Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Romet Dezamet 019 jak powinny być ułożone łożyska

toffik353 27 Sie 2011 13:04 6728 18
  • #1 27 Sie 2011 13:04
    toffik353
    Poziom 11  

    Witam.
    Chciałbym się dowiedzieć jak powinny być ułożone (w jakiej kolejności) łożyska, uszczelniacze, "pierścień" (chyba dystans) na wale po stronie magneta.
    Dostałem silnik rozkręcony na części pierwsze i nie wiem jak to ma być włożone?

    Czy to złożenie ma wyglądać tak:
    Wał- łożysko- seger - "pierścień"(dystans)- łożysko- uszczelniacz.

    Jeśli popełniłem jakąś pomyłkę to proszę ją skorygować.
    Dziwi mnie jedna rzecz, mianowicie dlaczego drugie łożysko nie jest zabezpieczone segerem?

  • #3 27 Sie 2011 15:43
    toffik353
    Poziom 11  

    Rysunek ten przeglądałem już wcześniej, ale na nim nie widać czy są jakieś zabezpieczenia. Chciałem się dowiedzieć od kogoś kto rozbierał taki silnik. Jeszcze nie jestem pewien czy między łożyskiem a uszczelniaczem nie powinno być jakiejś podkładki.

  • #4 27 Sie 2011 19:05
    630176
    Usunięty  
  • #5 28 Sie 2011 20:28
    toffik353
    Poziom 11  

    Dziękuje.

    A jak najlepiej włożyć wał w łożyska w karterach?

  • #6 28 Sie 2011 23:55
    bartosz789
    Poziom 30  

    Łożyska w wał a potem podgrzać kartery i wał wejdzie jak w masło.

  • #7 29 Sie 2011 00:25
    630176
    Usunięty  
  • #8 01 Wrz 2011 22:47
    toffik353
    Poziom 11  

    Tak też zrobiłem. Dziękuję wszystkim za rozwiązania.

    Odpaliłem silnik, trzeba wyregulować ale mniejsza z tym. Jest inny problem ze sprzęgłem.
    Jest ono poskładane dobrze, nie są sklejone tarcze. Naciskając "klamkę" przy manetce wciska się bez problemu, lecz w ogóle go nie ma (nie działa). Wbijając bieg ze sprzęgłem to tak jak by go wbijał bez sprzęgła. Jak to naprawić?

  • #9 01 Wrz 2011 22:54
    630176
    Usunięty  
  • #10 01 Wrz 2011 23:02
    bizon_126
    Poziom 28  

    Ten dystans o którym piszesz powinien być między uszczelniacz-em a koszem sprzęgła
    Od strony magneta to 2x łożysko ,uszczelniacz i magneto

  • #12 01 Wrz 2011 23:29
    ogarman
    Poziom 8  

    Kolejność to wał łożysko podkładka łożysko simering

    Dodano po 3 [minuty]:

    Co do braku sprzęgła przypomnij sobie czy w deklu miałeś taki mały walec który jest z jednej strony przecięty może ci wypadł on odpowiada za wyciskanie sprzęgła

  • #13 02 Wrz 2011 22:10
    toffik353
    Poziom 11  

    ogarman napisał:

    Co do braku sprzęgła przypomnij sobie czy w deklu miałeś taki mały walec który jest z jednej strony przecięty może ci wypadł on odpowiada za wyciskanie sprzęgła

    Ten walec zakładałem na sprzęgło i jest tam gdzie być powinien.

    Silnik pali jak trzeba tylko tego sprzęgła jak by nie było. Kupiłem nowy kosz sprzęgłowy i go założyłem, bo stary był popękany i spawany przez poprzedniego właściciela. Tarcze się nie skleiły bo nimi kręciłem i odchodziła jedna od drugiej.. Może to wina tego nowego kosza?

  • #14 03 Wrz 2011 08:31
    630176
    Usunięty  
  • #15 04 Wrz 2011 10:32
    bizon_126
    Poziom 28  

    A jak z naciągiem linki u mnie cos było nie tak i dołożyłem drugą śrubę regulacyjną na linkę i w ten sposób udało mi sie naciągnąć linkę i sprzęgło jest[efekt taki jak by linka była za długa]

  • #16 04 Wrz 2011 20:09
    toffik353
    Poziom 11  

    Jerzykowski napisał:
    Cały mechanizm wysprzęglania jest sprawny?


    Wszystko działa poprawnie.

    Dodano po 4 [minuty]:

    bizon_126 napisał:
    A jak z naciągiem linki u mnie cos było nie tak i dołożyłem drugą śrubę regulacyjną na linkę i w ten sposób udało mi sie naciągnąć linkę i sprzęgło jest[efekt taki jak by linka była za długa]


    Jak naciągnąłem linkę do końca to nie mogłem nacisnąć klamki od sprzęgła.
    Regulowałem śrubę od linki: wkręcałem na max i wykręcałem, nic nie pomagało.

  • #17 04 Wrz 2011 20:30
    39006
    Usunięty  
  • #18 04 Wrz 2011 22:34
    Zico63
    Poziom 37  

    Nie tylko montaż sprzęgła ale i ułożenie pancerzy linki w miejscach oporu (obudowa "klamki" i blok silnika).
    Wspomniany walec ma być w bocznej obudowie sprzęgła, montowany z obudową a wyciskany dźwigienką kształtową.
    Dalej kolejność tarcz: Tarczka z bolcami, tarcza, przekładka, tarcza - i tarczka mocująca. Np rys. ze strony:
    http://kamil80.republika.pl/download.html
    Kolejna sprawa, czy nie jest przesunięty wał: magneto ma odstęp od tych trzech śrub mocujących podstawę iskrownika nie większy jak ok. 1÷1,5mm; czy tak jest?

  • #19 05 Wrz 2011 21:07
    toffik353
    Poziom 11  

    Wszystko działa! Były dwa problemy:
    1. Nowy kosz sprzęgłowy - od strony gdzie się wkłada zabierak z tarczami był spaw na koszu, który uniemożliwiał obracanie się zabieraka. Zeszlifowałem nadmiar spawu papierem ściernym i wszystko gra.
    2. Od strony wału pod kosz sprzęgłowy dałem podkładkę której nie powinno być.
    Dziękuję wszystkim za pomoc. Problem rozwiązany.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME