Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód polecicie - Golf 4, Seat Leon-Toledo, Peugot 406?

makaronmc 06 Wrz 2011 13:02 15099 57
  • #31
    natis04
    Poziom 11  
    Skoda chyba jest ok bo cenę trzyma nieraz wyżej jak vw
  • #32
    Macosmail
    Poziom 33  
    Wszystkie auta o których mowa są ocynkowane i nie powinny rdzewieć.
  • #33
    r_tomi
    Poziom 10  
    Ja mam 406 benz/gaz (2.0, 16 132KM). Samochod na pewno godny uwagi ale wazne, aby byl z pewnego zrodla (najlepiej aby nie byl uzywany w polskich warunkach).
    Na awaryjnosc nie moge narzekac (mimo powrzechnej opini o francuzach) ale pewne rzeczy (powiedzmy amortyzacja w tym drobne zawieszenie) trzeba pilnowac. Pytanie jeszcze jaka wersja nadwozia - bo majac 2 foteliki z tylu sedan z kolem zapasowym w bagazniku (gaz) wydaje sie byc ciasnawy ; ).
    Pozdrawiam, Tomek
  • #35
    stachu121
    Poziom 19  
    Skoda Octavia - płyta podłogowa Golfa IV, tak naprawdę różni się od niego odrobinę jakością wykończenia i wielkością bagażnika. Reszta to praktycznie to samo - co najmniej klasa w dół względem Laguny II która IMO ma bardzo dobre zawieszenie jak na polskie drogi. A co powiesz na Toyotę Avensis 2.0 TDI? Lub może jeszcze Carisma 1.9 DID?
  • #36
    PCcepuk
    Poziom 19  
    musisz sam wybrac, bo w/g marki po 10-12 latach trudno oceniac stan...

    jezeli duzo nie jezdzisz to benzyniak bedzie najlepszy (wieksze prawdopodobienstwo ze bedzie miał mniejszy przebieg niz diesel oraz w utrzymaniu taki rocznik w benzynie bedzie tanszy)

    tak jak ktos napisał: seat -plastik, golf- panzervagen, francuziki -fajne, czasem do granic nerwów doprowadzaja z częściami (potrafia w jednym roczniku puścić kilka rozwiązań czy czujników do tego samego samochodu, wersji, itp...)
  • #37
    chojinka
    Poziom 27  
    makaronmc napisał:
    Na plac boju wdarła się jeszcze Skoda Octavia.

    skoda oktawia, golf4 są raczej autami dla ludzi około 180cm wzrostu(nie wiecej jak sie ma rodzine), inaczej nawet roczne dziecko w foteliku za kierowcą nie znajdzie miejsca na nogi.
    pozatym to oktawia to prawie jedno i to samo co golf tylko z większym bagażnikiem.
  • #39
    Breżniew
    Poziom 21  
    Tyle samo, w końcu ten sam koncern VAG. Więcej poczytaj sobie na forum Octavia Club Polska.
  • #40
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  
    Odpuść sobie lagunę II upierdliwy samochód, na który będziesz tylko "robił" , a nie on dla ciebie. Ja szukałbym zadbanego peugeota 406 po 2000r z motorem 1,8 ( 117KM)lub 2,0 136KM, albo 2,2 16V prawie 160KM i dobrze zagazował. Spalanie tych trzech jednostek jest podobne i relatywnie niskie 9-12l LPG.( oczywiście stawiałbym na 2.0 lub 2,2). Gazowałem ( osobiście) juz auto z 1,8 i swoje 2,0 w vanie z takim silnikiem i jestem bardzo zadowolony z niskiego zuzycia gazu.
    Taki peugeot nie zgnije jeszcze długo i nie musisz przepłacać za przereklamowaną markę jaka jest VW....Porównaj ceny i roczniki, a co do jakości to 406 jest duzo lepszy od golfa i masz auto o klase wyższe przy porównywalnych kosztach utrzymania...
  • #41
    chojinka
    Poziom 27  
    406 - przedewszystkim to auto rodzinne w odróżnieniu od golfa! Niestety w polsce panuja opowieści dziwnej treści że francuz to tylko w łózku.
  • #43
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  
    makaronmc napisał:
    Peugeot 406 wydaję się być fajny, tylko nie ma już tej prostoty jeżeli chodzi o montaż świateł dziennych (listwy led).


    No to rzeczywiście jest poważny argument dyskwalifikujący to auto.... :D Teraz wiem dlaczego ludzie kupują golfy...Bo przecież nie dla komfortu jazdy... :|
  • #44
    natis04
    Poziom 11  
    kolega to tylko jeździł pewnie Peugeot i nigdy nie jeździł vw to nie wie jaki jest komfort, bo zapewne taki sam no może golf będzie twardszy. A to ma plusy i minusy to jak kto woli jeździć czy żaglować po drodze
  • #45
    Werewolf
    Poziom 25  
    natis04 napisał:
    kolega to tylko jeździł pewnie Peugeot i nigdy nie jeździł vw to nie wie jaki jest komfort, bo zapewne taki sam no może golf będzie twardszy. A to ma plusy i minusy to jak kto woli jeździć czy żaglować po drodze


    Lepiej już nie ćpaj tyle... pora na odwyk.
  • #46
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  
    natis04 napisał:
    kolega to tylko jeździł pewnie Peugeot i nigdy nie jeździł vw to nie wie jaki jest komfort, bo zapewne taki sam no może golf będzie twardszy. A to ma plusy i minusy to jak kto woli jeździć czy żaglować po drodze

    Z tego wynika, że Kolega na pewno nie jeździł 406-ką. Jest to jeden z najbardziej udanych modeli w swojej klasie w europie , łaczący elegancję , komfort i dużą niezawodność w jednym aucie , co dziś już jest niespotykane.
    Auta VW były niezawodne jak nic nie miały w wyposażeniu i miały toporne ( niestety nie komfortowe zawieszenia). Jak wprowadzili wielowahacze, elektrykę to sypało sie to dziadostwo na potęgę, a na pewno nie wprost proporcjonalnie do dużo zawyżonej ceny tych aut w stosunku do innych marek.

