Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaki samochód polecicie - Golf 4, Seat Leon-Toledo, Peugot 406?

makaronmc 31 Sie 2011 13:59 14874 57
  • #1 31 Sie 2011 13:59
    makaronmc
    Poziom 30  

    Witam.
    Jaki samochód polecicie do kupna z wymienionych wyżej?
    Oczywiście jeżeli chodzi o lata to 10+ czyli 11,12 lat.

    Który samochód ma mocniejsze blachy (odporność na rdzę)?

    Który silnik jest najlepszy ? 1.4 SR, 1.6 SR, 1.9 TDI?

    Słyszałem, że Peugeot 406 jest cały w ocynku, ale łuszczy mu się lakier.

    Aktualnie jeżdżę Fiatem Uno SX 1.5

    0 29
  • #2 31 Sie 2011 14:01
    Werewolf
    Poziom 25  

    A chcesz kupić w dieslu czy benzynie ?
    Ja bym wybrał Peugeota 406, mniejsze prawdopodobieństwo, że będzie tak dojechany jak VW, Seat strasznie plastikowy.
    Przy takim kryterium wybory kieruj się stanem samochodu, i trzeba się liczyć że każdy będzie miał około 300 000km... jak nie lepiej.

    1
  • #3 31 Sie 2011 14:05
    makaronmc
    Poziom 30  

    Cenowo ostatnio jeszcze zawiesiłem oko na Reno Lagunie II ale cały net trzeszczy od tego że jest bardzo awaryjna.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Jeżeli chodzi o mieszankę dla silnika - benzyna czy ropa to się nie wypowiem.

    Nigdy nie miałem diesla.

    Cenowo auto też tak +/- 10 tyś PLN.

    0
  • #4 31 Sie 2011 15:11
    Werewolf
    Poziom 25  

    Jak dbasz tak masz, ja posiadam Lagunę II i nie narzekam, a jeżdżę sporawo.
    Laguna ma swój klub, poszukaj na google i poczytaj może jakiś klubowicz sprzedaje pewny samochód.
    Bardzo dużym plusem w porównaniu Laguny II a pozostałych samochód które wymieniłeś jest 5 gwiazdek w crash teście.

    0
  • #5 31 Sie 2011 15:28
    makaronmc
    Poziom 30  

    Wiem wiem...

    5 gwiazdek, co przekłada się na większą ilość poduszek i więcej bajerów.

    Może wiesz jak wygląda sprawa ocynku w Lagunie II ?

    0
  • #6 31 Sie 2011 17:27
    Werewolf
    Poziom 25  

    A widziałeś gnojącą Lagunę ? pomijam spawaki.

    0
  • #8 31 Sie 2011 20:11
    chojinka
    Poziom 27  

    laguna, 406 i C5 sa większe od podanych w temacie aut więc komfort jazdy jest o niebo lepszy.

    0
  • #9 31 Sie 2011 20:41
    Werewolf
    Poziom 25  

    Turbina w 1,9 dCi, nie wiem ile pochodzi... wszyscy mówią że pada ale u mnie jest okej ale dmucham na zimne, czyli przed zgaszeniem czekam parę chwil... .
    Samochodem jeżdżę sporo, kupiłem używkę w full wersji i jestem bardzo zadowolony.

    0
  • #10 31 Sie 2011 21:03
    stachu121
    Poziom 19  

    Znajomy mechanik mówił mi niedawno, że żywotność turbiny w 1.9 DCI określona jest na ~ 80 tyś km. Kumpel w megance wymieniał po 70 tyś od zakupu więc pewnie coś prawdy w tym jest. Koszt : po regeneracji ok 1000 zł z gwarancją na rok, nowa pewno znacznie więcej.

    0
  • #11 31 Sie 2011 21:22
    Werewolf
    Poziom 25  

    Moja ma już 160 000km i nic jej nie jest, nie luzów nie bierze oleju... .

    0
  • #13 01 Wrz 2011 09:35
    Werewolf
    Poziom 25  

    Temat bezzensowny, dostałeś odpowiedz, teraz tylko wybrać.
    Co potrzebujesz benzynę czy diesla ? ile km rocznie robisz i gdzie je robisz ?
    Czy opłaca się dopłacać 2-3 tysiące do diesla (musi się to zwrócić) czy auto na gaz, czy benzyna.
    Jeżeli robisz do 10 000km rocznie głównie po mieście nie opłaca się kupować diesla, bo eksploatacja jest droższa.
    Kolejną sprawą jest zakup zadbanego egzemplarza, od tego jak auto jest utrzymane zależy najwięcej czy się będzie psuć czy nie.

    chojinka napisał:
    laguna, 406 i C5 sa większe od podanych w temacie aut więc komfort jazdy jest o niebo lepszy.


    No to wiadomo, są auta klasę wyżej, niż Golf 4 i seat toledo, to jak by porównywać schabowego na talerzu a gówno na ulicy,

    0
  • #14 01 Wrz 2011 10:52
    chojinka
    Poziom 27  

    Werewolf napisał:


    chojinka napisał:
    laguna, 406 i C5 sa większe od podanych w temacie aut więc komfort jazdy jest o niebo lepszy.


    No to wiadomo, są auta klasę wyżej, niż Golf 4 i seat toledo, to jak by porównywać schabowego na talerzu a gówno na ulicy,

    Jak by autor postu wiedział wszytsko o samochodach to by tematu nie było! Trzeba go uswiadomić - większe auto to czesto większe spalanie i droższe częsci...

    0
  • #15 01 Wrz 2011 20:08
    natis04
    Poziom 11  

    Witam
    Ja mam Passata b5 1,9tdi i BMW e46 2,0td i są to auta moim zdaniem dobre ale też jak coś siądzie to kosztuje w passacie zawieszenie (przód) wielowachaczowe to koszt ok. 1000 za komplet na polskich dziurach to zawsze coś a w BMW ciężko o zamienniki i tęż jest drogo. Co do laguny 2 sam się przymierzałem ale jakoś się nie trafiło coś ciekawego. Co nie co słyszałem o Lagunie: Że turbo że Sprzęgło Siada, ale co byś nie kupił to jak kolega Werewolf napisał
    że (Jak dbasz tak masz) jak kupisz auto z dobrej ręki to każde jest dobre. Przy Dieslu jest więcej problemów ale jak robisz kupę kilometrów i pilnujesz oleje i dbasz o turbo i nie lejesz opału albo z BIDRONKI z pierwszego tłoczenia to warto Diesel.

    0
  • #17 02 Wrz 2011 15:12
    natis04
    Poziom 11  

    no to dość sporo czyli diesel albo gaz ja bym stawiał na na diesla. A jak na Diesla to raczej w TDi bo moim zdaniem vw z tdi z przebiegiem 400tys jak mój pasek ( b5 1.9tdi 90km(ahu) rok 1997) jeszcze jeździ i co do samego silnika i skrzyni nie mam zastrzeżeń. Ciśnienie w cylindrach 28 na 24-30bar(nie jestem pewien) i ani silni ani turbo nie ruszane. Przy silniku było robione pompa oleju wtryski bo jeden lał ,przepływka, i zawór n75 bo był uszkodzony ale to nie są straszne koszty

    0
  • #19 02 Wrz 2011 23:45
    Werewolf
    Poziom 25  

    makaronmc napisał:
    U mnie jest do kupienia Golf IV 2000r 146 tys. 2.0 benzyna bogata wersja za 13900 zł.

    Na niemieckich tablicach.

    Warto ? Może by coś spuścili.


    A ile cofnięty ? przecież to złom.

    0
  • #21 03 Wrz 2011 13:33
    chojinka
    Poziom 27  

    tylko w poszczególnych przypadkach. np w BMW zawsze się da. vw raczej nie do wykrycia - jedynie oględziny wnętrza mogą coś powiedzieć więcej.


    makaronmc napisał:
    U mnie jest do kupienia Golf IV 2000r 146 tys. 2.0 benzyna bogata wersja za 13900 zł.

    Na niemieckich tablicach.

    Warto ? Może by coś spuścili.

    pali jak smok a radości z jazdy za wiele nie ma - poza tym cena jest naprawdę wysoka - taki model samemu możesz sobie ściągnąc taniej.

    0
  • #22 03 Wrz 2011 15:26
    natis04
    Poziom 11  

    za te pieniądze to w tdi kupisz albo bmw 3

    0
  • #24 03 Wrz 2011 15:51
    natis04
    Poziom 11  

    Golf III nie był a czy 4 jest to nie wiem Passat b5 97-2001 jest w ocynku bmw e 46 chyba też jest bo na mojej nic się nie dzieje

    0
  • #26 04 Wrz 2011 12:38
    natis04
    Poziom 11  

    no tak tylko coś w tym jest tdi z przebiegiem 400 tys jeżdżą a Laguny z takim przebiegiem nie spotkałem

    0
  • #27 04 Wrz 2011 12:59
    Werewolf
    Poziom 25  

    natis04 napisał:
    no tak tylko coś w tym jest tdi z przebiegiem 400 tys jeżdżą a Laguny z takim przebiegiem nie spotkałem


    A ja znam Laguny z przebiegiem 450 000km.

    0
  • #29 04 Wrz 2011 14:29
    natis04
    Poziom 11  

    nie ja nie mówię że nie ma bo są, tylko jest ich mało. Tdi jednak jest bardziej trwalsze bo znam przypadki które robią 700tys. (na taxi ) można takie sprowadzić z Niemiec a w środek wymieniają co roku bo po roku jest zajechany.
    A co do śniegu to nie wiem ale jakie to ma znaczenie jeżeli auto nie bite to nie zgnije od soli. W passacie mam jeszcze oryginalny wydech i jeszcze chodzi bez zastrzeżeń tylko plecionka była wymieniona

    0