Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik motoroweru Komar nie odpala

ovca76 28 Aug 2011 11:44 13767 17
  • #1
    ovca76
    Level 10  
    Witam. Proszę o pomoc w odpaleniu. Jest to stary motorower, kolega odziedziczył po teściu i chce go uruchomić. Motorek stał kilka lat w stodole. Miałem kilka motorynek więc pomyślałem "nie me sprawy, zrobi się" i zaczęły się schody. Może zacznę od tego co zrobiłem:
    1. Gaźnik wyczyszczony, pływak sprawdzony, nie przecieka.
    2. Kondensator profilaktycznie nowy.
    3. Przerywacz zapłonu nowy, przerwa na 0,4 mm.
    4. Uszczelniacze na wale nowe.
    5. Zapłon 3mm przed GMP, chociaż próbowałem opóźniać, przyspieszać i nic.
    Przy próbie odpalenia nawet nie załapie, żadnego strzału w rurę gaźnik. Cisza, tylko zalewa świecę. Iskra ładna niebieska. Silnik jest z biegami przy kierownicy. Założyłem też nowy klin i dalej nic. Ciśnienie w cylindrze jakieś jest sprawdzane na palec. Wlewałem paliwo na denko tłoka i nic kompletna cisza. Sprawdzałem pierścienie na tłoku są ok, żadnych wżerów czy rys na cylindrze. Proszę o pomoc może coś przeoczyłem. Z góry wszystkim dziękuję.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kompresja sprawdzona? Silnik w ogóle spręża?
    To, że iskra jest na wykręconej świecy nie jest w pełni miarodajne. Podmień świecę na inną.
    Punkt zapłonu NA PEWNO wypada we właściwym miejscu?
    Silnik nie jest przypadkiem zalewany przez paliwo? Samo sprawdzenie, czy pływak nie przecieka, to jeszcze nie wszystko. Ważny jest też stan paliwa w komorze.
    Kondensator porządnie przymocowany do masy pojazdu?
  • #3
    ovca76
    Level 10  
    Kompresji nie mam czym sprawdzić dokładnie. Podmieniałem też świecę i kabel od wysokiego napięcia. Zapłon, jak pisałem wyżej, przyśpieszałem opóźniałem i nic. A co masz na myśli czy silnik nie jest zalewany przez paliwo? Jak to sprawdzić? Świece zalewa. Komar nawet nie łapie nic cisza. Kondensator dobrze przykręcony. Jak sprawdzić stan paliwa w komorze? dzięki
  • #4
    Jackall
    Level 27  
    Tak... A czy paliwo wymienione, czy próbujesz na tym co było w baku?
  • #5
    ovca76
    Level 10  
    Oczywiście, że wymienione.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    ovca76
    Level 10  
    Jest taka możliwość. Ale jak wykręcę świecę to jest zalana paliwem nie jest tłusta z oleju. Dodam jeszcze że motorek próbuję odpalać wiertarką (nie mam już siły go kopać). Może się mylę ale jak by był olej w komorze to już by go wypluło


    Jaki powinien być luz na pierścieniach? Kurczę nie pamiętam czy była uszczelka po cylindrem!!! Można ja dorobić z kryngielitu.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    ovca76
    Level 10  
    :D Będę próbował z pomocą wszystkich chętnych ELEKTRODOWCÓW.Dzięki za info.Minęło ładnych parę latek jak ostatnio grzebałem w motorynce , tak że mogłem pozapominać parę ważnych spraw dotyczących naprawy:D
  • #11
    ovca76
    Level 10  
    Ok, nie ma problemu. Zdemontowałem pierścionki, luz na zamkach to 0,4 i 0,45mm, czy mam je wymienić?
  • #12
    ogarman
    Level 9  
    Podstawowymi rzeczami przy odpaleniu tego silnika jest po dokręcanie wszystkich śrub łącznie z nakrętkami głowicy. Ciśnienie wystarczy sprawdzić palcem jeśli nie dasz rady go utrzymać przy wejściu świecy to znaczy że jest kompresja sprawdź czy masz wszystkie uszczelki lub czy chociaż miejsca łączeń elementów są łączone na silikon lub farbę kiedyś tak robili spróbuj wyregulować gaźnik (przestaw go na iglicy i pokręć śrubą od ustawienia przepływu paliwa) załóż koniecznie filtr powietrza razem z jego osłoną niektóre silniki nie lubią pracować bez niego no i najważniejsza rzecz jakiego koloru jest iskra na świecy powinna być niebieska jeśli jest blada lub żółta to zmień świece na razie tyle napisz czy to coś z tego a jak nie to pomyślimy dalej.
  • #13
    ovca76
    Level 10  
    Dzisiaj mam zamiar go poskładać, kupiłem nową uszczelkę po cylinder i głowicę oraz pierścienie. Zobaczymy na efekt. Dziękuję za info. Założę też puszkę na gaźnik. Do tej pory próbowałem odpalać bez niej. A w jakim położeniu dać iglicę?Teraz jest ustawiona na środku.
  • #14
    zylax4
    Level 16  
    Iglica ma zostać w środkowym położeniu.
  • #15
    ovca76
    Level 10  
    I dalej nic z komarka nawet nie pierdnie. Świecę zalewa, czyli paliwo na pewno dochodzi. Iskra ładna ma kolor fioletowy. Będę miał dzisiaj inny gaźnik, ale nie wiem czy sprawny. Jest możliwość sprawdzenia cewki zwykłym miernikiem, jeżeli tak to jak? Bo tylko jeszcze cewka zapłonowa, jest stara.
  • #16
    zylax4
    Level 16  
    Pamiętaj też że gdy iskra będzie za duża to silnik też nie będzie chciał chodzić. Przerwa na świecy 0.45/0.5 na przerywaczu 0.3 . Zobacz też czy ktoś nie pomylił dysz w gaźniku. Może spróbuj wymienić tą główną na nową. Ciekaw jestem czy skrzynia korbowa jest czysta. Ewentualnie spróbuj iglicę przestawić na najniższy rowek. U mnie też nie chciał palić. Dałem 2 uszczelki między gaźnikiem a cylindrem i o dziwo jest wspaniale. Sprawdzałeś na innej świecy? Czy cewki nie obcierają o koło magnesowe? Próbuj przestawiać stojan na oko w różne pozycje.
  • #17
    ovca76
    Level 10  
    Świecę zmieniałem, magneto nie ociera o cewki. Spróbuję jeszcze przestawić iglicę. Stojan, czyli iskrownik masz na myśli? Dysze nowe, będę mógł kupić dopiero po niedzieli. Założyłem dziś rano inny gaźnik i nic to nie dało. Nie mam już nerwów do tej maszyny.
  • #18
    ovca76
    Level 10  
    Problem rozwiązany. Pomogła wymiana cewki zapłonowej na nową (na starej też była iskra). Dzięki wszystkim za pomoc.