Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Stilo 1.9jtd 115KM 2003r. dwumas

josephmike 29 Aug 2011 23:03 11183 9
  • #1
    josephmike
    Level 16  
    Witam.
    Czeka mnie wymiana koła dwumasowego w moim stilo. Dodatkowo sprzęgło nie pracuje płynnie, tj. przy puszczaniu pedału sprzęgła nie ma tej płynności ruszania- puszczam powoli pedał sprzęgła i nic, nic, a nagle szarpnie i jedzie. Moje pytanie brzmi: czy razem z kołem dwumasowym wymienić kompletne sprzęgło, czy wystarczy sam dwumas. Nie chciałbym opustoszyć całkiem kieszeni, stąd moje pytanie. I jeszcze jedna sprawa: jaką firmę polecacie? Spotkałem się z różnymi opiniami na temat marek części zamiennych.
  • #2
    vergil50
    Level 13  
    Jak dwu-mas to Lukas proponuje inter car nie ma z nimi problemów z ewentualnymi reklamacjami wymiana raczej komplet bo co za 40 czy ileś tysięcy zbnowu wybulisz za robociznę, musisz to sobie przekalkulować .
  • #3
    josephmike
    Level 16  
    Za robociznę nie wybulę, bo sam jestem mechanikiem. U klientów zwykle wymieniam kpl., żeby nie mieć reklamacji, ale zastanawiam się, czy u siebie nie zaryzykować samego dwumasu. Tylko denerwuje mnie ten brak płynności sprzęgła. Co do firm, to własnych doświadczeń na razie nie chcę podawać, żeby zobaczyć opinie innych użytkowników.
  • #4
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Najpierw, to wypadało by zdemontować i sprawdzić co jest nie tak. Koło dwumasowe ma mieć około 20% luzu (w zależności od marki) tj. jakieś 2,5-3cm po obwodzie koła. Co do "zrywania" sprzęgła, to najprawdopodobniej tulejka prowadząca łożysko oporowe jest brudna/uszkodzona (to też się okaże po demontażu). Co do wymiany sprzęgła, to okaże się dopiero po zweryfikowaniu jego stanu, ale lepiej wymienić za jednym zamachem*. Co do ceny, to napiszę Ci tylko tyle, że to jest zbyt duży wysiłek i wkład pracy, aby na tym oszczędzić choćby 2 stówy... Zrobisz jak zechcesz.
  • #5
    josephmike
    Level 16  
    Koło dwumasowe jest na bank do wymiany, bo dzwoni przy odpalaniu, gaszeniu jeszcze bardziej i w granicach 1000-1050 RPM trzeszczy strasznie. Co do sprzęgła, to wg mnie docisk siada. Miałem tak w poprzednim aucie- fiat albea 1.2 16V, tylko z tą małą różnicą, że bardziej szarpało przy powolnym puszczaniu sprzęgła.
  • #6
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    Toż przecież Ci napisałem, Panie mechaniku:
    zeimp wrote:
    Co do wymiany sprzęgła, to okaże się dopiero po zweryfikowaniu jego stanu

    Działaj kolego, działaj :D .
  • #7
    josephmike
    Level 16  
    A co powiesz na temat marek sprzęgieł zeimp?
  • #8
    zeimp
    Moderator on vacation ...
    SACHS, LUK i VALEO, z żadnymi z tych do tej pory nie miałem kłopotów...
  • #9
    josephmike
    Level 16  
    SACHS jak najbardziej, LUK też, ale na temat VALEO słyszałem mieszane opinie i dlatego pytam.
  • #10
    kortyleski
    Level 43  
    Valeo dobre ale jak oryginał. Sporo podrób się kręci wiec kupować w dużych składach (np. inter cars) a nie u józia z allegro co ma połowe taniej.