Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Znikające sterowanie z ECU Opel Vectra B

29 Sie 2011 19:01 3431 7
  • Poziom 2  
    Witam
    Problem tkwi w samochodzie Opel Vectra B z roku 99. Silnik 1.6 XEL

    Auto ma problem z zapaleniem na zimnym silniku na rozgrzanym lepiej pali. Przy gwałtownym dodaniu gazu ginie impuls wyjściowy z komputera na pinie A28 (wtyczka A2) sterujący przekaźnikiem głównym zasilania, ginie po prostu kontrolka mruga raz jest raz nie ma. Na wolnych obrotach sygnał jest wporządku. Początkowo myślałem że winny jest ECU jednak zamieniłem sterownik (nie wiem czy na 100% sprawny) ale sytuacja identyczna, zapali jednak impuls tak samo ginie przy gwałtownym dodaniu gazu (przy delikatnym dodaniu gazu wszystko ok). Ma może ktś jakiś pomysł lub podobne doświadczenia ??
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 27  
    zdubluj kable chwilowo i sprawdz
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 2  
    o których kablach mówisz ?
  • Poziom 39  
    Masy z klemy do silnika oraz na karoserię.
  • Poziom 35  
    Wszystko wskazuje na uszkodzony ster. Ale jak podmianka nic nie daje to szukaj usterki dalej. Wracajac do przekaznika głownego zobacz co ginie i zamien to. Tzn jak ginie 85 to podaj, jak ginie 30 to podaj własne.
  • Poziom 2  
    podając bezpośrednio masę na przekaźnik (sterowanie masą)
    auto zachowuje się tak samo szarpie, gwałtownie dodając gazu nie wchodzi na obroty, wydaje mi się że tak mówi decybel 91 winny jest ECU. Tylko dręczy mnie to że zrobiłem podmiankę z innym ECU i mało prawdopodobne jest żeby dwa komputery miały identyczne uszkodzenie. Zaczyna mi brakować pomysłów. Podpinając diagnoskop oczywiście sieje błędami (przez zaniki zasilania z przekaźnika) ale po wykasowaniu i dopóki się gwałtownie nie doda gazu zero błędów.
  • Poziom 29  
    Podobne objawy z różnymi cudami walczyłem w innych modelach samochodów takich jak ford czy mercedes albo vw. Zazwyczaj jak nie komputer to winne mogą być złącza i wiązki kabli i możliwie przekażniki. Nawet wystarczy że będzie zawilgocony komputer albo jakiś sterownik i też się dzieją cuda.
    Radził bym popatrzeć nad złączami i wiązkami kabli oraz przejrzeć przekażniki oraz styki.
  • Moderator Samochody
    Przede wszystkim to masy na silniku.