Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1.6e z 1998r - dziwnie się przegrzewa

akbluebird 29 Sie 2011 00:51 7202 8
  • #1 29 Sie 2011 00:51
    akbluebird
    Poziom 2  

    Witam,
    mam problem z układem chłodzenia w renault megane z silnikiem 1.6 (8V, 90KM). W układzie chłodzenia po nagrzaniu silnika wydaje się być zbyt wysokie ciśnienie - rozerwało już jeden przewód cieczy chłodzącej oraz nastąpiło niewielkie uszkodzenie przy chłodnicy. Wskazówka temperatury po rozgrzaniu silnika przez chwilę trzyma temperaturę po czym po kilku kilometrach zaczyna iść do góry, spada, do góry itp.
    Dziś miałem sytuację, że przy wskazówce temperatury wskazującej optymalną temperaturę silnika zapaliła się kontrolka przegrzania płynu chłodniczego. Do tego wentylator nie załączył się w tej sytuacji (ogólnie nie chce się załączać, mimo że dopiero co był wymieniany czujnik go załączający i wentylator pracował prawidłowo - najprawdopodobniej już po chwili się to znów zepsuło). Miałem także wrażenie, że ubywało płynu z układu, chociaż nie były to duże ilości. Jednym słowem POMOCY!

    0 8
  • #2 29 Sie 2011 01:14
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    Pompa cieczy chłodzącej (wody) do sprawdzenia/wymiany. Sprawdź również termostat.

    1
  • #3 29 Sie 2011 01:18
    archaniol40
    Poziom 21  

    Prawdopodobnie walnięty termostat. A jak pojawiają się bąbelki w zbiorniczku namiarowym lub wywala z niego chłodziwo to uszczelka pod głowicą.

    1
  • #4 29 Sie 2011 08:04
    carot
    Poziom 26  

    Co do wentylatora, sprawdź czujnik i wentylator, czy są sprawne.

    0
  • #5 29 Sie 2011 09:34
    przem27
    Poziom 29  

    Wygląda na uszczelkę pod głowicą, najprościej sprawdzić układ chłodzenia na zawartość CO2 i się wyjaśni.
    pozdr

    1
  • #6 29 Sie 2011 11:02
    kacpermiki
    Poziom 17  

    przem27 ma rację też miałem taki przypadek z clio II pękały przewody i lało korkiem. okazała się uszczelka.

    1
  • #7 29 Sie 2011 18:46
    akbluebird
    Poziom 2  

    zastanawiam się czy mogę tak jeździć jeżeli wskaźnik temperatury wskazuje prawidłową wartość, ale pali się kontrolka przegrzania? Czyżby termometry do obu tych urządzeń były w innych miejscach układu chłodzenia/silnika i czy możliwe aby tam były tak odmienne temperatury?

    0
  • #8 30 Sie 2011 09:22
    przem27
    Poziom 29  

    Oczywiście że możesz jeździć ale nie miej do nikogo pretensji jak gdzieś nie dojedziesz albo nie wrócisz, a później naprawa będzie kosztowała majątek lub skończy się wymianą jednostki napędowej ewentualnie ze względów ekonomicznych złomowaniem auta...
    pozdr

    0
  • #9 31 Maj 2012 21:57
    Ture11
    Poziom 34  

    Powiem ci kolego tak; miesiąc temu też myślałem, że można jeździć. Dziś mamy zatarty silnik.

    Zaczynało się tak samo - rośnie temperatura do 90stopni, potem nagle do maksimum - otwiera się termostat. Po odkręceniu korka cieczy - czuć spaliny, płyn chłodniczy przybiera kolor brązowy, wygląda i pachnie jak FeCl3. Po wymianie płynu na wodę kranową, po kilku dniach pojawiła się wylewająca ze zbiorniczka rdza z tłoka nr.1 - tam pękła uszczelka. Silnik chodził coraz gorzej, jeszcze potem ojciec nie zauważył wzrostu temperatury i jechał z 5 minut na zapalonej kontrolce.
    Pod koniec żywotu silnik pił 2 litry wody na 20 minut jazdy - dziurka w uszczelce sama się powiększała. To był jego ostatni napój w życiu - podczas jazdy nagle zaczęło trząść kierownica w rytm pracy silnika. Do domu dojechaliśmy - i tyle. Zatarty.

    Nie polecam jeździć w tym stanie. Jedna sekunda nieuwagi i nowy silnik konieczny.
    Pozdrawiam.

    0