedzę na ten temat
  • #48
    vcc
    Poziom 34  
    Mam 135 bodajże z 82 roku i jest bez przeciwwagi, z ato przeciwwagi są na wale, może starsza wersja miała inny wał lub słabe wyważenie i dołożyli trochę na kole?
  • #49
    potegat
    Poziom 19  
    Rozebralem wan-a, cylindry do szlifu zawory do wymiany wal dobry ale o tym zdecyduje szlifierz. W sumie to zakładałem ze tak będzie wiec bez niespodzianek.
    Zastanawia mnie uszczelnienie pompy oleju, w katalogu jest uszczelnienie w postaci pierścienia a ja mam odwrócony simmering. Nie wiem czy to oryginał czy ktoś taki włożył
  • #50
    vcc
    Poziom 34  
    W mojej jest metalowy pierścień, może jakaś przeróbka?
  • #55
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #56
    potegat
    Poziom 19  
    Pisałem z telefonu i nie zauważyłem że źle napisałem.
    Co do odwadniacza odolejacza to mam mniejszego wan-a dwu-tłokowego w którym oryginalnie jest zamontowany taki zbiornik z pierscieniami i co jakiś czas spuszczam z niego mieszaninę oleju z wodą. Znajomy ma w identycznym wanie taki zawór 2 cale i działa, dodatkowo zamontuje mu oring żeby nie klepał
  • #57
    potegat
    Poziom 19  
    Jak na razie sprężarka przepracowała około 4 godzin, przerobiłem już zawór zwrotny na 1 cal od kompresora (wcześniejszy się skończył) elektryka działa, obroty około 760 silnik 7,5 kw daje radę. Teraz pora na akcję osuszania powietrza. Jak pisał przedmówca najpierw chłodzenie a później osuszanie.