Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

toledoII, leon, meganII, 307, mondeo mk3, golf IV, vectra b FL??

michael448 30 Sie 2011 11:05 3901 10
  • #1 30 Sie 2011 11:05
    michael448
    Poziom 1  

    Witam poszukuję auta do 15 tysięcy wybrałem wstępnie parę egzemplarzy.
    Bardzo bym się ucieszył gdyby ktoś podzielił się swoim doświadczeniem oraz wiedzą na ich temat.

    Egzemplarze które wybrałem to:

    Seat Toledo II 1,9TDI 110KM
    Seat Leon I 1.9TDI-110KM
    Renault Megane II 1.9 DCi 120KM
    Ford Mondeo Mk3 2.0 TDDI 115KM
    VW Golf 1.9TDI 110KM
    Opel Vectra B FL 2.0 DTI
    PEUGEOT 307 2.0 HDI 110KM


    W grę wchodzą także inne modele oczywiście w wyznaczonym limicie cenowym.
    Chodzi mi o to aby auto było dość ekonomiczne, komfortowe oraz W MIARĘ bezawaryjne.

    Bardzo dziękuje. M

    :D

    0 10
  • #2 30 Sie 2011 21:38
    chojinka
    Poziom 27  

    seat i golf to w zasadzie to samo a silnik 110KM jest jak dla mnie najlpeszym dieslem vw. autka fajne tylko często zaniedbane.
    Ford pomimo najmniej awaryjnej jednostki TDDI jest już wiekowy więc może nie sam silnik ale osprzęt jak i zawieszenie, rdza itd...
    peugeot - przyjemny samochodzik - 2.0 HDI kolejny rewelacyjny silnik
    godny polecenia, autko udane ale jak źle trafisz z elektryką to będziesz nie zadowolony, zajechany model będzie droższy niż VW czy seat. Mój 2.0 HDI ma 320kkm i nie bierze oleju i nic się nie dzieje ale jak dbasz tak masz - kwestia tylko w miarę dobrze kupić.

    0
  • #3 30 Sie 2011 23:07
    stachu121
    Poziom 19  

    Ja zaproponowałbym Ci rozejrzeć się za Stilo 1.9 JTD. Jest to bardzo dobry, często niedoceniany silnik. Samochód też nieźle się prezentuje. Ewentualnie jeszcze Astra II. Tyle, że w Oplach jeśli chodzi o silniki diesla to radzę skupić się na tych produkcji Isuzu lub nowszych rodem z Fiata - CDTI.
    Golfa IV i jego pochodne (A3, Leon, a także Toledo) bym sobie darował - ciężko kupić coś niezajechanego i nie odwiniętego ze słupa. Jeśli już chcesz coś rodem z VW to może Octavia.
    Na myśl przychodzi mi jeszcze Mazda 323 BJ.

    0
  • #4 09 Wrz 2011 19:47
    pablov8
    Poziom 2  

    A ja polecam Passata b5 110KM. Silnik AFN 110KM to jeden z najlepszych silników VW. Passat jest przestronny, wygodny i w pełnym ocynku, więc jeśli trafisz na zadbany egzemplarz będziesz miał spokój. Za 15 000 dostaniesz już ładnego B5 z końca produkcji.

    A jeśli chcesz bezawaryjne i bezproblemowe auto to skreśl ze swojej listy Megane II. Auto bardzo awaryjne, szczególnie elektronika.

    0
  • #5 09 Wrz 2011 20:30
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    WV, seaty, ople oklepane tłukowate auta, renault drogi i awaryjny, ford gnijacy i dość awaryjny diesel. 307 tez ma przekabinowana elektronike.
    Jeśli chcesz naprawde ładne, dośc duże i komfortowe auto z mocnym silnikiem i blachą to polecałbym zadbaną alfe romeo 166 z 2,4 JTD 140(150KM). pali tyle co passat z 1,9 TDI, a odejscie bez porównania ( 5 cylindrów) ale kup zadbany egzęplaz , to bedziesz zadowolony, bo to auto wymagajace pewnej dozy kultury obsługi. za 15 tys kupisz 2003r.

    Polecałbym tez z aut sredniej wielkości lancie librę z tym samym silnikiem lub słabszym 1,9 JTD. Raczej w kombi, bo sedany nie sa zbyt ładne, ale to kwestia gustu...
    Super wyposażone auto z relatywnie tanimi częściami eksploatacyjnymi i niespotykanym komfortem w tej klasie. Mocne blachy w ocynku, bardzo dobre lakiery.

    0
  • #6 25 Wrz 2011 14:35
    Adalberd
    Poziom 13  

    Można kupić Alfe nie jest oklepana i tłukowata jak np. Ople, ale jest druga strona medalu, zawitasz u mechanika częściej Alfą niż Oplem.

    0
  • #7 25 Wrz 2011 22:23
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  

    Oczywiście, że kupując alfe , każdy się z tym liczy. 166 nie należy do aut "niezawodnych" , ale jest jednym z bardziej udanych modeli tej firmy, ale jak to mówią: jeśli nie wykorzystujesz możliwości tego auta , to bedziesz widział tylko jego wady...To auto ma coś w sobie....
    Tak realnie w polskich warunkach (moim zdaniem) brałbym peugeota 406 z HDI2.0 109 KM lub 2.2 136KM ( a pali 0,5 litra wiecej na 100km ( jeśli ma byc diesel), lub 2.0 , lub 2.2 benzyna i dobrze zagazował.
    Na drugim miejscu brałbym lancie lybrę z 1.9 JTD 115 KM lub 2.4 JTD 136 w 5 garach- silnik bardzo trwały i oszczędny, nie jak nowsze 1,3, 1,4 w dieslu- jednorazówki do 200tys.
    Obydwa auta z mocna blachą niedrogim utrzymaniem, wysokim standardowym wyposażeniem ( szczególnie lybra w swojej klasie) i rozsądna ceną zakupu. Nie jest to cel zainteresowań handlarzy i stosunkowo łatwo jest kupic zadbany wóz ( "nie zawiniety na słupie" jak to któryś z kolegów napisał...)

