Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł zapłonowy YAMAHA VIRAGO XV535

29 Sie 2011 22:53 12929 24
  • Poziom 14  
    Witam,
    Chciałbym zacząć dyskusję odnośnie tego modułu. Co w nim pada ?
    Motocykl mi nie wchodzi na obroty. Rozebrałem moduł, są tam tranzystory D1071, i mnóstwo elementów w tym jakiś scalak - MH63B01V1P. Jest tam też mnóstwo elektrolitów, zastanawiam się czy one aby nie wyschły ?
    Jak się do tego zabrać ?
    Co proponujecie.
    Moduł ma oznaczenie J4T033

    https://obrazki.elektroda.pl/5932962800_1314704847.jpg
  • Poziom 25  
    Jestes pewien ze nie wchodzenie na obroty jest spowodowane uszkodzonym modulem?
    Sprawdzales gazniki, membrany?
  • Poziom 14  
    Pewności nie mam, ale gaźniki przejrzałem już kilkukrotnie. Membrany są ideał.
    Miałem gaźniki na na stole. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to fiksowanie zapłonu.
  • Poziom 25  
    Jak to zaczelo sie dziac? od razu czy postepowalo?
  • Poziom 15  
    To, że membrany masz całe wcale nie świadczy o tym, że temat paliwa zakończony! Filtr powietrza...... i skończywszy na przepływie paliwa ze zbiorników do gaźnika!
    Moduły dość rzadko padają, ale zdarza się. Wcześniej sprawdziłbym stroboskopem czy przerywa i czy moduł realizuje wyprzedzenie w funkcji obrotów. To łatwo sprawdzić - masz odpowiednie znaczniki.
  • Poziom 14  
    Jestem mechanikiem z zawodu, nie od motocykli wprawdzie ale jednak. Podstawowe rzeczy wykluczam. Filtry, świece etc. są nowiutkie. Paliwo dopływa.
    Gaźniki rozbierałem, w drobny mak. To nie w tym sprawa. Stroboskopu, nie mam. Gdzie są te znaczniki do sprawdzenia wyprzedzenia ?

    Wczoraj sprawdziłem kilka kondensatorów elektrolitycznych z modułu, miały pojemność tak jak na nich pisało. Mimo że moduł ma tyle co motorek, czyli 14 lat (1997). Wymieniłem na nowe jak już były wlutowane, ale nic to nie zmieniło.

    Zauważyłem, że czasami mi strzeli porządnie z tłumika, nawet czerwonym płomieniem :)


    Dla uporządkowania:

    1. Przejrzałem dokładnie gaźniki co najmniej 3 razy rozbierając je do śrubki.
    2. Cewki wraz z przewodami są inne - też oryginalne.
    3. Świece, oleje, filtry są nowe.
    Pozostał moduł, fajki świec, cewka współpracująca z modułem (jedna bo to wersja '97 tzw. angielska).

    Nie mam motocykla od nowości, czyli od 1997 roku, tylko od roku z kawałkiem.
    Mogę powiedzieć , że od początku zachowuje się identycznie.

    Jakie macie doświadczenia z modułami i ew. ich diagnostyką. Proszę o bardzo fachowe sugestie.

    pzdr Rysiek
  • Poziom 15  
    Ja bym się postarał o stroboskop. To nie boli, a można się upewnić w diagnozach!
    Moduł zapłonowy YAMAHA VIRAGO XV535 Moduł zapłonowy YAMAHA VIRAGO XV535
  • Poziom 14  
    [quote="kazmir"]Ja bym się postarał o stroboskop. To nie boli, a można się upewnić w diagnozach!


    No to jest myśl. Sprawdzę. Zastanawiam się jak sprawdzić energię iskry w trakcie pracy silnika. Teraz to już prawie żaden warsztat nie posiada oscyloskopu do sprawdzenia przebiegu wyładowania. Jak niektórych mechaników pytałem o to rozdziawiali usta , jakbym pytał o cudo jakieś. Przyzwyczaili się do diesli i do tanich testrów, co potrafią nic.
  • Poziom 35  
    Podczas pracy podlej go PB ze strzykawki, to rozwieje wątpliwości braku zasilania paliwem.

    Poza tym stroboskop. do iskry jest potrzebny.
    O oscyloskopie zapomnij, po co armatę, na komara, wytaczać!
  • Poziom 14  
    Wiem, że warsztat w Ostrołęce, reklamuje się z naprawianiem tych modułów.
    Jako doświadczony elektronik, wiem, że po 10 latach układy elektroniczne maja prawo padać. Wysychają po przeciętnie 6-7 latach elektolity, spadaja bety tranzystorów etc.
    Czy ktoś ma doświadczenia z naprawą tych modułów ?
    Co w nich pada, jakie elementy zastosowywaliście, np. jakie tranzystory na końcówki etc.
  • Poziom 11  
    W modułach virago nigdy nie padają jednocześnie 2 kanały,ja bym jednak sprawdził(mechanik) gaźnik lub klin na wale.
  • Poziom 14  
    mariuszjank napisał:
    W modułach virago nigdy nie padają jednocześnie 2 kanały,ja bym jednak sprawdził(mechanik) gaźnik lub klin na wale.


    Gażnik przejrzałem 4-ro krotnie. Membrany nie mają żadnych dziur ani dziurek.
    Rozciągałem gumy porządnie. Motor normalnie zapala, chodzi, zrobiłem nim 500 km tego sezon. Tylko na wysokich obrotach zaczyna siadać, krztusić się etc. Z gaźnikami nic nie zrobię więcej. Króćce na gaźnikach, po obu stronach są ok. Wymyłem je porządnie i wydmuchałem. Ustawiłem poziomy i skład mieszanki.

    Jestem więcej jak pewien, że to kwestia wypadania zapłonów na wysokich obrotach. Piszesz klin na wale ? To nie Simson , w którym klin często ścina etc.

    Z reguły jednak jak moduł padnie to całkiem tzn. motor nie pracuje nawet na biegu luzem. A u mnie pali od strzału, motor jeżdzi wyśmienicie. Tylko jak go przeciągnę na obrotach zaczyna wariować.

    Dodano po 21 [minuty]:

    A jeszcze jedna kwestia.
    Bo w sumie wymieniłem cewki ze starych na stare. Po prostu z innego motocykla.
    Z może są aż tak wielkie przebicia na przewodach cewkach, ze ujawniaja się na wysokich obrotach ?

    Jak to sprawdzić ?
  • Poziom 25  
    Podmienic pewne cewki z pewnymi przewodami, pisalem to juz wczesniej. W elektronice pojazdowej najszybciej/najpewniej jest podmieniac elementy a nie bawic sie z ich skomplikowanym diagnozowaniem i pomiarami ktore i tak czasami niewiele pokaza, bo podczas pracy element zachowuje sie inaczej. Jesli nadal masz watpliwosci co do modulu to tez po prostu go podmien, malych Virazek jest teraz jak psow wiec dogadaj sie z kims kto za symboliczna flaszke pozwoli wlozyc twoj modul do swojego motocykla a potem swoj do twojego i po sprawie
  • Poziom 14  
    cyborg39 napisał:
    Podmienic pewne cewki z pewnymi przewodami, pisalem to juz wczesniej. W elektronice pojazdowej najszybciej/najpewniej jest podmieniac elementy a nie bawic sie z ich skomplikowanym diagnozowaniem i pomiarami ktore i tak czasami niewiele pokaza, bo podczas pracy element zachowuje sie inaczej. Jesli nadal masz watpliwosci co do modulu to tez po prostu go podmien, malych Virazek jest teraz jak psow wiec dogadaj sie z kims kto za symboliczna flaszke pozwoli wlozyc twoj modul do swojego motocykla a potem swoj do twojego i po sprawie


    Mam jedną generalna prośbę odnośnie tego wątku. Proszę nie prezentować oczywistych spraw i poglądów jak np. ten wyżej. To po prostu obrażające, nikt nie jest idiotą i do spraw oczywistych sam dojdzie. Proszę o dobre, sprawdzone rozwiązania serwisowe.
    A do Ciebie Cyborg39 - nie ma do motocykla , którego produkcja została zaprzestana w 2003 roku sprawdzonych elementów, nikt przy zdrowych zmysłach nie wyjmie ze swojego cewek ani modułu, a kupić możesz jedynie chińskie podróby. Na aledrogo z kolei handlują starym szmelcem, jeszcze starszym jak ten mój motor.
  • Poziom 11  
    W mojej klin wymieniałem wczoraj (to nie bajka to się dzieje).Zapala dobrze,zero ducha,nie wkręca się na obroty pow.4tyś kicha.Wszyscy pseudo mechanicy gaźnik,membrany,moduł,cewki,świece,paliwo,synchronizacja.
    Skoro tak się dzieje po przeciągnięciu( tylko) to inna bajka.
    A moduł po przeciągnięciu opóźnia zapłon wątpię.
    Paliwo nie dopływa dobrze.Rurki do sprawdzenia poziomu paliwa do gaźników i będzie widać czy poziom się nie obniża przez chwilę.
    Pompka paliwa nie ma swojej wydajności i nie wyrabia.
    Ale to moje domysły tylko i to trzeba sprawdzić na żywym organizmie.Tak jak i zapłon, bez lampy stroboskopowej na co Sprawdzisz (na słuch ) to życzę powodzenia.A jeszcze jedno mam moduł dobry leżeć tylko troszkę daleko mamy do siebie.Pozdr.
  • Poziom 14  
    mariuszjank napisał:
    W mojej klin wymieniałem wczoraj (to nie bajka to się dzieje).Zapala dobrze,zero ducha,nie wkręca się na obroty pow.4tyś kicha.Wszyscy pseudo mechanicy gaźnik,membrany,moduł,cewki,świece,paliwo,synchronizacja.
    Skoro tak się dzieje po przeciągnięciu( tylko) to inna bajka.
    A moduł po przeciągnięciu opóźnia zapłon wątpię.
    Paliwo nie dopływa dobrze.Rurki do sprawdzenia poziomu paliwa do gaźników i będzie widać czy poziom się nie obniża przez chwilę.
    Pompka paliwa nie ma swojej wydajności i nie wyrabia.
    Ale to moje domysły tylko i to trzeba sprawdzić na żywym organizmie.Tak jak i zapłon, bez lampy stroboskopowej na co Sprawdzisz (na słuch ) to życzę powodzenia.A jeszcze jedno mam moduł dobry leżeć tylko troszkę daleko mamy do siebie.Pozdr.


    O pompce też myślałem, ale jak to sprawdzić na żywym organiźmie. Jak ją podłączyłem, że lała na kanister to zdrowo sikała, nie sadzę żeby aż tyle paliwa szło na silnik.

    A co myślicie o tym, znalazłem gdzieś na innym forum :

    "byłem ostatnio u takiego mechanika i on poradził mi, że przewody iskrzące należy wygotować we wodzie, wysuszyć, spryskać jakimś "sylikonem" w sprayu i przewody będą jak nówki.
    Prawda czy fałsz? "
  • Poziom 11  
    W gaźnikach na dole są rurki do spustu paliwa,do nich podłączyć wężyki przezroczyste skierować je do góry i podwiesić.Odkręcić zaworki paliwo wpłynie do rurek i będzie widać poziom.Ważne aby nie opadał za mocno.O poziomie paliwa Link.Pompka pompuje i tyle, chodzi o poziom paliwa w gaźnikach.
  • Poziom 14  
    mariuszjank napisał:
    W gaźnikach na dole są rurki do spustu paliwa,do nich podłączyć wężyki przezroczyste skierować je do góry i podwiesić.Odkręcić zaworki paliwo wpłynie do rurek i będzie widać poziom.Ważne aby nie opadał za mocno.O poziomie paliwa Link.Pompka pompuje i tyle, chodzi o poziom paliwa w gaźnikach.