    Osobiście nie mam tego auta i nigdy nie miałem - kupuje jeszcze "lepsze wynalazki"...
  • #47
    makaronmc
    Poziom 30  
    Czy Peugeot 406 ma zawieszenie wielo-wahaczowe ?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Który motor występujący w Peugeocie 406 jest najmniej awaryjny, a koszty jego napraw są najniższe ?
  • #48
    patryk3444
    Poziom 20  
    Szczerze polecam Seata Toledo świetny samochód bardzo komfortowy i dynamiczny małe spalanie . Najlepszym silnikiem był by 1.9 TDI 130KM świetne silniki można powiedzieć bez awaryjne
  • #49
    makaronmc
    Poziom 30  
    A ja właśnie wyczytałem gdzieś że mniej awaryjny jest 90-konny, bo 130 konny ma dwu masową turbinę czy coś i jej naprawa lub wymiana jest droższa.
  • #50
    natis04
    Poziom 11  
    nie 90km ma turbo bez zmiennej geometrii łopatek w 130km nowszych silnikach jest koło dwu masowe i z tym jest problem. 90km jest znaczniej oszczędny bo jak chcesz i jest wszystko ok to potrafi zadowolić się 5.5l /100.
    A jak szukasz bardziej oszczędnego auta to popatrz za Megane z silnikiem 1.5dci z tego co słyszałem to 4.5l/100 w trasie i nawet dobrze ten silniczek sobie radzi
  • #51
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  
    makaronmc napisał:
    Czy Peugeot 406 ma zawieszenie wielo-wahaczowe ?

    Dodano po 6 [minuty]:


    Który motor występujący w Peugeocie 406 jest najmniej awaryjny, a koszty jego napraw są najniższe ?


    Nie jest zwykły wahacz i z wymiennym sworzniem.

    Z diesla to 1.9 D(ok. 75KM) i 1.9TD 90KM - silniki nie do zajechania , porównywalne do starych TDI. Z nowszymi HDI juz jest wiecej kłopotów...A ...jeszce jest bardzo dobry i trwały 2.1 TD 110KM- akurat do gabarytów tego auta...
    Z benzynowych polecam minimum1.8 16V lub 2.0 16V ( silniki RFR, RFN) , ale te nowszej generacji ( po 1999 roku) starsze silniki ( również dobre )były na full grupowym wtrysku, co wymusza przy ew. zagazowaniu auta drogie , precyzyjne wtryskiwacze gazowe. Są to dobre , nowoczesne jak na tamte czasy silniki z aluminiowym blokiem i pływającymi tulejami cylindrów- bardzo szybko sie nagrzewają- w zime ogrzewanie jest po kilku minutach.
    Do sedana wystarczy 1.8 16V 117KM, do kombi min 2.0 16V 136KM, lub 2,2 158KM. Spalanie 2.0 w trasie wyjdzie tyle samo co 1.8.
  • #55
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  
    W 406 i xantii był podwójny ocynk i to dobrze zrobiony, bo nie wszystkie auta o ocynkowana karoseria nie rdzewieją w newralgicznych punktach...Te auta ( jeśli był nie bite) nie maja prawa zardzewieć , zwłaszcza w tym roczniku.
    Niedawno robiłem gaz w takie 406 r. 2003 i podłoga i blacha jak dzwon, a auto od nowości w kraju, zadne sprowadzane...
  • #56
    makaronmc
    Poziom 30  
    Moje obawy się potwierdzają co do Peugeota, ponieważ sam widziałem dużo egzemplarzy którym łuszczył się lakier.

    Czym to może być spowodowane ?
  • #57
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 39  
    makaronmc napisał:
    Moje obawy się potwierdzają co do Peugeota, ponieważ sam widziałem dużo egzemplarzy którym łuszczył się lakier.

    Czym to może być spowodowane ?

    A ja widziałem bmw i inne ponoć dobre marki z łuszczącym sie lakierem bezbarwnym.
    Najczęściej są to auta z Włoch, południowej Francji- duże upały sprzyjają odłażeniu lakieru ochronnego.
  • #58
    chojinka
    Poziom 27  
    andrzej lukaszewicz napisał:
    makaronmc napisał:
    Moje obawy się potwierdzają co do Peugeota, ponieważ sam widziałem dużo egzemplarzy którym łuszczył się lakier.

    Czym to może być spowodowane ?

    A ja widziałem bmw i inne ponoć dobre marki z łuszczącym sie lakierem bezbarwnym.
    Najczęściej są to auta z Włoch, południowej Francji- duże upały sprzyjają odłażeniu lakieru ochronnego.

    auta powypadkowe - spaprane przez pseudo lakierniko/ mechaniko/ elektryka w jednym.
    Jak się widzi auto w dobrym świetle dziennym to można dostrzeć różnicę w kolorach i jakości lakieru...