Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pompka wody powoduje wyzwolenie wył. różnicowoprądowego

urwis1961 27 Sie 2011 23:35 1767 5
  • #1 27 Sie 2011 23:35
    urwis1961
    Poziom 9  

Na początek wielka prośba:
    - piszcie jak "chłop krowie na granicy" bo jestem laikiem i "fachowość" wypowiedzi zamiast rozjaśnić mi w głowie da skutek odwrotny
    - darujcie "najpierw szukaj potem pytaj" ew. doucz się, google nie bolą, zleć fachowcowi, itp. bzdety wypisywane przez ludzi niewątpliwie bardzo mądrych lecz mało wnoszących do tematu.

Jest oczko wodne, w nim pompka (zatapialna) zasilająca filtr i kaskadkę.
    Ograniczone "środki" więc i możliwości.
    Pompka za 80zł!!! (napięcie z sieci moc 400W)
    Kupina w sklepie i założona chodzi ślicznie przez parę dni a potem zaczynają się schody :(
    Po godzinie pracy (czasem po paru) wywala różnicówkę.
    Wiem napewno, że to robota pompki bo jak jej nie włączę to różnicówka nie wywali nawet przez tydzień mimo deszczy itp.
    To już trzecia pompka, którą wymieniłem i sytuacja się powtarza.
    Nie chcę się bawić w procedurę reklamacji bo długi dojazd i brak czasu czyni to zbyt kłopotliwym.
    Zakładam (może mylnie), że po tych paru dniach przedostaje się do nich jakaś śladowa ilość wilgoci i stąd ten efekt.
    Zjawisko (to ew zawilgocenie) nie powiększa się chyba bo nawet po długim moczeniu (ok miesiąca) różnicówka wywalała nie natychmiast a nadal po dość długiej pracy pompki (ok 1h)
    Przyznam się, że koŃbinowałem już nad "obejściem" różnicówki ale... jednak to woda(!) - ktoś może "wdepnąć" wsadzić rękę... cokolwiek.

Pytanie:
    czy dołożenie do instalacji - tuż przed wtyczką pompki - transformatora separacyjnego (1:1)
    1. zniechęci uprzykrzliwą różnicówkę do wywalania?
    2. czy wówczas ew "coś" czym będzie pompka "siała" w wodzie może być niebezpieczne dla ludzi?

Aha - jeszcze jedno: