Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STILO 1.9JTD, drgania lusterka wewnętrznego

delta79 29 Sie 2011 15:53 4057 18
  • #1 29 Sie 2011 15:53
    delta79
    Poziom 8  

    WITAM!
    Czy znacie jakiś sposób na drgania lusterka wewnętrznego w STILO?
    Irytuje tym bardziej, że w drgania wpada w czasie jazdy (przy 100km/h i wyżej 'obraz' staje się już nie do zniesienia)..

    Jakiś pomysł?
    Będę wdzięczny..!

    /dodam, że poduszki pod skrzynią wymienione, stabilizatory- końcówki również/

    delta79

    0 18
  • #2 29 Sie 2011 19:12
    decybel91
    Poziom 39  

    Tylko lusterko drga?

    0
  • #3 30 Sie 2011 16:16
    delta79
    Poziom 8  

    Generalnie tylko lusterko..

    Oczywiście tylna półka też swoje robi..
    Trzeszczy coś MOCNO pod zegarami (przy ostatnim serwisowaniu auta, nawet próbowaliśmy sobie z tym poradzić, ale zdjęcie zegarów nic nie dało, a na zdjęcie całego kokpitu się nie zdecydowałem)...

    Realnie podchodząc do sprawy, zależy mi na tym lusterku..

    0
  • #4 30 Sie 2011 19:13
    kwok
    Poziom 39  

    W zasadzie jeśli lusterko się telepie to drga całe auto - przecież nie można lusterka do karoserii "przyspawać". Do tego półka warczy.... Może koła do ważenia trzeba dać - tylne się słabo czuje jeśli trzepią.

    0
  • #5 30 Sie 2011 19:19
    zeimp
    Moderator na urlopie...

    A mogli kiedyś czasami szybę przednią wymieniać i źle jest przyklejona podstawa lusterka... Na własne oczy widziałem tego typu sprawy, że po wymianie szyby przedniej, wstecznie lusterko drgało, a z samochodem wszystko w porządku było. W niektórych szybach, brakuje właśnie tej podstawy i trzeba ją przekleić ze starej, lub zakupić nową.

    0
  • #6 30 Sie 2011 22:00
    sobol350
    Poziom 15  

    Jazda do wulkanizacji !!! koła i opony.Dopiero wtedy pisz!!!!!!!

    0
  • #7 31 Sie 2011 08:30
    carot
    Poziom 26  

    Mniemam, że poduszki pod silnikiem i skrzynią we wzorowym stanie i oryginalne? Zakładałem kiedyś jakieś słabe zamienniki do Passata B3, to buda dostała takich wibracji jakby się jeździło na wibratorze do betonu.

    0
  • #8 31 Sie 2011 21:50
    sobol350
    Poziom 15  

    carot napisał:
    Mniemam, że poduszki pod silnikiem i skrzynią we wzorowym stanie i oryginalne? Zakładałem kiedyś jakieś słabe zamienniki do Passata B3, to buda dostała takich wibracji jakby się jeździło na wibratorze do betonu.


    JASNE. A czy ty w ogóle umiesz czytać???to co napisał autor na samej górze???

    0
  • #9 31 Sie 2011 22:11
    carot
    Poziom 26  

    sobol350 napisał:
    JASNE. A czy ty w ogóle umiesz czytać???to co napisał autor na samej górze???

    delta79 napisał:
    poduszki pod skrzynią wymienione

    A ty umiesz? Jest gdzieś napisane czy na oryginały?

    0
  • #10 01 Wrz 2011 15:13
    delta79
    Poziom 8  

    Hej!
    1. Części oryginalne. Nowe.
    2. Koła wyważone. Opony mają jeden sezon (nie są to buble).
    3. Auto kiedyś dostało w tył (od strony wlewu). Lekka wgniotka (a lusterka drgało jeszcze przed incydentem).Trochę szpachli i wygląda jak nowe. Grubość lakieru sprawdzana po całości. Zadbany fiat. Przed zakupem dokładnie sprawdzony (użytkuję 3ci rok). Szyba przednia nie wymianiana (a przynajmniej śladu nie ma, że wymieniana była).

    Faktycznie rezonansuje.. Na wolnych obrotach (kiedy zimny) doznania akustyczne we wnętrzu auta są średnio miłe;-).