    Stary, dokładnie tak ustawiłem poziom paliwa. Mam wszelkie serwisówki do tego motocykla. Zauważyłem, że jak silnik chodzi to poziom się nieznacznie obniża.
    Ale w serwisówkach piszą żeby ustawiać poziom na nie pracującym silniku ?
    Miałem tu wątpliwość, ale tak jak pisałem wyżej pompka jak pracuje na kanister to sika, że ho ho.

    Napisz ile chcesz za ten moduł ? Jaki to Typ ? Podaj oznaczenie. Po czym wnioskujesz, że jest sprawny ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    rysiekj napisał:
    mariuszjank napisał:
    W gaźnikach na dole są rurki do spustu paliwa,do nich podłączyć wężyki przezroczyste skierować je do góry i podwiesić.Odkręcić zaworki paliwo wpłynie do rurek i będzie widać poziom.Ważne aby nie opadał za mocno.O poziomie paliwa Link.Pompka pompuje i tyle, chodzi o poziom paliwa w gaźnikach.



    Stary, dokładnie tak ustawiłem poziom paliwa. Mam wszelkie serwisówki do tego motocykla. Ustawiłem pływaki tak, że juz wyżej się nie da. Mogłyby wogóle nie domykać zaworków, gdybym je dał wyżej. Zauważyłem, że jak silnik chodzi to poziom się nieznacznie obniża.
    Ale w serwisówkach piszą żeby ustawiać poziom na nie pracującym silniku ?
    Miałem tu wątpliwość, ale tak jak pisałem wyżej pompka jak pracuje na kanister to sika, że ho ho.

    Napisz ile chcesz za ten moduł ? Jaki to Typ ? Podaj oznaczenie. Po czym wnioskujesz, że jest sprawny ?
  • Poziom 11  
    Moduł jest nie na sprzedaż na allegro są.Myślałem raczej o próbie (przekładce) .Myślałem też o próbie (sprawdzeniu)czy poziom nie zmniejsza się znacznie w czasie wiekszego wysiłku silnika.Bo to że sika i poziom jest ok(na zgaszonym czy pracującym )nic nie mówi.U mnie na przykład na zgaszonym jest 0.5-0.8 cm niżej niż pracującym (może poziom jest za wysoki i zalewa ).
    .A poziom ustawia się na rozgrzanym pracującym silniku.Ale to trza sprawdzić a nie gdybać i tyle z mojej strony
  • Poziom 14  
    mariuszjank napisał:
    Moduł jest nie na sprzedaż na allegro są.Myślałem raczej o próbie (przekładce) .Myślałem też o próbie (sprawdzeniu)czy poziom nie zmniejsza się znacznie w czasie wiekszego wysiłku silnika.Bo to że sika i poziom jest ok(na zgaszonym czy pracującym )nic nie mówi.U mnie na przykład na zgaszonym jest 0.5-0.8 cm niżej niż pracującym (może poziom jest za wysoki i zalewa ).
    .A poziom ustawia się na rozgrzanym pracującym silniku.Ale to trza sprawdzić a nie gdybać i tyle z mojej strony


