Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Vectra B kłopoty po wymianie maglownicy

marins 28 Aug 2011 14:51 3988 2
  • #1
    marins
    Level 13  
    Witam. Otóż 3tygodnie temu wymieniłem maglownicę w swojej V.B. Kupiłem maglownicę używaną lecz sprzedawca zarzekał się że jest na 100% sprawna. Stara maglownica działał dobrze lecz lała się już okrutnie z prawej strony. Po wymianie maglownicy i około 20minutowym odpowietrzaniu chciałem zrobić mały obrót kierownicą w lewo i wtedy wyrwało mi kierownicę z rąk obracając ją do oporu w lewo po czym zwrot do oporu w prawo. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu kierownica stała w miejscu do czasu aż nie dostała impulsu w którąś ze stron obrotu. Spróbowałem ją zatrzymać ale to na nic (prawie mi kciuki połamała). Wymontowałem magiel ponownie w celu wymiany wałka z zaworkami. Po drodze znalazłem uszkodzoną śrubę mocującą metalowy przewód do maglownicy (ten z prawej strony patrząc z za kierownicy) Dokładnie to nie było w tej śrubie sprężynki. Sprężynka leżała luźno w kanale gdzie wkręca się tą śrubę.
    Wymieniłem cały wałek z zaworami, założyłem drugą śrubę gdzie ta sprężynka była. Wszystko złożyłem. Odpalam auto i daje mu chwilę na odpowietrzenie układu. Dotykam kierownicy a ta ponownie wali od lewej do prawej z wielką siłą.

    Drodzy koledzy pomóżcie w rozwiązaniu mi tej zagadki bo auto stoi już 3tygodnie na kanale a mnie już ręce opadają ze zmęczenia i niewiedzy.
  • #2
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Co tu Ci pomóc, skoro definitywnie przekładnia do remontu, a właściwie zaworki i kanały w tejże przekładni. Krótko obrazując, to obracając kołem kierowniczym w kierunku ruchu wskazówek zegara, nastąpi przesunięcie w lewo tłoka o lewo-skrętnym gwincie nakrętki, a w prawo - tłoka o prawo-skrętnym gwincie nakrętki. Ponieważ ruch tłoka ma być wspomagany przez olej pod ciśnieniem, olej musi być skierowany na prawą stronę cylindra. Następuje przesunięcie górnego tłoczka zaworu w prawą stronę oraz dalsze otwieranie szczeliny wlotowej na dopływie oleju, natomiast dolny tłoczek zaworu cofa się w lewo i następuje przerwanie dopływu oleju przez zamknięcie szczeliny wlotowej. Najprawdopodobniej brud, lub zużycie niektórych elementów w głowicy maglownicy powoduje złą pracę tychże zaworków/tłoczków i stąd te kłopoty. Ja oddałbym gościowi tą maglownicę i szukał innej... Przez neta nie jestem w stanie określić co dokładnie jest przyczyną. Posprawdzaj wszystkie zaworki i drożność kanałów w przekładni, jeśli chcesz się "pobawić" (także tych powrotnych) i pewnie dojdziesz co jest nie tak, ale to trochę zabawy jest i ważne dla Ciebie - zachowaj czystość podczas pracy...
  • #3
    marins
    Level 13  
    Witam Cie kolego. Nie bardzo rozumie co tam mogę jeszcze zrobić. Cały wałek skrętny został wymieniony ze starej (sprawnej) maglownicy.

    Gdzie są jeszcze jakieś zaworki prócz tych na wałku skrętnym i tym w śrubie na wejściu płynu??

    Koleś od którego brałem magiel mówił mi jeszcze że ona rok czasu leżała odłogiem bo go nie było w kraju

    Tak się zachowuje układ kierowniczy po wymianie

    http://www.youtube.com/watch?v=a8m9T9WhQYA