    Temat rozpocząłem, bo w jednym z testów STILO znalazłem info, że lusterko wewnętrzne wpada w wibracje w przypadku silnika 1.9 JTD. Ani słowa jednak nie znalazłem na temat tego, czy można na to coś poradzić..

    DZIĘKUJĘ za powyższe odpowiedzi.

    0
  • #11 01 Wrz 2011 21:53
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Wpada w rezonans, spróbuj przymocować na próbę coś ciężkiego do lusterka. Oczywiście bez przesady. Miałeś tak od początku twojego posiadania, czy przyszło z czasem samo?

    0
  • #12 02 Wrz 2011 12:19
    delta79
    Poziom 8  

    nie, nie od początku..
    Jeszcze dwa lata temu było to naprawdę ciche auto;-)
    /a przebieg dopiero 100 tysięcy i w 100% oryginalny/

    ech...

    0
  • Pomocny post
    #13 02 Wrz 2011 12:24
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Jednak zawieszenie silnika i tłumików do ponownego obejrzenia, drgania i rezonans są także na postoju? Zwiększają/zmniejszają się podczas przyspieszania/zwalniania?

    0
  • Pomocny post
    #14 02 Wrz 2011 12:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Drgania lusterka, to skutek i próba likwidacji tylko tego, to jak posypywanie syfa pudrem. Nieważne, że opony są młode. Należy je bezwzględnie sprawdzić. Auto zabrać też do rzetelnego mechanika i odbyć z nim jazdy.

    0
  • #15 02 Wrz 2011 13:11
    delta79
    Poziom 8  

    Pawel wawa napisał:
    Jednak zawieszenie silnika i tłumików do ponownego obejrzenia, drgania i rezonans są także na postoju? Zwiększają/zmniejszają się podczas przyspieszania/zwalniania?


    Tak, podczas postoju jest rezonans. Przyspieszam (ewentualnie zwiększam obroty) jest ciszej. Drgań nie czuć..

    Cytat:
    [i]Drgania lusterka, to skutek i próba likwidacji tylko tego, to jak posypywanie syfa pudrem. Nieważne, że opony są młode. Należy je bezwzględnie sprawdzić. Auto zabrać też do rzetelnego mechanika i odbyć z nim jazdy.[/i


    Sprawdzę kwestię, jednak rezonans na postoju nie tłumaczy (raczej) drgań, prawda?

    Za sugestię dziękuję!

    0
  • #16 02 Wrz 2011 14:09
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    delta79 napisał:
    Przyspieszam (ewentualnie zwiększam obroty) jest ciszej


    Szukaj usterki w zawieszeniu silnika/skrzyni.

    0
  • #17 02 Wrz 2011 15:29
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Czy silnik, sprzęgło i skrzynia biegów pracują normalnie? Da się wyczuć jakieś wzmożone drgania na drążku zmiany biegów, na innych elementach?
    Czy przy jakiejś prędkości te drgania się uspokajają?

    0
  • #18 02 Wrz 2011 16:59
    josephmike
    Poziom 15  

    Witam. Może moja odpowiedź nie będzie wielką radą ani pocieszeniem, ale te typy mają tak, że same w sobie są słabo wyciszone i wytłumione. Jak są nowe, problemu nie ma, ale już z niewielkim przebiegiem potrafią się pojawiać niepokojące sygnały i wcale to nie świadczy o jakiejś usterce. Dla pewności możesz jeszcze sprawdzić, w jakim stanie masz koło pasowe na wale korbowym. Tam jest tłumik drgań, który też lubi się sypać.
    W moim stilo wymieniłem ten właśnie element i jest lepiej, ale nadal czasem coś drży pod deską wskaźników.

    0
  • #19 05 Wrz 2011 15:12
    delta79
    Poziom 8  

    DZIĘKUJĘ ZA SUGESTIE!
    Silnik i skrzynia pracują normalnie.
    Raz jeszcze przyjże się zawieszeniu silnika/ skrzyni.

    Koło pasowe na wale korbowym ?plus tłumik drgań/
    Zwrócę uwagę i na to.

    Myślę, że temat można zamknąć.
    Dziękuję!

    0