    Widzę, że z Tobą można pogadać fachowo. Do Leszna cholera daleko, nie wybiorę się na moto. Chętnie bym wypożyczył na chwilę moduł. Mój jest ...033.
    Co do paliwa. Podciągnałem pływaki pod samą górę, bo nie byłem w stanie ustabilizowac poziomu do tego opisanego w serwisówkach czyli 13,5-14,5 poniżej kreski na pokrywce. Jak zapalam moto to poziom spada nieznacznie 1-1,5 mm w dół. Żeby to powodowało niewydolność na pełnej mocy ? Może i tak ?
    Zauwazyłem jednak, że czasami mi strzeli porzadnie na wylocie z tłumika. Mam tłumiki przelotowe Silvertaila. Moto po osiągnięciu 120 km/h na 5-ce siada, skacze, do przodu do tyłu. Jak odpuszczę manetkę uspokaja się. No sam nie wiem ?
  • Poziom 11  
    Tłumik przelotowy strzela czasami normalne to jest.Dla niektórych pożądane.Dławi się ,po odpuszczeniu manetki jedzie normalnie.Za 100m znowu można dać więcej gazu czy nie tak?Za mało paliwa musi dopłynąć(te rurki by pokazały już dawno bez gdybania).Jeśli nie można uzyskać nigdy pow.120km/h znaczy za mało paliwa(regulacja gaźnika).Jak strzela mocno w czasie hamowania silnikiem (air-cut membranka mała dziurawa,zacięta).Dziurawa mała membranka daje też efekt wyższych obrotów wolnych (fałszywe powietrze).Moto jakby sam zwiększał wolne obroty nagle i co kilka dni trzeba je zmniejszać.
  • Poziom 14  
    mariuszjank napisał:
    Tłumik przelotowy strzela czasami normalne to jest.Dla niektórych pożądane.Dławi się ,po odpuszczeniu manetki jedzie normalnie.Za 100m znowu można dać więcej gazu czy nie tak?Za mało paliwa musi dopłynąć(te rurki by pokazały już dawno bez gdybania).Jeśli nie można uzyskać nigdy pow.120km/h znaczy za mało paliwa(regulacja gaźnika).Jak strzela mocno w czasie hamowania silnikiem (air-cut membranka mała dziurawa,zacięta).Dziurawa mała membranka daje też efekt wyższych obrotów wolnych (fałszywe powietrze).Moto jakby sam zwiększał wolne obroty nagle i co kilka dni trzeba je zmniejszać.


    No tak się dzieje z tym gazem. Z jednego gaźnika tą membrankę z zaworu air-cut wyjąłem, była O'k. Ale z drugiego nie byłem w stanie sprawdzić. Wspornik łączący gaźniki, a raczej śruby skęcajace ten wspornik są tak zapieczone, że nie byłem w stanie tego rozebrać.
    Może masz rację z tą pompką. Musiałbym zdobyć inną na podmianę, rozejrze się.

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    A jeszcze odnosnie pompki paliwa. Nie da się tego rozebrać, przejrzeć , naprawić ?
    To na oko dość prymitywny patent.
  • Poziom 25  
    Czlowieku, bladzisz, madrzysz sie i nie sluchasz rad, ale to juz pomijam.. Temat ma 2 strony, najpierw mowiles ze na 100% to nie wina gaznikow bo je 3 razy rozkladales, a teraz znowu dywagujesz o poziomie paliwa i pompce.. A dopiero teraz wspominasz ze masz przelotowe tlumiki. W 99% przy montazu przelotowek nalezy radykalnie wzbogacic mieszanke, niejednokrotnie konieczna jest wymiana dysz na wieksze i ta droga radzilbym pojsc jesli boisz sie podmienic modul.
  • Poziom 14  
    cyborg39 napisał:
    Czlowieku, bladzisz, madrzysz sie i nie sluchasz rad, ale to juz pomijam.. Temat ma 2 strony, najpierw mowiles ze na 100% to nie wina gaznikow bo je 3 razy rozkladales, a teraz znowu dywagujesz o poziomie paliwa i pompce.. A dopiero teraz wspominasz ze masz przelotowe tlumiki. W 99% przy montazu przelotowek nalezy radykalnie wzbogacic mieszanke, niejednokrotnie konieczna jest wymiana dysz na wieksze i ta droga radzilbym pojsc jesli boisz sie podmienic modul.


    Wyłącz się może z tego wątku. Wiesz, że coś w trawie piszczy ale co to już nie.

    To akcesoryjne dedykowane tłumiki Silvertaila, nic nie trzeba przy ich wymianie robić z gaźnikami.

    Moderowany przez Błażej:

    Może przestaniesz rozdmuchiwać wątek i w każdym swoim poście cytować i to czasem wielokrotnie, wypowiedzi poprzedników? Po co to?

  • Poziom 14  
    A jednak to był moduł. Sprawa okazała się banalna, koszt naprawy wyniósł 20 zł + godzinka lutowania przy wymianie elementów. Po moich doświadczeniach całkowicie odradzam zakup używanych modułów z aledrogo. To nie ma sensu, elektronika 20 letnia nie nadaje się do dalszego zastosowania.

    Wszelkie informacje co i jak wymieniłem - zapraszam na maila.