    0
  • #8 25 Paź 2011 17:34
    pawel-jwe
    Poziom 30  

    Szukałem auta od ok 8miesięcy, przedział cenowy i wstępne propozycje podobnie co wyżej.
    Sporo się naoglądałem i od razu Ci powiem że kupno czegokolwiek spod znaku VW to bardzo duże ryzyko (większość auto zajeżdżona, cofnięte liczniki, często zniszczone wnętrze - diesle traktowane jak woły robocze), Seaty nieco lepiej ale też bez szału (niestety zazwyczaj kiepskawe wyposażenie). No i auta spod znaku VW (i pokrewne) są nawet o 50% droższe od konkurencji. Niezłym wyborem jest Mondeo mk3, ale niestety z tym silnikiem jest niewiele aut (większość ma TDCI), a co za tym idzie ograniczony wybór. Vectra B to chyba najstarsza konstrukcja w zestawieniu, a do tego silnik raczej średniawy więc ogólnie nie polecam. Peugeot 307 super auto, bardzo atrakcyjne ceny i często dobrze wyposażony, ale polecam tylko ten silnik (reszta albo za słaba albo zbyt wysilona) tylko nie bierz wersji z FAP'em (sporo problemów z płynem katalitycznym - cholernie drogi i tylko w ASO).
    A co do Megane II 1.9dCi (120KM) to sam się na nią zdecydowałem. Zrobiłem jakieś 3tyś. kilometrów i jest super, cena bardzo atrakcyjne, większość modeli ma bogatsze wyposażenie od konkurencji, silnik zrywny (ale nie lubi syfiastego paliwa, żadnego opału). Części naprawdę niedrogie, markowy rozrząd kompletny z pompą wody + filtr oleju + olej + guma od wahacza kosztowały mnie ok.400zł
    Cena to poniżej 18000 (z pełną rejestracją i wszystkimi opłatami) za 2004r., stan super zadbany. Dla porównania proponowano mi VW Bore za tą sama kwotę 1999r. 1.9TDI 110KM ze zdartymi materiałami na fotelach, drzwiach i drążku zmiany biegów, a progi powgniatane jak by go toś na widlaku przestawiał (tragedia)... szkoda słów
    Więc z czystym sumieniem polecam Megane, dobrym wyborem też jest 307, albo jak kolega wyżej pisze coś włoskiego. Ewentualnie coś niemieckiego ale pod warunkiem ze jesteś na 100% pewny auta i jego historii i jesteś w stanie przełknąć srogie przepłacanie.

    0
  • #9 29 Paź 2011 17:19
    RomekRud
    Poziom 15  

    Kolego Michael, minęło prawie 2 m-ce, może już kupiłeś jakiś kawałek żelaza? Tylko dlaczego uparłeś się na silnik diesla? To se ne vratit. Czasy MB123 już się skończyły.
    Widzę czasami, jak jełopy startują ze skrzyżowania z piskem opon (diesle).Większość patrzy na motor, a czy ktoś zwraca uwagę np. na układ hamulcowy? Czy bębęn z tyłu to szczyt marzeń? Rozpędzić auto, to potrafi byle pastuch, ...

    0
  • #10 09 Lis 2011 12:04
    johanna1500
    Poziom 7  

    Nie polecam osobiście silników diesla. Chyba że mają mały przebieg i są z książką serwisową.
    Jeśli już to tylko Volkswagen B5 z udokumetowanym przebiegiem, bo B6 jest najwiekszą pomyłką producenta. Powiedziałabym wrecz, że nie ma chyba, aż tak badziewiastego silnika jaki wyprodukował VW 2.00 TDI montowany również w Audi i Skodzie. Koszty naprawy znacznie przekroczą wartośc samochodu. Ale nie o tym temat. Ja na twoim miejscu kupiłabym Vectre
    np. taką http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bjzl4wlrvckh i włozyła gaz. Mimo iż, auto nie należy to najnowszych to ma wygląd jak dla mnie na poziomie.
    http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bjzl4wlrvckh
    Uzupłnie wpis o Vektre B. Diesla jak napisałam nie polecam.
    Silnik benzynowy 1.8 jest ok. Remonty tego auta nie są drogie. Typowe usterki które ja miałam przy przebiegu 170 tyś. to czunik w silniku i potem przeplywomierz. Przy własnej naprawie koszt ok. 200 zł-250 zł. Zawieszenie też trzeba naprawiać i są kłopoty z tłumikiem, jedną z jego części do 200 tyś. trzeba wymienić.

    0
  • #11 09 Lis 2011 19:58
    pawel-jwe
    Poziom 30  

    johanna1500 napisał:
    Ja na twoim miejscu kupiłabym Vectre
    np. taką http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bjzl4wlrvckh i włozyła gaz. Mimo iż, auto nie należy to najnowszych to ma wygląd jak dla mnie na poziomie.
    http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=bjzl4wlrvckh
    Uzupłnie wpis o Vektre B. Diesla jak napisałam nie polecam.

    Nie pomyliło Ci się coś, w ogłoszeniu jest Vectra C i to całkiem młoda (2004r.), a piszesz o Vectrze B.

    0